تعمیر لباسشویی, تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ

چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه؟

چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه؟

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی (ارائه راه حل)

شاید تا به حال، خود و یا دوستانتان با مشکل باز نشدن درب لباسشویی مواجه شده باشید، باز نشدن درب لباسشویی، برای تعداد بسیار زیادی از مصرف کنندگان پیش آمده است و بارها از تکنسین های تعمیر لباسشویی، این سوال پرسیده می شود که چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه؟

در این مطلب از تعمیرگاه مجاز قصد داریم تا به دلایل رخ دادن این مشکل، و راه حل برطرف کردن آن را به صورت کامل و جامع توضیح دهیم، پس به شما پیشنهاد می کنیم، تا انتهای این مقاله همراه تعمیرگاه مجاز لباسشویی باشید.

خرابی میکروسوئیچ علت باز نشدن درب لباسشویی

به دلیل خرابی یا نقص در میکروسوئیچ، درب ماشین لباسشویی ممکن است قفل شده و باز نشود. این سیستم ایمنی هنگام چرخش دیگ مانع از باز شدن درب و واشر می‌شود. در صورتی که مشکلی در این سیستم وجود داشته باشد، با استفاده از یک پیچ گوشتی در قسمت محرک میکروسوئیچ می‌توان آن را بررسی کرد. اگر باز شدن درب به صورت خودکار انجام نشد، طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، احتمالاً میکروسوئیچ نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

در صورت عدم باز شدن درب پس از شست‌وشو، با استفاده از ضامن دستی می‌توانید درب را باز کنید. این ضامن معمولاً در بخش مواد شوینده یا زیر قفل قرار دارد. اگر این روش نتیجه ندهد، ممکن است نیاز به تعویض میکروسوئیچ باشد.

همچنین، ممکن است در مدل‌های خاصی از ماشین لباسشویی، اگر مشکلی در میکروسوئیچ وجود داشته باشد، کد خطایی نمایش داده شود. در این صورت، توصیه می‌شود از تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه؟

خرابی لولای درب دلیل قفل شدن و باز نشدن درب لباسشویی

به نقل از تجربیات سرویس کار تعمیر لباسشویی ال جی، در صورتی که لولاهای درب لباسشویی دچار فرسودگی و پوسیدگی شوند، احتمالاً از باز شدن درب جلوگیری می‌کنند. در این صورت، لولاها باید تعویض شوند.

در صورت عدم تخلیه کامل آب داخل دیگ لباسشویی، درب ممکن است پس از اتمام شست‌وشو باز نشود. مسیر تخلیه را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که لوله‌ها دچار گرفتگی و انسداد نشده باشند. همچنین، تمیز کردن فیلترهای لباسشویی نیز به تخلیه آب کمک می‌کند.

خرابی شیر الکتریکی علت قفل شدن درب لباسشویی

به نقل از سرویس کار تعمیر لباسشویی بوش، در صورتی که شیر الکتریکی خراب شود، آب ممکن است داخل دیگ جمع شود و مانع از باز شدن درب لباسشویی شود. همچنین، مشکلات در پروانه پمپ و عدم فرمان تخلیه توسط برد فرمان نیز می‌توانند از دلایل باز نشدن درب پس از اتمام شست‌وشو باشند.

خراب شدن برد لباسشویی

در صورت خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، ممکن است با مشکل باز نشدن درب و یا قفل شدن درب لباسشویی مواجه شوید و برد الکترونیکی نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

برای بررسی برد الکترونیکی، لازم است بدنه لباسشویی را باز کرده و برد را جدا کنید. در این مرحله، قطعات متصل به برد را بررسی کرده و از درستی اتصال آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، سطح برد را بررسی کرده و از عدم وجود آلودگی مطمئن شوید. در صورت لزوم، قطعات الکترونیکی معیوب را تعویض و یا تعمیر کنید.

پیشنهاد می کنیم که اگر دانش فنی تخصصی و تجربه تعمیرات لوازم خانگی را ندارید، از یک تکنسین مجرب تعمیر ماشین لباسشویی برای انجام این امور کمک بگیرید.

قفل حرارتی ماشین لباسشویی

طبق توضیحات سرویس کار تعمیرات لباسشویی، قفل حرارتی از گسترش و افزایش گرما درون لباسشویی جلوگیری می‌کند.

 در پایان چرخش، این قطعه مسئول باز کردن درب می‌شود. در صورت گیر کردن قفل حرارتی، با وارد کردن ضربه سخت به ناحیه زبانه، می‌توانید آن را آزاد کنید.

در صورت مشکل در سوئیچ فشار لباسشویی یا وجود انسداد در سیستم فشار، ممکن است درب باز نشود حتی اگر آب به خوبی تخلیه شده باشد. در این حالت، علت باز نشدن درب ممکن است به دلیل هوای به دام افتاده در سیستم قفل باشد.

خرابی دستگیره ماشین لباسشویی

علاوه بر موارد ذکر شده، طبق گزارشات تکنسین های تعمیر لباسشویی دوو، صورت خراب شدن یا شکسته شدن دستگیره ماشین لباسشویی، هم ممکن است یکی از دلایل باز نشدن درب لباسشویی باشد.

 در صورت خرابی دستگیره ماشین لباسشویی، باید به تعمیر یا تعویض آن بپردازید. بهتر است اگر که تجربه تعمیر تخصصی لباسشویی را ندارید این کار را به افراد متخصص واگذار نمایید.

فعال شدن قفل کودک علت قفل و یا باز نشدن درب لباسشویی

فعال کردن قفل کودک، درب ماشین لباسشویی را قفل کرده و از باز شدن درب لباسشویی جلوگیری می کند.

برای غیر فعال کردن این حالت، می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه و یا خواندن مقاله استفاده از قفل کودک در انواع لباسشویی، قفل کودک را غیرفعال کنید.

داغ شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی

اگر داخل لباسشویی شما به طور غیرعادی گرم شود، ممکن است باعث مشکل در باز شدن درب شود. بنابر گفته های تکنسین های تعمیرات لباسشویی، دمای بالای ماشین لباسشویی ممکن است باعث اختلال در مدارهای داخلی شود. در صورت تشخیص حرارت زیاد، منتظر خنک شدن ماشین لباسشویی باشید و سپس مجدداً از آن استفاده کنید.

جهت پیشگیری از گرم شدن بیش از اندازه، لباسشویی را برای مدت زمان کافی خنک نگه دارید و بیش از اندازه از آن استفاده نکنید.

از ریختن لباس‌ها به طور بیش از حد در داخل دیگ خودداری کنید، زیرا کار این می‌تواند منجر به قفل شدن درب شود.

چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه؟

گیر کردن البسه در لباسشویی

در صورتی که لباس‌ها بین درب و محفظه گیر کنند، درب ماشین لباسشویی نمی تواند باز شود.

دلایل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث قفل نشدن درب لباسشویی می‌شوند. این دلایل می تواند، شامل خرابی دکمه‌های باز و بسته کردن، صدمه ی فیزیکی به درب لباسشویی، خراب شدن زبانه قفل، فرسودگی و آسیب لاستیک دور درب، خراب شدن قفل درب، چشمک زدن پنل نمایشگر، شکستگی دستگیره درب و حجم زیاد البسه می‌شود.

مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی در تهران

در این مقاله به این مشکل که چرا درب لباسشویی قفل شده و باز نمیشه پرداخیتم، و طبق نظرات تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی، راه حل هایی را برای حل این مشکل ارائه کردیم، اگر که به هر علتی نتوانستید مشکل لباسشویی خود را حل کنید، با تعمیرگاه مجاز لباسشویی در تهران تماس بگیرید.

 شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با نمایندگی مجاز لباسشویی در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها