تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ

تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ

آشنایی با نحوه تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی ها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل و طراحی شده است که هر کدام از آن ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند، که از این قطعات که بسیار مهم می باشد تسمه ماشین لباسشویی سامسونگ می باشند. توجه داشته باشید که وظیفه این قطعه در لباسشویی چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی می باشد. اما باید دقت داشته باشید که اگر دیگ لباسشویی شما در حالیکه آب داخل آن است نمی چرخد یا اینکه سرعت چرخش آن خیلی کند شده است باید به سلامت تسمه آن شک کنید. در این مطلب قرار است با علائم خرابی تسمه لباسشویی سامسونگ و نحوه تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ آشنا شوید تا در صورتی که متوجه خرابی این قطعه شدید بتوانید خودتان به تعویض این قطعه در ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازید.

مشکلاتی که نشان می دهند تسمه لباسشویی خراب شده است

هنگامی که تسمه ماشین لباسشویی شما خراب می شود، دستگاه شما دچار مشکلات مختلفی می شود، که این مشکلات نشان گر خرابی تسمه لباسشویی سامسونگ می باشد و به شما نشان می دهد تسمه لباسشویی خراب شده است و زمان تعویض آن رسیده است؛ باید به این موضوع توجه داشته باشید که تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ امری تخصصی نمی باشد. از آن جا که ماشین لباسشویی شامل قطعات مصرفی زیادی می باشد این قطعه نیز یکی از این موارد هست که امکان دارد بعد از مدتی مصرف دچار پارگی یا پوسیدگی شود که در این گونه موارد باید به تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ بپردازید. اما باید بدانید مشکلاتی وجود دارد که نشانگر خرابی این قطعه در لباسشویی می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم:

عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی با وجود وارد شدن آب به ماشین لباسشویی

( توجه داشته باشید که این مشکل به غیر از خرابی تسمه لباسشویی، امکان دارد که به گیربکس و موتور ماشین لباسشویی سامسونگ نیز آسیب وارد کند، پس با توجه به این موضوع باید عیب یابی لباسشویی سامسونگ در این زمینه دقیق انجام شود.)

تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ
یکی دیگر از مشکلاتی که نشان دهنده خرابی تسمه ماشین لباسشویی سامسونگ می شود این موضوع است که آب ماشین لباسشویی همزمان با عملیات شست و شو (این مشکل می تواند از خرابی پمپ تخلیه لباسشویی هم باشد؛ با این وجود به عیب یابی دقیق نیاز دارد).

نچرخیدن یا کند چرخیدن دیگ لباسشویی بعد از تخلیه شدن آب این دستگاه

نحوه تعویض تسمه  لباسشویی سامسونگ

اولین‌ اقدامی که برای تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ انجام دهید این است که، ایمنی را رعایت کنید برای انجام این کار لازم است که ماشین لباسشویی سامسونگ خود را خاموش کنید و بعد از خاموش کردن دستگاه حتماً دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.

بعد از اینکه ماشین لباسشویی را از برق جدا کردید، نوبت به این مرحله میرسد که باید پنل و درب پشت لباسشویی را جدا نمایید‌‌‌ تا بتوانید قطعات داخلی و تسمه ماشین لباسشویی سامسونگ را مشاهده نمایید و به آن دسترسی داشته باشید.

در این مرحله شما قطعات داخلی ماشین لباسشویی را مشاهده می کنید، توجه داشته باشید که تسمه لباسشویی دور قرقره دیگ پیچیده شده است، همچنین این قطعه از پایین به دور یک پولی کوچک که به موتور وصل شده، پیچیده شده است.

پس با توجه به این موضوع می توان گفت که وظیفه چرخش دیگ ماشین لباسشویی بر دوش سیستم قرقره و پولی ماشین لباسشویی می باشد.
در این مرحله از تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ باید تسمه پوسیده یا پاره شده را جدا نمایید.

حالا که تسمه معیوب ‌شده را برداشتید، باید یک تسمه نو جایگزین آن کنید. برای قرار دادن تسمه جدید به جای تسمه قبلی، ابتدا باید آن را به دور پولی موتور ماشین لباسشویی بیاندازید و سپس تسمه را بدون کوچکترین فشاری به دور قرقره لباسشویی بپیچید.

حالا پنل و درب ماشین لباسشویی را مانند اول ببندید.

در این مقاله با نحوه تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ آشنا شدیم اما در صورتی که ماشین لباسشویی سامسونگ شما دچار مشکل شده است می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی سامسونگ مشکل پیش آمده را در لباسشویی خود برطرف نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید با استفاده از فرم ثبت سفارش آنلاین خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید تا تعمیرکاران متخصص ما در اولین فرصت در محل مورد نظر شما حاضر شوند و به تعمیر لباسشویی سامسونگ شما بپردازند.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها