تعمیر اجاق گاز, تعمیر ماکروفر, تعمیر مایکروفر

تفاوت مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر، توستر، اجاق گاز

تفاوت دستگاه های مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر، توستر، اجاق گاز

تفاوت دستگاه های مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر، توستر، اجاق گاز + توضیحات عملکرد هرکدام

 

امکان این وجود دارد که برای شما این پرسش پیش آمده باشد که دستگاه‌های مختلف مانند مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، توستر و فر و اجاق گاز با یکدیگر چه تفاوتی دارند، ما در این مقاله از مرکز تخصصی تعمیر اجاق گاز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت، پس تا انتهای مقاله با تعمیرگاه مجاز همراه باشید. بررسی این تفاوت‌ها و کاربردهای اصلی هر یک از این دستگاه‌ها می‌تواند به شما در خرید بهتر و مطمئن‌تر وسیله‌ای برای پخت و پز کمک کند. در این مقاله از تعمیرگاه مجاز اجاق گاز، تفاوت‌ها و کاربردهای اصلی مایکروفر، مایکروویو،فر، اجاق گاز، سولاردام و توستر را بررسی می‌کنیم تا شما با انتخاب درست خطرات ناشی از استفاده از دستگاه‌های پخت و پز را کاهش دهید و نیاز به تعمیرات اجاق گاز و دستگاه های دیگر را کمتر کنید.

کاربرد اجاق گاز و فر در آشپزخانه چیست؟

فر به دستگاهی گفته می‌شود که در محیط بسته و با اعمال حرارت یکنواخت به تمامی بخش‌ها، غذاها را می پزد. فر گاز، که ساده‌ترین نمونه آن است، دماهای میانی ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد را تولید می‌کند. تفاوت اساسی بین فر برقی و گازی، سرعت گرم شدن آن‌ها و ایمنی آن‌هاست.

کاربرد مایکروفر، مایکروویو، سولاردام و توستر چیست؟

مایکروفر به دستگاهی گفته می شود که با استفاده از امواج مایکرو و المنت‌های تابشی بالا، غذاها را پخت می‌کند. بر اساس نظریات تکنسین های تعمیر اجاق گاز ،تفاوت اساسی بین مایکروفر و مایکروویو در نحوه انتقال حرارت به غذاست؛ مایکروویو با استفاده از اشعه ویو حرارت را به غذا منتقل می‌کند در حالی که در مایکروفر، غذا تحت تأثیر المنت‌های حرارتی قرار می‌گیرد.

مقایسه عملکرد مایکروفر و مایکروویو

فر یک دستگاه ترکیبی است که افزون بر دارا بودن قابلیت‌های مایکروفر و مایکروویو، دارای ویژگی‌های اضافی نظیر فن، گریل، کانوکشن و حرارت سه بعدی است.

سولاردام چیست ؟

دستگاه سولاردام یک دستگاه با سرعت بالاست که با ترکیب کردن امواج مایکرو و حرارت فن و گریل تابشی، فضای مخصوصی را برای پخت و پز غذاهای خشک فراهم می‌کند.

توستر چیست ؟

توستر یک دستگاه است که با استفاده از المنت‌های تابشی، برای ذوب کردن پنیر پیتزا و تست کردن نان دستگاه کاربردی ای می باشد.

بررسی تفاوت‌های مهم بین مایکروویو و اجاق گاز

هر دو دستگاه اجاق گاز و مایکروویو برای پخت و پز غذا در منازل استفاده می‌شوند. طبق گفته تکنسین های تعمیر اجاق گاز، دستگاه اجاق گاز با استفاده از عایق حرارتی، گرما را به غذا منتقل می‌کند. از طرف دیگر، مایکروویو با استفاده از تابش مایکروویو در اثر ذرات آب در مواد غذایی حرارت تولید می‌کند. در نتیجه، استفاده از مایکروویو برای پخت و پز بسیار ساده‌تر است. همچنین، مایکروویو دارای تنوع بیشتری از نظر برنامه های پخت و پز و شدت گرم کردن غذا است.

تفاوت دستگاه های مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر، توستر، اجاق گاز

مقایسه مایکروفر و توستر

برای پخت مواد غذایی، نیازمند فن و عنصر گرمایی هستید. یک توستر گریل، امکان گرم کردن، کباب کردن و یخ زدایی انواع مواد غذایی را دارا می باشد. درون توستر، کویل های گرمایی جهت ایجاد حرارت قرار دارند. این دستگاه در واقع یک اجاق الکترونیک است که با گرم شدن کویل‌ها، مواد غذایی را می پزد. توستر با تبدیل کردن انرژی الکترونیکی به حرارت،مواد غذایی را طبخ می‌کند. تفاوت اساسی این دو دستگاه این مورد است که توستر توانایی یخ زدایی را ندارد و  همچنین سرعت عملکرد آن از مایکروفر کندتر می باشد .

برای تعمیر اجاق گاز، تستر و مایکروفر می توانید از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰  و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعميرگاه مجاز اجاق گاز در ارتباط باشید.

تفاوت های مهم بین فر برقی و گازی با مایکروفر

غذای تهیه شده در فر، کیفیت بهتری نسبت به مایکروفر دارد. اگر تمایل به پخت حرفه‌ای غذا دارید، بهتر است یک فر بخرید. این دستگاه، با تنظیمات مختلف، قادر به پخت ماهی، مرغ، پیتزا و شیرینی است. دستگاه فر حاوی طبقه های مختلف و همینطور جوجه گردان می باشد و دارای امکانات بیشتری نسبت به  مایکروفر است . اما اگر که فرصت کمی برای پخت و پز دارید، و سرعت پختن غذا برای شما یک معیار مهم به حساب می آید، باید به این نکته توجه کنید که مواد غذایی در فر زمان بیشتری نیاز دارند تا بپزند.

شما می توانید برای تعمیرات اجاق گاز،فر و مایکروفر با مجموعه معتبر و با سابقه تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

بررسی و مقایسه سولاردام و مایکروفر

مهم‌ترین مزیت دستگاه سولاردام نسبت به مایکروفر، استفاده از لامپ هالوژنی در این دستگاه است. این لامپ باعث برشته شدن مواد غذایی می‌شود و برای همین سولاردام به شما  توانایی پخت بهتر مواد غذایی را می‌دهد. این دستگاه انتخاب فوق العاده مناسب برای بریان کردن مرغ و یا پخت و پز غذاهای دریایی نظیر ماهی می‌باشد. علاوه بر این به دلیل نوع پخت سولاردام، با مشکل خشک شدن غذا مواجه نخواهید شد. علاوه بر مزایای این دو دستگاه باید به این نکته منفی هم اشاره کنیم که هر دو دستگاه ممکن است به علت اشعه های به کار رفته در آن ها زیان آور باشند.

تفاوت دستگاه های مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر، توستر، اجاق گاز

تفاوت های مایکروفر و مایکروویو

مایکروویو با استفاده از اشعه‌ی مایکروویو غذا را می پزد، در حالی که مایکروفر از المنت‌های حرارتی در داخل خود استفاده کرده و بدین ترتیب غذا را پخت می‌کند. در واقع، مایکروفر از دما و گرما برای پخت غذا استفاده می‌کند، درحالی که در مایکروویو نقش اشعه‌ی مایکروویو بسیار مهم است. همچنین، مایکروفرها امکاناتی مانند کانوکشن، گریل و حرارت سه بعدی دارند. این دو دستگاه به صورت رومیزی، روی فر و توکار تولید می‌شوند، و در مدل‌ها و قدرت‌های مختلف در دسترس هستند. به طور مثال، مدل‌های رومیزی از نظر هزینه اقتصادی مقرون به صرفه هستند. قدرت های موتور این دستگاه ها نیز بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ وات است، و به شما امکان انتخاب دستگاه مناسب براساس نیاز شما را می‌دهد.

همچنین اگر که شما به دنبال تعمیر این دستگاه ها در محل خود هستید، و می خواهید اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع کسب کنید، می توانید مقاله معرفی بهترین نمایندگی تعمیر اجاق گاز در منزل را مطالعه کنید.

مناسب‌ترین دستگاه برای گرم کردن و پخت غذا

بهترین گزینه برای گرم کردن و پخت غذا کدام است؟ پاسخ به این سوال، بستگی به نیاز و الویت های شما دارد.به نقل از سرویس کاران تعمیرات اجاق گاز، هر دستگاه با روش‌های مختلفی فرایند پخت و پز غذا را انجام می دهد. مایکروفر و مایکروویو از امواج و المنت‌های تابشی استفاده می‌کنند، فر برقی از طریق امواج برق غذا را گرم می‌کند و توستر از المنت‌های تابشی برای پخت غذا استفاده می‌کند. همچنین، سولاردام از ترکیب امواج مایکرووی و حرارت دهی با فن و گریل تابشی برای پخت غذا استفاده می‌کند.

اگر مهمان زیادی دعوت می‌کنید و یا محدودیت زمانی برای پخت و پز دارید، ممکن است که دستگاه مایکروفر یا مایکروویو مناسب‌تر باشد. اگر به پخت حرفه‌ای غذا علاقه دارید و برای شما اهمیت زیادی دارد که که غذا با کیفیت بالا پخته شود، استفاده از یک فر برقی برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. اگر که مایل هستید که پیتزا و کیک را به صورت خانگی درست کنید، دستگاه فر برای شما بهترین گزینه است.

و به عنوان آخرین نکته پخت و پز غذا در فر نسبت به اجاق گاز بهتر است، به علت این که موجب حفظ ماده های مغذی می‌شود و غذا به شکل کاملا یکنواخت پخته می شود.

تعمیر اجاق گاز در تهران

شما مشتریان گرامی می توانید، برای تعمیر اجاق گاز، فر، مایکروفر ودیگر لوازم برقی خود با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید، اپراتور های تعمیرگاه مجاز در اسرع وقت سفارش تعمیرات شما را پیگیری خواهند کرد و هماهنگی های لازم را با تعمیرکار، جهت تعمیر اجاق گاز در منزل شما را انجام خواهند داد، برای برقرای ارتباط با تعمیرگاه مجاز می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده یا فرم درخواست تعمیر موجود در وبسایت این مجموعه به آدرس tamirgahmojaz.com اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hediya
hediya
14 روز قبل

vagahn ina ro hamishe ghati mikardam merci az maghale khoobeton