آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی گرنیه, تعمیر موتور لباسشویی گرنیه

تعمیر موتور لباسشویی گرنیه

تعمیر موتور لباسشویی گرنیه

نحوه تعمیر موتور لباسشویی گرنیه

علت های مختلفی ممکن است باعث خرابی و در آخر موجب تعویض و یا تعمیر موتور لباسشویی گرنیه شود.

در این مقاله با همراهی شما کاربران عزیز می خواهیم این دلایل را مرور و بررسی کنیم و راهکارهایی که می تواند مانع از خرابی موتور لباسشویی گرنیه شود را برای شما باز گو کنیم.

همانطور که لباسشویی با کارایی زیاد در شستشوی انواع البسه به ما کمک می کند، مشکلات بوجود آمده برای دستگاه موجب می شود این پروسه با اختلال روبرو شود.

اگر از لباسشویی یا هر وسیله برقی به درستی نگهداری کنید و با استفاده صحیح از بروز خرابی جلوگیری کنید، می توانید مدتها از وسایل برقی بهره ببرید.

موتور لباسشویی از قطعات مهمی است که کارایی دستگاه به این بخش بستگی دارد. اگر موتور لباسشویی به درستی کار نکند، چرخه شستشو انجام نمی شود.

موتور لباسشویی گرنیه ممکن است:

  • نیم سوز شود یا کامل بسوزد.
  • قطعات موتور دچار شکستگی شود.
  • صدای زیادی از خود تولید کند.
  • موتور لباسشویی فرسوده شود.
  • تسمه لباسشویی پارگی پیدا کند.
  • لباس ها شسته و یا خشک نشوند.

اگر در هنگام اجرای برنامه انتخاب شده و روشن کردن دستگاه موتور شروع به گردش نکند و دیگ لباسشویی نچرخد، می توان علت را در موتور دستگاه جستجو کرد.

اگر لباسشویی نچرخد شستشو انجام نمی شود و در این حالت تخلیه لباس ها و خشک کن کار خود را انجام نمی دهند.

تعمیر موتور لباسشویی گرنیهنیم سوز شدن موتور لباسشویی

لباسشویی با کار مداوم و شستشوی پشت سر هم ممکن است داغ کرده و موجب نیم سوز شدن موتور آن شود. برای اینکه این اتفاق پیش نیاید، بهتر است از لباسشویی به طور مداوم استفاده نکنید و برای خنک شدن دستگاه با فاصله آن را روشن کنید.

اگر برای شستشوی روزانه از لباسشویی استفاده می کنید در دیگ بیش از اندازه لباس قرار ندهید.

نیم سوز شدن موتور در آخر به تعمیر موتور لباسشویی گرنیه می انجامد.

سوختن موتور لباسشویی

گاهی ممکن است در موقع استفاده از لباسشویی بر اثر نوسانات زیاد، موتور از کار بیافتد و به طور کامل بسوزد.

بهتر است برای لباسشویی گرنیه از یک محافظ استفاده کنید.

کم و زیاد شدن ولتاژ برق در زمانی که خشک کن انجام می شود نیز دیگر دلیل خرابی و تعمیر موتور لباسشویی گرنیه می شود.

در این حالت برای بررسی تعمیرکار باید لباسشویی را از برق بکشد و تسمه و پمپ لباسشویی را از آن جدا کند. اگر با روشن کردن مجدد موتور کار نکرد و روشن نشد، موتور لباسشویی سوخته است.

و باید برای تعویض آن اقدام کرد.

وقتی لباسشویی را روشن می کنید و دیگ لباسشویی چرخش ندارد و یا لباسشویی آب را وارد و یا خارج نمی کند، ممکن است ایراد در موتور لباسشویی باشد.

در این حالت ممکن است موتور روشن شود اما عملکرد بخش های دیگر لباسشویی انجام نشود. که باید برای تعمیر موتور لباسشویی گرنیه اقدام کنید.

پاره شدن تسمه

در مدل هایی که از موتور قدیمی و از تسمه استفاده می شود، اگر تسمه لباسشویی فرسوده شده و یا پارگی پیدا کرده باشد، صدای زیادی تولید می شود و لرزش پیدا می کند. ممکن است تسمه از جای خود خارج شده و دیگ لباسشویی نچرخد. هنگامی که فولی یا تسمه صدمه دیده باشند باید تعمیر شوند یا تعویض.

برای تعویض و تعمیرات قطعات اصلی ماشین لباسشویی خود با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب ما برای عیب یابی و تعویض و تعمیر لباسشویی گرنیه به کمک شما بیایند.

موتورهای جدید و بدون تسمه

این نوع موتورها از اینورتر استفاده می کنند و بدون گیربکس هستند. اگر این موتورها خراب شوند و یا ایراد پیدا کنند، باید از تکنسین مجرب با دانش روز کمک گرفته شود. برای این منظور با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و درخواست کارشناس کنید تا برای تعمیر موتور لباسشویی گرنیه شما تکنسین اعزام شود.

  • موتور لباسشویی معمولا از قطعاتی می باشد که به مرور زمان ممکن است دچار فرسودگی و خرابی شود. اقدام به موقع برای تعمیر موتور لباسشویی گرنیه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از لباسشویی خود به صورت بهینه استفاده کنید.

ذغال لباسشویی

اگر در لباسشویی شما از ذغال دینام استفاده شده باشد، در صورت تمام شدن آن برای تعویض آن اقدام کنید. چون ممکن است به موتور لباسشویی آسیب وارد شود و باعث خرابی آن شود که در این موقع باید تعمیر موتور لباسشویی گرنیه انجام شود.

تعمیر موتور لباسشویی گرنیهلباس بیش از حد مجاز

ریختن بیش از اندازه لباس در لگن لباسشویی در هنگام چرخیدن باعث فشار زیاد به موتور دستگاه برای چرخاندن دیگ می شود و این ظرفیت زیاد باعث خرابی و فشار به موتور شده و اگر این نکات را رعایت نکنید در دراز مدت موجب تعمیر لباسشویی گرنیه و یا تعویض آن می شود.

نشتی آب لباسشویی گرنیه

اگر به هر دلیلی دیگ لباسشویی نشتی پیدا کرده باشد و این نشتی به موتور دستگاه سرایت کند، باعث می شود موتور دستگاه خراب شود.

لباسشویی خود را هر سال توسط سرویسکاران تعمیرگاه مجاز سرویس کنید.

اگر عیب یابی به موقع انجام شود، هزینه کمتری را برای تعمیر پرداخت خواهید کرد.

تعمیرکار در موقع حضور، موتور لباسشویی شما را تست می کند اگر اشکال در قطعات و اتصالات آن باشد، برای شما تعویض خواهد شد و اگر نیاز به تعمیر موتور لباسشویی گرنیه شما باشد این قطعه را از ماشین لباسشویی جدا کرده و برای تعمیر دیگر نیازی به جابجایی دستگاه شما نیست.

اگر موتور لباسشویی به طور کامل سوخته و نیاز به تعویض داشته باشد کارشناسان ما این کار را در اسرع وقت برای شما کاربران عزیز انجام می دهند.

در اینجا خلاصه ای از عیب یابی در موتور لباسشویی که ممکن است به تعمیر لباسشویی گرنیه شما ختم شود را با هم مرور خواهیم کرد.

  • موتور لباسشویی تسمه ای به این صورت است که دیگ با شفت و فولی آن می چرخد و تسمه ای که در دور آن قرار دارد با روشن شدن موتور می چرخد. موتور لباسشویی از برد الکترونیکی فرمان می گیرد. اگر این فرمان توسط برد انجام نشود، باید برد را بررسی کرد.
  • دور موتور به خاطر متغیر بودن آن هنگام شستشو و خشک کن باعث می شود که لباسشویی از قدرت بیشتری استفاده کند، اگر به اندازه کافی جریان برق به موتور نرسد و این چرخش به کندی انجام شود و یا مقدار زیاد لباس ها در هنگامی که خشک کن انجام می شود به موتور لباسشویی فشار وارد کند، موتور صدمه خواهد دید. به اندازه در لباسشویی لباس قرار دهید و تاخوی دستگاه را بررسی کنید تاخو وظیفه دارد دور موتور را تنظیم کند.
  • پس نتیجه می گیریم تاخو و یا خازن و خرابی کلکتور و روتور وسط موتور و حتی سیم پیچی و قطعات دیگر موتور باعث می شود تا برای تعمیر  لباسشویی گرنیه اقدام کنید.
  • اگر از لباسشویی به درستی استفاده کنید و قبل از استفاده دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کرده و به ارورهایی که دستگاه می دهد توجه کنید، بهتر می توانید علت خرابی در لباسشویی را پیدا کرده و برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در زمان استفاده از لباسشویی گرنیه و یا سایر برند ها اگر نیاز به تعمیرات بود می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز نزدیک محل خودتان تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها