تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

بررسی ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ + راه حل رفع آن

در اغلب مواقع  ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ به علت نشت کردن آب در لباسشویی به وجود می‌آید. این کدخطا از مجموعه ارورهای لباسشویی سامسونگ، در بیشتر مواقع به شکل حروف LE نمایش داده می‌شود و در بعضی از مدل‌های محدود، آن را به شکل E9 مشاهده خواهید کرد. به هر حال این کدخطاها دارای اهمیت زیادی هستند، و نادیده گرفتن آن ها می تواند منجر به تعمیر لباسشویی سامسونگ بشود.

به دلیل این که نشت کردن  آب به بیرون از لباسشویی سامسونگ می‌تواند موجب صدمه دیدن به قطعه های داخلی و برق گرفتگی بشود. بنابراین اگر ارور LE یا E9 را در پنل نمایشگر ماشین لباسشویی سامسونگ خود مشاهده کردید، با تعمیرگاه مجاز تا انتهای این مقاله همراه باشید تا از علت های ایجاد و با مناسب ترین راه حل برطرف کردن  آن آگاه شوید.

مفهوم ارور LE یا E9 لباسشویی سامسونگ و راه حل برطرف کردن آن

در حال حاضر لباسشویی‌های جدید مجهز به پنل نمایشگر LCD کوچکی در قسمت بالای لباسشویی می باشند، که به شما این اجازه را می‌دهد، که بتوانید برنامه شست و شو را به آسانی انتخاب کنید و تنظیم نمایید و از زمان باقی مانده و مرحله های شست و شوی لباس خود آگاهی پیدا کنید.

این پنل به غیر از موارد گفته شده می‌تواند با استفاده از اعداد و حروف انگلیسی ارور های گوناگونی را نمایش دهد،که هر کدام از این ارور ها دارای پیغام خاصی می باشند.

 این کد خطا ها با مطلع کردن در مورد محدوده و نوع مشکل ایجاد شده  برای دستگاه، این توانایی را دارند که به مصرف کننده کمک نمایند تا مشکل را در مدت زمان کمتری تشخیص بدهد و برای برطرف کردن آن توسط خود یا کارشناس تعمیر لباسشویی سامسونگ اقدام بکند.

نشتی آب مهم ترین علت ارور LE یا ارور E9در لباسشویی سامسونگ

با وجود این که نشتی آب لباسشویی مهم تربن علت به وجود آمدن کدخطای LE و ارور E9 لباسشویی سامسونگ بر روی پنل نمایشگر لباسشویی می باشد، اما مورد های زیادی می‌تواند موجب به وجود آمدن این کدخطا برای دستگاه باشند.

برای همین جهت پیدا کردن دلیل اصلی ارور و عیب یابی لباسشویی سامسونگ خود باید همه ی مورد های زیر را در نظر بگیرید و آن را بررسی نمایید.

وجود کف بیش از اندازه

یکی از متداول ترین علت های ایجاد ارور LE ماشین لباسشویی سامسونگ، می تواند وجود کف بیش از اندازه مجاز در لباسشویی سامسونگ باشد. در اغلب مواقع این مشکل در قدم اول، خود را با کد خطای SUD در لباسشویی سامسونگ نمایش می‌دهد. اما اگر که به این مشکل توجه نشود و نادیده گرفته بشود و یا با خارج شدن کف، آب زیادی هم از دستگاه سرازیر گردد ارور LE یا  E9در لباسشویی سامسونگ جایگزین آن می‌شود.

از رایج ترین علت های  وجود کف بیش از اندازه در  لباسشویی سامسونگ می‌توان به مورد های زیر اشاره نمود:

  • مصرف بیش از اندازه از ماده های شوینده
  • استفاده بیش از از شوینده‌های دستی
  • استفاده بیش از حد از ماده های شوینده نامرغوب

مناسب ترین شیوه برای برطرف کردن این مشکل این است که بعد از خاموش کردن لباسشویی سامسونگ، درب لباسشویی را باز کنید و تمامی لباس‌ها را خارج بکنید و با چند دستمال پاکیزه دیگ ماشین لباسشویی را از هرگونه کف و ماده های شوینده خالی بکنید.

این مشکل به صورت معمول در زمان شستشوی پارچه‌های نازکی نظیر حریر و مخمل به وجود می‌آید که در آن کاربر برای تمیز کردن هرچه بهتر پارچه ماده های شوینده زیادی را در داخل لباسشویی می‌ریزد. این در حالی می باشد که این مدل از پارچه به اندازه ای در حدود یک چهارم معمولی به ماده های شوینده احتیاج دارد و بیشتر از آن به شکل کف مقدار  از دستگاه خارج می‌گردد.

پارگی قطعه خرطومی

خرطومی و شلنگ لباسشویی وظیفه ورود و خروج آب از داخل لباسشویی را عهده دار می باشد.

استفاده غیر صحیح و فرسوده شدن این قطعه موجب می‌شود که آب بتواند به بیرون نشت پیدا بکند و ارور LE یا E9  بر روی پنل نمایشگر لباسشویی ظاهر بشود. تنها روش برطرف کردن این مشکل تعویض کردن این قطعه می باشد، که باید توسط یک سرویس کار، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ انجام بشود.

 

پاره شدن قطعه های پلاستیکی داخلی

قطعه های پلاستیکی درون لباسشویی نظیر پلاستیک دور درب، از جمله موردهایی می باشد، که از نشتی آب لباسشویی پیشگیری می نماید و پارگی‌اش موجب بروز ارور E9 لباسشویی سامسونگ می‌شود.

این قطعه ها در بیشتر موارد از طول عمر زیادی دارند، اما اگر که اجسام تیز دررون لباس‌ها وجود داشته باشد و یا این که در بیشتر مواقع از فناوری های شستشو با دمای خیلی بالا استفاده بکنید، عمر این قطعه ها را به اندازه زیادی کاهش خواهید داد.

سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت های نشتی آب و ظاهر شدن ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ سوراخ شدن دیگ یا درام آن می باشد. این مشکل که خیلی کم ممکن است اتفاق بیافتد، موجب می‌شود که آب در درون محفظه دیگ باقی نماند و یا به بیرون نشت پیدا بکند.

از جمله موردهایی که ممکن است موجب خرابی و سوراخ شدن دیگ لباسشویی بشود می‌توان به موردهای زیر اشاره نمود:

  • جابه جایی اشتباه دستگاه
  • ضربه خوردن به دیگ
  • شست و شوی پارچه‌های سنگین
  • استفاده کردن از مواد شوینده نامرغوب
  • فرسودگی دیگ

برای برطرف کردن این مشکل و تعمیرات لباسشویی سامسونگ می توانید از طریق شماره تلفن های  ۷۷۱۶۶۶۱۵ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ با تعمیرگاه مجاز لباسشویی ارتباط برقرار کنید.

خرابی پمپ آب لباسشویی

پمپ آب ماشین لباسشویی وظیفه پمپاژ کردن و خروج آب از دستگاه را بر عهده دارد. هنگام خرابی این قطعه، باعث بقایای آب در داخل ماشین لباسشویی می‌شود و با ورود آب جدید، نشتی آب به بیرون از دستگاه رخ می‌دهد.

در این شرایط، ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ نمایش داده می‌شود و برای تعمیر لباسشویی سامسونگ خود، احتیاج می باشد تا با نمایندگی مجاز لباسشویی تماس بگیرید تا پمپ آب را برای شما تعمیر یا تعویض بکنند.

خرابی هیدرواستات ماشین لباسشویی

هیدرواستات قطعه‌ای کوچک اما حائز اهمیت در لباسشویی است که وظیفه تنظیم کردن آب موجود در دستگاه را دارد. عدم کارکرد درست این قطعه موجب می‌شود که تنظیم آب با مشکل مواجه شود و آب بیشتر از اندازه وارد دستگاه شود. این موضوع باعث نشتی آب به بیرون می‌شود و ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ ظاهر می‌شود.

خرابی برد ماشین لباسشویی

برد قطعه‌ای کوچک اما فوق العاده مهم در لباسشویی می باشد که مغز لباسشویی محسوب می شود. تمامی قطعه های  الکتریکی دستگاه به این برد متصل هستند و دستورات خود را از آن دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را به برد ارسال می‌دهند.

خرابی این قطعه می‌شود که در ارسال دستور ها و یا دریافت کردن داده ها از قطعات اشتباه رخ بدهد و در برخی موارد باعث جمع شدن بیش از حد آب در لباسشویی و نشتی آب به بیرون می‌شود. این موضوع موجب ظهور خطای LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ می‌شود و به دلیل پیچیدگی تعمیر لباسشویی، نیاز به تماس با نمایندگی سامسونگ در تهران دارید.

خرابی سنسور تشخیص نشتی آب

از دیگر علت های ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ ، خرابی سنسور تشخیص نشتی آب می باشد. این سنسور قادر به تشخیص ترشح و نشتی آب از لباسشویی است و اطلاعات آن را به برد ارسال می‌کند.

خرابی سنسور تشخیص آب، موجب می‌شود که اطلاعات نادرست درباره نشت آب به برد ارسال گردد و اشتباهاً خطای LE در لباسشویی سامسونگ ظاهر می‌شود. اگرچه هنوز ریزش آب به بیرون اتفاق نیفتاده است، اما باز هم نیاز به تعویض سنسور دارید.

نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی سامسونگ

برای برطرف کردن ارور LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ که ناشی از نشتی آب در دستگاه است، می‌توانید ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید تا خاموش شود.

 در صورتی که علت نشتی مشخص نیست، بهتر است با یک تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی تماس بگیرید. در مجموعه تعمیرگاه مجاز تعمیرکاران متخصص و ماهر زیادی آماده برای برطرف کردن مشکل شما هستند.

مطالب مرتبط

5 8 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها