تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی دوو

تعویض المنت لباسشویی دوو

تعویض المنت لباسشویی دوو

المنت هیترماشین لباسشویی دوو

شاید شما با المنت هیتر لباسشویی آشنایی نداشته باشید. این قطعه در ماشین های لباسشویی نقش مهم و تاثیر گذاری دارد، این قطعه وظیفه فراهم کردن آب گرم لباسشویی هنگام شستشو را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود آب در ماشین لباسشویی گرم نمی شود و همین موضوع باعث می شود که لباس ها به صورت درست و صحیح شسته نمی شود. دز صورتی که المنت هیتر ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده باشد شما باید به فکر تعویض المنت لباسشویی دوو باشید.
در اولین مرحله باید بررسی نمایید که واقعا مشکل از المنت لباسشویی است یا خیر، مواردی که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم نشان دهنده خرابی المنت لباسشویی شما می باشد:
پریدن فیوز و با قطع شدن برق اصلی.
کار کردن ماشین لباسشویی و گرم نشدن آب آن.
تمام نشدن برنامه شستشو در ماشین لباسشویی.
در صورتی که مطمئن شدید خرابی ماشین لباسشویی مربوط به المنت لباسشویی می باشد و باید تعویض المنت لباسشویی دوو را انجام دهید، در ادامه مقاله با روش اصولی تعویض المنت لباسشویی آشنا می شوید. تعمیر و یا تعویض المنت لباسشویی دوو یکی از تخصصی ترین سرویس های مربوط به تعمیر لباسشویی دوو می باشد. به همین دلیل ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای تعویض المنت لباسشویی دوو از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. اما در صورتی که شما در زمینه تعمیرات لباسشویی تخصص دارید می توانید در ادامه مقاله با نحوه تعویض المنت لباسشویی دوو آشنا شوید و برای تعویض المنت و تعمیر لباسشویی دوو اقدام نمایید.

تعویض المنت لباسشویی دوو

اما توصیه اصلی ما به شما این است که در صورت نداشتن تخصص و مهارت لازم در زمینه تعمیر لباسشویی، از دستکاری ماشین لباسشویی دوو و تعمیر لباسشویی خودداری نمایید. همانگونه که می دانید هیتر یا همان المنت لباسشویی مانند دیگر هیترهای به کار رفته در لوازم خانگی، این وظیفه را دارد که آب گرم مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارد. طبیعی است که در صورت یروز برای این قطعه، آب گرم مورد نیاز دستگاه تأمین نشود که در این گونه موارد باید تعویض المنت لباسشویی دوو انجام شود. ابزار و وسیله‌ هایی که برای تعمیر المنت لباسشویی دوو نیاز دارید:

المنت هیتر مخصوص با مدل ماشین لباسشویی دوو
آچار  مناسب لباسشویی
پیچ گوشتی مناسب برای پیچ ها
خرابی المنت هیتر لباسشویی دوو در صورتی که می خواهید منزل خودتان به تعویض المنت لباسشویی دوو بپردازید مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را رعایت فرمایید.

مرحله ۱ – رعایت توصیه‌ی ایمنی در تعویض المنت هیتر لباسشویی

اولین اقدامی که باید انجام شود رعایت کردن نکات ایمنی می باشد. پس قبل از اینکه برای تعویض المنت لباسشویی اقدام نمایید دوشاخه ماشین لباسشویی زا از پریز خارج نمایید

مرحله ۲ – جدا کردن محفظه پودر و کنترل پنل

در این قسمت باید پنب بالای ماشین لباسشویی را جدا نمایید برای انجام این مرحله پیچ های آن را که پشت لباسشویی قرار دارد را باز نمایید. حالا پنل لباسشویی را به جدا نمایید.
هنگامی که پنل را جدا کردید، برای اینکه بتوانید کنترل را هم جدا کنید، در اولین اقدام لازم است که محفظه پودر را هم جدا نمایید زیرا پیچ های پنل زیر محفظه می باشند. برای اینکه بتوانید محفظه را جدا نمایید ابتدا آن را بیرون بکشید و سپس با کمی فشار دادن به بالا آن را از سر جای خود در بیاورید.
حالا پیچ های زیر محفظه و پیچ های کناری پنل را باز نمایید تا پنل لباسشویی از قسمت جلویی جدا شود. آن را در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید.
پیچ هایی که در قسمت محفظه تهیه شده اند ضد زنگ می باشند، پس آن ها را به صورت جداگانه نگه دارید تا با پیچ های دیگر قاطی نشوند.

مرحله ۳ – جدا کردم درب از ماشین لباسشویی

در این مرحله بایدپنل زیرین را جدا نمایید. بعد از آن باید کلیپس لاستیک درب را از آن جدا نمایید و لاستیک ا به سمت داخل دیگ فشار دهید تا از از درب لباسشویی جدا شود.
حالا چهار پیچ که شامل دو پیچ قفل درب قسمت جلویی لباسشویی است را نگه دارید و آن ها را باز نمایید تا بتوانید قسمت جلویی را همراه درب لباسشویی جدا نمایید‌‌‌.

تعویض المنت لباسشویی دوو

مرحله ۴ – جدا کردن المنت قدیمی از ماشین لباسشویی

حالا شما عزیزان می توانید المنت را در زیر دیگ لباسشویی مشاهده نمایید. قبل از انجام هر اقدامی بهتر است که از المنت عکس بگیرید تا نحوه اتصال سیم ها را داشته باشید.
سیم ها و سوکت های ترموستات را جدا نمایید. وسط المنت یک مهره وجود دارد که این مهره را هم باید جدا نمایید. اما توجه داشته باشید که نباید آن را انتها باز نمایید اما وقتی مهره به آخر پیچ به آرامی با انتهای ته پیچ گوشتی به آن ضربه بزنید تا کل پیو و مهره به داخلی المت بروند. با انجام دادن این کار می توانید المنت را آزاد نمایید و آن را از لباسشویی جدا نمایید.

مرحله ۵ – جای گذاری المنت جدید در ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که در داخل المنت ترموستات قرار دارد که حالا می توانید با کمی فشار آن را جدا نمایید. ترموستات را در داخل المنت جدید قرار دهید.
در برخی از موارد دیده شده است که المنت به راحتی در جای خود قرار نمیگیرد که در این گونه موارد می توانید روی قسمت لاستیکی آن کمی مایع ظرفشویی بمالید.
در این مرحله المنت جدید را به آرامی به سمت داخل هل دهید و مطمئن شوید مه به خوبی در سر جای خودش قرار گرفته است. حالا باید پیچ و مهره های آن را سفت کنید تا المنت لباسشویی دوو سر جایش محکم و آب بندی شود.

مرحله ۶ – وصل کردن سیم‌ها

هنگامی که المنت را سر جای خودش محکم کردید نوبت به وصل کردن سیم ها و فیش های ترموستات می رسد. سیم ها را همانند عکس المنت قدیمی که گرفته بودید، متصل نمایید.
بعد از انجام دادن آخرین مرحله و وصل کردن سیم ها کار تعویض المنت لباسشویی دوو تمام شده است و باید پنل ها را از آخر به ترتیب سرجایش قرار دهید و پیچ های آن را سفت نمایید. به موضوع توجه داشته باشید که کلیپس واشر درب لباسشویی را هم به خوبی محکم نمایید.
برای اینکه مطمئن شوید تعویض المنت لباسشویی دوو به خوبی انجام شده است باید یک دور لباسشویی را تست نمایید و از گرم شدن آب در لباسشویی مطمئن شوید.
در صورتی که لباسشویی شما خراب شده است و نیاز به خدمات تعمیر لباسشویی دوو دارید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و از خدمات ما در زمینه تعمیر لباسشویی دوو استفاده کنید.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها