تعمیر لباسشویی

علت و علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

علت و علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

معرفی رایج ترین علائم سوختن برد لباسشویی

برد الکتریکی ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی و مهم این دستگاه است که وظیفه کنترل و هدایت عملکرد سایر قطعات را بر عهده دارد. طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی، سوختن برد الکتریکی می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در ماشین لباسشویی شود. در این مقاله از تعمیرگاه مجاز به معرفی رایج ترین علائم سوختن برد لباسشویی می‌پردازیم.

برد لباسشویی چیست؟

برد الکتریکی ماشین لباسشویی یا مادربرد، یک مدار الکترونیکی است که از اجزای مختلفی مانند خازن، ترانزیستور، فیوز و تشکیل شده است. این برد وظیفه کنترل و هدایت عملکرد سایر قطعات ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. به عنوان مثال، برد الکتریکی وظیفه کنترل عملکرد موتور، المنت، پمپ تخلیه، شیر برقی و سنسورهای مختلف را بر عهده دارد.

علت سوختن برد لباسشویی

سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین دلایل سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی عبارتند از:

علت و علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

نوسانات برق علت سوختن برد لباسشویی

به نقل از تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، نوسانات برق می‌تواند باعث آسیب جدی به برد الکتریکی شود. نوسانات برق می‌تواند باعث ایجاد اتصالی در مدارات برد و در نهایت سوختن آن شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن برد الکتریکی توسط نوسانات برق، استفاده از محافظ برق ضروری است.

نفوذ آب یا مایعات یکی از دلایل سوختن برد لباسشویی

 آب و سایر مایعات می‌توانند باعث آسیب جدی به برد الکتریکی شوند. نفوذ آب یا مایعات به برد می‌تواند باعث اتصالی در مدارات برد و در نهایت سوختن آن شود. طبق توصیه تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی، برای جلوگیری از نفوذ آب یا مایعات به برد الکتریکی، باید از قرار دادن دستگاه در محیط‌های مرطوب و در معرض آب جلوگیری کنید.

قرار گرفتن لباسشویی در مکان گرم و مرطوب

قرار گرفتن دستگاه در محیط‌های گرم و مرطوب می‌تواند باعث کاهش عمر برد الکتریکی و افزایش احتمال سوختن آن شود. طبق توصیه تکنسین تعمیر لباسشویی بوش، برای جلوگیری از این مشکل، باید دستگاه را در محیط‌های خنک و خشک نگهداری کنید.

استفاده نادرست از دستگاه

استفاده نادرست از دستگاه نیز می‌تواند باعث آسیب دیدن برد الکتریکی شود. با استناد به تجربیاتی که تکنسین های تعمیر لباسشویی بیان کرده اند، می توان گفت اکثر مشکلاتی برای لوازم برقی به خصوص برای لباسشویی به وجود می آید، به علت استفاده نادرست از لباسشویی است.

برای پیشگیری از این مشکل بهتر است دفترچه راهنمای لباسشویی خود را به دقت مطالعه کنید یا طرز استفاده صحیح آن را در اینترنت یاد بگیرید.

تعمیرگاه مجاز لباسشویی در تهران

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی ارائه دهنده خدمات تعمیرات لباسشویی با ضمانت نامه 30 روزه می باشد.

شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی در تهران در ارتباط باشید.

استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی

 استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی نیز می تواند باعث سوختن برد شود. گرمای بیش از حد دستگاه می تواند باعث آسیب دیدن قطعات الکترونیکی آن شود. طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی دوو، برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از استفاده بیش از حد از دستگاه خودداری کنید.

اتمام عمر دستگاه لباسشویی

 برد لباسشویی نیز مانند دیگر قطعات لباسشویی، یک عمر مفید دارد. با گذشت زمان و استفاده مداوم از دستگاه، قطعات آن فرسوده می شوند و ممکن است دچار مشکل شوند. بنابر توصیه تکنسین تعمیر تخصصی لباسشویی، برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است دستگاه خود را به صورت دوره ای سرویس کنید.

علت و علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

قرار دادن لباس بیش از حد در دستگاه

قرار دادن لباس بیش از حد در لباسشویی نیز می تواند باعث آسیب دیدن قطعات آن شود.قرار دادن البسه بیش از حد درون لباسشویی باعث می شود که به دستگاه بیش از حد فشار وارد شود و این امر می تواند باعث سوختن برد شود. برای جلوگیری از این مشکل، از قرار دادن بیش از حد لباس در دستگاه خودداری کنید.

نشانه های سوختن برد ماشین لباسشویی

  • عدم پاسخگویی دستگاه به دستورات
  • روشن نشدن پنل ماشین لباسشویی
  • توقف ناگهانی دستگاه
  • برق داشتن بدنه دستگاه
  • نمایش ارور بر روی صفحه نمایشگر
  • تخلیه نشدن آب
  • کار نکردن دکمه‌های پنل
  • سایر موارد

روشن نشدن دستگاه: براساس تجربیات تکنسین تعمیر لباسشویی، یکی از رایج‌ترین نشانه‌های سوختن برد، کار نکردن دستگاه است. یعنی لباسشویی نسبت به هر فرمانی بی‌پاسخ است و هیچ کاری را انجام نمی دهد.

روشن نشدن پنل لباسشویی: در صورت خرابی برد، امکان این وجود دارد که صفحه نمایشگر دستگاه ماشین لباسشویی روشن نشود.

توقف یکباره لباسشویی: طبق نظر تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی، خراب شدن برد امکان دارد، موجب توقف ناگهانی ماشین لباسشویی در زمان انجام مراحل شستشو شود.

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی: در صورت نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی، بدنه دستگاه برق دار می شود، و این مورد می تواند از علائم سوختن برد باشد.

نمایش کدخطا بر روی نمایشگر لباسشویی: در بیشتر موارد لباسشویی‌ها مشکل های دستگاه را در قالب ارور بر روی پنل نمایشگر نشان می‌دهند.

مشکلات برد نیز در قالب کدخطا نمایش پیدا می کنند که این پیغام خطا در لباسشویی هر برند متفاوت است.

همچنین اگر که مایل هستید اطلاعات بیشتری در رابطه با فرایند تعمیر برد لباسشویی به دست آورید، به شما مطالعه مقاله همه چیز درباره ی تعمیر برد لباسشویی بوش را توصیه می کنیم.

سخن پایانی:

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله تعمیرگاه مجاز می‌توانید تا حد زیادی از سوختن برد ماشین لباسشویی خود جلوگیری نمایید.

شما می توانید تعمیرات لوازم خانگی خود را به مجموعه معتبر و با سابقه تعمیرگاه مجاز بسپارید، بعد از ثبت سفارش تعمیرات، تکنسین های مجموعه در اولین فرصت و با قیمت منصافه اقدام به تعمیر دستگاه شما خواهند کرد.

مطالب مرتبط

5 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اقا حمید
اقا حمید
5 ماه قبل

برد لباسشویی بسوزه، دستگاه باز هم کار میکنه؟ تعمیرش چقدر هزینه بر میداره؟

ابراهیم
ابراهیم
27 روز قبل

هزینه تعمیر برد چقدره؟