تعمیر ظرفشویی

چرا ظرفشویی دور درش آب میده؟

چرا ظرفشویی دور درش آب میده؟

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی + ارائه راهکارهای رفع این مشکل

دلیل نشتی آب دستگاه ماشین ظرفشویی امکان دارد که دلایل گوناگونی همانند خرابی لاستیک دور درب، خرابی یا ایراد در پمپ تخلیه، استفاده بیش از اندازه از ماده های شوینده و … داشته باشد. با این وجود نشتی آب دستگاه ماشین ظرفشویی را، می توان در دسته مشکلاتی قرار داد که جهت جلوگیری از وارد شدن صدمه جدی به دیگر قطعات می بایستی فورا به آن رسیدگی بشود. در این مطلب از تعمیرگاه مجاز تعمیر ظرفشویی به سوال رایج چرا ظرفشویی دور درش آب میده پاسخ خواهیم داد.

 

آب دادن ماشین ظرفشویی چه علتی می تواند داشته باشد؟

آبریزی دور درب دستگاه ماشین ظرفشویی امکان دارد که فوق العاده آزاردهنده و دردسر ساز باشد.

حتی چنانچه نشتی به اندازه کمی باشد، امکان این وجود دارد که به کفپوش یا دیوارها خسارت هایی وارد بشود و هزینه های نسبتا بالایی را برای تعمیرات ظرفشویی شما به دنبال داشته باشد.

در ادامه این مطلب از تعمیرگاه مجاز، یک لیست متداول از مشکلات قطعه ها و اجزای دستگاه ماشین ظرفشویی را برای شما گرد آوری کرده ایم، که این لیست می تواند، علت آبریزی ماشین ظرفشویی را برای شما مشخص کند.

اشکال در پمپ آب دستگاه ماشین ظرفشویی

به نقل از تجربیات تکنسین های تعمیر ظرفشویی موریس، یک از دلایل نشتی آب می تواند، مربوط به ایراد در پمپ یا درزبند (بست) پمپ ظرفشویی باشد.  عملکرد پمپ آب ، مرتبط با گردش آب داخل سیستم است و در بعضی از مدل‌ها نیز قابلیت تخلیه آب دستگاه را دارد.

قطعه پمپ در قسمت پایینی دستگاه ماشین ظرفشویی نصب می‌ گردد. این قطعه توانایی این را دارد که شامل دو قسمت گردش آب در سیستم و قسمت تخلیه آب باشد.

محفظه قالبی پمپ، به صورت معمول حاوی نواری لاستیکی (واشر) می باشد که آن را به بخش پایینی ماشین ظرفشویی چسبانده و باعث بست و آب بندی آن می‌ گردد.

عمر بالای ماشین ظرفشویی و برخی از مواد شوینده، امکان دارد موجب خشک شدن، ترک زدن و پاره شدن واشر بشود و در نتیجه نشتی آب را ایجاد نماید.

قسمت های جداگانه گردش آب و تخلیه آب پمپ هم، حاوی بست‌ها و آب بندی‌هایی برای پیشگیری از چکه کردن و نشتی هستند.

البته این قسمت های لاستیکی دستگاه نیز می‌توانند به علت ساییدگی و عامل های دیگر پاک شده و دلیل آب دادن دستگاه ماشین ظرفشویی باشند.

فرسوده شدن واشر لاستیکی دور درب ماشین ظرفشویی

بر اساس تجربیات تکنسین های تعمیر ظرفشویی الگانس، اگر که آب از جلوی ماشین ظرفشویی چکه می کند و نشتی دارد، احتمال این وجود دارد که مشکل از واشر لاستیکی دور درب ماشین ظرفشویی باشد.

قطعه بست درب یا واشر دور درب به صورت معمول از وینیل یا لاستیک نرم ساخته می‌شود و در اطراف درب دستگاه ظرفشویی قرار می گیرد و  می تواند یک محیط آب بندی کامل را بسازد.

وقتی که لاستیک دور درب قدیمی می‌شود، انعطاف پذیری لاستیک ها کاهش پیدا می کند و حتی می تواند شکننده بشود و ممکن است که به آسانی صدمه ببیند و خراب بشود و برای همین نمی تواند به شکل صحیح آب بندی ظرفشویی را انجام دهد.

واشر دور درب ماشین ظرفشویی را چک بکنید و اگر که تخریب شده و صدمه دیده باشد، می بایستی آن را عوض کنید.

علاوه بر این از باید نحوه قرار گیری صحیح قطعه واشر داخل شیارهای دور درب اطمینان داشته باشید تا فاصله ای بین آن ها نباشد.

همچنین باید مطمئن شوید که ضامن قفل درب به درستی کار می کند.

چرا ظرفشویی دور درش آب میده؟

خراب شدن شیر ورودی آب دستگاه ماشین ظرفشویی

قطعه شیر ورودی آب مجرای تامین آب ظرفشویی می باشد و امکان این وجود دارد که دلیل نشتی آب از  ظرفشویی مربوط به این بخش باشد.

قطعه شیر ورودی در اکثر مدل های ماشین ظرفشویی در بخش پایینی پشت ظرفشویی تعبیه شده است. به وسیله لوله‌های فلزی، شیلنگ‌های پلاستیکی و یا پوشش فلزی وصل شده به شیر ورودی، آب مورد احتیاج تامین خواهد شد.

اتصال های شیلنگ‌های ذکر شده به ماشین ظرفشویی را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که به شکل صحیح به دستگاه متصل شوند و هیچ نوع شکاف یا بریدگی ای نداشته باشد.

امکان این وجود دارد که مشکل از بدنه پلاستیکی شیر باشد که در این حالت باید تعویض بشود.

 بهتر می باشد که موارد عنوان شده را هنگامی که ظرفشویی در حال پر شدن از آب است، بررسی نمایید.

اگر که دانش فنی کافی و یا تجربه ای در زمینه تعمیرات لوزام خانگی ندارید،

میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز ظرفشویی در ارتباط باشید.

چرا ظرفشویی دور درش آب میده؟

مشکل در محفظه ماده های شوینده ماشین ظرفشویی

محفظه مواد شوینده و محفظه شوینده‌های کمکی (قرص و …) به صورت معمول بر روی پنل درب جلویی دستگاه ماشین ظرفشویی قرار دارند.

در بعضی از مدل‌ها، چند محفظه به کار رفته است که به واسطه پیچ و مهره به پنل دستگاه وصل هستند و از یک واشر جهت آب بندی و پیشگیری از نشتی استفاده می‌کنند.

بعضی از مدل های دیگر حاوی محفظه‌هایی می باشند که در پنل ظرفشویی جاسازی شده است و به واسطه لولاهایی به پشت پنل جلویی وصل می شوند و از بست های لاستیکی جهت آب بندی دور تا دور محفظه شوینده استفاده می‌کنند.

اگر که نشتی آب ظرفشویی شما از سمت جلوی دستگاه باشد، امکان این وجود دارد که دلیل آن واشر اطراف محفظه شوینده یا قفل ضامنی آن باشد.

مشکل داشتن بازوی آبپاش یا اسپری کننده آب

آب به وسیله بازوهای متحرک آبپاش در داخل دستگاه ماشین ظرفشویی بر روی ظروف اسپری می‌شوند. تمامی دستگاه های ظرفشویی حاوی بازوی آبپاش یا اسپری کننده‌ای در پایین ظرفشویی هستند و در بعضی از دستگاه های ماشین‌های ظرفشویی جدیدتر در بخش میانی یعنی زیر بالاترین سینی یا در بخش بالای ظرفشویی هم بازوهای آبپاش دیگری به کار رفته اند.

تعداد زیادی از بازوهای آبپاش از جنس پلاستیک ساخته شده اند که در زمان ترک برداشتن و یا پیچ شدن آن ها، الگوی اسپری کردن ممکن است به صورت کلی تغییر نماید.

بازوهای فلزی هم قادر هستند در بخش پایه دچار صدمه ‌هایی شوند که الگوی اسپری آن ها هم دستخوش تغییر می گردد.

این شرایط توانایی این را دارد که موجب تغییر مسیر آب به بخش پایین درب بشود که واشر آب بندی در آن جا موجود نمی باشد و برای همین نشتی آب و آبریزش از ظرفشویی را در پی خواهد داشت.

علاوه بر این منافذی که مسدود شده اند بر روی بازوهای آبپاش هم موجب تغییر جهت آب و اشکال های عنوان شده خواهند شد.

بازوهای آبپاش را برای بررسی و برطرف کردن مشکلات باز کرده و خارج نمایید و بعد از اطمینان از سالم بودن، آن ها را دومرتبه در محل نصب نمایید.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها