تعمیر تخصصی لباسشویی, تعمیر لباسشویی

چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه؟

چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه؟

علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی + راه حل

در این مقاله از مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی، به بررسی مشکل آرام کار کردن و نچرخیدن دیگ لباسشویی در حین کار می پردازیم، این مقاله از تعمیرگاه مجاز به شما کمک می کند تا با دلایل و راه حل های این مشکل آشنا شوید، و جوابی کامل را برای سوال چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه، را دریافت کنید، پس تا انتهای این مقاله همراه تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی باشید.

نحوه چرخیدن آبکش در دیگ

به نقل از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی، دیگ ماشین لباسشویی به وسیله دو فنر از بالا و دو کمک از پایین (در برخی مدل‌ها 3 کمک فنر دارند) به ماشین لباسشویی وصل شده است.

این فنرها در حین کارکرد ماشین لباسشویی باز می‌شوند تا دیگ با بدنه برخورد نداشته باشد.

 آبکش درون دیگ ماشین لباسشویی نیز به وسیله سه نظام و شفت به دیگ وصل شده است. شفت نیز با دو تا بلبرینگ و کاسه نمد به دیگ چسبیده است.

 فولی بزرگ به میل شفت وصل شده است و فولی کوچک نیز به موتور متصل می‌شود. تسمه نیز بر روی جفت فولی‌ها نصب می‌شود.

 برد الکترونیک به موتور دستور می‌دهد تا چپگرد و راستگرد شود تا به وسیله تسمه و سایر قطعات آبکش در دیگ بچرخد.

در ماشین لباسشویی های تازه تولیده شده که تسمه ندارند، موتور DC وصل می گردد تا به وسیله قطعه تاخو و برد الکترونیکی موتور، بتواند آبکش را در داخل دیگ بچرخاند.

 به نقل از تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی، این مدل‌ لباسشویی ها به نام  دایرکت درایو شناخته می‌شوند.

در برخی از مدل‌های قدیمی، به وسیله برد الکترونیکی، تایمر نیز استفاده می شود.

 قطعه خازن در موتورهای AC، و تاکو در لباسشویی های DC و ذغال در لباسشویی های قدیمی موظف به راه‌اندازی موتور هستند.

علاوه بر این موارد در موتورهای اینورتر، برد الکترونیکی که کنار موتور وجود دارد، موظف به راه‌اندازی موتور است.

چرا دیگ لباسشویی نمیچرخه یا آروم میچرخه؟

یکی از مشکل هایی که در حین استفاده از لباسشویی ممکن است با آن مواجه بشوید، عدم چرخیدن دیگ لباسشویی می باشد.

 در ادامه این مطلب از تعمیرگاه مجاز، به صورت جامع و کامل دلیل این مسئله را شرح داده‌ایم تا در صورت نیاز به تعمیرات لباسشویی، بتوانید خودتان لباسشوییتان را تعمیر نماید، حتی اگر خودتان قصد تعمیر دیگ لباسشویی را نداشته باشید، با مطالعه این مطلب می توانید با دلایل وقوع آن آشنا شوید.

برای تشخیص دقیق علت عدم چرخیدن لباسشویی، در ابتدا باید مدل دستگاه خود را مشخص کنید. لباسشویی شما ممکن است دارای تسمه باشد یا تسمه نداشته باشد.

چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه؟

علت عدم چرخیدن دیگ لباسشویی با تسمه

لباسشویی‌هایی که دارای تسمه هستند، فولی نیز دارند و موتور این مدل از لباسشویی ها AC است که جهت راه‌اندازی از ذغال یا خازن بهره می برند.

اگر لباسشویی شما دارای تسمه است، طبق نظرات تکنسین  تعمیر لباسشویی سامسونگ، دلیل عدم چرخیدن آن ممکن است به دلایل زیر ارتباط داشته باشد:

  • تسمه پاره شده یا شل شده است، بنابراین دیگ لباسشویی آرام می چرخد و نمی چرخد.
  • -موتور یا قطعات داخلی آن (همانند تاخو یا ذغال) امکان دارد که مشکل داشته باشند، که باعث عدم چرخش دیگ می‌شود.
  • -بلبرینگ‌ها دچار سایش یا آسیب شده‌اند که باعث عدم چرخش دیگ می‌شود.
  • در صورت شکستگی شفت، دیگ قفل خواهد کرد و نمی تواند بچرخد.
  • در صورت شکست فولی، تسمه به درستی بر روی فولی قرار نخواهد گرفت.
  • برد الکترونیک یا تایمر به موتور دستور می‌دهند و در صورت خرابی این قطعات، موتور از کار می افتد و دیگ به چرخیدن ادامه نمی‌دهد.
  • پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از لباس و استفاده بیش از حد مجاز از ظرفیت آن، در طولانی مدت ممکن است باعث مشکل در چرخش دیگ و آسیب به دستگاه شود.

علت عدم چرخش دیگ لباسشویی های جدید و بدون تسمه

به نقل از تکنسین تعمیر لباسشویی بوش، در دنیای امروز که روز به روز فناوری های جدیدتری به وجود می آیند، لباسشویی‌های بدون تسمه وارد بازار شده‌اند. در این نوع مدل‌ها، تسمه حذف شده و به جای آن از فولی، بوبین و تاخو استفاده می‌شود. این مدل‌ها با نام “دایرکت درایو” شناخته می‌شوند و حاوی موتور DC هستند که تاخو (تاکو) وظیفه اجرای موتور را دارند.

همچنین در برخی مدل‌های بدون تسمه، از موتورهای اینورتری استفاده می‌شود که در کنار موتور، یک برد الکترونیکی دارند و وظیفه اجرای موتور را برعهده دارند.

به نقل از تکسنین تعمیر لباسشویی دوو، در صورتی که لباسشویی شما بدون تسمه باشد، دلیل عدم چرخش آن ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • ساییده شدن یا خراب شدن قطعه بلبرینگ
  • شکسته شدن قطعه شفت
  • مشکل در برد الکترونیکی
  • اشکال در بخش موتور DC / AC یا قطعه های داخی آن نظیر: تاخو (تاکو)، خازن، ذغال، سیم پیچ، روتور و غیره
  • در صورت استفاده از موتور اینورتر، برد کنار موتور نیز باید بررسی شود.

در صورت احتیاج به تعویض کردن بلبرینگ، کاسه نمد، سه نظام، دیگ و یا هر نوع سرویس و یا خدمات مرتبط با تعمیر تخصصی لباسشویی بهتر است با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید، تعمیرگاه مجاز تعمیرات لباسشویی را با ضمانت نامه تعمیرات 30 روزه انجام می دهد.

شما میتوانید از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی در ارتباط باشید.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی درب از بالا بر اساس نظرات تکنسین تعمیرات لباسشویی، نخستین موردی که باید در تعمیرات دیگ لباسشویی چک شود، متصل‌کننده مستقیم موتور و درایو می باشد. بعضی از ماشین لباسشویی‌ها از یک موتور دوتایی و یک درایو مستقیم جهت انتقال برق بهره می برند.

 یک قطعه سوکت درایو موتور را به درایو انتقال وصل می نماید که شامل دو چنگال پلاستیکی با اتصال لاستیکی بین آن‌ها می باشد. یکی از چنگال‌های درایو به شفت موتور متصل شده می باشد و چنگال دیگری به شفت ورودی انتقال متصل می‌شود. هنگامی که شفت موتور می چرخد، اتصال لاستیکی بین دیسک‌های درایو گشتاور را جذب می‌کند تا از شکستن آن پیشگیری بکند.

استفاده اشتباه از دستگاه ماشین لباسشویی ممکن است باعث آسیب دیدگی در اتصال لاستیکی میان دیسک‌های درایو شود. در نتیجه، لغزش بیش از اندازه دیگ و در پی آن صدای نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. جهت دسترسی به قطعه درایو، می بایستی اطراف ماشین لباسشویی را آزاد بکنید. اما باید توجه کنید که پیش از انجام هر کاری، برق دستگاه را قطع نمایید.

چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه؟

علت عدم چرخش لباسشویی سطلی

به نقل از تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی در تهران، یکی از دلایل اصلی که موجب عدم چرخش ماشین لباسشویی می‌شود، مرتبط با خرابی یکی از اجزای زیر است:

1- تسمه

2- موتور و قطعات آن

هنگامی که تسمه با مشکل مواجه می‌شود، ممکن است دیگ لباسشویی به نحو نادرست بچرخد یا حتی اصلاً نچرخد.

لطفا به این مورد مهم، توجه داشته باشید که اگر تسمه درست متصل نشده باشد، احتمالاً ماشین لباسشویی نخواهد چرخید. همچنین، اگر تسمه به طور کلی پاره شده باشد، ممکن است دیگ لباسشویی اصلاً نچرخد. بررسی و تعمیر تسمه می‌تواند این مشکل را حل کند.

ضمناً، طبق نظر تکنسین تعمیر تخصصی لباسشویی، اگر تسمه به هر دلیل دیگری از حالت خود خارج شود یا پولی گیر کند، ممکن است منجر به پاره شدن تسمه شود.

همچنین، وضعیت چرخه تسمه که به طبلک شستشو متصل است، نیز باید بررسی شود.

خراب شدن موتور علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی، خرابی موتور یکی از دلایل ممکن برای عدم چرخش دیگ لباسشویی می باشد. موتور وظیفه چرخاندن آبکش داخل دیگ لباسشویی را دارد. در بعضی مدل‌ها که از تسمه استفاده می‌کنند، تسمه توسط فولی به موتور متصل شده و طبق زمانبندی و برنامه تایمر یا برد الکترونیکی، موتور چرخاننده چپگرد یا راستگرد می‌شود و تسمه، آبکش داخل دیگ را می چرخاند.

موتور به کمک ذغال، خازن یا تاکو به کار افتاده و راه‌اندازی می‌شود. تکنسین های تعمیر تخصصی لباسشویی از سیم پیچ، اجزای ثانویه/اولیه، روتور و قطعاتی نظیر ذغال، تاکو و خازن نیز به عنوان اجزای موتور لباسشویی نام می برند. اگر هر یک از این قطعات دچار مشکل شوند، دیگ لباسشویی ممکن است نچرخد.

خرابی بلبرینگ، دلیل عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی

طبق نظر تکنسین تعمیر تخصصی لباسشویی، اگر بلبرینگ در داخل ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد، ممکن است دیگ نتواند بچرخد. بررسی و تعمیر بلبرینگ توسط تکنسین تعمیرات لباسشویی می‌تواند این مشکل را حل نماید.

چرا دیگ ماشین لباسشویی حین کار آروم کار میکنه؟

مشکلات قفل درب و تأثیر آن بر عملکرد ماشین لباسشویی

به نقل از تکسین تعمیرات لباسشویی، عدم عملکرد صحیح مکانیزم قفل درب می‌تواند باعث شود که ماشین لباسشویی کار نکند. در این حالت، اطمینان حاصل کنید که قفل درب به درستی کار می‌کند و درب به طور صحیح بسته می‌شود. در صورت لزوم، قفل درب را تعویض کنید.

علت عدم چرخش دیگ لباسشویی: مشکل در موتور محرک

بعضی از لباسشویی‌های مدل درب از جلو، از موتورهای محرک جهت عملکرد قفل درب استفاده می‌کنند.

زمانی که یک چرخه آغاز می‌شود، یک جریان الکتریکی به موتور محرک تامین می‌شود که باعث حرکت پین به سمت جلو و قفل شدن درب می‌گردد.

 در صورت آسیب دیدگی موتور محرک، درب به درستی قفل نخواهد شد و اجازه چرخش ماشین را نمی‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب از تعمیرگاه مجاز، به بررسی دلایل و راه حل های مشکل عدم چرخش دیگ لباسشویی و یا آرام چرخیدن دیگ لباسشویی پرداختیم، اگر به هر علتی نتوانستید با توجه نکات عنوان شده مشکل لباسشویی خود را حل کنید، می توانید از سرویس کاران تعمیرگاه مجاز لباسشویی کمک بگیرید.

تکنسین های تعمیر لباسشویی تعمیرگاه مجاز، می توانند تعمیر لباسشویی معیوب شما را در اسرع وقت به همراه ضمانت نامه 30 روزه انجام دهند.

همچنین اگر که تمایل دارید، اطلاعات بیشتری درباره دیگ لباسشویی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ را مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید هادی علویان
سید هادی علویان
4 ماه قبل

وقت بخیر ماشین لباسشویی ال جی دارم چند روزه که حس میکنم دیگ دستگاه تاب برداشته علتش چه چیزی میتونه باشه