تعمیر لباسشویی, تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی, وبلاگ

تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی

تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی

آموزش تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی

یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی لباسشویی شیربرقی های لباسشویی هستند که وظیفه تامین کردن آب ورودی به لباسشویی را هنگام شستشو را بر عهده دارد. اما شیر برقی ها به دو مدل تقسیم میشود که یکی از آن ها مخصوص آب سرد و آن یکی مخصوص آب گرم می باشد. اما در لباسشویی های نوین و پیشرفته یک شیر برقی مخصوص آب سرد تهیه شده است. در این نوع از لباسشویی ها وظیفه گرم کردن آب را هیتر انجام میدهد.

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

آموزش تعویض شیر برقی لباسشویی

متأسفانه خرابی در شیر برقی ها اکثراوقات در شیر برقی آب سرد است اما ممکن است شیر برقی آب گرم نیز دچار مشکلاتی شود که دلیل بروز این مشکلات داغی بیش ار حد آب، خرابی واشرها و رسوبات نیز است.

در صورتی که نشتی آب را در زیر و یا قسمت پشتی لباسشویی مشاهده کردید، اول از سالم بودن لاستیک درب مطمئن شوید برای مطمئن شدن از سالم بودن درب لاستیک آن را بررسی کنید در صورتی که از سالم بودن لاستیک درب مطمئن شدید پس شیر برقی های لباسشویی دچار اختلال شده است و باید برای تعویض آن ها اقدام کنید. در صورتی نشتی آب را به هنگام آبگیری لباسشویی مشاهده کردید اختلال در شیر برقی یا شلنگهای آن است.

در صورتی که لازم است شیر برقی لباسشویی را تعمیر کنید شایسته است که به یک نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و از سرویس های فنی آن ها استفاده کنید، اما در صورتی که تخصص کافی برای تعمیر و یا تعویض قطعات لباسشویی را دارید ما در این مقاله تمامی مراحل تعویض شیر برقی لباسشویی را برای شما بازگو کردهایم  تا بتوانید به صورت راحت تر برای تعمیر لباسشویی مراجعه کنید.

آموزش تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

ابزار و وسایلی که برای تعمویض شیر برقی دارید:

  • شیر برقی جدید
  • پیچ گوشتی
  • انبردست

مرحله 1_ حفظ ایمنی

حتما این مورد را در نظر بگیرید که قبل از انجام دادن هر کاری دو شاخه لباسشویی را برق بکشید، زیرا در تعویض شیر برقی با سیم کشی لباسشویی سروکار دارید.

مرحله 2 –جدا کردن شلنگهای آب

برای جدا کردن شلنگهای آب ابتدا باید اقدام به بستن شیر ورودی آب به شلنگ ها کنید و بعد از بستن آن به آرامی شلنگ هارا از جایشان در بیاورید.

آموزش تعویض شیر برقی لباسشویی

مرحله3_ جدا کردن پنل بالایی

تعمیرات لباسشویی عموماً با برداشتن پتل بالایی دستگاه آغاز میشود. پس پیچ های تهیه شده در پشت دستگاه که در تعدادی از مدل ها در کنار هم تهیه شده است را باز کرده و پنل را با کشیدن به سمت عقب در آورید. در صورت در آوردن پنل بالایی دستگاه شیر برقی ها قابل مشاهده است. همان گونه که در بالا گفته شد یکی از شیر برقی ها مربوط به آب سرد و دیگری مربوط به آب گرم لباسشویی است. شیر برقی آب گرم ها عمداً به رنگ قرمز و شیر برقی آب سرد معمولا آبی رنگ است. در بعضی مدل ها معمولا شیر برقی ها به هم چسبیده اند. برای بررسی کردن و متوجه شدن خرابی شیر برقی کافیست با دست زدن به اطراف شیر برقی وجود نشتی را شناسایی کنید. اما ممکن است که شیر برقی ها به دلیل رسوی زدگی دچار اختلال شده باشند.

مرحله 4_ جدا کردن  شیر برقی قدیمی

در اولین اقدام برای این باید دسته سیم ها یا همان اتصالات برقی را جداسازی کنید. توجه داشتده باشید که برای این کار باید از پیچ گوشتی تخت استفاده کنید.

اگر به شلنگ هایی که به شیر برقی ها وصل هستند توجه کنید متوجه میشوید که شلنگ ها به وسیله بست فلزی استوار شدهاند. از انبردست استفاده کنید تا بست را باز کنید و با استفاده از نیروی دست آن هارا در بیاورید.

در صورتی که تمامی اتصالات برقی و آبی شیر برقی را از سر جای اصلی خودشان جدا کردید باید آن را از بدنه لباسشویی جداکنید، برای جدا کردن آن ها بهتر است به روال وصل شدن شیر برقی دقت کامل کنید تا راه در آوردن آن را متوجه شوید. در آوردن آن ها متفاوت است به اینگونه که در برخی از مدل ها از پیچ استفاده میشود.

مرحله 5_ جای گذاری شیر برقی جدید

الان وقت این است که شیر برقی جدید را جایگزین شیر برقی قدیمی لباسشویی کنید. شلنگ ها و اتصالات برقی مانند قبل تصب شوند، در صورت دقت کردن در این مرحله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. بعد از وصل کردن شلنگ ها و اتصالات حالا نوبت وصل کردن پنل است است، پنل را سرجای اصلی خود تصب کنید. حالا شما یک ماشین لباسشویی با شیربرقی جدید دارید که باید آن را تست کنید و از سالم بودن شیر برقی اطمینان حاصل فرمایید.

آموزش تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی

تعمیر و یا تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی عمری است که باید تخصص کافی برای تعویض و یا تعمیرات آن را داشته باشید. توصیه تعمیرگاه مجاز در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعمیر لباسشویی این است که به یک نمایندگی تعمیرگاه مجاز در سراسر تهران مراجعه کنید و با استفاده از سرویس و خدمات آن ها مشکلات تعمیرات تخصصی لباسشویی خود را برطرف کنید.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها