آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی, علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی

علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی

علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی

دلایل باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی

وقتی مدتها از لباسشویی ال جی استفاده می کنید و ممکن است برای تمیز کردن آن وقت نگذارید، رطوبت در جا پودری علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی شما می شود.

لباسشویی ال جی یکی از پر مصرف ترین لوازم شناخته شده موجود در بازار است. که گاهی نیز امکان دارد مشکلی در آن بوجود بیاید، شاید در وحله اول باقی ماندن مواد شوینده درلباسشویی ال جی به نظر یک موضوع ساده باشد. اما ممکن است همین مورد، موجب ایراد در قسمت های دیگر لباسشویی شود.

در این مقاله می خواهیم علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی را با هم مرور کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دلایلی که ممکن است علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی باشند به شرح زیر است:

حل نشدن پودر لباسشویی و مواد شوینده نا مناسب

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، رطوبت در محفظه مواد شوینده، ممکن است این مشکل را بوجود بیاورد و پودر به خوبی در جا پودری حل نشده باشد و ریختن مجدد پودر در جا پودری لباسشویی ال جی برای شستشوی لباس، باعث شود که پودر بر روی مواد شوینده ای که از قبل مانده  انباشته شده و باعث رسوب شود.

اگر از مواد شوینده نا مرغوب برای لباسشویی ال جی و شستشوی لباس ها استفاده کنید، هم ممکن است این پودرها به خوبی حل نشده و مانند رسوب در جا پودری باقی بماند.

قسمت اول محفظه جا پودری معمولا برای ریختن مواد شوینده برای پیش شستشو و خیساندن لباس ها است و قسمت دوم برای شستشوی اصلی لباس ها و قسمت سوم برای نرم کننده ها تعبیه شده است. مطمئن شوید که در جای مناسب، پودر و مواد شوینده در محفظه ریخته اید. استفاده زیاد از حد از پودر علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسسشویی ال جی شما می شود.

علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جیدمای آب در لباسشویی ال جی

اگر دمای آب در دستگاه به حد کافی نباشد، ممکن است علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی همین حل نشدن پودر باشد.

آب سرد به خوبی پودر لباسشویی را در خود حل نمی کند. می توانید برای برطرف شدن این مشکل، قبل از اینکه پودر را در جا پودری بریزید، کمی با آب گرم حل کنید و بعد به صورت مایع آن را در محفظه مواد شوینده بریزید.

استفاده زیاد از مواد شوینده

ریختن مواد شوینده به مقدار زیاد برای شستشوی لباس در جا پودری، باعث تمیز شدن بیشتر البسه نمی شود و همین مصرف زیاد از حد مواد شوینده، موجب می شود بر روی لباس ها نیز اثر پودر و مواد شوینده باقی بماند و همچنین به بافت پارچه آسیب وارد شود.

و تمام مواد شوینده حل نشده و در محفظه پودر باقی بماند.

اگر این مشکل برای شما پیش آمد و بعد از شستشوی لباس ها بر روی آنها مواد شوینده باقی مانده بود، بهتر است بدون اینکه دوباره از مواد شوینده استفاده کنید، برنامه شستشو را مجدد تکرار کنید تا اگر مواد شوینده بر روی لباس ها باقی مانده بود، از بین برود.

همیشه به اندازه استاندارد و تا علامتی که بر روی محفظه مشخص شده، برای شستشوی لباس، پودر و مواد شوینده استفاده کنید.

محفظه مواد شوینده و آب سخت

علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی می تواند از کثیف بودن محفظه جا پودری باشد. بعد از مدتها استفاده از لباسشویی، حتما محفظه را بیرون بیاورید و آن را بشویید.

رسوب داخل این محفظه که ممکن است از باقی ماندن پودر و مواد شوینده یا گرد و خاک و استفاده از آب شهری بوجود آمده باشد، باید تمیز شود. می توانید به کمک سرکه سفید این رسوبات را از بین ببرید. و یا دستگاه را با مواد مناسب جرم گیری کنید.

برای اینکه سختی آب را از بین ببرید، بهتر است بعد از شیر ورودی یک فیلتر تسویه برای لباسشویی نصب کنید تا سختی آب گرفته شود. آب سخت همراه با مواد شوینده ممکن است بر روی لباس، رسوب باقی بگذارد.

مواد معدنی که در آب موجود است، باعث می شود که پودر به درستی حل نشود و علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی الجی همین آب سخت و حل نشدن پودر لباسشویی است.

استفاده از پودر لباسشویی در هنگام شستشو

وقتی برای شستشوی لباس ها، لباسشویی را روشن کرده اید و آب وارد دستگاه و محفظه مواد شوینده می شود، اگر در این زمان پودر و مواد شوینده را در محفظه بریزید به خوبی حل نمی شود و علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی است. بهتر است این کار را قبل از روشن کردن لباسشویی انجام دهید و پودر و مواد شوینده را ابتدا در محفظه بریزید و بعد اقدام به روشن کردن و شروع شستشو کنید.

  • ماشین لباسشویی نیاز به مراقبت دارد تا به مشکل یا خرابی برنخورد، اما این یک امر اجتناب ناپذیر است و ممکن است بعد از مدتی استفاده، لباسشویی ال جی هم دچار خرابی و یا ایراد شود برای رفع این مشکلات با نمایندگی مجاز نزدیک محل خودتان تماس بگیرید و برای تعمیر لباسشویی ال جی در محل در صورتی که نیاز به جابجایی دستگاه شما نباشد برایتان تکنسین اعزام می شود.

استفاده از مایع لباسشویی

همانطور که توضیح دادیم استفاده از پودر لباسشویی، ممکن است ایجاد رسوب و مواد شوینده بر روی لباس ها کند. پودر لباسشویی کارایی بالایی دارد و برای لباس های خیلی کثیف و لکه ها بکار می رود. اما شما می توانید برای اینکه این مشکل پیش نیاید، از مایع لباسشویی که با مارک های مختلف و رایحه های متفاوتی در بازار موجود می باشد هم استفاده کنید.

مایع های لباسشویی در آب بهتر حل می شوند و دیگر مواد شوینده آسیبی به لباس ها نمی زند. البته باید از مایع لباسشویی هم به مقدار لازم استفاده کرد.

فیلتر لباسشویی ال جی و جریان ضعیف آب

شاید علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی از فیلتر و باقی ماندن ذراتی بر روی توری فیلتر باشد.

اگر فیلتر لباسشویی کثیف باشد آب به خوبی وارد لباسشویی نمی شود و این مشکل برای دستگاه پیش می آید که وارد نشدن آب به درستی در لباسشویی، موجب می شود پودر خوبی حل نشود و در لباسشویی باقی بماند.

باید ورود آب به لباسشویی را حتما چک کنید و مطمئن شوید که فشار آب ضعیف نباشد.

از باز بودن شیر آب اطمینان پیدا کنید.

در زمانی که آب ضعیف است اقدام به شستشوی لباس ها نکنید.

حل نشدن پودر و علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی الجی می تواند از همین ضعیف بودن جریان آب ورودی باشد.

موتور لباسشویی

گاهی نیز ممکن است ایرادی در موتور لباسشویی باعث درست نچرخیدن دیگ لباسشویی شود و لباس ها به درستی شسته و آبکشی نشوند و یکی دیگر از علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی الجی باشد.

  • همانطور که می دانید لباسشویی ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند برای اینکار حتما با مشاوره با یک کارشناس برای تعمیر لباسشویی ال جی اقدام کنید. خودتان در منزل قطعات لباسشویی را برای تعمیر یا تعویض باز نکنید و یا این کار را به دست افراد نا وارد نسپارید.

خرابی شیرآب

دیگر علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی ممکن است از خرابی در خروجی شیر آب باشد.

این سیستم کمک می کند تا آب وارد دستگاه شده و با فشار و سرعت بالا به درون جا پودری بریزد. این آب، پودر را از داخل محفظه جا پودری به داخل دیگ و بر روی لباس ها هدایت می کند و بعد از ورود آب مورد نیاز، آب قطع می شود. اگر این قطعه مشکل پیدا کند یا خراب باشد، آب به میزان لازم وارد دستگاه نمی شود و همین موضوع باعث حل نشدن پودر در جا پودری شده و ذرات پودر و مواد شوینده در لباسشویی باقی می ماند.

برای تعمیر یا تعویض این شیر باید از یک متخصص تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید.

اگر مشکل یا خرابی موجود در قطعات ماشین لباسشویی شما

علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی شده است می توانید برای عیب یابی در دستگاه و رفع مشکلات ماشین لباسشویی با نمایندگی مجاز تماس بگیرید.

همکاران ما در تمام ساعات کاری آماده پاسخگویی و ثبت سفارش تعمیرات انواع لوازم خانگی برای شما کاربران عزیز می باشند.

  • در این مقاله به علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی پرداختم تا به شما عزیزان در این امر کمک کرده باشیم.
  • با مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی، می توانید به نکات مهمی که در آن برای مصرف کننده بیان شده است، عمل کنید و برای نگهداری از لباسشویی ال جی خود، این نکات را رعایت کنید.
  • برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است علت باقی ماندن مواد شوینده در لباسشویی ال جی شود، رعایت این نکات، که در بالا هم ذکر شد ضروری است.
  • همیشه به مقدار لازم از پودر لباسشویی استفاده کنید و قبل از شروع برنامه شستشو، در لباسشویی پودر و مواد شوینده بریزید.
  • کشوی جا پودری را همیشه تمیز کنید و برای مراقبت و تمیزی دستگاه، وقت بگذارید تا با مشکل روبرو نشوید.
  • از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

در آخر باید به شما عزیزان این اطمینان را بدهیم که اگر برای تعمیرات انواع لباسشویی یا تعمیرات لوازم خانگی خود به مشکل برخوردید، فقط با یک تماس با تعمیرگاه مجاز و توسط تعمیرکاران مجرب این مجموعه، برای رفع خرابی و مشکلات پیش آمده اقدام کنید.

برای هماهنگی های لازم می توانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید:

77169195                                                                        33142528

88592650                                                                        55810742

44287993                                                                        22737566

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها