تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی آبسال

بررسی 10 علت کار نکردن دور تند لباسشویی آبسال

تعمیر ماشین لباسشویی آبسال

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم ضروری خانه‌ها است که با برنامه‌های متنوع شستشو، نیازهای مختلف کاربران را برطرف می‌کند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات کاربران با مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی مواجه شوند. در این مقاله از مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی آبسال، به بررسی دلایل اصلی این مشکل می‌پردازیم.

اگر که شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شدید و تمایل دارید دلایل و راه حل های این مشکل را بدانید، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه تعمیرگاه مجاز باشید.

دلایل کار نکردن دور تند لباسشویی آبسال

طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی، دور تند ماشین لباسشویی، مرحله‌ای است که در آن آب لباس‌ها تخلیه و خشک می‌شود. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، لباس‌ها خیس باقی می‌مانند و خشک کردن آن‌ها دشوار می‌شود.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی آبسال شود. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

1-نوسانات برق:

 

به نقل از تکنسین تعمیرات لباسشویی آبسال، ماشین لباسشویی برای چرخش دیگ به برق نیاز دارد. نوسانات برق می‌تواند باعث آسیب رسیدن به موتور و سایر قطعات ماشین لباسشویی شود. در نتیجه، دور تند ماشین لباسشویی ممکن است کار نکند.

2-مسدود بودن مسیر خروجی آب:

 

برای انجام دور تند، آب لباس‌ها باید تخلیه شود. طبق نظر تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی آبسال، اگر مسیر خروجی آب مسدود باشد، آب تخلیه نمی‌شود و دور تند ماشین لباسشویی کار نمی‌کند.

3-عدم رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی:

 

هر ماشین لباسشویی با توجه به قدرت موتور خود، ظرفیت مشخصی دارد. پر کردن ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن، می‌تواند باعث فشار آمدن به موتور و سایر قطعات دستگاه شود. در نتیجه، دور تند ماشین لباسشویی ممکن است کار نکند.

4-اشتباه تنظیم کردن فناوری شست و شو:

 

برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی با توجه به نوع لباس‌ها، میزان کثیفی و سایر عوامل تنظیم می‌شوند.  طبق تجربیات تکنسین های تعمیر تخصصی لباسشویی، انتخاب برنامه شستشوی نامناسب می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود.

5-گرفتگی پمپ تخلیه:

 

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب از ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. اگر پمپ تخلیه مسدود شود، آب تخلیه نمی‌شود و دور تند ماشین لباسشویی کار نمی‌کند.

تعمیر ماشین لباسشویی آبسال6-خرابی موتور ماشین لباسشویی:

 

موتور ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی و گران‌قیمت این دستگاه است. خرابی موتور می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود.

به علت این که موتور، یک قطعه بسیار تخصصی و حساس می باشد، به شما توصیه می کنیم، اگر تخصص و دانش فنی لازم را ندارید به آن دست نزنید و تعمیر موتور را به تکنسین های نمایندگی لباسشویی آبسال در تهران واگذار کنید.

7-خرابی برد لباسشویی آبسال:

 

برد الکترونیکی لباسشویی آبسال، وظیفه کنترل عملکرد دستگاه لباسشویی آبسال را بر عهده دارد. به نقل از تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی آبسال در تهران، خرابی برد الکترونیکی می‌تواند باعث کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی بشود.

تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال

 

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی، ارائه دهنده خدمات تعمیر لباسشویی آبسال در تهران و کرج با ضمانتنامه 1 ماهه است، شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال در ارتباط باشید.

8-مشکل خرابی هیدروستات:

 

به نقل از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، هیدروستات قطعه‌ای می باشد که مقدار آب ورودی و خروجی ماشین لباسشویی را اندازه‌گیری می‌ گیرد. اطلاعاتی که اندازه گرفته می شود، به برد الکترونیکی دستگاه منتقل می‌شود تا برد مرحله بعدی شستشو را به سایر قطعات اعلام کند.

اگر هیدروستات یا شلنگ رابط آن خراب شود، آب باقی مانده در داخل لباسشویی اندازه‌گیری نمی‌شود. به همین علت، برد نمی‌تواند دستور کار کردن دور تند را به موتور دهد.

تکنسین های تعمیر لباسشویی، معمولا دو راه حل برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می دهند:

روش اول : جهت چک کردن درستی عملکرد هیدروستات، شلنگ این قطعه را جدا کنید. اگر در این حالت، پمپ تخلیه عمل نمود و ماشین لباسشویی با دور تند، عملیات خشک کردن را آغاز کند، به این معنی می باشد، که هیدروستات خراب است . در این صورت، بهتر می باشد قطعه را تعویض کنید.

روش دوم : اگر ماشین لباسشویی شما دارای دکمه “Test” است، می‌توانید از این دکمه برای بررسی کارکرد هیدروستات استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه، پمپ تخلیه باید کار کند. اگر پمپ تخلیه کار نکرد، طبق نظر تکنسین تعمیر تخصصی لباسشویی به احتمال زیاد هیدروستات خراب شده است.

تعمیر ماشین لباسشویی آبسال

9-اشکال در چرخش دیگ:

 

دیگ ماشین لباسشویی با استفاده از تسمه‌ها به موتور وصل شده و می‌چرخد. پوسیدگی، پارگی یا عدم اتصال تسمه‌ها به موتور می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ و در نتیجه، کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود.

طبق نظر تکنسین تعمیرات لباسشویی آبسال، برای بررسی سلامت تسمه‌ها، باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و تسمه‌ها را بررسی کنید. اگر تسمه‌ها پوسیده، پاره یا شل شده‌اند، باید آنها را تعویض کنید.

10-خرابی خازن راه‌انداز:

 

برخی از لباسشویی ها (اکثر لباسشویی‌های حاوی موتور القایی) دارای خازن راه‌اندازمی باشند. این قطعه انرژی ذخیره شده خود را در زمان شروع را، وارد سیم پیچ موتور دستگاه می کند و موجب راه‌اندازی و کار کردن موتور می گردد.

قطعه خازن راه‌انداز جهت آغاز کار دور کند یا تند دیگ دستگاه کاربرد دارد. در زمان خرابی این قطعه، ماشین لباسشویی توانایی انجام دور تند دستگاه را نمی تواند داشته باشد و شما با اشکال عدم کارکرد دور تند و خشک نشدن البسه مواجه می شوید.

جهت برطرف کردن این مشکل طبق نظر تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، سلامت خازن راه‌انداز، را با یک مولتی‌متر تست کنید. اگر خازن راه‌انداز خراب شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

اگر تخصص کافی ندارید بهتر است برای انجام این کار با تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال تماس بگیرید.

همچنین راه حل های دیگری که طبق نظر تکنسین تعمیرات برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود را در ادامه آورده ایم:

  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای دکمه “Test” است، می‌توانید از این دکمه برای بررسی کارکرد هیدروستات و پمپ تخلیه استفاده کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای فیلتر پمپ تخلیه است، آن را تمیز کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما بیش از حد پر شده است، لباس‌ها را خارج کرده و دوباره آن را راه‌اندازی کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما به برق متصل نیست، آن را به یک پریز سالم وصل کنید.

کلام پایانی

 

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی آبسال می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که در این مقاله از تعمیرگاه مجاز آن را بررسی کردیم، با بررسی دلایل این مشکل و انجام اقدامات لازم می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

در هر مرحله ای که احساس کرد توانایی و یا تجربه لازم برای انجام تعمیرات را ندارید، با تعمیرگاه مجاز آبسال تماس بگیرید.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم مقاله علت کار نکردن دور تند لباسشویی دوو را نیز مطالعه نمایید، تا در رابطه با این مشکل اطلاعات بیشتری داشته باشید.

مطالب مرتبط

4.9 13 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hana
hana
5 ماه قبل

ممنون از مقاله خوبتون خیلی کمکم کرد

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط hana