تعمیر لباسشویی

چرا لباسشوییم لباس ها رو آبکشی نمیکنه؟ + ارائه 7 راه حل

چرا لباسشوییم لباس ها رو آبکشی نمیکنه

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

عدم آبکشی ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مشکل های این دستگاه محسوب می شود، طبق نظر تکنسین های تعمیر لباسشویی، این مشکل در بیشتر مواقع تنها به علت پایین بودن فشار آب ساختمان اتفاق می افتد.

 البته باید به این نکته اشاره کنیم که علت رخ دادن چنین مشکلی محدود به همین دلیل ساده نمی شود، و به همین سادگی نیست و در بیشتر مواقع این مشکل می تواند به علت خراب شدن قطعه های مهمی و کاربردی ای همانند برد اتفاق بیافتد، به همین خاطر بهتر است، علت های عدم آبکشی ماشین لباسشویی را بدانید، تا هنگام رخداد این مشکل مناسبترین راه حل را انتخاب نمایید. در این مقاله از تعمیرگاه مجاز، به سوال چرا لباسشوییم لباس ها رو آبکشی نمیکنه؟ جواب کامل و جامعی خواهیم داد.

علت های آبکشی نکردن لباسشویی

به نقل از تکنسین های تعمیر لباسشویی، لباسشویی های اتوماتیک و سطلی دارای آپشن های مختلفی هستند، که یکی از مهم ترین این آپشن ها، آبکشی کردن لباس پس از اتمام برنامه شست و شو است.

در این زمان چند مرتبه البسه در حال چرخش آبکشی می شود و اضافه پودر ماشین لباسشویی و آب های آلوده تخلیه می گردد. عدم آبکشی لباسشویی یکی از مشکل های رایجی می باشد که تعداد زیادی از افراد، جهت برطرف کردن این مشکل به تعمیرات لباسشویی احتیاج پیدا می کنند.

 از رایج ترین علت های رخ دادن این مشکل می توان به دلایل زیر اشاره نمود:

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

طبق نظر تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، سیستم داخلی لباسشویی به شکلی برنامه نویسی شده است که عملیات آبکشی و تخلیه کردن آب های کثیف به شکل همزمان انجام می شوند.

 اگر که میزان آب موجود در ماشین لباسشویی بیش از حد باشد، عملیات آبکشی کردن متوقف می شود.

قطعه پمپ تخلیه یکی از قطعه های اصلی، جهت تخلیه کردن آب لباسشویی می باشد و با گذشت زمان، امکان این وجود دارد که سیم پیچی آن با مشکل مواجه بشود و به شکل صحیح کار نکند.

در این زمان ماشین لباسشویی نمی تواند عملیات آبکشی را انجام دهد.

جهت برطرف کردن این مشکل در قدم اول باید دستگاه توسط تکنسین تعمیر لباسشویی بررسی و در صورت احتیاج پمپ تعویض یا تعمیر بشود.

چرا لباسشوییم لباس ها رو آبکشی نمیکنه

پر بودن بیش از حد ماشین لباسشویی

طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، از دیگر مورد هایی که می تواند موجب عدم آبکشی لباسشویی شود، پر بودن بیش از اندازه دستگاه ماشین لباسشویی می باشد.

می توان گفت که هر کدام از لباسشویی ها دارای ظرفیت خاصی می باشند و اگر که  بیش تر از این ظرفیت لباس داخل دستگاه قرار بدهید، آبکشی کردن به سختی انجام می گردد.

 به صورتی که پس از اتمام عملیات آبکشی و خشک شدن البسه بر روی آن ها لکه های سفید که باقی مانده پودر ماشین لباسشویی است، مشاهده می گردد. جهت برطرف کردن این مشکل ساده ترین راه حل آن قرار دادن البسه بر اساس ظرفیت لباسشویی درون آن می باشد.

عدم آبکشی ماشین لباسشویی به علت اشکال در شلنگ تخلیه

به نقل از تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی، شلنگ تخلیه یکی از قطعات فوق العاده مهم در دستگاه ماشین لباسشویی است که در تعداد زیادی از مواقع آن را جدی نمی گیرند.

