تعمیر اجاق گاز

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست؟ بررسی علت و راه حل فوری

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست؟

بررسی علت و راه حل فوری زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست؟ 

در این مطلب از مرکز تخصصی تعمیر اجاق گاز، به بررسی علت زرد سوختن شعله اجاق گاز خواهیم پرداخت که در دسته مشکلات رایجی که مصرف کنندگان با اجاق گاز دارند قرار می گیرد.

زمانی که شعله اجاق گاز به رنگ آبی نمی سوزد باید برای رفع این مشکل اقداماتی انجام دهید، اگر شما نیز با مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز روبرو هستید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه تعمیرگاه مجاز باشید.

علت این که شعله اجاق گاز زرد می سوزد چیست؟

علت این که شعله اجاق گاز زرد می سوزد چیست؟

طبق گزارش تکنسین تعمیر اجاق اخوان، دستگاه اجاق گاز به علت این که همواره مورد استفاده قرار می گیرد،احتمال آسیب پذیری و خرابی آن بالا می باشد. پیدا کردن و تعمیر بعضی از مشکلات اجاق گاز امر تخصصی ای می باشد که افراد غیر متخصص نمی توانند آن را انجام دهند، البته باید به این نکته اشاره داشت که بعضی از مشکلات دستگاه اجاق نیز مشکل پیچیده ای نیستند و خود کاربران نیز می توانند این مشکل را حل کنند، همانند مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز.

در ادامه این مطلب از تعمیرگاه مجاز به بررسی دلایلی که موجب زرد سوختن شعله اجاق گاز می شود می پردازیم.

عدم وجود هوا و گاز مهمترین دلیل زرد سوختن شعله اجاق گاز

طبق نظر تکنسین تعمیر اجاق گاز بیشل، از دلایل بسیار مهم و یا شاید مهم ترین دلیل زرد رنگ سوختن شعله اجاق گاز را می توان کمبود هوا در احتراق معرفی نمود، اگر اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، رنگ آبی شعله گاز به تدریج به رنگ زرد تغییر پیدا می کند.

برای جلوگیری و رفع این مشکل باید به نکات زیر توجه کنید :

  • میزان اکسیژن مورد نیاز باید در مشعل مخلوط گردد تا احتراق به صورت درست حاصل شود.
  • برطرف کردن این مشکل وابسته به برند و مدل اجاق گاز شما نیز می باشد.
  • در صورتی که اجاق گاز شما قدیمی است، می بایستی صفحه تنظیم مخلوط کن هوا و گاز را مورد بررسی قرار دهید.
  • اگر که این قطعه خراب شده باشد، باید توسط تکنسین تعمیر اجاق گاز تعویض گردد.
  • در صورتی که مدل اجاق گاز شما جدید است می بایستی فاصله میان لوله رابط و نازل را مورد بررسی قرار دهید.
  • چنانچه این فاصله به هم خورد می بایستی دوباره آن را تنظیم کنید.

گرفتگی دریچه هوا ورودی از دلایل رنگ زرد شعله اجاق گاز

طبق گزارش تکنسین تعمیر اجاق گاز لوفرا، گرفتگی دریچه هوا ورودی دستگاه اجاق گاز از علل آبی نسوختن شعله اجاق گاز است، چنانچه دریچه هوا دچار انسداد شده باشد، اکسیژن به قدر کافی موجب احتراق نمی شود.

برای رفع این مشکل ابتدا دریچه را بررسی کنید و اگر احتیاج به تمیز کردن دارد، کثیفی ها را پاک کنید.

تهویه نا مناسب آشپزخانه علت زرد رنگ بودن شدن شعله گاز

چنانچه فضای آشپزخانه منزل شما تهویه مطلوبی نداشته باشد، به علت کمبود اکسیژن کافی و عدم احتراق درست رنگ شعله از آبی به زرد تغییر پیدا می کند.

تکنسین های تعمیر اجاق گاز الگانس برای این مشکل پیشنهاد می کنند که در زمان پخت و پز پنجره ها را کمی باز نمایید، با این کار اکسیژن به میزان کافی خواهد رسید و رنگ شعله به آبی تغییر پیدا خواهد کرد.

مسدود بودن منافذ ورودی هوا موثر در نارنجی سوختن شعله گاز

از دیگر عامل های موثر در نرسیدن هوای لازم جهت احتراق، انسداد منافذ ورودی هوا می باشد، طبق نظر تکنسین تعمیر اجاق گاز آلیش گاز این منافذ احتمال دارد با گرد و غبار پوشیده شده باشند، یا این که چربی های حاصل از پخت و پز و موادی غذایی موجب انسداد آن ها شده باشد.

برای رفع این مشکل می توانید از ماده های شوینده مخصوص جهت تمیز کردن مشعل و سرشعله ها استفاده نمایید.

روش گام به گام تعمیر زرد سوختن شعله اجاق گاز

روش گام به گام تعمیر زرد سوختن شعله اجاق گاز

چنانچه مایل هستید خودتان فرایند تعمیر مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز را بر عهده بگیرید، باید مطابق با مراحل زیر این کار را انجام بدهید:

  • در اولین قدم باید اجازه دهید تا اجاق گاز خنک بشود و بعد از آن توری های بالا را بردارید.
  • دستگاه اجاق گاز را بالا ببرید به دلیل این که بتوانید لوله های مشعل را بهتر ببینید.
  • در تعداد زیادی از مدل های اجاق گاز کرکره های مرتبط به هوا در بخش پشتی دریچه اجاق گاز جای گذاری شده اند.
  • در ادامه طبق راهنمایی تکنسین تعمیر اجاق گاز اسنوا، می بایستی پیچ تنظیم شده را از بخش حرکت کرکره باز کرده و مشعل را روشن نمایید.
  • در مرحله بعدی کرکره هوا را به شکل آرام باز کنید تا شعله آبی رنگ شود.
  • بعد از انجام این کار پیچ تنظیم شده را دو مرتبه محکم نمایید و سپس مشعل را خاموش کرده و دستگاه اجاق گاز را پایین بیاورید.
  • در پایان باید توری های بالا را تعویض کنید.
  • در یکسری از موارد ورودی هوا به علت جمع شدن گرد و غبار دچار انسداد می شوند که باید سری مشعل و داخل لوله ها را پاک و تمیز کنید.
  • بعد از تنظیم کردن سری مشعل ورودی هوا و جرم زدایی دستگاه اجاق گاز مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز شما برطرف می گردد.

زرد سوختن شعله اجاق گاز را جدی بگیرید

زمانی که شعله اجاق گاز و یا هر وسیله گازسوز دیگری آبی رنگ باشد، به این معناست که این وسیله در حال تولید بیشترین مقدار گرماست، بدون این که پسماندی تولید بشود و یا انرژی گرمایی اسراف بشود.

اما در سوی دیگر رنگ زرد شعله اجاق گاز به شما این پیغام و هشدار را می‌دهد که اکسیژن فضا کم است و به دلیل سوختن گاز، مونوکسید کربن در حال تولید می باشد.

طبق نظر تکنسین تعمیر اجاق گاز آلتون، مونوکسید کربن را می توان یک گاز فوق العاده سمی دانست که بدون بو نیز می باشد، چنانچه حجم این گاز در هوا زیاد بشود موجب سوزش چشم ها و حس سرگیجه می‌گردد، مونوکسید کربن بسیار سریع با هموگلوبین خون ترکیب می‌گردد و نمی گذارد که به اعضای بدن به خصوص مغز اکسیژن کافی برسد.

به دلیل همین موضوع است که تکنسین های تعمیر اجاق گاز تکا توصیه می کنند، که زرد سوختن شعله اجاق گاز را جدی بگیرید و سریع تر این مشکل را حل نمایید.

نمایندگی تعمیرات اجاق گازنمایندگی تعمیرات اجاق گاز

تعمیرگاه مجاز با سال‌ها تجربه در تعمیر انواع اجاق گاز، می‌تواند به شما در حل مشکل زرد سوختن شعله اجاق گازتان کمک کند،ما در تعمیرگاه مجاز از تکنسین‌های مجرب و آموزش‌دیده استفاده می‌کنیم که از جدیدترین ابزار و روش‌ها برای تعمیر تخصصی اجاق گاز شما استفاده می‌کنند.

برای حل مشکل زرد سوختن شعله اجاق گازتان همین الان با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید!

شما می توانید از طریق فرم درخواست تعمیر و یا شماره تلفن های زیر با تکنسین های ما جهت تعمیر اجاق گاز در منزل، در ارتباط باشید:

۰۲۱-۲۲۷۳۷۵۶۶  ۰۲۱-۷۷۱۶۶۶۱۵ ۰۲۱-۴۴۲۸۷۹۹۳  ۰۲۱-۳۳۸۱۲۶۸۶

سخن پایانی

شعله‌های زرد اجاق گازتان را نادیده نگیرید! زرد سوختن شعله اجاق گاز می‌تواند نشانه‌ی یک مشکل جدی باشد که باید در اسرع وقت حل شود. با تماس با تعمیرگاه مجاز می‌توانید از خدمات تخصصی ما برای تعمیر اجاق گازتان استفاده کنید و از خطرات احتمالی زرد سوختن شعله اجاق گاز در امان باشید.

همچنین در پایان به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشکلات اجاق گاز و راه حل آن ها مقاله علت‌ها و راه‌حل‌های مشکل دود کردن شعله اجاق گاز را مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها