تعمیر اجاق گاز

مهم ترین علت های کار نکردن فندک اجاق گاز + راه حل تعمیر

دستگاه اجاق گاز دارای فندک خودکار و یا فندک غیرخودکار است. در اغلب مواقع بیشتر اجاق گازهایی که در سالیان اخیر تولید شده اند، حاوی فندک اتوماتیک می باشند و با باز نمودن مسیر گاز از سمت کلید سلکتوری آن، فندک هم به شکل خودکار عمل می نماید و موجب روشن شدن شعله می شود.

علت های کار نکردن فندک اجاق گاز + راه حل تعمیر

اجاق گاز در گروه وسایل هایی قرار می گیرد، که به طور معمول و یا زود به زود خراب نمی‌ گردد و در اکثر مواقع این دستگاه عمری طولانی ای را دارد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که رایج‌ترین مشکلی که امکان دارد برای این دستگاه پیش بیاید، خرابی و کارنکردن فندک اجاق گاز می باشد. دستگاه اجاق گاز دارای فندک خودکار و یا فندک غیرخودکار است. در اغلب مواقع بیشتر اجاق گازهایی که در سالیان اخیر تولید شده اند، حاوی فندک اتوماتیک می باشند و با باز نمودن مسیر گاز از سمت کلید سلکتوری آن، فندک هم به شکل خودکار عمل می نماید و موجب روشن شدن شعله  می شود.

در تعدادی از مدل‌ها کلید فندک به شکل مجزا بر روی اجاق گاز قرار می گیرد و جهت روشن شدن شعله باید کلید را هم فشار دهید، در هر دو مدل امکان این وجود دارد که فندک دچار ایراد بشود و مشکل فندک در این دو مدل دستگاه اجاق گاز تفاوت زیادی با هم ندارند. اگر که برای فندک اجاق گاز شما مشکل به وجود آمده است ، به احتمال زیاد مشکل آن یکی از مورد هایی می باشد که در ادامه این مطلب توسط نمایندگی تعمیر اجاق گاز بیان خواهد شد.

تعمیرگاه مجاز اجاق گاز :

شما می توانید برای تعمیر اجاق گاز خود، بر روی تکنسین های حرفه ای و مجرب مجموعه تعمیرگاه مجاز حساب ویژه ای باز کنید، شما امکان این را دارید که ، با شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ تماس حاصل نمایید و یا از طریق فرم درخواست تعمیر موجود در وبسایت تعمیرگاه مجاز با ما در ارتباط باشید، سفارشات تعمیر شما در کوتاه ترین زمان ممکن توسط اپراتورهای مجموعه پیگیری می شود و به تکنسین های تعمیرات اجاق گاز ارجاع داده می شود، تا این تکنسین های مجرب و متعهد در اسرع وقت هماهنگی لازم را برای حضور در محل اعلام شده شما انجام بدهند.

بررسی مشکل عدم کارکرد فندک اجاق گاز :

مشکل عدم کارکرد فندک اجاق گاز امکان دارد، به علت هایی که در ادامه بیان می شود،ارتباط داشته باشد و دلیل خرابی فندک دستگاه اجاق گاز هم در اغلب مواقع یکی از موارد زیر می باشد:

قطع شدن اتصالات فندک اجاق گاز :

 فندک دستگاه اجاق گاز شامل سیم و جرقه‌زن می باشد، چنانچه به علت تمیز کردن غیراصولی و جابه‌جا شدن قطعه ها شعله دچار قطعی اتصال بشود، عملکرد این دستگاه می تواند با مشکل مواجه بشود و جهت برطرف کردن این ایراد بهتر می باشد تا سرویس کار مجرب تعمیر اجاق گاز فوری آن را بررسی کند.

مسدود شدن مسیر شعله اجاق گاز :

چنانچه مسیر شعله به هر علتی مانند  چربی، ذرات غذا و … مسدود بشود، احتمال این موضوع وجود دارد که فندک هم دچار مشکل شده باشد و جرقه‌زن به آسانی کار نکند، طبیعی می باشد که در این زمان احتیاج به برطرف کردن مشکل فندک  دستگاه اجاق گاز وجود دارد و ممکن است که به آسانی برطرف کردن مسدودی آن ممکن نباشد، در نتیجه در این مورد هم بهتر می باشد، که تکنسین تعمیر اجاق گاز، دستگاه را بررسی بکند.

قطع شدن برق اجاق گاز :

همانطور که مطلع هستید اگر که دستگاه برق نداشته باشد، فندک آن هم کار نخواهد کرد. البته در بعضی از اوقات امکان این وجود دارد که مشکل از برق ورودی اجاق گاز نباشد و به علت قطع شدن اتصال و کابل برق اجاق گاز این مشکل ایجاد بشود. نوسان داشتن ولتاژ برق هم ممکن است باعث عدم روشن شدن فندک اجاق گاز بشود.

 

  نوسان داشتن ولتاژ برق :

بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم که بر اساس نظر تکنسین های تعمیرات اجاق گاز، نوسان ولتاژ برق این توانایی را دارد که موجب روشن نشدن فندک اجاق گاز بشود. افزون بر آن امکان این وجود دارد که نوسان ولتاژ برق موجب سوختن فندک شده باشد و احتیاج داشته باشد که تعویض بشود. باید به این نکته توجه کنید که حتی برای دستگاه اجاق گاز نیز بهتر می باشد، محافظ برق قرار بدهید، به علت این که  همانطور که بالاتر عنوان شد، احتمال دارد که نوسان برق به همین قطعه کوچک هم صدمه برساند.

عدم روشن شدن فندک به علت فعال بودن آپشن قفل کودک:

 این ویژگی بر روی برخی اجاق گازهای موجود در بازار موجود می باشد و اگر که فعال شده باشد، سیستم جرقه‌زدن و فندک این دستگاه عمل نخواهد کرد، اگر که دستگاه شما هم این قابلیت را داشته باشد و شما به این مشکل دچار شده‌ باشید، بهتر می باشد که آپشن قفل کودک را بررسی بکنید.

مشکلات مربوط به ترموکوپل اجاق گاز:

 ترموکوپل به قطعه‌ای در اجاق گاز و دیگر وسیله ها گفته می شود که وظیفه گرم کردن دستگاه را بر عهده دارد، به عبارت دیگر یک حسگر تشخیص دما محسوب می شود و چنانچه تشخیص بدهد گرمای مورد احتیاج در سر تا سر شعله وجود دارد، اجازه ورود پیدا کردن گاز را به شعله می‌دهد و اگر که این اتفاق رخ ندهد ‌،گاز را قطع می‌ نماید. اگر که  به ترموکوپل آسیب فیزیکی وارد شود و این آسیب به دلیل ضربه‌خوردگی باشد، این قطعه از اتصالات برقی و فندک اجاق گاز جدا خواهد شد و روشن شدن شعله را با مشکل مواجه خواهد کرد. اگر که دوست دارید، درباره این قطعه اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما در وبسایت تعمیرگاه مجاز مقاله جامع و کاملی برای آن به نام دلیل خرابی ترموکوپل اجاق گاز و راه حل رفع آن را به نگارش در آورده ایم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

 

رطوبت داشتن فندک اجاق گاز:

 اگر که بر روی شعله‌ی اجاق گاز  غذا و مایع ریخته شده باشد و فندک آن رطوبت داشته باشد، هنگامی که قصد دارید شعله را روشن نمایید، فندک به به شکل درست نمی تواند کار کند، و جرقه نخواهد زد و شعله نیز روشن نخواه شد.

 

مشکلات مرتبط با کلید فندک اجاق گاز:

 در مدل‌هایی از دستگاه اجاق گاز که فندک آن ها غیراتوماتیک می باشد و به وسیله و از طریق یک کلید جدا روشن و خاموش می‌شود، خرابی کلید هم می‌تواند، علت اصلی کار نکردن فندک باشد.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها