تعمیر اجاق گاز

دلیل خرابی ترموکوپل اجاق گاز و راه حل رفع آن

دلیل خرابی ترموکوپل اجاق گاز و راه حل رفع آن

در این موضوع شکی وجود ندارد که خرید یک اجاق گاز خوب و حرفه ای، موجب راحت تر شدن آشپزی برای شما می شود، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در  زمان نصب اجاق گاز باید این کار به درستی انجام بشود و اگر که با خرابی اجاق گاز و مشکل های آن، نظیر عدم روشن ماندن شعله اجاق گاز، داغ شدن بیش از حد ولوم اجاق، دیر روشن شدن شعله اجاق و…  مواجه شدید ، در سریع ترین زمان ممکن با یک تکنسین برای تعمیر اجاق گاز، تماس بگیرید و به موقع نسبت به سرویس کردن دستگاه اجاق گاز خود اقدام نمایید.

 اگر که مشکل شما مربوط به خرابی ترموکوپل اجاق گاز است، باید سریعا آن را تعمیر یا تعویض بکنید، این مشکل می تواند، علت های گوناگونی مانند کم شدن فشار گاز، نصب اشتباه دستگاه، اتصالی داشتن یا کثیف بودن گاز موجب می شود که این مشکل اتفاق بیافتد، شما عزیزان می توانید برای تعمیرات اجاق گاز از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ با تعمیرگاه مجاز در ارتباط باشید.

خدمات تعمیرگاه مجاز لوازم: نمایندگی معتبر تعمیر اجاق گاز ارزان و فوری

دلیل خرابی ترموکوپل اجاق گاز و راه حل رفع آن

نحوه عملکرد قطعه ترموکوپل و اهمیت ویژه آن در اجاق گاز

دستگاه اجاق گاز از یک سری قطعه های گوناگون تشکیل شده است، که از مهم ترین قطعات آن می توان به قطعه کاربردی ترموکوپل اشاره کرد.

داغ شدن ترموکوپل موجب تولید کردن جریان الکتریکی در بوبین خواهد شد، با انجام این کار شعله  دستگاه اجاق گاز روشن خواهد ماند.

بنابر تجربه ای که تکنسین های تعمیر اجاق گاز داشته اند، این موضوع که اگر شعله دستگاه شما روشن نمی ماند، به احتمال بسیار زیاد ربط به ترموکوپل اجاق گاز شما دارد. شما می توانید برای رفع مشکل این قطعه مشکلات دیگر با نمایندگی مجاز اجاق گاز در ارتباط باشید.

ممکن است که برای شما جالب باشد که با گرم شدن ترموکوپل، در سر دیگر آن موجب تولید برق می شود و  جریان گاز باز و باعث روشن ماندن شعله اجاق گاز می شود.

 البته در بعضی از اجاق گاز ها شما باید ۲۰ ثانیه ولوم دستگاه اجاق گاز به سمت پایین نگه داشته بشود تا به آسانی ترموکوپل گرم  بشود.

یکی دیگر از وظایفی که قطعه ترموکوپل برعهده دارد این است، که علاوه بر روشن نگه داشتن شعله موجب می شود، موقع سر ریز شدن آب ، شیر یا غذا بر روی مشعل در سریع ترین زمان جریان گاز را قطع  می کند و از نشتی گاز و گاز گرفتگی و حتی انفجار اجاق گاز جلوگیری می کند.

خدمات تعمیرگاه مجاز : تعمیر اجاق گاز اخوان

 

علل خرابی ترموکوپل اجاق گاز

در این مقاله دلیل خرابی ترموکوپل اجاق گاز، به این موضوع اشاره کردیم که  قطعه ترموکوپل چه اهمیت زیادی دارد، و خرابی این قطعه موجب می شود که اجاق گاز روشن نماند و پس از چند ثانیه شعله  دستگاه اجاق گاز خاموش بشود، در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز به مواردی که موجب خرابی قطعه ترموکوپل اجاق گاز و عدم کارکرد آن می شود،اشاره خواهیم کرد.

  • نگه داشتن بیش از حد ولوم و هرز شدن لایه داخلی ترموکوپل
  • کمتر شدن فشار گاز و نرسیدن حرارت مورد نیاز به ترموکوپل
  • بیشتر شدن حرارت ترموکوپل
  • کثیفی دستگاه اجاق گاز و انسداد بخش پایینی قطعه ترموکوپل
  • وجود مشکل در قطعه ترموکوپل زمان نصب دستگاه اجاق گاز
  • اتصالی کردن دستگاه اجاق گاز

نشانه های خرابی ترموکوپل اجاق گاز

از رایج ترین سوالاتی که مشتریان از تکنسین های تعمیر اجاق گاز می پرسند، این سوال است که چطور می توان متوجه شد ترموکوپل اجاق خراب شده است؟

 که در بین این موارد، با اهمیت ترین مورد نگاه کردن به ظاهر ترموکوپل می باشد که هیچ نوع سوختگی یا آب شدگی نداشته باشد، همچنین می بایستی موردهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • احتمال سوختگی می تواند، در محل اتصال قطعه ترموکوپل وجود داشته باشد.
  • احتمال این وجود دارد که در صورت انسداد گاز بعد از سر رفتن غذا یا وزش باد به سمت اجاق گاز این قطعه خراب شده باشد.
  • ممکن است که در صورت خرابی این قطعه ،پس از خاموش شدن گاز متوجه بوی گاز بشوید که می توان این نشانه را یکی از دلایل خراب شدن ترموکوپل دانست.
  • اگر که با هر کدام از نشانه های خرابی بالا مواجه شدید، می توانید برای تعمیر تخصصی اجاق گاز با تعمیرگاه مجاز در ارتباط باشید.

 

خدمات تعمیرگاه مجاز: خدمات تعمیر اجاق گاز در منزل

راه حل های تعمیر ترموکوپل دستگاه اجاق گاز

کارشناسان نمایندگی مجاز اجاق گاز، همواره این نکته را به مشتریان گوشزد می می کنند، که اجاق گاز در صورت خرابی باید تعمیر یا تعویض گردد، که یکی از با اهمیت ترین آن ها قطعه ترموکوپل می باشد، که تعویض نکردن به موقع این قطعه  باعث بیشتر شدن هزینه تعمیرات اجاق گاز می شود، که جهت انجام این کار تنها باید مورد های زیر انجام شود.

  • پیدا یش محل دقیق نصب ترموکوپل
  • انسداد جریان گاز اجاق و کشیدن دو شاخه اجاق از پریز برق
  • باز کردن پیچ مشعل ها جهت رسیدن به ترموکوپل
  • برداشتن صفحه ترموکوپل و تعویض کردن قطعه خراب  شده با قطعه جدید

نمایندگی مجاز تعمیر اجاق گاز در تهران

مجموعه معتبر و با سابقه تعمیرگاه مجاز، دارای نمایندگی های زیادی در سرتاسر تهران و کرج می باشد، شما می توانید برای اجاق گاز، از شماره تلفن های درج شده در سایت و یا فرم درخواست تعمیر موجود در وبسایت سفارش تعمیر اجاق گاز خود را ثبت کنید، تا اپراتور های ما هماهنگی های لازم را با تکنسین مربوطه جهت تعمیر اجاق گاز در منزل یا محل شما انجام بدهند.

 

مطالب مرتبط

5 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها