آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو, تعمیر لباسشویی دوو

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو

نحوه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو

چرا لباسشویی در هنگام شستشو سروصدا می کند؟ دلیل آبگیری نکردن لباسشویی دوو چیست؟ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی دوو چیست؟ چرا ماشین لباسشویی دوو نشتی دارد؟ یکی از عواملی که باعث بروز اینگونه مشکلات در لباسشویی دوو می شود، خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو می باشد. وظیفه پمپ تخلیه از اسم آن معلوم می باشد، این قطعه در لباسشویی وظیفه خارج کردن آب کثیفی که بعد از شستشوی لباس ها در لباسشویی ایجاد می شود را بر عهده دارد. در این مطلب قرار است به بررسی دلایل بروز و نحوه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو آشنا شویم.

آشنایی با انواع پمپ تخلیه در لباسشویی

قبل از انجام دادن هر کاری در زمینه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو، باید با مدل های مختلف پمپ تخلیه در لباسشویی و نقش آن ها آشنا شوید. همانگونه گفته شد وظیفه این قطعه در لباسشویی تخلیه آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها می باشد. اما باید بدانید که کلا دو مدل پمپ تخلیه وجود دارد که این دو مدل شامل پمپ تخلیه دارای قطب چاکدار می باشد و یک مدل دیگر آن روتور با آهن ربای دائمی می باشد. در ادامه مطلب با این دو مدل آشنا می شویم.

  1. پمپ تخلیه از نوع قطب چاکدار:

این نوع پمپ تخلیه درای ساده نوع موتورهای القایی می باشد. در این نوع پمپ، بوبین صرفا یک میدان مغناطیسی ثابت می کند و قابلیت چرخش روتور در آن وجود ندارد.

  1. پمپ تخلیه نوع دوم که از نوع روتور با آهن ربای دائم می باشد:

این مدل از پمپ تخلیه که دارای یک بوبین با حفاظ پلاستیکی است که مراه با روتور و آهن ربای دائم می باشد که بوبین و روتور هر دو باهم شروع به کار می کنند.

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوودلایل خرابی پمپ تخلیه لباسشویی چیست؟

  • یک از اصلی ترین علت های بروز این مشکل که در صورت بروز آن با تعمیر پمپ تخلیه برطرف نخواهد شد و حتما باید آن را تعویض نمایید شکستگی پروانه های پمپ تخلیه می باشد. شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است که چرا پروانه های پمپ تخلیه می شکنند؟ دلیل اصلی شکستگی این پروانه ها، اشیاء ریز داخل لباس ها می باشد که به این پروانه ها آسیب می زند.

  • یکی دیگر از دلایل اصلی که باعث بروز این مشکل در لباسشویی دوو می شود، مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه می باشد؛ باید توجه داشته باشید که گیر کردن پرز لباس یا هرگونه اشیاء ریز درون فیلتر پمپ، دلیل گرفتی این قطعه می شود و همین موضوع عملکرد پمپ تخلیه را با مشکل روبرو می کند. برای برطرف کردن این مشکل باید فیلتر پمپ را باز کنید و هرچیزی که داخل آن است را تمیز نمایید و دوباره سر جای خودش قرار دهید.

  • در برخی از موارد دیده شده است که پمپ تخلیه لباسشویی، به دلیل نوسان برق به طور کامل سوخته است که در این مورد امکان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو وجود ندارد و حتما باید پمپ تخلیه لباسشویی دوو را تعویض نمایید.

  • این امکان وجود دارد که در برخی از موارد مشکل بیش آمده ار برد لباسشویی می باشد که نقش این قطعه در لباسشویی مانند مغز در بدن می باشد؛ زیرا این قطعه در لباسشویی به غیر از اینکه ارتباط بین تمام قطعات را فراهم می کند، نقش و مسئولیت هر یک از اجزا لباسشویی را نیز تعیین می کند. با توجهبه این موضوع در صورا بروز مشکل برای برد لباسشویی، عملکرد لباسشویی را به طور کل مختل می کند.