شلنگ تخلیه به تدریج به علت کثیفی های داخل فاضلاب ماشین لباسشویی رسوب می گیرد و دچار انسداد می شود.

 به همین علت، عدم تخلیه آب به شکل صحیح انجام نمی شود.

 اگر که لباسشویی عملیات آبکشی را انجام ندهد،البسه پاک نمیشوند، بهتر می باشد شلنگ تخلیه را چک بکنید و رسوبات و کثیفی های داخل آن را با شست و شو برطرف نمایید.

کثیفی در فیلتر تخلیه

بر اساس توضیحات تکنسین های تعمیر لباسشویی بوش، در لباسشویی ها قطعه  فیلتر تعبیه شده است، که مانع از وارد شدن پرز و نخ و ذره های جامد به داخل پمپ تخلیه لباسشویی می گردد.

 فیلتر تخلیه اغلب در پایین لباسشویی قرار گرفته است، و امکان این وجود دارد که با گذشت زمان، مسدود شود. در زمان انسداد قطعه فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی، به شکل صحیحی انجام نمی شود.

درنهایت می توان عنوان کرد، که دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ممکن است کثیفی و انسداد فیلتر باشد. فیلتر تخلیه را از محل خود خارج بکنید و با شست و شو، کثیفی های روی آن را برطرف کنید و مجددا در محل خود قرار بدهید. در صورت لزوم می توانید، قطعه را تعویض نمایید.

بهتر است انجام تعمیرات لباسشویی و تعویض قطعات را به یک تکنسین تعمیر لباسشویی مجرب واگذار نمایید، شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی در تهران و کرج در ارتباط باشید.

مشکل در برد الکتریکی لباسشویی

قطعه برد الکتریکی لباسشویی که توسط برخی از سرویس کاران تعمیرات لباسشویی مغز لباسشویی نیز نامیده می شود، یکی دیگر از قطعه هایی است که ممکن است بر عملیات آبکشی تاثیر بگذارد.

 اگر که قطعه برد الکتریکی به شکل اشتباه فرمان آبکشی را برای دیگر قطعه ها ارسال نکند، برنامه آغاز به کار نخواهد کرد. بررسی وضعیت قطعه برد الکتریکی احتیاج به دانش فنی و تجربه بالایی دارد و بهتر می باشد، که توسط تکنسین مجرب تعمیرات لباسشویی انجام بشود.

 

 خراب شدن قطعه شیر برقی لباسشویی

در بعضی از مواقع امکان این وجود دارد، تمامی قطعه های داخلی دستگاه لباسشویی سالم باشند، اما آب وارد آن نگردد.

قطعه شیر برقی قطعه فوق العاده مهم و کاربردی ای در ماشین لباسشویی می باشد، که قطع و وصل کردن جریان آب به داخل دستگاه ماشین لباسشویی را عهده دار می باشد.

اگر که دستگاه لباسشویی، عملیات آبکشی را انجام نمی دهد.

امکان این وجود دارد که پودر و کثیفی ها بر روی لباس باقی بماند، بهتر می باشد قطعه شیر برقی بررسی و در صورت احتیاج تعویض بشود.

چرا لباسشوییم لباس ها رو آبکشی نمیکنه

مشکل پایین بودن فشار آب

یکی از مشکل های که در اغلب منازل و آپارتمان ها وجود دارد، مشکل پایین بودن فشار آب می باشد.

چنانچه مقدار فشار آب پایین تر از اندازه مجاز باشد، عملیات آبگیری دستگاه لباسشویی مختل خواهد شد. پس از اتمام فناوری شست و شو اگر که آب با فشار بسیار پایین وارد لباسشویی بشود، عملیات آبکشی نمی تواند به شکل درستی این کار را انجام بدهد.

طبق توصیه تکنسین تعمیر لباسشویی دوو بهتر می باشد، شست و شوی البسه را در ساعت هایی که مصرف آب به بالاترین حد خود میرسد انجام ندهید تا مشکل عدم آبکشی به آسانی و بدون هزینه رفع بشود.

همچنین اگر که مایل هستید در رابطه با مشکلات مختلف ماشین لباسشویی، اطلاعات بیشتری به دست آورید، می توانید مقاله چرا از لباسشویی کف میریزه و راه حل چیه ؟ را مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها