آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی, چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد, وبلاگ

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد

چرا بدنه لباشویی برق دارد

“فایل صوتی آموزش علت و رفع برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی”

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟!

همانطور که میدانید برای استفاده از تمامی لوازم برقی به نکته ای که باید توجه این است که نکات ایمنی را رعایت ولی ما هنگام استفاده از لباسشویی باید به این موضوع توجه کنیم که لباسشویی از آب و برق بصورت همزمان استفاده می کند بسیار خطرناک است پس ما باید به هنگام استفاده از لبا سشویی دو برابر نکات ایمنی را رعایت کنیم، با رعایت کردن نکات ایمنی از بروز مشکلات برق گرفتی در لباسشویی جلوگیری کنیم. زیرا برق و آب خلاف یکدیگر هستند و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و بروز مشکل در رابطه با این موضوع میتواند بسیار خطر آفرین باشد. در صورتی که به موضوع علاقه دارید و یا برایتان سوال شده است که چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد با ما همراه باشید.

دوستان عزیز، در صورتی که برق دار بودن بدنه لباسشویی خود را مشاهده کردید میتوانید با همراهی تکنسین متخصص تعمیرگاه مجاز در ادامه مقاله به عیب یابی و برطرف کردن مشکل دستگاه خود بپردازید.

علت برق دار بودن دیواره های ماشین لباسشویی چیست؟

همانطور که در قسمت بالا گفته شد و خواندید با توجه به خطرناک بودن برق دار لباسشویی به دلیل کار کرد همزمان آب و برق توجه داشته باشید قبل از بررسی اینکه چرا دیواره های لباسشویی برق دارد بهتر است که دوشاخه را از برق بکشید و بعد از آن به بررسی کردن برای عیب یابی کنید:

یکی از موضوع هایی که بسیار قابل توجه این است که اختلال و خرابی در اتصالات سیم پیچی داخلی لباسشویی است که باعث برق دار شدن دیواره های لباسشویی میشود.

اما این امکان نیز وجود دارد که در اثر کارکرد طولانی و یا سوختگی یکی از سیم ها جریان برق به بدنه لباسشویی شما انتقال پیدا کرده است.

یکی دیگر از علت هایی که باعث میشود بدنه لباسشویی برق داشته باشد این است که سیم ارت به صورت نادرست به زمین وصل شدخه است که باعث برق دار بودن دیواره لباسشویی میشود.

امکان دیگری که وجود دارد این است که پریز برقی که لباسشویی به آن متصب است دچار زنگ زدگی یا خرابی شده باشد که این موضوع باعث میشود که دیواره های لباسشویی برق دار شود.

لباسشویی را چک کنید تا دچار نشتی آب نشده باشد زیرا در صورتی که لباسشویی دچار نشتی شده باشد باعث میشود که جریان برق و آب ه هم متصل شوند و باعث برق دار شدن دیوارهای لباسشویی شود.

نیم سوز شدن موتور لباسشویی نیز میتواند یکی دیگر از دلایل برق دار شدن دیواره ای لباسشویی باشد .

با یک فازمتر هنگامی که لباسشویی خاموش است موتور لباسشویی را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

چرا بدنه لباسشویی برق دارد

دلیل برق داشتن دیگ لباسشویی چیست؟

در برخی از موارد ممکن است که این موضوع را مشاهده کنیم که هنگام کارکرد و دسن زدن به بدنه لباسشویی حس برق گرفتگی نکنید اما هنگامی که لباس هارا در دیگ و یا هنگامی که لباس هارا از دیگ در میاوریم احساس برق گرفتگی میکنیم در این هنگام ما باید به بررسی این سوال برویم که دلیل برق داشتن دیگ لباسشویی چیست؟

امکان از بین رفتن اتصالات داخلی ماشین لباسشویی وجود دارد و همین موضوع باعث میشود که ما شاهد برق گرفتگی در قسمت دیگ لباسشویی شویم.

امکان خرابی خازن گارازیت گیر لباسشویی نیز باعث بروز این مشکل میشود هنگامی که دیگ لباسشویی را لمس میکنیم شاهد بروز این مشکل میشویم.

المنت دستگاه را چک کنید این امکان وجود دارد که المنت دستگاه دچار خرابی و یا کهنگی شده باشد که باعث ایجاد برق در دیگ لباسشویی میشود.

چرا لباسشویی برق دارد؟ نظر تکنسین های تعمیرگاه مجاز در رابطه با این مشکل

نظر تکنسین های تعمیرگاه مجاز در رابطه با دلیل برق داشتن لباسشویی را در ادامه شرح میدهیم:

در صورت برق داشتن لباسشویی، امکان دارد که مربوط به نداشتن سیم ارت در گریز خانه است.

به این موضوع توجه کنید که خانه های قدیمی دارای سیم ارت نیستند.

امکان دیگری که وجود دارد این است که، اتصالی در برد و یا دیگر قطعات الکترونیکی است که باعث برق دار شدن بدن لباسشویی میشود.

خرابی برد لباسشویی دستگاه و یا دیگر قطعات الکرونیکی باعث بروز این مشکل میشود.

درصورت کهنه بودن و یا خرابی المنت لباسشویی نیز دستگاه برق دار میشود.

درصورت اتصالی در پریز، این امکان وجود دارد که دستگاه های برقی شما حالت برق گرفتگی داشته باشند.

توجه: از آنجا که لباسشویی به برق وصل است و این دستگاه با آب مرتبط است ما باید با توجه به این موضوع مشکل آبریزی در لباسشویی را جدی بگیریم.

چرا بدنه لباسشویی برق دارد

چگونه مشکل برق داشتن را در لباسشویی عیب یابی و رفع عیب کنیم؟

نحوه عیب یابی و برطرف کردن مشکل برق دار بودن لباسشویی.

  • برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید دو شاخه را برعکس کنید.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل با برعکس کردن دوشاخه، باید یک سیم ارت را از لباسشویی به لوله فلزی که در آشپزخانه شما وجود دارد وصل کنید.
  • در صورت آبریزی لباسشویی، هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

نتیجه گیری از مقاله چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد برق دار بودن بدنه یا داخل لباسشویی میتواند بسیار خطرناک باشد، شما دوستان عزیز باید به این موضوع توجه کنید که با توجه به خطرناک بودن این مشکل باید در صورت مشاهده و احساس برق داشتن لباسشویی باید در اولین فرصت دستگاه را از برقی جدا کنید و اقدام به برطرف این مشکل بکنید. توجه کنید تا وقتی که مشکل لباسشویی را برطرف نکرده اید  بهتر است که کمتر از لباسشویی استفاده کنید زیرا باعث بروز آسیب های بیشتر در لباسشویی و باعث خطر برای خودتان میشود که استفاده نکردن از لباسشویی در این هنگام برای سلامت خودتان بهتر است.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها