تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

علت صدای لباسشویی سامسونگ

علت صدای لباسشویی سامسونگ

بررسی دلیل صدا دادن لباسشویی سامسونگ

علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ ، به موارد مختلفی بستگی دارد. زمانی که ماشین لباس شویی لرزش دارد و یا سر و صدای زیادی تولید می کند، حاکی از این است که برای قطعات دستگاه مشکلی به وجود آمده است. در این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ به بررسی دلایل صدا دادن لباسشویی سامسونگ می پردازیم.

دلایل و راه کارهایی وجود دارد که برای همه برندها یکسان است و چندان فرقی ندارد. اما ما راه هایی را به شما معرفی می کنیم که مشکل صدا دادن ماشین رخت شویی از بین می رود و یا صدای آن به حداقل می رسد.

علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ چیست؟

  • خرابی بلبرینگ لباسشویی

یکی از علل صدا دادن لباسشویی سامسونگ، خراب بودن قطعه ای به اسم بلبرینگ است. این قطعه در تمامی مدل های لباسشویی، همه مدل هایی که درب آنها از جلو و یا بالا می باشد؛ کمک می کند که دیگ و یا مخزن درون ماشین به دستی بچرخد و حرکت کند.

با استفاده مدام و نادرست از ماشین لباسشویی، ریختن مواد شوینده غیراستاندارد و ریختن لباس بیش از حد دستگاه برای مدت طولانی، بلبرینگ خراب می شود. گاهی هم بلبرینگ خراب نشده و تنها لازم است که روغن کاری شود، اما برای اینکه مطمئن شوید نیاز به تعویض دارد، ماشینی که درب از جلو دارد را باز کنید و با دست دیگ را بچرخانید، اگر پس از چرخیدن صداهای ناهنجاری شنیدید، قطعه بلبرینگ باید عوض شود.

  • خرابی کمک فنر لباسشویی

ماشین لباس شویی سامسونگ، به طور پیچیده ای طراحی شده است و صدا دادن آن تنها به خرابی بلبرینگ محدود نمی شود. یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث صدا کردن آن باشد، خرابی کمک فنر است.

کمک فنر، وظیفه کنترل حرکت دیگ دستگاه را بر عهده دارد. پس اگر این قطعه خراب شود، ارتعاشات و لرزش های دیگ به خوبی کنترل نمی شود و دیگ در حین کار کردن به بدنه برخورد می کند و صدا می دهد.

علت صدای لباسشویی سامسونگ

  • فرسوده شدن کوپلینگ موتور لباسشویی

در ماشین هایی که موتور آنها به تسمه وابسته نیست، کوپلینگ انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده را بر عهده دارد. کوپلینگ از دو قطعه پلاستیکی ساخته شده است که در میان آنها یک کوپلینگ لاستیکی هم وجود دارد. پس از یک مدت زمانی بر اثر استفاده زیاد ممکن است هر کدام از این کوپلینگ های پلاستیکی از فرسایش پیدا کنند و از بین بروند.

  • پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی

بعضی از مدل های ماشین لباس شویی که درب از بالا دارند، تسمه های در گوشه های دیگ آنها تعبیه شده است و باعث می شود که دیگ در وسط ماشین قرار می گیرد. در صورتی که از دستگاه زیاد استفاده شود، تسمه های پلاستیکی خراب و پاره می شوند.

با پارگی تسمه های کاهش لرزش، دیگ در هنگام خریدن، به بدنه دستگاه برخورد می کند و باعث سر و صدای زیاد می شود. اگه دیگ را بیش از اندازه پر کنید، دیگ سنگین می شود و به علت وزن زیاد، زودتر خراب می شود.

  • عدم تراز بودن لباسشویی رایج ترین علت صدا دادن لباسشویی

اهمیت تراز بودن ماشین لباسشویی، یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام نصب دستگاه چندان توجه ای به آن نمی شود. اگر دستگاه تراز نباشد و یا بر روی زمینی قرار بگیرد که صاف نباشد، دستگاه در هنگام کار کردن سر و صدای زیادی خواهد داشت.

تعیمرکاران در هنگام نصب ماشین لباس شویی، از ابزارهای مهندسی برای تراز کردن دستگاه استفاده می کنند. مسطح و یا تراز نبودن، حتی می تواند به قطعات داخلی هم آسیب وارد کند.

  • شل شدن تکه های سیمانی

شنیدن صدای تق تق از ماشین رخت شویی، می تواند به علت شل شدن تکه های سیمانی باشد. برخی از ماشین لباس شویی ها، به علت داشتن تکه های سیمانی به کار رفته در آنها، وزنشان سنگین تر است.

  • ریختن بار زیاد در لباسشویی

زمانی که می خواهید لباس های خود را داخل ماشین بریزید حتما به میزان تحمل بار آن توجه کنید که در اکثر لباس شویی ها با کیلو مشخص می شود. بعضی ها 7 کیلو و یا 8 کیلو و … می باشند. باید دستگاه را متعادل پر کنید، یعنی نه کمتر و نه بیشتر از ظرفیت پر کنید.

  • خرابی پولی موتور لباسشویی

شاید با شنیدن پولی تعجب کنید، اما برای اینکه با آن آشنا شوید، باید بگوییم که پولی موتور لباسشویی، وظیفه انتقال قدرت و توان از موتور به محور درام را دارد. پولی ها گرد و غبار و روغن را به خود جذب می کنند و زمانی که خراب شوند، می تواند علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی باشد.

علت صدای لباسشویی سامسونگ

  • خرابی کلاچ علت صدا کردن در هنگام آبکشی

اگر ماشین لباس شویی در هنگام آبکشی صدای زیادی می دهد، ممکن است به علت خرابی کلاچ باشد. پس از فرسوده شدن و خرابی کلاچ، تنظیمات دستگاه دچار اختلال می شود و دیگ در هنگام چرخش صدای زیادی می دهد. البته باید بدانید که این قطعه قابلیت تعمیر ندارد و برای درست شدن باید تعویض شود.

  • خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در ماشین لباس شویی وظیفه فرستادن آب به دیگ و خالی کردن آب کثیف بعد از تمام شدن مراحل کامل شستشو از دیگ را بر عهده دارد. اگر هنگام خارج شدن آب از دستگاه، سروصدایی مانند جیر جیر شنیدید، اولین مرحله به سراغ پمپ تخلیه بروید. پس می توان نتیجه گرفت که علت صدای ماشین لباسشویی هنگام ابگیری، خراب شدن و مشکل در پمپ تخلیه باشد.

  • ایجاد مشکل در شیر ورودی

زمانی که آب ماشین لباس شویی در حال پر شدن است، دستگاه صدای زیادی می کند؛ لازم است که شیر ورودی را چک کنید. به مرور زمان املاح و سختی آب باعث ایجاد رسوب و گرفتگی در شیر آب ورودی می شود. با مسدود شدن شیر آب ورودی، دستگاه زمانی که در حال پر شدن است، سروصدای زیادی ایجاد می کند. تعمیرکاران برای رفع این مشکل، نسبت به تعویض شیرآب ورودی اقدام می کنند.

تعمیر مشکل صدا دادن لباسشویی سامسونگ

در این مطلب درمورد علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ و راه حل هایی درمورد قطع صدای ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم. در بعضی از موارد که مشکلات سطحی است شما می توانید با کمک یکسری نکات فنی، آنها را درست کنید؛ اما در مواردی دیگر باید از تعمیرکاران برند دستگاه های سامسونگ کمک بگیرید.

اگر همچنان در حین کار کردن ماشین صدا می کند، مشکل از قطعاتی است که در قسمت های بالا درمورد آن توضیح دادیم. در این مواقع شما می توانید برای عیب یابی ماشین لباس شویی و تعمیر آن از متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای در نمایندگی سامسونگ کمک بگیرید، زیرا آنها با ارائه خدمات تخصصی در خدمت شما هستند.

در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید که قطعات داخلی خراب است، می توانید برای راهنمایی بیشتر به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

5 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها