تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

علت ارور dE در لباسشویی ال جی و آموزش رفع این کد خطا

ارور de در لباسشویی ال جی

ارور de در ماشین لباسشویی ال جی به مشکل بسته نشدن درب دستگاه اشاره دارد. دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز این ارور شود که اکثراً در ابتدای روشن شدن و شروع عملکرد ماشین لباسشویی رخ می‌دهد. اگر درب ماشین لباسشویی باز بماند، دستور ورود آب به داخل دیگ و روشن شدن موتور ارسال نمی‌شود.

برای رفع این خطا، کافیست علت اصلی مشکل را شناسایی و برطرف کنید تا ماشین لباسشویی ال جی شما به طور عادی کار کند. در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ال جی در تهران ، به تمامی علت‌ها و روش‌های برطرف کردن آنها برای تعمیر لباسشویی ال جی شما اشاره خواهیم کرد.

ارور dE ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

ارور dE در ماشین لباسشویی ال جی یک کد خطا است که در اکثر مواقع به خاطر عملکرد نادرست کاربر با ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

عوامل بروز ارور de در لباسشویی ال جی

عوامل زیر می‌توانند باعث ظاهر شدن این کد خطا در نمایشگر شوند:

  • نیمه باز ماندن درب ماشین لباسشویی ال جی:

یکی از دلایل اصلی بروز de در ماشین لباسشویی ال جی عدم بسته شدن کامل درب دستگاه است. این موضوع می‌تواند به دلیل گیر کردن یک قسمت از لباس در درب یا نیمه بسته شدن آن باشد. در نتیجه، قفل درب فعال نمی‌شود و پس از چند ثانیه، کد خطای باز بودن درب روی نمایشگر ظاهر می‌شود. برای رفع این خطا، نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی نیست و کافیست موانع بین درب دستگاه را بردارید و درب را به طور کامل ببندید.

  • لباس ریختن بیش از اندازه در دیگ لباسشویی:

    وجود تعداد بیش از حد لباس در داخل دیگ، علاوه بر ایجاد مشکلاتی مانند ارور  UE  در ماشین لباسشویی ال جی، باعث بسته نشدن درب و ظهور ارور dE می‌شود. برای جلوگیری و رفع این مشکل، تعداد لباس‌های کثیف را بر اساس ظرفیت استاندارد دیگ تعیین کنید و آنها را به طور کامل در دیگ قرار دهید.

  • خرابی زبانه درب لباسشویی ال جی :

    خرابی زبانه درب نیز یکی از عواملی است که باعث عدم بسته شدن کامل درب ماشین لباسشویی می‌شود. این زبانه، درب دستگاه را به طور کامل محکم نگه می‌دارد تا از خروج آب به بیرون از دستگاه جلوگیری کند. شکسته شدن یا از بین رفتن انعطاف‌پذیری زبانه، از دلایل اصلی عدم بسته شدن کامل درب است. برای رفع ارور dE در ماشین لباسشویی ال جی به دلیل خرابی زبانه، نیاز است زبانه را تعویض کنید.

  • عدم تراز بودن درب لباسشویی:

    تراز نبودن درب لباسشویی نیز می‌تواند باعث ظاهر شدن کد خطای de شود. در این حالت، زبانه درب، با وجود سالم بودن، نمی‌تواند به طور کامل در جایی که هنگام بسته شدن درب وارد می‌شود، قرار بگیرد. درنتیجه، درب به طور کامل بسته نمی‌شود و فرآیند شستشو متوقف می‌شود. برای رفع این مشکل و تراز شدن درب، بهتر است از کمک یک سرویس کار ماهر در تعمیرگاه مجاز، جهت تعمیرات لباسشویی ال جی خود استفاده کنید.

  • میکروسوئیچ خراب:

میکروسوئیچ یک قفل امنیتی است که بر روی درب لباسشویی قرار دارد و از باز شدن ناخواسته درب در زمان شست و شو جلوگیری می‌کند. اگر میکروسوئیچ خراب شود یا مشکلی در اتصال آن با برد دستگاه وجود داشته باشد، درب به طور کامل بسته نخواهد شد و خطای dE را نمایش خواهید داد. برای رفع این مشکل، بهتر است با تعمیرگاه مجاز، نمایندگی لباسشویی ال جی در تهران برای تعمیر لباسشویی خود تماس بگیرید.

  • شکستگی لولای درب:

اگر لولای درب شکسته شده باشد، درب لباسشویی به طور کامل بسته نخواهد شد. در این حالت، دستگاه قادر به ادامه کار نیست و خطای dE را نمایش می‌دهد. برای رفع این مشکل، لازم است لولاهای درب را تعویض کنید.

  • خرابی برد:

برد یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی است که وظیفه مدیریت تمامی فعالیت‌های ماشین لباسشویی را عهده دار می باشد. اگر برد خراب شده یا اتصالات آن با سایر قطعات دستگاه قطع شده باشد، خطای dE نمایش داده خواهد شد. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود با تعمیر گاه مجاز جهت تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید و تعمیر تخصصی لباسشویی ال جی خود را توسط سرویس کاران با تجربه تعمیرگاه مجاز انجام دهید.

  • خرابی پنل LCD:

خرابی پنل LCD نیز می‌تواند منجر به نمایش خطای dE شود. ورود آب به داخل پنل یا سوختگی قسمتی از آن می‌تواند باعث اشتباه در نمایش کد خطا شود. برای رفع این مشکل، بهتر است تعمیر پنل LCD را به سرویس کاران باتجربه تعمیرگاه مجاز بسپارید.

قطعی اتصالات میکروسوئیچ و برد:

اگر اتصالات بین میکروسوئیچ و برد قطع شده باشد، برد نمی‌تواند پیام بسته بودن و قفل شدن درب را دریافت کند و خطای dE را نمایش می‌دهد. این مشکل یک مشکل تخصصی می باشدکه باید توسط تعمیرکار با تجربه رفع شود و اگر برطرف نشود باعث می‌شود تا دستگاه درب را به طور کامل نبندد و خطای dE را نشان دهد.

اگر مشکل در اتصالات بین میکروسوئیچ و برد باشد، تعمیر این مشکل به دست تعمیرکاران فنی‌ مجرب انجام می‌شود. آنها می‌توانند اتصالات را بررسی کنند و در صورت نیاز، اتصالات را تعمیر یا تعویض کنند تا مشکل رفع شود.

تعمیرگاه مجاز نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران

بهترین راه برای رفع خطای dE و مشکلات مرتبط با آن، تماس با نمایندگی لباسشویی ال جی درتهران یعنی تعمیرگاه مجاز است. مجموعه تعمیرگاه می‌تواند یک تکنسین مجرب را برای بررسی و تعمیر تخصصی لباسشویی دستگاه ارسال کنند. تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی توسط سرویس کاران با تجربه و با استفاده از قطعات اصلی می‌تواند از عملکرد صحیح دستگاه شما تضمین کند.

همچنین، قبل از تماس با نمایندگی، می‌توانید مجدداً بررسی کنید که آیا هر گونه مواد یا موانعی در درب لباسشویی وجود دارد که باعث مشکل در بسته شدن آن شده باشد. در برخی از موارد، حذف موانع ممکن است مشکل را حل کند و نیاز به تعمیر اضافی نباشد.

شما می توانید برای برقرای ارتباط با کارشناسان مجرب مجموعه تعمیرگاه مجاز، با شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱۵ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ تماس بگیرید و درخواست تعمیرات لباسشویی ال جی خود را ثبت کنید، تا در اسرع وقت سرویس کاران مجموعه تعمیرگاه مجاز با شما تماس بگیرند .

مطالب مرتبط

5 6 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها