تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

تراز کردن لباسشویی ال جی

تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی خود را روشن می کنید و در حین چرخه شست و شو صدای زیادی دارد و تکان های شدیدی می خورد، دلیل آن تراز نبودن این دستگاه هاست. در صورتی که دستگاه تراز نباشد باید با تراز کردن ماشین لباسشویی از تکان ها و لرزش های بیش از حد آن جلوگیری کرد. دستگاه هایی که تراز نیستند علاوه بر سر و صدای زیادی که دارند، بیش از حد تکان می خورند و می لرزند و این لرزش و تکان خوردن زیاد می تواند به خود دستگاه هم آسیب برساند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تعمیر لباسشویی ال جی در زمینه تراز کردن آشنا شوید.
در مواردی خرابی های ناشی از تراز نبودن ماشین لباسشویی بسیار هزینه بر است و حتی گاهی تعمیر امکان پذیر نیست و باید برخی قطعات تعویض شود. در نتیجه اهمیت تراز کردن ماشین لباسشویی نه تنها برای از بین بردن سر و صدای این دستگاه هاست، بلکه برای اطمینان از درست کار کردن ماشین لباسشویی و جلوگیری از خراب شدن آن نیز مهم است. در ادامه این مقاله به شما می گوییم که چطور باید یک ماشین لباسشویی را تراز کنید. کارشناسان نمایندگی لباسشویی ال جی هم برای ارائه مشاوره رایگان در خدمت شما هستند.
تراز کردن لباسشویی ال جی

چطور بفهمیم که نیاز به تراز کردن لباسشویی ال جی داریم؟

پیش از تغییر دادن وضعیت ماشین لباسشویی باید مطمئن شویم که این دستگاه تراز است یا نه. در صورت تراز نبودن این دستگاه همانطور که پیش از این گفته شد سر و صدای زیادی از آن شنیده می شود. این سر و صدا با صدای معمول خود ماشین لباسشویی تفاوت دارد و بسیار بیشتر است.

علاوه بر این دستگاهی که تراز نباشد دائما حرکت می کند و به دیواره های اطراف خود می خورد. در نهایت این که اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد در زمان دست گذاشتن روی آن ارتعاشات و لرزش های بسیار زیادی را احساس می کنید. هنگام مشاهده هریک از این اتفاقات باید با تراز کردن ماشین لباسشویی، مشکل را برطرف کنید.

ابزار مورد نیاز برای تراز لباسشویی ال جی

برای تراز کردن لباسشویی به ابزارهای زیادی نیاز نیست. داشتن یک ابزار تراز به همراه یک برنامه مخصوص که در گوشی های هوشمند وجود دارد می تواند برای تراز کردن کافی باشد. علاوه بر این خود پایه های ماشین لباسشویی نیز به گونه ای است که می توان با تنظیم کردن ارتفاع آنها و تنظیم مهره های آن، ماشین لباسشویی را روی سطح زیرین خود تراز کرد.

تراز کردن ماشین لباسشویی ال جیمشکلات ناشی از تراز نکردن ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی بسیار مهم است. اگر این کار انجام نشود آسیب های متعددی هم به خود دستگاه و هم به فضای اطراف آن وارد می شود. آسیب به کف و سرامیک ها، آسیب به دیواره کابینت ها و … از یک سو و آسیب به قطعات داخلی دیگر از جمله مشکلاتی است که در صورت تراز نکردن ماشین لباسشویی ممکن است به وجود آید. نشتی دادن ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که در صورت تراز نبودن آن ممکن است به وجود بیاید. از طرفی ممکن است قطعات مکانیکی لباسشویی به دلیل تراز نبودن آسیب ببینند.

آیا همیشه لرزش ماشین لباسشویی به تراز نبودن آن مربوط است؟

گاهی اوقات حتی بعد از تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی باز هم دستگاه می لرزد. در این شرایط هم ابزار تراز و هم اپلیکیشن های مربوطه تراز بودن ماشین لباسشویی را نشان می دهند اما باز هم دستگاه می لرزد. یکی از دلایل مهم می تواند غیر مسطح بودن کف باشد. نشتی دادن دستگاه، شل بودن پیچ و مهره های لباسشویی، خرابی و بروز مشکل در کمک فنرهای لباسشویی و نامتعادل قرار دادن لباس ها درون لباسشویی می تواند از دیگر دلایل لرزش آن باشد.

دلایل خارج شدن ماشین لباسشویی از تراز

گاهی اوقات در زمان نصب و راه اندازی لباسشویی تراز کردن ماشین لباسشویی را انجام می دهید اما باز هم بعد از گذشت مدتی لباسشویی از تراز بودن خارج می شود. دلایل مختلفی می توانند دستگاه را از تراز خارج کنند. برای مثال ممکن است کفپوش زیر لباسشویی مناسب نباشد.
نداشتن یک کف مناسب و تیرچه نیز از دیگر دلایل است. گاهی اوقات برخی از مدل های لباسشویی تنها روی سطوح نرم مانند فرش تراز می شوند و به همین دلیل روی سطوح سفت سریعا از تراز خارج می شوند. خارج شدن از تراز در لباسشویی هایی که درب آنها از جلو باز می شود بیشتر اتفاق می افتد. در هر یک از این شرایط باید با رفع مشکل مجددا دستگاه را تراز کرد.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها