تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی برای چیست؟

سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی برای چیست؟

از سوالات رایج در ارتباط با تعمیر لباسشویی ال جی این است که، علت صدای زیاد لباسشویی ال جی چیست ؟بیشتر کاربران ماشین لباسشویی های کمپانی ال جی، در اغلب مواقع با این مشکل روبرو هستند. همچنین، در تعداد زیادی از موارد دیده شده که این لباسشویی ها در موقع کار و شست و شوی لباس سر و صدای غیر عادی دارند که این سر و صداها در برخی از موارد آزار دهنده می شوند.

 البته باید به این نکته اشاره کرد که این سر و صدای زیاد همیشه نشانه وجود یک مشکل نمی باشد و در بعضی از اوقات علت سر و صدای ماشین لباسشویی ال جی تنها به علت گیر کردن یک جسم خارجی در آن می تواند باشد. با این وجود توصیه کارشناسان تعمیرات لباسشویی ال جی این است که به سادگی از کنار این سر و صدا ها نگذرید و آن را نادیده نگیرید،به خصوص اگر که همیشه این سر و صداها تکرار می شود.

 در موردهایی که این سر و صدا ها مرتبا تکرار می شوند، سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی امکان دارد، نشان دهنده وجود یک مشکل فنی در ماشین لباسشویی باشد و شما باید حتما جویای علت این مشکل باشید. شما می توانید جهت تعمیر تخصصی لباسشویی ال جی به مراکز تعمیر لباسشویی مراجعه کنید ، این مراکز مشکل سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی شما را بر طرف کنند، یکی از این مراکز معتبر تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی است که شما می توانید با اطمینان خاطر، تعمیر دستگاه خود را به آن ها بسپارید.

در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز با علت های رایج سر و صدای زیاد لباسشویی های ال جی آشنا می شویم.

علت های صدا دادن زیاد ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

اگر صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی به علت گیر کردن یک شی خارجی در دیگ ماشین لباسشویی نباشد و یک سری اختلال ها و مشکل ها باعث ایجاد این صدا بشود، آشنا شدن با علت آن ها و پیگیری کردن شان ضروری می باشد. در بعضی از  اوقات هم این سر و صداها تنها به علت مسطح نبودن ماشین لباسشویی ایجاد می شوند. مورد های دیگری که می توانند، باعث سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی بشوند، خرابی بعضی از قطعه های دستگاه می باشد. برای مثال خرابی پمپ، خرابی فنرها یا خرابی تسمه های لباسشویی امکان دارد، باعث سر و صدای غیر معمول لباسشویی بشود.

تراز نبودن لباسشویی ال جی

تراز نبودن لباسشویی ال جی

از مهم ترین علت های سر و صدای غیر عادی لباسشویی ال جی و هر لباسشویی دیگری، تراز نبودن این دستگاه می باشد.

در اکثرا مواقع تعداد زیادی از مشتریان در هنگام خرید و نصب کردن ماشین لباسشویی به تراز بودن آن اهمیت کافی نمی دهند. تراز بودن برای کنترل کارکرد و سلامت لباسشویی اهمیت فوق العاده بالایی دارد که معمولا نادیده گرفته می شود. موقعی که ماشین لباسشویی تراز نباشد، تکان ها و لرزش های آن هم زیاد می شود و همین موضوع امکان دارد که دلیل سر وصدای  زیاد ماشین لباسشویی ال جی باشد. عمل تراز کردن لباسشویی به تخصص و ابزارآلات مخصوص احتیاج دارد. به همین علت بهتر می باشد،چناچه شما دانش فنی و ابزار مورد نیاز این کار را ندارید، حتما برای نصب ماشین لباسشویی خود از یک نمایندگی مجاز لباسشویی استفاده بکنید، و تعمیرات خود را به مراکز معتبری نظیر مجموعه تعمیرگاه مجاز بسپارید.

همچنین اگر که به دنبال اطلاعات بیشتری در ارتباط با این موضوع هستید،ما در یک مقاله کامل و جداگانه به آموزش تراز کردن لباس شویی ال جی پرداخته ایم ، که می توانید، آن را مطالعه کنید.

مسطح نبودن زمین

 از دیگر علت های مهم که می توانیم  آن را از در دسته علت های مهم سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی قرار دهیم، مسطح نبودن زمینی می باشد که ماشین لباسشویی ال جی روی آن قرار گرفته است. مسطح نبودن زمین با تراز نبودن ماشین لباسشویی دو مشکل متفاوت از یکدیگر هستند، اما همین مشکل مسطح نبودن می تواند خود به خود، تراز بودن ماشین لباسشویی را نیز به هم بزند و باعث تکان ها و لرزش های بیش از اندازه لباسشویی بشود. این تکان ها و لرزش ها مخصوصا در سیکل های خشک کن دستگاه شدت پیدا می کند و سر و صدای زیادی بالایی را ایجاد می کنند. مسطح نبودن زمین ممکن است که به تدریج و با گذشت زمان به لباسشویی صدمه برساند و در نهایت باعث خرابی قطعه های مهم آن بشود، و شما را مجبور به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بکند.

 در نتیجه باید حتما جای دستگاه خود را تغییر بدهید یا فکری به حال مسطح سازی سطح زیرین آن بکنید.

ساییدگی و خراب بودن قسمت های زیر لباسشویی

در این بخش از مقاله به بررسی یکی دیگر از علت هایی که ممکن است مسطح بودن قسمت زیرین لباسشویی و در پی آن  تراز بودن ماشین لباسشویی را به هم بزند می پردازیم،  این مشکل ساییده شدن و خوردگی پایه های لباسشویی یا نوارهای لرزش گیر داخلی آن می باشد.

 به هر حال با گذشت زمان و به تدریج در اثر استفاده کردن امکان دارد این بخش های زیرین ماشین لباسشویی ساییده بشوند. به خصوص در مورد هایی که آب دستگاه به شکل صحیح تخلیه نمی شود و آب در زیر لباسشویی جمع می گردد، امکان این وجود دارد که موجب خوردگی پایه های لباسشویی بشود.

اگر که سر و صدای بیش از حد لباسشویی ال جی به دلیل خورده شدن و ساییده شدن قسمت های زیرین دستگاه باشد، باید حتما با مراجعه کردن به یک مرکز تعمیرات لباسشویی ال جی این بخش ها را تعمیر کنید، تا لرزش ها و تکان های شدید ماشین لباسشویی و تراز نبودن لباسشویی موجب خرابی قطعه های دیگر آن و به بار آمدن هزینه های گزاف نشود.

خراب بودن پمپ تخلیه و موتور پمپ لباسشویی

خراب بودن پمپ تخلیه و موتور پمپ لباسشویی

همانگونه که قبلا نیز مطرح کردیم، همیشه سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی به دلیل یک عامل ساده نیست و در برخی از موارد یک نقص فنی یا صدمه قطعه های اصلی دلیل سر و صدای بیش از حد ماشین لباسشویی ال جی می باشد. یکی از این قطعه ها پمپ تخلیه و موتور پمپ است، که نقش آن ها پمپ کردن آب از دیگ ماشین لباسشویی می باشد. این پمپ هم پیش از آغاز فرایند شست و شو و هم در چرخه شست و شوی لباسشویی تاثیر دارد.

در موردهایی اگر این پمپ خراب شده باشد، باعث سر و صدای  فوق العاده زیادی در لباسشویی می شود. جهت تشخیص اینکه آیا علت سر و صدای زیاد لباسشویی مربوط به پمپ است یا نه، باید با باز کردن اتاقک جلویی دستگاه پمپ را بررسی کنید و عیب یابی کرد. در مرکز تعمیر لباسشویی ال جی، عملیات عیب یابی و تعمیر کردن پمپ تخلیه لباسشویی با نهایت دقت و توسط افراد متخصص صورت می گیرد. شما می توانید از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱۵ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ با تعمیرگاه مجاز در ارتباط باشید و سفارش تعمیرات لباسشویی ال جی خود را ثبت کنید، تا کارشناس های ما در اسرع وقت جهت هماهنگی با شما تماس بگیرند.

کمک فنرهای معیوب ماشین لباسشویی ال جی

خراب بودن کمک فنر از موارد دیگری است که مربوط به مشکلات بخش فنی دستگاه می باشد. و این مورد می تواند، موجب سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی بشود، وظیفه کمک فنرها را میتوان پیشگیری کردن از لرزش ها و تکان های بیشتر از اندازه  دیگ ماشین لباسشویی دانست که این قطعه در چرخه شست و شو  و طراحی  دستگاه به کار رفته است. در مورد هایی که کمک فنر دچار خرابی شده باشد، این موضوع ممکن است، باعث شنیده شدن صدای ناهنجار از لباسشویی ال جی بشود، به این علت که خراب بودن کمک فنرهای، ماشین لباسشویی ، ممکن است موجب لرزش بیش از اندازه معمول دستگاه بشود و دستگاه تکان بخورد.سنگین بودن ماشین لباسشویی و یا نامتعادل بودن بارهای لباسشویی می تواند به کمک فنر صدمه وارد بکند.

 چناچه مشکل ماشین لباسشویی از کمک فنرهای آن باشد، می بایستی در سریع تر زمان ممکن، این قطعات را تعمیر و تعویض نمایید،این کار را می توانید به تکنسین های تعمیرگاه مجاز لباسشویی بسپارید،این کار باید حتما انجام بشود، به دلیل این که در صورت ادامه پیدا کردن مشکل، امکان این وجود دارد که، دیگر بخش ها و قطعه های اصلی ماشین لباسشویی هم صدمه ببیند. جهت پیدا کردن و بررسی کردن این قطعه ها، تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی ، باید پنل عقبی یا جلویی دستگاه را باز کنید و با دسترسی به کمک فنرهای لباسشویی، آنها را بررسی و عیب یابی بکنید.

خراب بودن تسمه های کاهش حرکت دیگ لباسشویی

خراب بودن تسمه کاهش حرکت دیگ ماشین لباسشویی امکان دارد که از دیگر علل سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی باشد. این تسمه در چهار طرف ماشین لباسشویی به کار رفته اند و نقش آن ها زیر سازی دیگ ماشین لباسشویی و کاهش تکان ها و حرکت های آن می باشد. اگر که این تسمه های لاستیکی صدمه ببینند و دچار خرابی بشوند، دیگ لباسشویی در زمان چرخش و پروسه شست و شو بیش از اندازه تکان می خورد و با کابین دستگاه تماس پیدا می کند. همین موضوع ممکن است که باعث سر و صداهای بیش از اندازه لباسشویی ال جی بشود.

خراب بودن فنر های دیگ لباسشویی ال جی

در طراحی لباسشویی ها از یک سری فنرهای اصلی هم استفاده می گردد که این فنر ها،درون کابین قرار داده شده اند و متصل به دیگ ها می باشند. هدف استفاده کردن از این نوع فنرها این موضوع است که دیگ داخل کابین لباسشویی به شکل ثابت و معلق باقی بماند و با خود بخش کابین دچار برخورد نشود. دیگر دلیل صدای غیر معمول لباسشویی ال جی را می توان صدمه دیدن همین فنرها عنوان کرد.

این فنرها مقدار لرزش ها و ارتعاش های دیگ ماشین لباسشویی در چرخه های شستشو را کاهش می دهند و این این لرزش ها را جذب می کنند. در نهایت به صورت قطعی خرابی آن ها امکان دارد موجب سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی بشود، به این علت که میزان لرزش ها و تکان های لباسشویی بیشتر می گردد. در نهایت جهت بر طرف کردن این مشکل باید این فنرها توسط تکنسین تعمیر لباسشویی بررسی و عیب یابی بشود و در صورت احتیاج تعویض بشوند.

بار نامتعادل در لباسشویی ال جی

بار نامتعادل در لباسشویی ال جی
بار نامتعادل در لباسشویی ال جی

در بعضی از اوقات سر و صدای زیاد لباسشویی ال جی فقط می تواند به بار قرار داده شده در لباسشویی ربط داشته باشد. در این هنگام لباسشویی مشکل را با ارور UE در پنل نمایشگر لباسشویی نمایش می دهد که این کد خطا به این معنی می باشدکه بار قرار داده شده داخل دیگ لباسشویی به شکل نامتعادل و غیر یکنواخت می باشد و همین علت، باعث سر و صدای زیاد لباسشویی شده است. در این زمان باید یک بار ماشین لباسشویی را باز کنید و لباس ها را با چیدمان مرتب تر و متعادل تری داخل لباسشویی قرار بدهید.

به غیر از این موارد، در بعضی از اوقات در پی سنگین شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی نیز دستگاه سر و صدا و لرزش زیادی پیدا می کند. حتی در موردهایی که لباس های قرار داده شده داخل لباسشویی کمتر از گنجایش لباسشویی باشد و حجم لباس ها خیلی کم باشد، همین موضوع نیز ممکن است، باعث نامتعادل شدن ماشین لباسشویی بشود و سر و صدا و لرزش اضافی را در پی داشته باشد. در نتیجه بهتر می باشد، همیشه در خصوص مقدار باری که داخل لباسشویی قرار می دهید و نحوه چیدمان آن ها در دیگ ماشین لباسشویی دقت لازم را داشته باشید.

علل دیگر سر و صدای غیر عادی لباسشویی ال جی

افزون بر مورد های عنوان شده تا به اینجای مقاله که با اهمیت ترین دلیل های صدای غیر عادی ماشین لباسشویی ال جی می باشند، برخی از موردهای دیگر هم می تواند علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی برند ال جی باشد که از جمله مهم ترین آن ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب بودن بلبرینگ های دیگ لباسشویی
  • خراب بودن تسمه اتصال موتور به فولی آبکش ماشین لباسشویی
  • خراب بودن پولی موتور، پولی شفت و پولی پمپ دستگاه لباسشویی
  • خرابی سه نظام نگه دارنده دیگ ماشین لباسشویی
  • بالا بودن بیش از اندازه دور خشک کن وابسته به مقدار لباس های موجود داخل دیگ
  • متصل نبودن ورودی آب گرم و صدا دادن دستگاه در زمان انتخاب بعضی از برنامه ها که با آب گرم کار می کنند
  • مسدودیت مسیر لوله تخلیه ماشین لباسشویی
  • گیر کردن یک شی خارجی در پمپ تخلیه دستگاه لباسشویی
  • مشکل های مرتبط با موتور ماشین لباسشویی شرکت ال جی

تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

همچنین شما می توانید برای تعمیر لباسشویی ال جی خود در تمامی مناطق تهران، از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت و یا فرم درخواست تعمیر داخل سایت با مجموعه معتبر تعمیرگاه مجاز لباسشویی در ارتباط باشید، و سفارش تعمیر لباسشویی خود را ثبت نمایید، تا تکنسین ها در اسرع وقت برای تعمیر لباسشویی در منزل شما حاضر شوند.

مطالب مرتبط

5 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها