تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی چیست؟ + راه‌حل مشکل

روش های برطرف کردن و علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی 

سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی، یکی از مشکل های رایج در زمان شست و شوی لباس می باشد. مشاهده لکه‌های سفید بر روی لباس، پس از انجام شست و شو، می تواند حس ناخوشایندی را برای شما ایجاد‌ نماید. این مشکل امکان دارد موجب خراب‌شدن ظاهر البسه و کمتر شدن عمر مفید آن ها بشود، اما این مشکل هم مانند هر مشکلی دیگر راه‌حل دارد. جهت فهمیدن راه حل  نابودی سفیدک های لباس، احتیاج است که اول علت این موضوع را بدانیم. سفیدک‌زدن البسه در طول فرایند شست و شو امکان داد که به شکل خال‌خال یا رگه‌هایی سفید بر روی البسه ایجاد بشود. در این مطلب به علت سفیدک لباس در لباسشویی ال جی، و روش های پیشگیری و روش‌های حل این مشکل می پردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی ال جی باشید.

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی

 بر اساس نظرات سرویس کاران مجرب تعمیرگاه مجاز لباسشویی، ممکن است که این مشکل به دلایل مختلفی ارتباط داشته باشد. در ادامه این مطلب از تعمیرگاه مجاز، دلایلی که ممکن است،موجب این اتفاق بشوند را بررسی می‌ کنیم:

  • پایین بودن دمای آب:

اگر از پودر شوینده استفاده می‌کنید و دمای آب در ماشین لباسشویی ال جی پایین باشد، ممکن است پودر به درستی حل نشود و موجب سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی بشود.

به نقل از تکنسین های تعمیرات لباسشویی ال جی، مصرف بیش از حد مواد شوینده ممکن است به سفیدک زدن لباس‌ها منجر شود، به ویژه در ماشین‌ لباسشویی هایی که با کارایی بالا که از حجم آب کمتری برای شستشو استفاده می‌کنند.

  • مصرف بیش از حد نرم‌کننده لباس:

مقدار زیادی از مایع نرم‌کننده لباس را به صورت مستقیم بر روی لباس‌ها نریزید. به علت این که استفاده بیش از حد این مایع ممکن است که باعث سفیدک زدن لباس ها بشود.

  • مشکل در پمپ آب یا لوله‌های ماشین لباسشویی:

طبق تجربه تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی، اگر جریان آب در ماشین لباسشویی ال جی به اندازه کافی نباشد، ممکن است برخی از مواد شوینده روی لباس‌ها باقی بمانند و سفیدک بوجود آید.

  • پر کردن لباسشویی بیش تر از ظرفیت مجاز:

اگر لباس‌ها را  بیش از حد مجاز در ماشین قرار دهید، احتمالاً جریان آب به خوبی انجام نمی‌شود و این موضوع باعث سفیدک زدن می‌شود.

  • کثیف بودن لباسشویی ال جی:

تکنسین های مجرب تعمیر تخصصی لباسشویی، همواره توصیه می کنند که، روزانه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا رسوبات و کثیفی‌ها پیشگیری شود، این کثیفی ها ممکن است،که موجب سفیدک‌زدن لباس شوند.

  • سختی آب:

آب با سختی زیاد ممکن است با مواد شوینده واکنش دهد و موجب سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی بشود.

  • دستمال کاغذی :

قبل از شتسشو و روشن کردن لباسشویی، مطمئن شوید که دستمال کاغذی در جیب‌ها یا بین لباس‌ها قرار ندارد، این مورد،مربوط به اشتباه فرد استفاده کننده از لباسشویی است و می تواند به تنهایی موجب سفیدک زدن لباس‌ها شود، و ارتباطی با دستگاه لباسشویی ندارید.

  • روش‌های نابودی سفیدک لباس:

در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز، به بررسی روش های نابودی سفیدک لباس خواهیم پرداخت و چند روش کاربردی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • استفاده از سرکه:

یک ترفند جالبی که تکنسین های تعمیر لباسشویی ال جی معرفی کرده اند، این روش است که برای از بین بردن سفیدک لباس در لباسشویی ال جی که ناشی از باقی‌ماندن مواد شوینده است، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. یک فنجان سرکه سفید را با یک لیتر آب مخلوط کرده و در یک تشت بریزید. لباس‌هایی را که سفیدک زده اند را درون تشت بگذارید و صبر نمایید تا برای مدت یک ساعت داخل آب و سرکه باقی بمانند. سپس آن‌ها را دو مرتبه در لباسشویی بگذارید و بدون اضافه کردن ماده های شوینده، دوباره آن ها را بشویید. دما را روی بالاترین میزان مجاز تنظیم کنید تا ماده های شوینده باقی‌مانده روی لباس‌ها به‌خوبی حل شوند.

  • بررسی دمای ماشین لباسشویی:

در صورتی که سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی به دلیل دمای پایین آب است، این مورد ممکن است به علت خرابی المنت دستگاه باشد. بررسی کنید آیا در طول زمان کارکردن ماشین لباسشویی، درِ شیشه‌‌ای آن گرم می‌شود یا نه. اگر آب گرم نمی‌شود، می توانید با تکنسین های نمایندگی تعمیر لباسشویی  ال جی در تهران تماس بگیرید تا المنت دستگاه را تعویض بکنند.

شما می توانید از طریق شماره تلفن های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰  و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی در ارتباط باشید.

استفاده از ماده های شوینده مرغوب

  • استفاده از ماده های شوینده مرغوب:

استفاده از مواد شوینده مرغوب می‌تواند به کمتر شدن، سفیدک‌زدن لباس‌ها کمک بکند. این ماده های شوینده با ترکیبات مخصوص خود می تواند حتی در دماهای پایین هم در آب حل بشوند و از صدمه ‌رسیدن به لباس‌های شما پیشگیری می‌کنند.

  • استفاده از خشک کن:

در صورتی که علت ایجاد سفیدک در لباس‌ها به دلیل وجود دستمال کاغذی در لباسشویی باشد، برای رفع این مشکل، در قدم اول لباس‌ها را به‌خوبی تکان بدهید تا تکه‌های بزرگ دستمال جدا بشوند. سپس، صافی پرز و کرک خشک‌کن را به‌خوبی تمیز کرده و لباس‌های خشک شده را درون خشک‌کن قرار دهید. در طی عملکرد خشک‌کن، هر ده دقیقه یکبار، فیلتر را چک کرده و کرک و پرز‌های آن را پاک بکنید.

  • استفاده از سفیدکننده حاوی اکسیژن:

اگر البسه ای دارید که دارای سفیدک خشک شده‌ است و می‌خواهید این سفیدک‌ها را از بین ببرید، از سفیدکننده حاوی اکسیژن استفاده کنید. بر اساس دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی سفیدکننده، مقداری آب به آن اضافه کرده و درون یک تشت بریزید. بعد از آن لباس‌های دارای سفیدک را درون تشت قرار داده و صبر نمایید تا مدتی خیس شوند. مواظب باشید که از مقدار بیش از حد  مجاز استفاده نکنید تا لباس‌ها صدمه نبینند.

  •  تمیزکردن لباسشویی ال جی:

جرم‌ها و باقی‌مانده مواد معدنی ناشی از سختی آب یکی از علل سفیدک زدن البسه در لباسشویی ال جی می باشد. برای رفع این مشکل، با استفاده از جرم‌گیر لباسشویی، آن را حداقل دوبار در سال تمیز کنید. استفاده از جرم‌گیر لباسشویی، هر گونه آلودگی و میکروب موجود درون لباسشویی را نابود می کند.

سخن پایانی

محافظت از لباس‌های تمیز و مرتب اهمیت زیادی دارد و این موضوع اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. اما در بعضی از اوقات ظاهر شدن سروکله‌ها و سفیدک‌های ناخواسته می‌تواند موجب کمتر کردن زیبایی لباس‌ها بشود. در این مقاله از تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی، درباره علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی ال جی و راه‌حل‌های بر طرف کردن آن صحبت کردیم، اگر که به این دست از موضوع ها علاقه مند هستید، می توانید مقاله علت باقی ماندن مواد شوینده در لباس شویی ال جی را در وب سایت تعمیرگاه مجاز مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

5 8 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیرا
حمیرا
3 ماه قبل

جاری من هم یه مدت همین مشکل رو داشت میگفت نرم کننده زیاد میزده