تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی زیرووات

لباسشویی زیرووات شما ارور E03 می‌دهد؟ نگران نباشید!

ارور E03 لباسشویی زیرووات چه مفهومی دارد؟

بررسی کامل ارور E03 در لباسشویی زیرووات

اگر لباسشویی زیرووات شما ناگهان متوقف شده و کد خطای E03 را نمایش می‌دهد، اصلا نگران نباشید، طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی زیرووات این کد خطا نشان‌دهنده مشکلی در تخلیه آب دستگاه است.

ما می دانیم که برای شما این دسته از ارور ها تا چه حدی می تواند آزار دهنده باشد، مخصوصا زمانی که معنی این کدخطا ها را ندانید خبر خوب این است که در اغلب موارد، حل این مشکلات با چند قدم ساده امکان‌پذیر است.

در این مقاله از مجموعه تعمیرگاه مجاز، قصد داریم به بررسی کامل ارور E03 در لباسشویی زیرووات، علل ایجاد آن و راه‌های رفع آن بپردازیم، با مطالعه این مطلب، می‌توانید به طور کامل با این مشکل آشنا شده و در صورت بروز آن، خودتان اقدام به رفع آن کنید.

ارور E03 لباسشویی زیرووات چه مفهومی دارد؟

طبق گزارش تکنسین های تعمیر لباسشویی، ارور E03 در لباسشویی زیرووات نشان‌دهنده مشکل در تخلیه آب است یا به عبارت دیگر می توان گفت با نمایش این ارور در لباسشویی، به دلایلی، دستگاه قادر به تخلیه صحیح آب از دیگ بعد از چرخه شستشو نیست.

علل ایجاد ارور E03 ماشین لباسشویی زیرووات

علل ایجاد ارور E03 ماشین لباسشویی زیرووات

 این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

انسداد در شلنگ یا لوله تخلیه:

طبق نظر تکنسین تعمیر زیرووات، ممکن است در اثر تجمع رسوبات، جرم یا اشیاء خارجی، شلنگ یا لوله تخلیه دچار انسداد شده باشد و مانع از خروج آب از دستگاه شود.

خرابی پمپ تخلیه:

قطعه ی پمپ تخلیه در لباسشویی عملیات پمپاژ آب کثیف از دیگ به سمت فاضلاب را انجام می دهد، در صورتی که این قطعه دچار نقص فنی شود، تخلیه آب با مشکل مواجه خواهد شد و شما با کدخطای E03 لباسشویی زیرووات روبرو خواهید شد.

معیوب شدن سوئیچ فشار آب:

طبق تعاریفی که تکنسین های تعمیرات لباسشویی زیرووات از قطعه سوئیچ فشار آب ارائه می دهند می توان عنوان کرد که این سوئیچ آب وظیفه‌ی اندازه‌گیری سطح آب در دیگ را دارد و به برد اصلی دستگاه اطلاعات می‌دهد.

چنانچه این سوئیچ به مشکلی برخورد کند، برد احتمال دارد که سیگنال اشتباهی دریافت کند و دستور تخلیه آب را صادر نکند، که این اشتباه ارور e03 لباسشویی زیرووات را در پی خواهد داشت.

ایراد در برد الکتریکی:

در برخی موارد، مشکل از برد الکتریکی لباسشویی است که به درستی به پمپ تخلیه یا سایر اجزای مرتبط با سیستم تخلیه فرمان نمی‌دهد.

مسدود شدن فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه وظیفه‌ی جمع‌آوری پرز، مو و سایر ذرات معلق در آب را دارد، اگر این فیلتر مسدود شود، جریان آب خروجی مختل شده و ارور E03 ظاهر می‌شود.

مراحل عیب‌یابی و رفع کدخطای e03  لباسشویی زیرووات:

مراحل عیب‌یابی و رفع کدخطای e03  لباسشویی زیرووات:

  1. بررسی فیلتر تخلیه:

اولین کاری را که تکنسین های تعمیر لباسشویی توصیه می کنند انجام دهید، بررسی فیلتر تخلیه است.

برای این کار، دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید تا محل دقیق فیلتر را پیدا کنید، سپس، فیلتر را خارج کرده و آن را به طور کامل با آب تمیز بشویید. اگر فیلتر به شدت بسیار کثیف یا جرم گرفته شده بود، به احتمال زیاد نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

  1. بررسی شلنگ و لوله تخلیه:

شلنگ و لوله تخلیه را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچگونه مشکلی اعم از خمیدگی، پیچ‌خوردگی یا انسداد در آنها وجود ندارد، در صورت مشاهده هرگونه مشکل می توانید از طریق مراکز فروش لوازم یدکی لباسشویی یک شلنگ تهیه کنید و آن را خودتان تعویض کنید.

  1. بررسی پمپ تخلیه

جهت بررسی پمپ تخلیه، به قسمت زیرین لباسشویی دسترسی پیدا کنید، پمپ را از جای خود خارج کرده و با چرخاندن پروانه آن با دست، از سالم بودن آن مطمئن شوید.

طبق نظر تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، در صورتی که پمپ به سختی می‌چرخد یا صدای غیرعادی تولید می‌کند، احتمالاً معیوب شده و باید تعویض شود، با مطالعه مقاله تعویض پمپ تخلیه لباسشویی زیرووات می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

  1. بررسی سوئیچ فشار آب:

سوئیچ فشار آب معمولاً در نزدیکی پمپ تخلیه قرار دارد، برای بررسی این سوئیچ، باید از یک مولتی‌متر استفاده کنید. اگر سوئیچ معیوب باشد، باید آن را تعویض کنید.

  1. بررسی برد اصلی:

در صورتی که مراحل قبلی را به درستی و با دقت انجام دادید و مشکل همچنان پابرجا بود، احتمالاً ایراد از برد اصلی است، در این مرحله، توصیه می‌شود که به علت تخصصی بودن مشکل از یک تکنسین ماهر برای بررسی برد و تعمیر تخصصی لباسشویی زیرووات کمک بگیرید.

در صورت نیاز به کمک:

اگر با وجود انجام مراحل بالا، مشکل ارور E03 در لباسشویی زیرووات شما حل نشد، می‌توانید با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

شماره تماس مرکز تعمیر لباسشویی زیرووات در تهران و کرج:

 

۰۲۱-۲۲۷۳۷۵۶۶  ۰۲۱-۷۷۱۶۶۶۱۵ ۰۲۱-۴۴۲۸۷۹۹۳  ۰۲۱-۳۳۸۱۲۶۸۶

تکنسین‌های مجرب تعمیرگاه مجاز در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و با دقت و ظرافت کامل مشکل را عیب‌یابی و رفع می‌کنند. همچنین، می‌توانید از طریق فرم درخواست تعمیر آنلاین در وب‌سایت ما، درخواست خود تعمیر لباسشویی زیرووات در منزل را ثبت کنید.

تعمیرگاه مجاز، با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیر لباسشویی‌های زیرووات، آماده ارائه خدمات با ضمانت نامه 1 ماهه به شما عزیزان است.

پیشگیری از ارور E03 ماشین لباسشویی زیرووات

پیشگیری از ارور E03 ماشین لباسشویی زیرووات

 

طبق تجربیات تکنسین های تعمیر لباسشویی، با رعایت نکات زیر می توانید از این ارور جلوگیری کنید و احتمال نمایش آن را کمتر نمایید.

  • به صورت مرتب پایین سینک یا مسیر خارج شدن آب فاضلاب را به شکل سالیانه سرویس کنید.
  • جیب های البسه خود را پیش از قرار دادن در ماشین، بررسی کنید زیرا مواردی مانند کلید، سنجاق، سکه یا حتی دستمال کاغذی می توانند به پمپ دستگاه ورود نمایند و با ایجاد مشکل برای این قطعه موجب نمایش این ارور شوند.
  • جرمگیری هر 6 ماه یکبار دستگاه را جدی بگیرید، جرمگیری موجب عملکرد بهتر قطعه های لباسشویی در حین شستشو خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از تعمیرگاه مجاز به بررسی کامل کد خطای E03 در لباسشویی‌های زیرووات، علل ایجاد آن و روش‌های رفع مشکل پرداختیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر در مورد این مقاله سوالی دارید یا تجربه‌ای در رفع این مشکل دارید، در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها