تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ

بررسی علل و رفع ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ

مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی سامسونگ به عنوان ارور E2 شناخته می‌شود. این ارور بیشتر برای ماشین لباسشویی های به نسبت قدیمی می باشد و در ماشین لباسشویی های جدیدتر ارور E2دارای کد دیگری می باشد. برای رفع این ارور، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. در ادامه این مقاله از وبسایت تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ به برخی راه‌حل‌های احتمالی برای این مشکل می‌پردازیم.

1- بررسی پمپ تخلیه:

یکی از دلایل اصلی بروز ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ ، خرابی پمپ تخلیه است. ابتدا باید پمپ تخلیه را بررسی کنید. برای این کار، می‌توانید پنل پایین ماشین لباسشویی را باز کنید و پمپ را بررسی کنید. در صورتی که پمپ مشکل دارد، باید آن را تعویض کنید.

2- مشکل فیلتر خروجی آب در ماشین لباسشویی

یکی از دلایل اصلی بروز ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ، مشکل فیلتر خروجی آب است. زمانی که فیلتر خروجی آب دچار مشکل می‌شود، تخلیه آب به درستی صورت نمی‌گیرد و فرایند تخلیه آب با سرعت کمتری انجام می‌شود که منجر به نمایش ارور E2 در لباسشویی سامسونگ می‌شود. فیلتر خروجی آب یک قطعه مصرفی است و در صورت عدم تعویض آن، مشکلات دیگری نیز به وجود خواهد آمد.

برای دسترسی به فیلتر خروجی آب، نیازی به انجام کارهای خاص و پیچیده ای ندارید. در جلوی ماشین لباسشویی یک دریچه قرار دارد که می‌توانید آن را باز کنید و فیلتر خروجی آب را با چرخاندن آن باز کنید. هنگام خارج کردن فیلتر، در صورت پر بودن مخزن، ممکن است آب از داخل ماشین لباسشویی بیرون بریزد. نوع فیلتر  با توجه به ماشین لباسشویی ممکن است که دائمی یا یک‌بارمصرف باشد. اگر فیلتر دائمی است، می‌توانید آن را شست وشو بدهید و سپس دوباره آن را نصب کنید. اما اگر فیلتر یک‌بارمصرف است، باید آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید.

3- بررسی لوله‌ها :

لوله‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید. ممکن است لوله خروجی آب یا لوله ورودی آب مسدود شده باشند. همچنین، فیلترهای ماشین لباسشویی را نیز بررسی نمایید و در صورت نیاز، تمیز کنید یا تعویض کنید.

مسدودی لوله خروجی آب

مسدودی لوله خروجی آب نیز از عواملی است که باعث بروز ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود. علت مسدود شدن لوله خروجی آب ممکن است به دلایل مختلفی باشد. به عنوان مثال، لوله در پشت ماشین لباسشویی ممکن است گیر کند و آب با فشار کمتری تخلیه شود و در نتیجه ارور E2 نمایش داده شود.

همچنین، مسدودی لوله تخلیه ممکن است به دلیل خرابی فیلتر خروجی آب رخ دهد. اگر فیلتر خروجی آب سوراخ شده باشد، کثیفی‌ها به لوله منتقل می‌شوند و در طول زمان لوله مسدود می‌شود.

برای رفع مسدودی لوله تخلیه در ماشین لباسشویی سامسونگ، ابتدا ماشین لباسشویی را جلو می‌کشیم و لوله تخلیه را از پشت سینک و ماشین جدا می‌کنیم. سپس لوله را با استفاده از آب و صابون یا مواد شوینده دیگر تمیز می‌کنیم. سپس لوله را دوباره نصب کرده و بررسی می‌کنیم که آیا ا ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ نمایش داده می‌شود یا خیر.

ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ

4- بررسی سیم‌ها و اتصالات:

در مرحله بعدی اتصالات سیم‌ها را نیز باید بررسی کنید. ممکن است اتصالات سیم پمپ تخلیه دچار مشکل شده باشند یا سیم‌ها خرابی داشته باشند. در صورت لزوم، سیم‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی سیستم حسگر :

یکی از عوامل احتمالی برای بروز ارور E2 در لباسشویی ، خرابی سیستم حسگر ماشین لباسشویی است. حسگرها در ماشین لباسشویی برای تشخیص درستی عملکرد مختلف مانند سطح آب، دما و فشار استفاده می‌شوند. در صورت خرابی یکی از این حسگرها، ماشین لباسشویی قادر به تشخیص صحیح وضعیت آب و فرایندهای دیگر نیست و ارور E2 نمایش داده می‌شود.

علت خرابی سیستم حسگر

سیستم حسگرها در ماشین لباسشویی سامسونگ به منظور تشخیص وضعیت آب، دما، سرعت چرخش و سایر فرایندهای مرتبط استفاده می‌شوند. خرابی سیستم حسگر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. از جمله علت های متداول می‌توان به خطا در سیم‌کشی، آسیب فیزیکی به سیستم حسگر، خرابی در قطعات الکترونیکی و نقص در تغذیه برق اشاره کرد.

علائم و نشانه‌های خرابی سیستم حسگر

 خرابی سیستم حسگر در ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است با علائم مشخصی همراه باشد که به شناسایی آن کمک می‌کند. برخی از این علامت ها عبارتند از نمایش ارور E2 روی صفحه نمایشگر، عملکرد نامناسب دستگاه در تشخیص وضعیت آب و دما، تغییرات غیرمعمول در سرعت چرخش برنامه‌های شستشو و کارکردهای دیگر. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، ممکن است دچار خرابی سیستم حسگر باشید.

رفع خرابی سیستم حسگر

برای رفع خرابی سیستم حسگر در ماشین لباسشویی سامسونگ، اقدامات زیر را می‌توانید انجام دهید:

1. بررسی سیم‌کشی:

در قدم اول باید خطاهای ممکن در سیم‌کشی سیستم حسگرها را بررسی نمایید. امکان این وجود دارد که سیم‌ها جدا شده، قطع یا خراب شده باشند که باعث عدم عملکرد سیستم حسگر می‌شود. در صورت تشخیص مشکل در سیم‌کشی، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

2. بررسی قطعات الکترونیکی:

در صورتی که خرابی ای را در قطعات الکترونیکی سیستم حسگر مشاهده کردید، می‌توانید این قطعات را تعمیر یا تعویض کنید. این کار نیازمند تخصص و تجهیزات مناسب است، در نتیجه بهتر است که این مرحله را به کارشناسان تعمیرگاه مجاز ،نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ بسپارید.

 

3. بررسی تغذیه برق:

یکی دیگر از علت های خرابی سیستم حسگر، نقص در تغذیه برق است. بررسی کنید که آیا سیم تغذیه برق به درستی متصل شده است و سیستم تغذیه برق به درستی عمل می‌کند یا خیر. در صورت لزوم، تغذیه برق را باید تعویض کنید.

5. مشاوره با تعمیر کاران تعمیرگاه مجاز:

با انجام مراحل بالا، احتمالاً مشکل ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ شما حل خواهد شد. لازم به ذکر است که برخی از این راه‌حل‌ها ممکن است نیاز به دانش فنی داشته باشند،

در صورتی که با انجام مراحل بالا مشکل شما حل نشد، بهتر است با تعمیرگاه مجاز جهت تعمیر لباسشویی یا تعمیرات لباسشویی سامسونگ  تماس بگیرید شما می توانید از طریق شماره تلفن های021- ۷۷۱۶۶۶۱۵ _۲۲۷۳۷۵۶۶ _۴۴۲۸۷۹۹۳ _۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ تماس حاصل کنید و مشکل خود را با سرویس کاران شرکت مطرح کنید. سرویس کاران تعمیرگاه مجاز توانایی بررسی دقیق تر و رفع مشکل را دارند.

مطالب مرتبط

5 8 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیررضا
امیررضا
11 روز قبل

عالی مشکلم حل شد