علائم خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو چیست؟

  • شنیده شدن سر و صدای زیاد از ماشین لباسشویی

یکی از علائمی که با مشاهده مردن آن می توان متوجه خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو شد و نشان می دهد که زمان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو فرا رسیده است، شنیده شدن صداهای عجیب مانند وزوز یا خرخر و یا صدای کلیکی از لباسشویی می باشد.

به گوش رسیدن هرکدام از این صداها در لباسشویی دلیل خاص خود را دارد. به عنوان مثال در صورت شنیدن صدای وزوز در لباسشویی به این معناست که یک شی خارجی در پمپ تخلیه لباسشویی گیر کرده است. اما شنیدن صدای خرخر به این معناست که لوله خروجی آب لباسشویی شما مسدود شده است. در صورت بروز اینگونه مشکلات بهتر است که هرچه سریعتر به فکر تعمیر و تخلیه لوله خروجی آب لباسشویی باشید تا آسیبی به پمپ تخلیه لباسشویی شما وارد نشود. در صورتی که صدایی شبیه به کلیک از لباسشویی به گوش می رسد باید بدانید که یک شی خارجی در واشر پمپ تخلیه لباسشویی شما گیر کرده است. برای برطرف کردن مشکل واشر تخلیه را بررسی نمایید و اگر داخل آن چیزی نبود به بررسی لاستیک دور درب لباسشویی بپردازید.

  • نشت آب از لباسشویی

نشت آب از لباسشویی از جاپودری است یا از درب و زیر لباسشویی. در صورتی که نشت آب از جاپودری لباسشویی می باشد باید بدانید فرسوده جاپودری دلیل آن است. در صورت نشت آب از درب لباسشویی باید بدانید لاستیک دور درب لباسشویی شما پوسیده شده است. اما در صورتی که نشت آب از زیر لباسشویی است باید بدانید که دلیل بروز آن خرابی پمپ تخلیه لباسشویی شما می باشد.

  • آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در بیشتر موارد دیده شده است که کاربران بر این باورند که آبگیری نکردن لباسشویی نشان دهنده خرابی پمپ تخلیه آن می باشد و آن ها نیاز به تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو دارند، اما در صورتی که این مشکل به صورت مستقیم به پمپ تخلیه مربوط نمی شود. در قسمت جلویی و پایین لباسشویی یک فیاتر پمپ تخلیه طراحی شده است که از ورود سکه، پرز و وسایلی از قبیل به داخل پمپ جلوگیری می کند. این فیلتر در لباسشویی به مرور زمان کثیف می شود و باعث ایجاد مشکلاتی مانند سروصدا، لرزش بیش از حد و عدم آبگیری در لباسشویی می شود. پس با توجه به این موضوع در صورت بروز این مشکل در لباسشویی دوو بهتر است که فیلتر پمپ تخلیه را تمیز نمایید.

  • تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دووتخلیه نشدن آب لباسشویی

آخرین موردی که با مشاهده آن می توانید متوجه خرابی پمپ تخلیه لباسشویی دوو شوید، تخلیه نشدن آب لباسشویی می باشد. همانگونه که اشاره کردیم، پمپ تخلیه این وظیفه را بر عهده دارد که تا آب کثیف شستشوی لباسشویی را از لباسشویی به بیرون منتقل کند. اگر این پمپ فرسوده شده باشد یا دچار مشکل شده باشد، عمل تخلیه آب به خوبی انجام نمی شود.

آیا تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو امکان پذیر می باشد؟

جواب دادن به این سوال که آیا می توان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی دوو را انجام داد یا این قطعه نیاز به تعویض دارد، بستگی به شدت مشکل پیش آمده برای این قطعه دارد. پس با توجه به این موضوع در صورت مشاهده کردن هر کدام از موارد بهتر است با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در محل مورد نظر شما حاضر می شوند و به عیب یابی لباسشویی و بعد از آن به تعمیر لباسشویی دوو شما می پردازند.

برای هماهنگی های لازم می توانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید:

77169195 – 33142528- 88592650 – 55810742 – 44287993 – 22737566 (021)

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها