تعمیر تخصصی لباسشویی, تعمیر لباسشویی

چرا حین کار لباسشویی حرکت می کنه؟

چرا حین کار لباسشویی حرکت می کنه؟

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

چرا حین کار لباسشویی حرکت میکنه؟ این سوال بسیاری از افراد است که، حرکت کردن و لرزش لباسشویی آن ها را کلافه کرده است، طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی، اگر که سریع تر این مشکل را حل نکنید، احتمال این وجود دارد که به دیگر قطعات لباسشویی آسیب بزند.

پس تا انتهای این مطلب همراه تعمیرگاه مجاز باشید ، تا با دلایل حرکت کردن و لرزش لباسشویی و راه حل رفع این مشکل  آشنا شوید.

علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی در زمان خشک کردن

در اکثر مواقع لرزش و تکان خوردن لباسشویی، در زمان استفاده از خشک کن اتفاق می‌افتد. یعنی هنگامی که ماشین لباسشویی بر روی دور تند و خشک کن در حال استفاده است، لباسشویی لرزش زیادی پیدا می کند وبعد از آن شروع به حرکت کردن خواهد کرد و عملکرد درستی را نمی تواند داشته باشد.

رایج ترین دلایل تکان خوردن لباسشویی

به نقل از تکنسین های تعمیرات لباسشویی، در کل می توان گفت دلایل تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی به دو دسته تقسیم بندی می شود. یک دسته به طرز استفاده‌ی شما و دلایل بیرونی باز می گردد. دسته‌ی دیگر مشکل های فنی می باشد که با گذشت زمان این مشکل را به وجود می آورد. در مرحله اول عوامل بیرونی را بررسی خواهیم کرد.

چرا حین کار لباسشویی حرکت می کنه؟

باز نکردن پیچ ترنسفر پس از جابجایی ماشین لباسشویی

طبق گفته های تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، پیچ‌های ترنسفر جهت محافظت کردن از دیگ ماشین لباسشویی هستند که در زمان حمل و نقل یا اسباب کشی بسته می‌شوند. در اغلب موارد این پیچ ها پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده اند.

پس از جابه جا کردن و در هنگام نصب لباسشویی حتما باید این پیچ‌ها را باز بکنید. درپوش‌های پلاستیکی که درون بسته بندی همراه لباسشویی است را جای پیچ قرار بدهید. باز نکردن پیچ‌های ترنسفر یا نرنسلیت یکی از دلایلی است که موجب حرکت کردن و لرزش ماشین لباسشویی خواهد شد.

لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی به علت تراز نبودن

یک دلیل پیش پا افتاده اما رایج در این مشکل را می توان، تراز نبودن لباسشویی دانست.

زمانی که لباسشویی را جابجا می کنید، یا ممکن است که با گذشت زمان و به تدریج قسمت پلاستیکی پایه‌ها خورده بشود و به آهن برسد. این موارد می تواند موجب تراز نبودن لباسشویی بشود.

تراز کردن ماشین لباسشویی کار ساده ای می باشد. تنها لازم است که به توضیحات تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی توجه کنید.

پایه‌های ماشین لباسشویی به شکل پیچی ساخته شده اند، که می‌توانید با باز و بسته کردن آن‌ها لباسشویی را روی سطح تراز بکنید تا دیگر لق نزند.

به پایه های عقبی دست نزنید و تغییرات را بر  روی پایه‌های جلویی انجام بدهید.

یک مهره‌ی پلاستیکی که ممکن است در برخی از دستگاه ها فلزی باشد، بر روی پایه قرار گرفته است که باید به سمت بالا سفت بشود. بر اساس گفته های تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، اگر که نتوانید این مهره را به خوبی سفت کنید، با عقب و جلو شدن ماشین لباسشویی پایه‌ها خواهند چرخید و دستگاه از حالت تراز خارج خواهد شد.

پایه جلویی ماشین لباسشویی را از طرفی که ماشین لباسشویی لق می زند را به قدری باز بکنید تا بر روی سطح سفت بشود و دیگر ماشین لباسشویی تکان نخورد. مهره را به سمت بالا ببندید تا پایه دو مرتبه باز نشود.

اگر که مایل هستید، اطلاعات بیشتری در رابطه با تراز کردن لباسشویی

به دست آورید، می توانید مقاله تراز کردن لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

لباسشویی را بیش از اندازه مجاز پر نکنید

طبق نظرات تکنسین های تعمیر تخصصی لباسشویی، یکی از علت های رایج لرزش و حرکت کردن لباسشویی که خود مشتری باعث آن می شود، مربوط به پر کردن آبکش بیش از ظرفیت دستگاه است.

به احتمال زیاد اطلاع دارید که لباسشویی شما چند کیلویی است، اگر که این موضوع را نمی دانید، می توانید اندازه ظرفیت دستگاه خود را از دفترچه راهنمای آن پیدا کنید، و متوجه شوید که لباسشویی شما چند کیلویی می باشد.

می بایستی کمتر از ظرفیت لباسشویی خود لباس داخل آن بیاندازید.

همچنین اگر که حجم لباس‌ها خیلی کم باشد و دستگاه به تعادل نرسد، ممکن است در این حالت هم دستگاه به لرزش بیفتد. بهترین روش این است که بعد از پر کردن دستگاه، حداقل یک سوم از ارتفاع آبکش خالی باشد. این کار به تعادل دستگاه کمک می‌کند و از لرزش و حرکت کردن جلوگیری می‌کند.

چرا حین کار لباسشویی حرکت می کنه؟

شستشوی اقلام بزرگ و یک تکه‌ای

اقلام بزرگ و یک تکه‌ای مانند پتو، ملحفه و حوله نیازمند دقت و اصول در شستشو هستند. به نقل از تکنسین تعمیر لباسشویی بوش، اگر شستشوی این اقلام به درستی انجام نشود، ممکن است باعث برهم زدن تعادل دستگاه و در نتیجه لرزش و حرکت آن شوند.

برای شستشوی این اقلام، بهتر است از حالت اتوماتیک دستگاه استفاده نکرده و برنامه‌ی خاصی برای آنها تنظیم کنید. همچنین، اگر امکان دارد، از برنامه‌هایی که برای شستشوی اقلام بزرگ و یک تکه‌ای در دستگاه وجود دارد، استفاده کنید.

متعادل کردن لباس‌ها

برای جلوگیری از لرزش و تکان خوردن دستگاه لباسشویی، باید توجه داشته باشید، که لباس‌ها به صورت متعادل داخل دستگاه قرار بگیرند. برای این کار، بهتر است، لباس‌ها در داخل دیگ به طور یکنواخت جمع شوند تا وزن آنها به تساوی توزیع شود. این کار باعث تعادل دستگاه می‌شود و لرزش آن را کاهش می‌دهد.

 

لرزش به دلیل خرابی کمک‌های لباسشویی

کمک‌های لباسشویی نیز نقش مهمی در جلوگیری از لرزش و تکان خوردن دستگاه دارند. این قطعات معمولاً زیر دستگاه قرار دارند و به تعادل و استحکام دستگاه کمک می‌کنند. اگر کمک‌های لباسشویی خراب یا فرسوده شده‌اند، باید آنها را تعویض کنید.

اگر حتی بعد از رعایت نکات فوق، باز هم ماشین لباسشویی شما لرزش و حرکت  دارد، ممکن است دلیل آن خرابی یا فرسودگی کمک‌های لباسشویی باشد. به نقل از صحبت های تکنسین تعمیر لباسشویی دوو، این قطعات با گذر زمان و استفاده مداوم نمی توانند عملکرد خود را به شکل صحیح انجام دهند و نیاز به تعویض دارند.

تعمیرگاه مجاز لباسشویی در تهران

برای سرویس و تعمیر لباسشویی در منزل با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

مجموعه تعمیرگاه مجاز، ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی با گارانتی30 روزه تعمیرات است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی در ارتباط باشید.

 

صدمه دیدن فنرهای نگهدارنده دیگ ماشین لباسشویی:

یکی از عوامل مهم در مهار لرزش ماشین لباسشویی، وجود فنرهای نگهدارنده دیگ است. این فنرها به یک طرف به دیگ و از طرف دیگر به کابین متصل می‌شوند و از وجود ارتعاشات و حرکت لباسشویی جلوگیری می‌کنند. همچنین، این فنرها موجب معلق شدن و ثابت ماندن دیگ درون کابینه می‌شوند. اما به مرور زمان و بر اثر عوامل خارجی یا فرسودگی، ممکن است این فنرها کشیده شوند یا از جای خود منحرف شوند که باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شود. بنابراین، باید پنل بالایی دستگاه توسط تکنسین تعمیر لباسشویی باز شود و فنرها بازرسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

تکان خوردن لباسشویی به علت خرابی قطعات دیگ و آبکش:

ساختار سه نظام از جنس آلومینیوم بوده و شفت آن‌ها از جنس فولاد ضد زنگ است که در وسط قرار دارد. دو بلبرینگ و یک کاسه نمد بر روی دیگ قرار دارند و شفت از داخل آن‌ها عبور می‌کند. کاسه نمد برای پیشگیری از ورود آب به بلبرینگ‌ها استفاده می‌شود تا از خرابی آن‌ها جلوگیری شود. شفت هم وظیفه چرخاندن آبکش را دارد. اگر که سه نظام دچار خرابی شود، باعث لرزش شدید ماشین لباسشویی خواهد شد که حتماً باید در اسرع وقت تعویض بشود.

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال که چرا حین کار لباسشویی حرکت می کنه؟ پرداختیم و مواردی که ممکن است، باعث به وجود آمدن این مشکل شود را بررسی کردیم و با استفاده از نظرات تکنسین های مجرب تعمیرات لباسشویی، راه حل های مناسب را برای حل این مشکل ارائه کردیم.

با این وجود اگر که نتوانستید مشکل لباسشویی خود را برطرف کنید، می توانید با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید، تا در اسرع وقت تکنسین های متخصص جهت تعمیر دستگاه در محل شما حضور پیدا کنند.

مطالب مرتبط

5 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها