تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

خطای SUD در لباسشویی سامسونگ چیست ؟

خطای SUD در لباسشویی سامسونگ چیست ؟

در این مقاله از تعمیرگاه مجاز، نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران ،ابتدا باید توضیح دهیم که ارور SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ شما به این معنی است که ماشین لباسشویی شما مقدار زیادی کف صابون را در درام ماشین لباسشویی تشخیص می‌دهد یا همانطور که شرکت سامسونگ آن را تعریف می‌کند، شرایط کف کردن بیش از اندازه است. واشرهای سامسونگ حاوی یک عملکرد کنترل کف هستند که در صورت شناسایی، تلاش می‌کنند کف را کاهش دهند، اما اگر نتوانند آن را کاهش دهند، خطای SUD در لباسشویی سامسونگ را نشان می‌دهند. هنگامی که واشر چرخه را متوقف می‌کند، کد SUD نمایش داده می‌شود تا کف ها پخش بشوند. دلیل این ارور به طور معمول مصرف بیشتر ازاندازه ، از مواد شوینده یا نوع نامناسب و نامرغوب مواد شوینده است.

توصیه شرکت سامسونگ برای عدم نمایش ارور SUD در لباسشویی سامسونگ

سامسونگ توصیه می‌کند از شوینده‌هایی با بازدهی بالا (HE) استفاده کنید که به شکل ویژه برای لباسشویی های لودر جلویی با راندمان بالا تولید شده‌اند. شوینده HE (High Efficiency) دارای قابلیت تمیزکنندگی با کارایی بالا و با خاصیت کف کردن کمتری است. مواد شوینده‌ای که بازدهی بالایی ندارند، معمولاً دارای خاصیت کف کردن بیشتری هستند و باعث ایجاد مقدار زیادی کف در دستگاه شما می‌شوند، که این مسئله عامل ایجاد ارور SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود.

بعضی از واشرهای سامسونگ ممکن است به جای ارور SUD، کد خطای 5 بعدی یا SD را نمایش دهند. این کد خطای 5D یا SD همان ارور SUD است و واشر توانسته است اندازه زیادی از کف صابون را شناسایی نماید. در این حالت، واشر باید به طور خودکار مکث کند و منتظر بماند تا کف ها از بین بروند. برای حل این مشکل، توصیه می‌شود از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده کنید، استفاده زیاد از مواد شوینده را کاهش دهید، باقیمانده مواد شوینده را از ماشین لباسشویی حذف کنید و فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید.

روش های برطرف کردن ارور SUD در لباسشویی سامسونگ

برای برطرف کردن ارور SUD می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

برداشتن باقیمانده مواد شوینده:

 اگر از مقدار مناسبی از مواد شوینده استفاده کرده‌اید و از شوینده HE استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به پاک کردن باقیمانده مواد شوینده در ماشین لباسشویی باشد. برای این کار، می‌توانید یک چرخه شستشوی طولانی را اجرا کنید و روی دمای بالا تنظیم کنید، اما بدون لباس در داخل ماشین لباسشویی. پس از اتمام چرخه، بررسی کنید که ماشین لباسشویی بدون باقیمانده مواد شوینده است.

تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه
تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه

تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه

تعداد زیادی از واشرهای سامسونگ که ارور SUD را نمایش می دهند، حاوی فیلتر پمپ تخلیه می باشند که قابلیت دسترسی، برداشتن و تمیز کردن را هم درارا می باشند. خطای SUD امکان دارد به دلیل تجمع کف و زباله در فیلتر پمپ تخلیه و کابینت باشد.

برای تمیز نمودن فیلتر پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید :

 ابتدا باید آمادگی لازم را داشته باشید. پارچه و حوله‌ای را برای جذب و پاک کردن آبی که ممکن است به بیرون نشت کند، آماده کنید. همچنین یک ظرف یا سطل کم عمق را برای جمع آوری آب از پمپ تخلیه آماده کنید.

سپس باید دسترسی به فیلتر پمپ تخلیه را پیدا کنید. در ماشین لباسشویی معمولاً درب دسترسی کوچکی قرار دارد که در جلوی ماشین قرار دارد. این درب را با فشار دادن محکم روی آن باز کنید.

حالا با استفاده از پارچه، آب را از فیلتر پمپ جمع آوری کنید تا از بیرون ریزش آن جلوگیری شود. شلنگ تخلیه اضطراری را بیرون بکشید و دهانه آن را روی ظرف یا سطل آماده شده قرار دهید. سپس درپوش شلنگ تخلیه را بردارید و اجازه دهید آب به داخل ظرف تخلیه شود.

بعد از تخلیه کامل آب، شلنگ را به مدت 15 دقیقه در موقعیت تخلیه قرار داده و از تخلیه مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

حالا می‌توانید فیلتر تخلیه را با چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت باز نمایید. در هنگام چرخاندن، به قسمت بالای فیلتر دقت کنید تا پلاستیک آن نشکند. هر گونه زباله را از فیلتر جدا کرده و آن را تمیز کنید.

همچنین باید کابینت و سایر بخش‌های محیط فیلتر را نیز تمیز کنید تا زباله‌ها، پرزها و باقیمانهای مواد شوینده را پاک کنید. در صورتی که تمیز کردن فیلتر دشوار است، می‌توانید آب داغ را روی فیلتر بریزید یا آن را در آب داغ خیس کنید و اطمینان حاصل کنید که سوراخ‌های ورودی و خروجی فیلتر خالی از زباله باشد.

حالا فیلتر را دوباره در واشر قرار داده و بالای آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا زمانی که کلیک کند و ایمن شود. درپوش شلنگ را روی شلنگ قرار داده و آن را به جای خود در کابینت برگردانید. در نهایت، درب دسترسی را ببندید.

اگر همچنان خطای SUD در ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شود، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است با سرویس کاران با تجربه تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی سامسونگ در تهران برای تعمیر لباسشویی سامسونگ و تعمیر تخصصی لباسشویی ، تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و در صورت نیاز برای تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ به محل مراجعه کنند.

بررسی کردن سنسور سطح فوم
خطای SUD در لباسشویی سامسونگ چیست ؟

بررسی کردن سنسور سطح فوم

در صورتی که تمام راهنمایی های بالا رعایت شده باشد، احتمالاً سنسور سطح کف معیوب است و به طور نادرست کف را تشخیص می‌دهد. در چنین مواردی، باید با یک کارشناس با تجربه در زمینه تعمیرات لباسشویی‌ سامسونگ تماس بگیرید ،پیشنهاد ما به شما تماس با کارشناسان تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی سامسونگ در تهران می باشد تا فیلتر را بررسی و  آن را تعویض کنند.

مراحل بررسی و تعویض سنسور سطح فوم :

  1. منبع تغذیه لباسشویی را قطع کنید.
  2. پانل دسترسی بالا یا پانل کنترل و پانل دسترسی عقب را بردارید (بسته به نوع ماشین لباسشویی شما).
  3. سنسور سطح فوم را پیدا کنید (در صورت احتیاج به دفترچه راهنمای لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید).
  4. دسته سیم را جدا کنید و سنسور را جدا کنید.
  5. با استفاده از مولتی‌متر، سنسور سطح فوم را تست کنید تا ببینید آیا معیوب است یا خیر.
  6. در صورتی که سنسور معیوب باشد، آن را تعویض کنید.

وقتی کد SUD نمایش داده می‌شود اما ماده شوینده در درام وجود ندارد، ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و تمام لباس‌ها را خارج کنید. اگر ماشین لباسشویای خاموش نشد، از شلنگ تخلیه کوچکی که در کنار فیلتر تخلیه قرار دارد، آب را تخلیه نمایید. بعد از آن  فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی را به طور کامل از باقیمانده‌های صابون و مواد شوینده پاک کنید. سپس فیلتر تخلیه را مجدداً نصب کنید و ماشین لباسشویی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا کد SUD باز نمایش داده می شود  یا خیر.

در صورتی که واشر همچنان خطای SUD را نشان دهد، احتمالاً سنسور سطح کف شوینده معیوب است. همچنین، سنسور سطح آب (سوئیچ فشار) نیز همین نقش را ایفا می‌کند و یکی از این قطعات ممکن است معیوب باشد و باعث شود که خطای SUD به طور مداوم نمایش داده شود. گاهی اوقات، قبل از پر شدن آب در ماشین لباسشویی و قبل از شروع چرخه شستشو یا مکث، خطای SUD ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده مشکل در سنسور است.

نحوه تست و تعویض سنسور سطح:

برای انجام تست و تعویض سنسور سطح، ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و سپس پیچ‌ها و درب ماشین لباسشویی را بردارید. سنسور سطح را پیدا کنید (معمولاً در گوشه بالای ماشین لباسشویی قرار دارد) و آن را تست نمایید تا ببینید آیا قطعه در حالت کار قرار دارد یا خیر. در صورت تشخیص خرابی، سنسور را جدا کنید و تعویض کنید. برای این کار، کانکتورها و سیم‌ها را از قسمت معیوب جدا کنید و قطعه جدید را در محل مناسب نصب کنید و سیم‌ها را به شکل صحیح متصل کنید. سپس درب ماشین لباسشویی را مجدداً نصب کنید. ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید و سپس آن را روشن کنید و یک چرخه شستشوی آزمایشی اجرا کنید تا از عملکرد صحیح سنسور سطح اطمینان حاصل شود.

کمک از تعمیرگاه مجاز برای رفع خطای SUD در لباسشویی سامسونگ

شما می توانید با سرویس کاران مجرب، مجموعه تعمیرگاه مجاز برای برطرف کردن خطای SUD در لباسشویی سامسونگ و تعمیر لباسشویی سامسونگ در ارتباط باشید ، برای برقراری ارتباط کافیست با شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱۵ _۲۲۷۳۷۵۶۶ _۴۴۲۸۷۹۹۳ _۳۳۸۱۲۶۸۶ _۸۸۵۹۲۶۵۰ تماس بگیرید و درخواست تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود را ثبت کنید .

مطالب مرتبط

5 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها