تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ

آشنایی با نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ

یکی از اصلی ترین قطعات در ماشین های لباسشویی، پمپ تخلیه می باشد که امکان بروز مشکلات مختلف برای این قطعه در ماشین لباسشویی وجود دارد. این قطعه در ماشین لباسشویی در قمست پایینی این دستگاه قرار دارد. این قطعه برای تخلیه آب از ماشین لباسشویی به لوله فاظلاب طراحی شده است. در صورتی که ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نمی‌ کند، امکان خرابی این قطعه در دستگاه شما وجود دارد. در ادامه این مقاله قرار است با نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ آشنا شویم.

نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی تعمیر لباسشویی سامسونگ

قبل از انجام تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ  باید بررسی کنید که آیا واقعا مشکل از پمپ تخلیه است یا خیر:

  • نمی‌توانید صدای پمپ را موقعی که آب باید تخلیه شود بشنوید؟
  • هنگام برنامه چرخش صدای وزوزی شنیده می‌شود ولی آب تخلیه نمی‌شود؟
  • ماشین لباسشویی با آب پر شده است؟
  • اگر آب تخلیه شده و برنامه چرخش هنوز کار می‌کند؟

قبل از تعویض پمپ تخلیه  لباسشویی به نکاتی که در ادامه به بررسی توجه فرمایید.

این امکان وجود دارد که لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما مسدود شده باشد، و یا اینکه فیلتر تخلیه دستگاه شما دچار گرفتگی شده باشد، پس با توجه به این موضوع باید تمامی این قطعات را به خوبی بررسی نمایید و ببینید که مانعی برای تخلیه و عدم کار کرد درست پمپ تخلیه وجود نداشته باشد.
ممکن است لوله‌ی تخلیه مسدود شده باشد، یا اینکه فیلتر تخلیه گرفته باشد بنابراین این قسمت‌های ماشین در صورتی که از خرابی پمپ تخلیه مطمئن شدید به صورتی که این قطعه باید تعویض باشد، ما به شما توصیه می کنیم تا تعویض این قطعه به یک تعمیرکار متخصص بسپارید اما در صورتی که خودتان تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی دارید، می توانید با مطالعه کردن ادامه این مقاله با نحوه تعویض پمپ تخیله لباسشویی سامسونگ آشنا شوید.

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

ابزارهایی که برای تعویض قطعه نیاز دارید:

  • پمپ تخلیه جدید
  • پیچ گوشتی
  • انبردست
  • تشتی برای تخلیه ماشین لباسشویی (اگر لازم است)

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ

مرحله اول:

برق ماشین لباسشویی را قطع کنید

اولین مرحله ای که در هنگام تعویض پمپ تخلیه لباسشویی تعمیر لباسشویی سامسونگ  باید به آن دقت کنید، ایمنی می باشد زیرا برای تعویض این قطعه با سیم های برق سرکار داریم. پس در اولین اقدام دوشاخه دستگاه را از پریز برق در می آوریم.

مرحله دوم :

تخلیه آب

در صورتی که آب داخل دیگ لباسشویی قرار دارد باید آن را تخلیه نمایید. برای این کار می توانید شلنگ تخلیه دستگاه را به داخل یک تشت بگذارید و یا از خروجی فیلتر استفاده نمایید. فیلتر را باز نمایید و بگذارید تا آب به بیرون دستگاه تخلیه نشود. توجه داشته باشید در صورتی که موکت یا قالی در آن قسمت پهن آن را بردارید تا از خیس شدن آن ها جلوگیری نمایید.

مرحله سوم:

پنل بالایی و پشتی را در آورید

در اول باید پنل بالایی و پشتی دستگاه را باز کنید تا بتوانید پمپ تخلیه لباسشویی را مشاهده کنید، معمولا این قطعه در قسمت پایینی و سمت راست لباسشویی نصب شده است. بعد از مشاهده کردن این قطعه ماشین لباسشویی را به بغل و سمت راست کج نمایید. توصیه می شود که قبل از کج کردن لباسشویی یک گوله پارچه نرم و یا یک بالش با روکش را کنار لباسشویی قرار دهید و لباسشویی را روی بخوابانید. توجه داشته باشید که وزن لباسشویی زیاد می باشد، توصیه می شود برای انجام این کار از یکی از افراد خانه کمک بگیرید

به یاد داشته باشید که دیگ داخل ماشین لباسشویی معلق است بنابراین هنگام پایین آوردن مواظب باشید و به آرامی این کار را انجام دهید.

مرحله چهارم :

پمپ قدیمی را در آورید

در این مرحله باید پمپ را در آوریم. در اولین اقدام باید اتصالات سیم و سوکت‌ها را جدا کنید و بعد از آن لوله‌های و بست‌ها را از پمپ جدا کنید.

به وسیله پیچ گوشتی باید پیچ‌های پمپ تخلیه را باز نمایید. در برخی از مدل ها بعد از باز پیچ ها پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سریعا جدا می شود. ولی در مدل های پمپ چهار خار یا هشت خار بعد از باز کردن پیچ ها باید پمپ تخلیه لباسشویی را جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و بعد این قطعه را بیرون بکشید. در این مرحله باید یک حوله آماده داشته باشید تا از پاشیدن آب باقیمانده جلوگیری نمایید.

مرحله پنجم :

نصب پمپ جدید

در این مرحله باید پمپ تخلیه جدید را نصب نمایید. برای نصب کردن پمپ تخلیه جدید باید تمام کار هایی برای جدا کردن پمپ تخلیه انجام دادید، انجام بدهید اما بر عکس. توجه داشته باشید که باید به آرامی پمپ جدید ماشین لباسشویی را به داخل فشار دهید و پیچ ها را ببندید، در صورتی که پمپ تخلیه 4 خار یا 8 خار بود آن را در جهت عقبه های ساعت بچرخانید.

در این مرحله باید لوله‌ها را وصل کرده و بست‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی به سرجایشان برگردانید و آن‌ها را سفت کنید. و در نهایت سیم‌ها را وصل کنید. حالا می‌توانید ماشین لباسشویی را به حالت اول برگردانده درب بالا و پشت را نصب کنید ولی قبل از این کار بهتر است یک با عمل‌کرد پمپ را با روشن کردن ماشین لباسشویی امتحان کنید.

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ

نمایندگی مجاز لوازم خانگی سامسونگ در تهران

در این مقاله در نمایندگی تعمیرگاه مجار با تمامی مراحل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی تعمیر لباسشویی سامسونگ  آشنا شدیم، در صورتی که خودتان تخصص فنی را در زمینه تعمیر لباسشویی دارید می توانید به راحتی و آسانی پمپ تخلیه را در برندهای مختلف لباسشویی تعویض نمایید. اما به شما عزیزان توصیه می کنیم در صورتی که تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی ندارید به نمایندگی مجاز مراجعه نمایید و با کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص ما مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید تا از بروز مشکلات بیشتر در دستگاه جلوگیری نمایید. برای استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرگاه مجاز تنها کافیست خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید و منتظر بمانید تعمیرکاران متخصص ما بعد از هماهنگی های لازم در محل مورد نظر شما خاظر شوند تا به بررسی، عیب یابی و تعمیر لباسشویی سامسونگ شما بپردازند.

تعمیرگاه مجاز با تعمیرکارانی همکاری می کند که تخصص آن ها سال ها در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بوده است، به همین دلیل می باشد که خدمات ارائه شده در تعمیرگاه مجاز بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه داده می شود.

برای ثبت سفارش در نمایندگی تعمیرگاه مجاز می توانید با یکی از شماره های این نمایندگی تماس بگیرید و یا خرابی دستگاه خود را از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین انجام دهید.

شماره تماس تعمیرگاه مجاز در زمینه ثبت کردن تعمیر لباسشویی سامسونگ:

55810742-77114767-88592650-22737566-44287993-33142528  (021)

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تعمیرگاه مجاز
مدیر
25 روز قبل

ممنون از توجهتون