تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

مهم ترین دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

یکی از کدهای خطای بسیار مهم که نباید به سادگی از آن گذشت، کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی می باشد. این کدخطا به موضوع خراب شدن قطعه سنسور آب در دستگاه لباسشویی اشاره می کند و برطرف نکردن این کد موجب ایجاد مشکل های حاد‌تر و هزینه‌های بیشتر می شود.

علت پدید آمدن کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

هر ارور در لباسشویی ال جی تشکیل شده از چند کاراکتر به زبان انگلیسی و بعضی از ارورها نیز به همراه اعداد می باشد.

این کدهای خطا در دستگاه لباسشویی برند ال جی برای این طراحی شده اند که کاربران لباسشویی این برند در کوتاه ترین زمان بتوانند، نوع مشکل و قطعه ای که در لباسشویی دچار اشکال شده است را تا تشخیص بدهند، تا بتوانند با کمک از تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی، مشکل را برطرف کنند.

در یکسری از خطاها ماشین لباسشویی به مشکل ساده ای برخورده است، و حتی خود افراد نیز می توانند به آسانی این ارور های ساده را برطرف کنند، اما برخی از مشکلات پیچیده تر هستند و احتیاج است تا یک سرویس کار مجرب تعمیر لباسشویی آن را عیب یابی و برطرف نماید.

کدخطای PE در ماشین لباسشویی الجی از آن دسته ارورهایی محسوب می شود که باید در اکثر مواقع برای برطرف کردن آن از تکنسین ماهر تعمیر تخصصی لباسشویی کمک گرفته شود، به علت این که ارور PE لباسشویی ال جی نشان دهنده وجود مشکل مهم خرابی سنسور آب می باشد.

از علت هایی که ممکن است موجب به وجود آمدن این ارور بشود می‌توان به موردهای زیر اشاره نمود:

دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

خراب یا معیوب شدن قطعه هیدرواستات

قطعه هیدرواستات ماشین لباسشویی را می توان قطعه‌ای کوچک اما بسیار مهم و کاربردی در این دستگاه دانست، وظیفه دقیق این قطعه اندازه گرفتن آب موجود در دیگ لباسشویی می باشد.

 خرابی یا مشکل داشتن این قطعه موجب خواهد شد که آب پایین تر از حد مجاز و یا بیشتر از اندازه لازم داخل دیگ لباسشویی بشود و این ایراد می‌ تواند موجب صدمه دیدن قطعه های داخلی ماشین لباسشویی و یا تمیز نشدن البسه بشود.

طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی، چنانچه که تا بدین لحظه قطعه هیدرواستات دستگاه لباسشویی ال جی خود را عوض نکرده اید، علت به وجود آمدن کدخطایPE در ماشین لباسشویی برند ال جی شما این موضوع می باشد.

در این شرایط تکنسین های تعمیرات لباسشویی ال جی توصیه می کنند که بهتر است برای برطرف کردن کدخطای PE دستگاه ماشین لباسشویی برند ال جی مرحله های زیر را دنبال کنید:

  • لباسشویی را به وسیله نماد  POWERخاموش بکنید.
  • به اندازه چند ثانیه صبر کرده و دو مرتبه ماشین لباسشویی را روشن بکنید.
  • لباسشویی را بر روی فناوری شست و شوی مد نظر خود تنظیم کنید و دکمه START را فشار دهید.
  • پس از اتمام عملیات آبگیری دستگاه و ورود به مرحله شست و شو مشکل شما به صورت موقت حل خواهد شد.

اگر که بعد از انجام راهنمایی های عنوان شده همچنان با ارور PE روبرو شدید، می توان گفت مشکل لباسشویی به احتمال بسیار زیاد مرتبط هیدرواستات است و می بایستی جهت تعمیر یا تعویض این مشکل با مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی ال جی در تهران تماس بگیرید.

دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

دلایل کدخطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

مشکل خرابی یا سوختگی در برد

طبق نظر تکنسین های تعمیرات لباسشویی ال جی از دیگر علت هایی که می توانند منجر به نمایش ارور PE در مانیتور دستگاه لباسشویی ال جی شما بشود، خراب شدن یا سوختن قطعه برد است.

برد یک قطعه‌ فوق العاده با اهمیت و کاربردی در لباسشویی می باشد که فعالیت‌های این دستگاه را مدیریت می‌ نماید.

قطعه برد با اتصال های الکترونیکی که دارد، توانایی ارتباط با تمامی قطعه های ماشین را لباسشویی به شکل مستقیم و غیرمستقیم را دارا می باشد، فرمان آغاز و اتمام کار هر بخش را صادر می کند و موجب هماهنگی در عملکرد ماشین لباسشویی می شود.

به صورت کلی لباسشویی‌ های پیشرفته که امروزه تولید می شوند، بدون هیچ استثنائی همگی داری قطعه برد الکترونیکی می باشند، به علت این که با استفاده از آن دستگاه می تواند به غیر از این مورد که تمامی مرحله های شست و شو را به شکل خودکار انجام دهد، توانایی انتخاب از بین فناوری های شست و شوی متنوع‌ تر و امکان تنظیم دمای آب و درجه دور خشک‌کن را نیز خواهید داشت.

خراب شدن یا سوختن برد می‌تواند موجب اختلال در عملکرد هیدرواستات بشود و در عملکرد آن اثر گذار باشد،همچنین با رخ دادن این مشکل اطلاعات دریافت شده از قطعه سنسور آب ماشین لباسشویی به اشتباه برداشت می شود.

این موضوع موجب می شود که ماشین لباسشویی امکان ادامه دادن عملیات شستشو را نداشته باشد و آب درون دیگ تخلیه بشود.

جهت برطرف کردن کدخطای PE لباسشویی ال جی به علت خراب شدن یا سوختن قطعه برد الکترونیکی احتیاج به دانش فنی و ابزار آلات تخصصی تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی می باشد.

 برای همین پیشنهاد ما به شما این است که تعمیرات لباسشویی ال جی خود را به سرویس کاران کاربلد و متخصص مجموعه معتبر و با سابقه تعمیرگاه مجاز بسپارید و از دستکاری کردن ماشین لباسشویی به صورت سر خود پرهیز کنید.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم، اگر که به این دست از مطالب علاقه مند هستید، مقاله کد خطای لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

 

راه های ارتباطی با تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی

شما می توانید  از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱۵ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰  و یا فرم درخواست تعمیر موجود در وبسایت با  نمایندگی مجاز تعمیر لباسشویی ال جی در تهران و کرج در تماس باشید، اپراتور های تعمیرگاه مجاز در اسرع وقت، هماهنگی های لازم را با شما و سرویس کار لباسشویی، برای حضور و تعمیر لباسشویی ال جی در منزل شما انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط

5 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسماعیل حنفی
اسماعیل حنفی
5 ماه قبل

سلام معنی ارورهای دیگه ال جی رو از کجا باید پیدا کنم؟