تعمیر لباسشویی, عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی, وبلاگ

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

چرا آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود ؟

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر مراجعه کنندگان به تعمیرگاه مجاز آن را بازگو میکنند اما این امکان وجود دارد که این مشکل هر زمانی برای لباسشویی اتفاق بیافتد، دلایل بروز این مشکل متفاوت است ما در ادامه علت های بروز این مشکل را باهم بررسی میکنیم.

چرا آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود ؟

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟

قبل از چک کردن علل های تخلیه نکردن آب لباسشویی مطالعه کنید.

در صورتی که هنگامی دارید این مطلب را میخوانید و لباسشویی شما توسظ کار گیر کرده و یا کار لباسشویی تمام شده است اما آب داخل لباسشویی تخلیه نشده است پس قبل از عیب یابی و رفع عیب لباسشویی را تخلیه کنید تا بتوانید لباسها را بیرون بکشید و سر فرصت علت تخلیه نشدن آب را چک کنید.

با باز کردن دریچه فیلتر میتوانید آب را تخلیه کنید. اگر توجه کرده باشید در جلوی لباسشویی، قسمت پایین دستگاه یک دریچه فیلتر میبینید که با باز کردن آن میتوانیم لباسشویی را تخلیه کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر لباسشویی داخل آشپزخانه قرار داشته باشد بهتر است که فرش و موکت داخل آشپزخانه را بردارید تا از خیس شدن آن ها جلوگیری کنید. از باز بودن مسیر کفشور آشپزخانه مطمعن شوید تا در صورت باز کردن دریچه فیلتر هنگامی که آب به بیرون میزد کفشور باز باشد.

برخی از مدل های لباسشویی, لباسشویی دارای یک شلنگ در کنار دریچه فیلتر برای یک همچین موقعیت هایی طراحی کرده اند تا از ریختن در آشپزخانه و کثیفی های آن جلویگری کنند به اینگونه که بدون باز کردن فیلتر و با خارج کردن شلنگ باریک این قسمت از جای خود و با کشیدن درپوش آن عمل تخلیه آب را انجام دهید. اما بهتر است برای تخلیه آب شلنگ را داخل یک لگن بگذارید تا از کثیف شدن کف آشپزخانه یا محل تصب لباسشویی جلوگیری کنید.

علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی ؟ چرا لباسشویی تخلیه نمی کند ؟ چرا آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود ؟ تخلیه نشدن آب لباسشویی

علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

۱_ گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

برای تخلیه آب لباسشویی در آن یک پمپ تخلیه تهیه شده است که در زمان های مختلف هنگام انجام برنامه آب داخل لباسشویی را تخلیه می کند، اما برای محافظت از پمپ و جلوگیری از ورود آسیب تخصصی به پمپ قبل از آن یک فیلتر نصب شده است تا از ورود اشیائ ریز و کرک های لباسشویی مانند سکه، دکمه و یا سنجاق که از لباس جدا می شوند جلوگیری کند و از آسیب رسیدن به آن متوقف شوند.

در صورتی که این توسط اشیاء تیز و غیره دچار گرفتگی شو.د دیگر پمپ تخلیه نمیتواند آب داخل لباسشویی را تخلیه کند. در صورت بروز این مشکل باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا عوض کنید.

۲_گرفته شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه عمداً به مسیر تخلیه پشت لباسشویی یا سیفون زیر سنگ نصب میشود مسدود شدن مسیر فاظلاب یا سیفون زیر دیگ میتواند باعث تخلیه نشدن لباسشویی شود.

۲_گرفته شدن شلنگ تخلیه

۳_ خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی

همانطور که در بالا مطرح کردیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب داخل لباسشویی را دارد. در بیشتر مواقع مشاهده شده که اشیائی که از لباس خارج میشوند از فیلتر تخلیه آب عبور کرده و باعث شکستکی پره یا روز آسیب جدی به پمپ تخلیه میشود، این امکان وجود دارد که پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده در صورت بروز همچین مواردی که لباسشویی تخلیه نمیکند باید پمپ تخلیه لباسشویی را تعویض نمایید.

بیشتر بدانیم: آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

۴_ مسدود شدن مسیر خروجی آب زیر دیگ

در برخی از مواقع مشاهده شده است که یه تکه از لباس یا جوراب از لبه های دیگ وارد مجاری تخلیه (جنت های لاستیکی زیر دیگ ) قبل از فیلتر شده و همین موضوع باعث گرفتگی مسیر خروجی آب و عدم تخلیه شده باشد. برای خارج شدن این گونه موارد حتما باید از یک تکنسین متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

۵_ خرابی برد یا تایمر لباسشویی

برد یا تایمر لباسشویی به عنوان مغرو فرمانده اصلی لباسشویی است و کار دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کند خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد لباسشویی، تخلیه نکردن و غیره میشود. خرابی برد باید توسط تعمیرکاران متخصص ماشین لباسشویی بررسی شود.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها