تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی دوو

علت جمع شدن آب در لباسشویی دوو

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو

یکی از مشکلاتی که در روند کار ماشین لباسشویی ایجاد می شود، جمع شدن آب در دستگاه است. این اتفاق بیشتر در لباسشویی های قدیمی می افتد و کاربران زیادی با آن مواجه می شوند. اما علت آن چیست؟ جمع شدن آب در لباسشویی دوو دلایل مختلفی دارد. بسته به مدل دستگاه و پروسه آبگیری، ممکن است شرایط متفاوت باشد. در این شرایط دستگاه باید توسط تعمیرکاران مجرب بررسی شود تا علت اصلی جمع شدن آب شناسایی گردد. در این مطلب قرار است با نحوه تعمیر لباسشویی دوو و علت جمع شدن آب در لباسشویی دوو آشنا شویم. ادامه مطلب را با دقت مطالعه نمائید.
سپس بر اساس شدت آسیب دیدگی، بخش معیوب تعمیر یا تعویض می شود. به این ترتیب مشکل حل شده و فرایند کاری ماشین لباسشویی به حالت عادی باز می گردد. اگر شما هم با این مشکل درگیر هستید، پیشنهاد می دهیم ادامه مقاله را دنبال کنید. ما ضمن بررسی علت جمع شدن آب در لباسشویی دوو، نحوه برطرف کردن این ایراد را هم به شما آموزش می دهیم.

علت جمع شدن آب در لباسشویی دوو

در همه ماشین های لباسشویی، آب از طریق لوله کشی وارد دستگاه شده و فرایند شست و شو را امکان پذیر می سازد. اگر هریک از قطعات درگیر در این فرایند دچار آسیب دیدگی شده و یا درست کار نکنند، پروسه ورود آب به ماشین هم با مشکل مواجه می شود. وقتی شما شیر آب را باز می کنید، تا انتخاب برنامه و زدن کلید شروع، آب وارد دستگاه نمی شود.

 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو

پس از زدن دکمه استارت، قطعه ای به نام شیر برقی وارد عمل شده و فرمان های لازم را به قطعات دیگر صادر می کند. سپس مگنت شیر دریچه ورودی را باز کرده و آب وارد دستگاه می شود. پس از تکمیل ظرفیت، برد یا تایمر لباسشویی دستور قطع آب را می دهند. بنابراین باید دلیل جمع شدن آب در لباسشویی دوو یا هر برند دیگری را در یکی از این قطعات جستجو کرد. معمولا خرابی شیر برقی دلیل اصلی بروز این مشکل است.

رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو

اگر دیدید که ماشین لباسشویی خاموش است اما آب در آن جمع می شود، شیرهای آب را ببندید. چون در این شرایط به احتمال زیاد شیر برقی از کار افتاده است. با تعویض شیر برقی، مشکل حل شده و روند آبگیری به حالت عادی باز می گردد. همچنین باید آب دستگاه را تخلیه کرده و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

تیم تعمیرات لباسشویی دوو در محل پس از اعزام شدن به آدرس مورد نظر شما ماشین را به دقت مورد بررسی قرار می دهند. معمولا بهترین روش برای برطرف کردن مشکل جمع شدن آب در لباسشویی lg و دیگر برندها، تعویض شیر برقی یا شیر الکتریکی است. در صورتی که قطعات دیگری همچون کلیدها و … هم خراب باشند، باید آنها را تعمیر یا تعویض کرد.

تعویض شیر برقی لباسشویی دوو

بهترین روش برای رفع مشکل جمع شدن آب در لباسشویی دوو، تعویض شیر برقی است. اما این کار چطور انجام می شود؟ پس از جدا کردن ماشین از برق، تکنسین پنل بالایی را به آرامی بر میدارد. سپس اتصالات مربوط به شیر برقی با احتیاط باز می شوند. در مرحله بعدی تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی دوو، شیلنگ‌های متصل به این قطعه جدا می شوند.

سپس شیر الکتریکی جدید نصب و تمام اتصالات، مجددا مطابق قبل بسته می شوند. پس از بستن پنل و وصل کردن شیرهای آب سرد و گرم، ماشین روشن شده و تست می گردد. در بیشتر موارد پس از انجام این کار، مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو برطرف می شود.

مطالب مرتبط

5 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها