تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ

تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها زمانی انجام می شود که بر اثر خرابی این قطعه، ماشین هنگام شستشو صداهای ناهنجاری تولید کند. البته دیگ لباسشویی در بیشتر موارد قابل تعمیر نبوده و حتما باید تعویض شود. با این گوه موارد اولویت همکاران ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر دیگ است. دیگ معمولا از جنس استیل یا ورق سیاه لعاب کاری شده است و در ماشین های جدید، از پلاستیک مقاوم هم در این قطعه استفاده شده است.

با توجه به اتصال این قطعه به موتور، تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ یا تعویض آن باید در اولین فرصت انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است موتور هم در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرد. در ادامه شما را با جزئیات بیشتری در مورد تعمیر و تعویض دیگ لباسشویی آشنا می کنیم. شما می توانید برای دریافت خدمات تخصصی تر با همکاران ما در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

چه موقع اقدام به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ کنیم؟

معمولا دیگ ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی از کار افتاده و یا  درست کار نمی کند. گاهی این قطعه با سر و صدای بسیار زیادی کار می کند و باید هرچه زودتر تعمیر یا تعویض شود. گاهی خشک نشدن لباس ها نشان دهنده خرابی دیگ است و با تعویض این قطعه مشکل برطرف می شود. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، نشانه دیگری از خرابی این قطعه است و به کاربر هشدار می دهد که زمان تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ یا تعویض آن فرا رسیده است. در نهایت در صورت سوراخ شدن دیگ هم باید آن را تعویض کرد.

هزینه تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ و دیگر برندها بسته به میزان و نوع آسیب دیدگی این قطعه، هزینه های مختلفی دارد. در مواردی که خرابی دیگ جزئی بوده و به سادگی تعمیر شود، معمولا نیاز به صرف هزینه بالا نیست. چنانچه نیاز به استفاده از ابزار یا متریال خاصی برای تعمیر دیگ لباسشویی باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در مواردی که امکان تعمیر وجود نداشته و نیاز به تعویض دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ باشد، هزینه نهایی با توجه به قیمت دیگ جدید برآورد می شود.
در بسیاری از موارد امکان تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ وجود نداشته و راهی جز تعویض این قطعه نیست. در این صورت باید برای تعویض دیگ لباسشویی سامسونگ و سایر برندها به ترتیب زیر عمل کرد:

مراحل تعویض دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

1-رعایت نکات ایمنی

پیش از اقدام به تعویض دیگ ماشین لباسشویی، باید نکات ایمنی را رعایت کرد. به این ترتیب که دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا برق کاملا از بدنه دستگاه خارج شود.

تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ
2-جداسازی سقف و کنترل پنل

مرحله دوم برای تعویض دیگ لباسشویی سامسونگ، جدا کردن سقف و کنترل پنل دستگاه است. بدین منظور باید سقف را جدا کرده و پیچ های پشت دستگاه را باز کنید. سپس جاپودری را به بیرون بکشید و اتصالات و سیم های متصل به تایمر را به آرامی جدا کنید.

3-در آوردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

در ادامه مراحل تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، باید لاستیک دور درب را جدا کنید. معمولا این لاستیک به سادگی خارج می شود و نیاز به باز کردن اتصالات خاصی در این مرحله نیست.

4-جداسازی وزنه های تعادل به دیگ لباسشویی

تعداد این وزنه ها هم در لباسشویی های مختلف متفاوت است که با پیچ به قسمت بالایی و جلوی دیگ پیچ شده اند. این وزنه ها را باز کنید تا دیگ از ماشین جدا شود.

5- جدا کردن محفظه ثابت جا پودری ماشین لباسشویی

پیش از تعویض دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، باید محفظه ثابت جاپودری لباسشویی را هم بیرون بیاورید. بدین منظور، پیچ های محفظه که روی پنل جلویی قرار دارند را باز کنید و بعد از بیرون کشیدن شلنگ های متصل، محفظه را کامل از دستگاه خارج کنید.

6- جدا کردن تسمه و فولی ماشین لباسشویی

حالا بایید پیچ هایی که در پشت ماشین لباسشویی به پنل پشتی وصل هستند را باز کنید تا به فولی و تسمه دسترسی داشته باشید. تسمه روی فولی قرار گرفته و برای جدا کردن، باید آن را به سمت بیرون بکشید و بعد بچرخانید.

7- جداسازی موتور لباسشویی

گام بعدی در مراحل تعویض دیگ لباسشویی سامسونگ، جدا کردن موتور است. برای این کار باید سیم های وصل شده به موتور و پیچ های نگهدارنده به موتور را باز کنید تا موتور جدا شود. فقط سیم ها را با احتیاط جدا کنید که آسیب نبینند و قبل از جداسازی حتما از آنها عکس بگیرید تا در زمان وصل کردن به مشکل نخورید.

8- جداسازی شلنگ دیگ به پمپ

حالا وقت آن است که لوله خرطومی مشکی رنگ را به عنوان رابط بین دیگ و پمپ جدا کنید. برای این کار و جدا کردن بست های نگهدارنده دو سر لوله، بهتر است از انبر دست کمک بگیرید.

9- بیرون کشیدن کمک ماشین

برای تعویض دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، باید کمک را نیز بیرون بکشید. این قطعه برای کاهش لرزش دیگ تعبیه شده و معمولا به زیر دیگ متصل هستند. کافی است اتصالات کمک را باز کنید تا بتوانید این قطعه را بیرون بیاورید.

10- جدا کردن تمامی اتصالات

حالا تمامی اتصالات و سیم های متصل به دیگ را جدا کنید تا بیرون آوردن دیگ راحت تر باشد.

11- خارج کردن دیگ از ماشین لباسشویی

بعد از اینکه تمامی سیم ها و اتصالات را باز کردید، دو فنر متصل به بدنه ماشین لباسشویی را می بینید؛ این فنرها را هم جدا کرده و بیرون بیاورید. به این ترتیب دیگ خارج شده و می توانید دیگ جدید را جایگزین آن کنید.

در صورتی که تمامی مراحل بالا به ترتیب و درست انجام دهید، تعویض دیگ لباسشویی سامسونگ تمام شده است. توجه داشته باشید که در برخی از موارد دیده شده است تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ امکان پذیر نمی باشد توجه داشته باشید که در این گونه موارد باید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی سامسونگ مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها