تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی آبسال

علت نیم‌سوز شدن موتور لباسشویی آبسال + ارائه راه حل

علت نیم‌سوز شدن موتور لباسشویی آبسال + ارائه راه حل

در این مقاله از مرکز تعمیر تخصصی لباسشویی آبسال، قصد داریم تا شما را با یکی از مشکلات مهم لباسشویی آبسال آشنا کنیم، این مشکل نیم سوز شدن موتور لباسشویی است، اگر که می خواهید علت نیم سوز شدن موتور لباسشویی آبسال به علاوه راه حل رفع این مشکل را بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم نیم‌سوز شدن موتور لباسشویی آبسال

در صورت اینکه هر کدام از نشانه های زیر را در لباسشویی آبسال خود مشاهده کردید، امکان این وجود دارد، موتور لباسشویی آبسال شما نیم‌سوز شده باشد و نیاز برای حضور تکنسین و انجام تعمیرات لباسشویی آبسال داشته باشید:

 

1- گرم شدن بیش از اندازه لباسشویی آبسال

2- کمتر شدن مقاومت سیم پیچ‌ها

3-خاموش شدن لباسشویی در زمان استفاده

4- افزایش ناگهانی دما درون لباسشویی

5- خرابی تسمه

6- لرزش غیرطبیعی در حین استفاده

7- تولید صداهای غیر طبیعی

راهکارهای کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از مشکلات لباسشویی آبسال

درصورتی که توانایی تشخیص علت خرابی ماشین لباسشویی را داشته باشید، می‌توانید هزینه‌های تعمیر لباسشویی را به شکل قابل توجهی کاهش دهید و از وقوع مشکلات جدید جلوگیری کنید. در ادامه به توضیحاتی در مورد مشکلات رایج و نشانه‌های نیم‌سوز شدن موتور ماشین لباسشویی می پردازیم و روش برطرف کردن آنها را به شما آموزش می دهیم.

  • بالا رفتن دمای ماشین:

بر اساس نظرات تکنسین های نمایندگی لباسشویی آبسال در تهران، یکی از نشانه‌های نیم‌سوز شدن موتور ماشین لباسشویی آبسال، گرم شدن بیش از حد ماشین لباسشویی آبسال است. این مشکل ممکن است از عللی مانند کارکرد مداوم و طولانی لباسشویی یا مشکلات الکتریکی در سیم‌های موتور به وجود آمده باشد. برای پیشگیری از این مشکل، می‌توانید مصرف مداوم و طولانی ماشین را کمتر کنید و از محافظ‌های جریان برق استفاده کنید تا از نوسانات انرژی جلوگیری نمایید.

  • خرابی تسمه:

خرابی تسمه‌ها می‌تواند به دلیل زیاد بودن یا کم بودن بار درون ماشین لباسشویی رخ بدهد. اگر این مشکل را نادیده بگیرید، ممکن است باعث داغی بیش از حد موتور شود و هزینه‌های تعمیر لباسشویی آبسال بالا برود.

تسمه‌های موجود در ماشین لباسشویی‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند. اگر ماشین دارای سیستم دایرکت درایو است، این مشکل کمتر خواهد بود. حتماً تسمه‌ها را به موقع تعویض کنید.

  • تنظیم و نصب:

در هنگام نصب ماشین لباسشویی آبسال، مطمئن شوید که تنظیمات و نصب دستگاه به درستی انجام شده‌اند. از نصاب ماهری برای نصب ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و سوالات لازم را از او بپرسید.

 

  • جلوگیری از لرزش:

 اگر که ماشین لباسشویی آبسال به طور ناگهانی شروع به لرزش کرد، ممکن است علت آن عدم تراز بودن دستگاه باشد. ماشین را روی سطح صافی قرار دهید و مطمئن شوید که محفظه موتور و سبد لباس به درستی تنظیم شده‌اند.

  • مراقبت و تعمیرات دوره‌ای:

 به تعمیرات لباسشویی و خدمات سرویس ماشین لباسشویی‌تان توجه کنید. این کارها به حفظ عمر مفید ماشین لباسشویی آبسال و پیشگیری از مشکلات نیم‌سوز شدن موتور کمک می‌کنند.

برای تعمیر لباسشویی آبسال خود می توانید،  از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰  و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال در ارتباط باشید، تکنسین های مجموعه معتبر و با سابقه تعمیرگاه مجاز، در اسرع وقت و با هزینه های مقرون به صرفه تعمیرات ماشین لباسشویی شما را انجام خواهند داد.

داشتن بار اضافه الکتریکی در لباسشویی آبسال

مفهوم اضافه بار الکتریکی در لباسشویی آبسال به این معنی می باشد که در بخش سیم پیچ موتور لباسشویی آبسال،  شدت جریان بیش از حد مجاز به وجود آمده است. در واقع می توان گفت که، افزون بر شدت جریانی که موتور لباسشویی جهت راه افتادن و روشن شدن به آن احتیاج دارد، شدت جریان متفاوت تری به بخش موتور لباسشویی آبسال وارد شده می باشد.

 امکان این وجود دارد که به دلیل افت ولتاژ در لباسشویی آبسال این مشکل به وجود بیایید و در نهایت چرخش موتور بیش از اندازه مجاز می باشد.

علاوه بر این موارد، بیشتر شدن ولتاژ برق و نوسان های برق هم، ممکن است موجب ایجاد مشکل اضافه بار الکتریکی در موتور لباسشویی آبسال بشود.

جهت جلوگیری از این مشکل باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده کردن از محافظ‌ های جریان الکتریکی برای پیشگیری از ورود بیش از حد جریان به موتور لباسشویی
  • علاوه بر این با استفاده از محافظ با کیفیت، قادر خواهید بود که از بالا و پایین نرفتن بار الکتریکی در موتور لباسشویی آبسال اطمینان داشته باشید.
  • در نتیجه شما امکان این را دارید که با رعایت کردن این نکته ها و پرداخت هزینه‌ای کم، از خرابی موتور لباسشویی آبسال پیشگیری بکنید.
  • در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال، به سراغ یکی از رایج ‌ترین نشانه‌های نیم سوز شدن موتور لباسشویی آبسال و روش برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت.

پایین بودن مقاومت سیم پیچ ها در لباسشویی آبسال

از مشکلات جدی ای که موجب خراب شدن موتور‌های لباسشویی هر برندی به خصوص آبسال می‌شود، پایین بودن مقاومت سیم پیچ ها می باشد.

این مشکل امکان دارد که به علت موردهایی مانند صدمه فیزیکی، پوسیدگی قطعه‌ای از موتور لباسشویی و یا گرم شدن بیش از اندازه موتور و محفظه لباسشویی رخ بدهد که موجب می‌شود، به عایق سیم پیچی موتور صدمه جدی وارد بشود. اگر که این مشکل را برطرف نکنید سیم پیچ داخل موتور و کنداکتور‌‌ها هم می توانند صدمه جدی بینند و در نتیجه امکان این وجود دارد که موتور اتصالی کند، و یا نیم سوز بشود و یا به صورت کامل بسوزد و احتیاج به عوض کردن آن داشته باشید که هزینه سنگینی را می تواند، در بر داشته باشد.

برای پیشگیری از این مشکل، حواستان باید به نکات زیر باشد:

سیم‌های دستگاه لباسشویی را بررسی بکنید و از عایق بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر که با سیم‌های لخت مواجه نشدید، ممکن است که بتوانید خود‌تان دست به کار شوید و مشکل را رفع کنید اما اگر که غیر از این مورد بود، حتما از یک تکنسین  تعمیر لباسشویی آبسال کمک بگیرید.

همچنین اگر که علاقه مند هستید، اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات ماشین لباسشویی برند آبسال داشته باشید، می توانید مقاله راهنمای کامل لباسشویی آبسال + راه حل مشکلات را در وبسایت تعمیرگاه مجاز مطالعه نمایید.

تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال

مرکز تعمیرات لباسشویی آبسال در تهران و کرج

 اگر که در شهرهای تهران و کرج زندگی می کنید، و نیاز به تعمیر لباسشویی آبسال دارید، می توانید حساب ویژه ای بر روی دانش فنی بالای، تکنسین های مجرب و متخصص تعمیرگاه مجاز لباسشویی آبسال باز نمایید.

شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت و یا فرم درخواست تعمیر سفارش خود را ثبت کنید، تا در اسرع وقت تعمیرکارهای مجموعه تعمیرگاه مجاز، با هماهنگی قبلی جهت تعمیر لباسشویی آبسال در منزل شما، حاضر شوند.

مطالب مرتبط

5 13 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها