علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی, وبلاگ

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

دلیل قفل نشدن درب لباسشویی چیست؟

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ دلیل قفل نشدن درب لباسشویی چیست؟ در صورتی که این سوالات دهن شمارا درگیر کرده است در ادامه این مقاله به جواب سوال خود میرسید تا آخر مقاله با ما همراه باشید. همانطور که میدانید با بالا رفتن تکنولوژی لباسشویی ها سیستم امنیت لباسشویی بالا رفته است بطوری که تا درب لباسشویی بعد از قرار دادن لباس ها بطور کامل بسته نشود، سیر شستشو شروع نمیشود به همین دلیل است که بسته شدن درب لباسشویی برای ما اهمیت زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است ما در این مقاله برای شما مراجعه کنندگان عزیز علت بسته نشدن درب لباسشویی را برای شما بازگو کنیم، در صورتی که این مشکل برای شما عزیزان پیش آمده است در ادامه باما همراه باشید تا مشکل خود را برطرف کنید.

مراجعه کنندگان عزیز، در صورتی که با مشکل بسته نشدن درب لباسشویی روبه رو شدید توصیه ما به شما این است که اول با مطالعه کردن این مقاله با روش برطرف کردن این مشکل آشنا شوید و بتوانید مشکل خود را برطرف کنید اما در صورت نداشتن تخصص کافی برای برطرف این مشکل بهتر است که به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی و با کمک گرفتن از تکنسین های ما مشکل خود را برطرف کنید.

طریقه بسته شدن درب لباسشویی

در صورتی که لباسشویی به صورت صحیح کار کند ما این موضوع را مشاهده میکنیم که بهد از تمام شدن سیر شستشوی لباسشویی، درب لباسشویی بازمیگردد همچنین باید بعد از قرار دادن لباس ها در دیگ لباسشویی و انتخاب کردن تنظیمات مورد نظر بر روی آن باید درب لباسشویی به راحتی و کاملا بسته شود تا سیر شستشو شروع شود اما گاهی مراجعه کنندگان ما این مشکل را دارند که درب لباسشویی ها بطور کامل بسته نمیشود و یا نحوه بسته شدن شدن صحیح لباسشویی آن را نمیدانند نا در ادامه مقاله برای شما دوستان عزیز نحوه بستن درب لباسشویی را بطور صحیح توضیح میدهیم:

پس از گذاشتن بطور کامل و به اندازه دیگ لباسشویی شما باید درب لباسشویی را ببندید.

به این موضوع باید توجه داشته باشید که میزان حجم لباس ریخته شده در لباسشویی نباید بیشتر از حد مجاز لباسشویی شما باشد زیرا در صورتی که حجم لباس ها بیشتر باشد درب لباسشویی بسته نمیشود.

بعد از آنکه لباس هارا با توجه به حجم لباسشویی درون دیگ لباسشویی گذاشتید حالا میتوانید با کمی فشار دادن درب آن را ببندید.

بعد از اینکه درب لباسشویی بطور کامل بسته شد حالا میتوانید تنظیمات شستشوی لباسشویی را انتخاب تا لباسشویی شروع به شتن لباس ها کند.

علت بسته نشدن درب لباسشویی

5 دلیل که باعث بسته نشدن درب ماشین لباسشویی میشود

در برخی از موارد این امکان وجود دارد که بعد از گذاشتن لباس ها در دیگ لباسشویی متوجه این موضوع میشوید که درب لباسشویی بسته نمیشود و شما نمیتوانید آن را ببندید در صورتی که شما با این مشکل روبه رو شوید این امکان وجود دارد که این موضوع ناراحت کننده باشد به همین دلیل ما در ادامه مقاله قصد داریم علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را برای شما توضیح دهیم:

همانطور که در قسمت قبلی گفته شد در صورتی که حجم لباسی برای شستشو انتخاب کردید بیش از حد لباسشویی باشد درب لباسشویی بسته نمیشود.

فضای دور درب لباسشویی را چک کنید این امکان وجود دارد که یک جسم خارجی در فضای دور درب لباسشویی باشد که این که موضوع باعث میشود تا درب لباسشویی بسته نشود.

لاستیک دور درب لباسشویی را چک کنید، این امکان وجود دارد که به دلیل کهنه شدن و یا پارگی لاستیک دور درب، درب لباسشویی بسته نشود.

یک امکان دیگر که وجود دارد این است که قسمتی از درب لباسشویی دچار اختلال فیزیکی و یا شکستگی شده باشد که همین موضوع باعث میشود تا درب لباسشویی بسته نشود.

آخرین موضوعی که در این قسمت قابل توجه است این است که امکان خرابی و ضربه خوردن کلید باز و بسته کردن درب لباسشویی وجود دارد که این موضوع باعث میشود درب لباسشویی بسته نشود.

راهکارهایی برای جلوگیری از مشکل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

ما علت های بسته نشدن درب لباسشویی را باهم در قسمت قبل مطالعه کردیم و آن هارا برای شما توضیح دادیم در ادامه قصد داریم که با ارائه دادن راهکارهایی برای جلوگیری کردن از مشکل قفل نشدن درب لباسشویی از بروز این مشکل جلوگیری کنیم:

هنگامی که پارگی در لاستیک دور درب لباسشویی را مشاهده کردید بهتر است که هرچی سریع تر برای تعویض آن اقدام کنید چون این امکان وجود دارد که قسمتی که پاره شده است محل بسته شدن درب گیر میکند و همین موضوع باعث میشود تا درب لباسشویی بسته نشود.

به حجم لباس هایی که درون دیگ لباسشویی گذاشته توجه کنید زیرا این امکان وجود دارد که در صورت قرار دادن لباس ها بیش از حد لباسشویی درب لباسشویی بسته نمیشود.

در صورت شکستگی یا معیوب بودن شاستی درب لباسشویی بهتر است که در اولین فرصت برای جلوگیری از مشکلات بیشتر قطعه را تعویض کنید.

چرا درب لباسشویی بسته نمی شود؟ نظر تکنسین های تعمیرگاه مجاز لباسشویی در رابطه با بسته نشدن درب لباسشویی

بسیاری از مراجعه کنندگانی که به تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی خود مراجعه میکنند معمولا با مشکل بسته نشدن درب لباسشویی مواجه شدند. به همین منظور تکنسین های تعمیرگاه مجاز لباسشویی برای برطرف کردن مشکل شما راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل توصیه کردند.

علت بسته نشدن درب لباسشویی

در بیشتر موارد دلیل بسته نشدن درب لباسشویی مربوط به استفاده نادرست فرد است زیرا در صورت استفاده نادرست مشکلاتی پیش می آید که باعث میشود درب لباسشویی بسته نشود.

در صورتی که لباس بیش از اندازه در لباسشویی لباس بریزید درب لباسشویی بسته نمیشود.

درصورتی که درب لباسشویی بسته نمیشود، لاستیک دور درب را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی گیر نکرده باشد.

درب لباسشویی، حاوی مجموعه ای از قفل است.

هنگامی که زبانه درب و یا دستگیره شکسته شده باشد، درب لباسشویی بسته نخواهد شد.

میکروسوئیچ درب را بررسی کنید، در صورتی که میکروسوئیچ لباسشویی خراب باشد درب لباسشویی بسته نمیشود.

موضوع قابل توجه این است که میکروسوئیچ از برد الکترونیکی فرمان میگیرد.

به همین منظور، در صورتی که برد الکترونیکی لباسشویی دستگاه دچار اختلال شده باشد و نتواند به میکروسوئیچ فرمان دهد، درب لباسشویی بسته نمیشود.

مراجعه کنندگان گرامی، برای برطرف کردن مشکل بسته نشدن درب لباسشویی، لاستیک، زبانه قفل، دستگیره و باید توسط تعمیرکار لباسشویی متخصص چک و تعویض شود.

نتیجه گیری از علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

همانطور که از مقاله بالا نتیجه گرفتیم در صورت بسته نشدن درب لباسشویی ما نمیتوانیم لباس هارا بشوریم که این موضوع میتواند ناراحت کننده باشد. اما ما در مقاله بالا با ارائه دادن راهکارهایی برای بستن درب لباسشویی به توانستیم تا حدی در برطرف کردن این مشکل به شما کمک کنیم.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها