تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

بررسی ارور e4 در لباسشویی سامسونگ + راه حل رفع

بررسی ارور e4 در لباسشویی سامسونگ + راه حل رفع

توجه نداشتن به ارورهای که بر روی پنل صفحه نمایش لباسشویی سامسونگ ظاهر می ‎شوند، امکان دارد که خسارت های بسیاری را در پی داشته باشد. بنابراین در این موارد باید هزینه زیادتری را برای تعمیر لباسشویی سامسونگ خود کنار بگذارید. زمانی که ارور e4 بر روی پنل نمایشگر  لباسشویی سامسونگ نشان داده می‌شود، به این معنا می باشد، لباسشویی سامسونگ شما در عمل آبگیری به مشکل برخورده است، یا به عبارت دیگر، آب وارد دستگاه نمی گردد.

به وجود آمدن این کدخطا، می تواند،علت های ساده ای همانند بسته بودن شیر آب داشته باشد، که شما امکان این را دارید،که به راحتی آن را برطرف نمایید. اما ممکن است که برخی از دلایل به تعمیر لباسشویی و بررسی توسط یک سرویس کار حرفه ای و مجرب در حوزه تعمیر لباسشویی سامسونگ احتیاج داشته باشد.

در این مطلب از تعمیرگاه مجاز، با علت ها و راه حل های رفع کردن ارور e4 در لباسشویی سامسونگ آشنا خواهیم شد.

علت های به وجود آمدن ارور e4 در لباسشویی سامسونگ

کدخطای e4 در لباسشویی سامسونگ به معنای مشکل داشتن لباسشویی در پر کردن آب می باشد. در شرایطی که لباسشویی سالم می باشد و به درستی کار می کند، ماشین لباسشویی سامسونگ، باید آب را در هر دو دقیقه با سرعت ۱۰۰ هرتز از زمان آغاز آبگیری وارد لباسشویی کند. چناچه مقدار آب در مدت ۱۰ دقیقه به اندازه تعیین شده نرسد، کد خطای e4 در پنل نمایشگر لباسشویی سامسونگ ظاهر می شود . اما به وجود آمدن این کدخطا امکان دارد، علت های گوناگونی داشته باشد که بعضی از این دلایل تنها با یک بررسی ساده از سوی مصرف کننده می تواند قابل رفع شدن باشد. رایج ترین علل پیدایش این مشکل در لباسشویی سامسونگ عبارتند از:

  • بسته بودن شیر آب
  • مسدود شدن فیلتر ورودی
  • خراب شدن شیر برقی لباسشویی
  • ایراد داشتن در اتصال شیر برقی به جا پودری
  • وجود ایراد در مسیر یا خرطومی جاپودری
  • گرفته بودن شیلنگ ورودی آب
  • خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ
  • قطع بودن اتصالات مربوطه

بسته بودن شیر آب؛ ساده ترین علت ارور e4 در لباسشویی

از ساده ترین علل ایجاد کدخطایe4 در ماشین لباسشویی سامسونگ، وارد نشدن آب در ماشین لباسشویی است، که این مشکل می تواند،  مربوط به بسته یا نیمه باز بودن شیر ورودی آب باشد. در این وضعیت آب توانایی این را ندارد، که  وارد لباسشویی بشود و یا به آرامی وارد لباسشویی خواهد شد. در چنین شرایطی باید در قدم اول، وضعیت شیر ورودی آب و بسته نبودن آن این قطعه را بررسی نمایید. چناچه شیر آب بسته باشد، مشکل های گوناگونی ممکن است که برای لباسشویی شما پیش بیاید که یکی از این مشکلات ارور e4 در ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد.

خرابی شیر برقی لباسشویی سامسونگ

خرابی شیر برقی لباسشویی سامسونگ

یکی از علت های اصلی ایجاد کدخطای e4 در لباسشویی سامسونگ خراب بودن شیر برقی آن است. شیر برقی یکی از قطعه های مهم در دستگاه لباسشویی می باشد، که وظیفه ورود آب به میزان مورد نیاز به لباسشویی را عهده دار می باشد. شیر برقی، ورود آب به دیگ لباسشویی را با ایجاد سدی در راه آب تنظیم می‌ نماید. با خرابی شیر برقی، سد موجود در مسیر آب برداشته نشده و لباسشویی با مشکل عدم ورود آب روبرو می شود. طول عمر قطعه شیر برقی لباسشویی، چیزی در حدود 5 تا 6 سال می باشد و بعد از این مدت، باید آن را تعمیر کرده و یا تعویض نمایید، شما می توانید انجام این کار را به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی بسپارید.

گرفتگی در شیلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی

شیلنگ ورودی آب را از شیر ورودی به لباسشویی منتقل می کند. زمانی که شیلنگ ورودی به علت پاره شدن، خم شدن و یا گرفتگی نتواند وظیفه ای که بر عهده دارد را انجام بدهد، آب نمی تواند، وارد لباسشویی بشود. به همین علت است که کدخطای e4 بر روی پنل نمایشگر لباسشویی ظاهر می شود تا به کاربر مشکل را اطلاع دهد. در این زمان در صورت امکان باید مشکل گرفتگی شیلنگ را رفع کنید و یا به تعویض این قطعه بپردازید. انجام این کار ها را می توانید به نمایندگی مجاز لباسشویی بسپارید، شما می توانید از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱۵ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ با نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در تهران در ارتباط باشید.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی سامسونگ

از علت های دیگر به وجود آمدن کدخطای e4 در لباسشویی سامسونگ، خرابی برد الکترونیکی می باشد، که به عنوان مغز لباسشویی عمل می‌کند. برد الکترونیکی با استفاده از اتصال های الکتریکی وظیفه ارسال فرمان های گوناگون به هر قطعه موجود در لباسشویی را عهده دار می باشد.

چناچه این قطعه آسیب ببیند، فرمان های گوناگون به شیر برقی لباسشویی نمی تواند ارسال بشود و ماشین لباسشویی با مشکل وارد نشدن آب یا همان کدخطای e4 روبرو می شود.

تعمیر کردن یا تعویض  قطعه برد الکترونیکی تنها توسط کارشناس ها و متخصصین تعمیرات لباسشویی سامسونگ امکان پذیر می باشد. برای همین، بهتر می باشد از تعمیر برد به شکل سرخود،  و بدون داشتن دانش فنی لازم پرهیز نمایید و این کار را به تکنسین های تعمیر لباسشویی سامسونگ بسپارید.

ایراد در شیلنگ اتصال شیر برقی به جاپودری

گرفتگی در شیلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی

اگر که شیر برقی به درستی کار کند، آب به وسیله جاپودری وارد دیگ  لباسشویی می شود و فرایند شست و شو  بدون هیچ مشکلی خاصی انجام می شود. اما اگر که شیلنگ اتصال شیر برقی به جاپودری پاره یا دچار گرفتگی شده باشد و یا اتصال آن قطع بشود، پودر شوینده را با خود به داخل دیگ لباسشویی نخواهد برد. در این شرایط شاهد رخ دادن ارور e4 در لباسشویی سامسونگ خواهیم بود. تعمیرکاران مجموعه تعمیرگاه لوازم مجاز خانگی، می توانند ایراد شلینگ را رفع بکنند، جهت برطرف کردن مشکل خود می توانید با کارشناس تعمیر لباسشویی، تماس بگیرید.

ایراد در مسیر یا خرطومی جاپودری

چناچه در مسیر آب یا خرطومی جاپودری مشکلی باشد، مسیر پودر شوینده به دیگ یا خرطومی جاپودری مسدود می گردد. در بعضی از مورد ها، شکستگی و فرسودگی این قطعه پرکاربرد در لباسشویی،دلیل ایجاد این مشکل خواهد بود. شکستگی این قطعه منجر به وارد نشدن آب به دستگاه می شود وکد خطای e4 در لباسشویی سامسونگ نمایش داده می شود.

مسدود شدن فیلتر شبکه ای آب

مسدودیت فیلتر شبکه ای آب در اثر جمع شدن رسوب های در داخل آن رخ می دهد و در نتیجه مجرای تغذیه آب مسدود می گردد.

 پاک کردن این فیلتر ارور e4 در لباسشویی سامسونگ را رفع می کند . جهت پاک کردن فیلتر شبکه ای لوله آب در قدم اول باید شیر آب ورودی به لباسشویی را ببندید.

بعد از آن باید لوله تغذیه آب را از پشت لباسشویی باز نمایید. در مرحله بعدی، با استفاده از انبر فیلتر شبکه ای را از بخش پشتی لباسشویی جدا نمایید و آن را با آب به صورت کامل شست و شو دهید تا پاک بشود. پس از پاک کردن فیلتر، باید آن را مجددا در مکان قبلی خود قرار بدهید. بعد از اتصال دوباره، اطمینان حاصل کنید که لوله ها هیچ نشتی ای نداشته باشند و به درستی وصل شده باشند. تعمیرگاه مجاز لباسشویی قادر به برطرف کردن این مشکل می باشد، شما می توانید از طریق فرم درخواست تعمیر در سایت تعمیرگاه مجاز درخواست خود را ثبت کنید، تا تکنسین های این مجموعه در اسرع وقت جهت تعمیر لباسشویی سامسونگ در منزل شما حاضر شوند.

علل دیگر ایجاد کدخطای e4 در لباسشویی سامسونگ

کمک های بخش پایین دیگ لباسشویی سامسونگ و فنرها در بخش بالایی دیگ دستگاه، در صورتی که دچار عیب شوند، موجب ایجاد کد خطا در لباسشویی می شوند. اگر که پمپ تخلیه دچار مشکل می باشد در زمان عملیات خشک کردن لباس، موجب ایجاد ارور e4 در لباسشویی سامسونگ خواهد شد. هنگامی که ارورهای عدم تعادل یا e4   ظاهر می شوند، هرگز نباید از لباسشویی استفاده نمایید. در این زمان، مناسب ترین راهکار ممکن، بررسی لباسشویی توسط یک تعمیرکار مجرب و ماهر می باشد.

عیب یابی ارور e4 لباسشویی سامسونگ چگونه است؟

همیشه پیش از انجام دادن تعمیرات، بررسی نمایید که ورودی آب دچار انسداد نشده باشد و شیر آب ورودی به صورت کامل باز باشد.علاوه بر این باید از مسدود نبودن محفظه هوا و شلنگ اطمینان داشته باشید. هیچ وقت نباید منفذی درون محفظه هوا و یا لوله وجود داشته باشد. می بایستی امور مورد نیاز را جهت  بررسی شیرهای متصل به شیر ورودی آب دستگاه انجام بدهید.

جهت برطرف کردن کدخطای e4 لباسشویی باید به نمایندگی سامسونگ در تهران مراجعه نمایید.

زمانی که کدخطای e4 در لباسشویی سامسونگ نمایش پیدا می کند، در نخستین قدم باید علت های ظاهر شدن این ارور را رفع بکنید. به این علت که امکان دارد، عدم ورود آب به داخل لباسشویی به علت یکی از دلیل هایی که در این مقاله عنوان کردیم، رخ داده باشد.

پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز این است که بدون داشتن مهارت و تجربه برای تعمیر لباسشویی ، به‌ تنهایی به فکر انجام این کار نباشید، و این کار را به تکنسین های مجرب تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی بسپارید. دستکاری کردن‌ و از تعمیرات لباسشویی سامسونگ به شکل سر خود، پرهیز کنید ، این کار امکان دارد که موجب  ایجاد هزینه‌ های گزاف برای تعمیر لباسشویی سامسونگ بشود. در نتیجه بهترین راه ممکن، مشورت و کمک گرفتن از تکنسین های تعمیرگاه مجاز لباسشویی می باشد. شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت و یا فرم درخواست تعمیر با تعمیرگاه مجاز در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

5 8 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها