تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی بوش, علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش

چرخش نداشتن دیگ لباسشویی، دلایل مختلفی دارد و برای بررسی علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش، می خواهیم در این مقاله نکات مربوط به آن را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

زمانی که لباس ها را در مخزن لباسشویی یا آبکش قرار می دهیم و منتظر هستیم که لباسشویی پس از روشن شدن شستشو را شروع کند و دیگ بچرخد، این عمل انجام نمی شود.

و لباس ها در دیگ باقی مانده و شستشو انجام نمی شود.

این حالت همیشه برای کاربران نگران کننده است.

نچرخیدن دیگ لباسشویی در دو حالت ممکن است پیش بیاید.

اول اینکه تمام مراحل شستشو انجام شده و دیگ چرخش کندی دارد و در حالت دوم، دیگ به طور کلی چرخش ندارد.

استفاده درست از لباسشویی و رعایت نکاتی که در دفترچه راهنما آمده است، کمک زیادی در افزایش عمر دستگاه دارد.

دلایل مختلفی که علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش هستند:

  • وزن زیاد لباس و کوپلینگ
  • تخلیه نشدن آب لباسشویی
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • تسمه ها و اجزای مربوط به آن ایراد دارد
  • بلبرینگ دستگاه خراب شده
  • خرابی در موتور دستگاه
  • برد الکترونیکی خراب است
  • کلاچ دستگاه و خرابی روتور و استاتور

وزن زیاد لباس و کوپلینگ

زمانی که بیش از ظرفیت لباسشویی در مخزن دستگاه، لباس و البسه دیگر قرار می دهید و توجهی به میزان لباس ها ندارید، مکانیزمی که برای تعادل میزان بار در لباسشویی های بوش وجود دارد، باعث می شود دستگاه تشخیص داده و دیگ لباسشویی نچرخد.  انتقال سیستم نیرو به موتور لباسشویی به وسیله کوپلینگ موتور انجام می شود، اگر وزن لباس ها زیاد باشد، برای حفاظت از موتور لباسشویی، مکانیزمی که گفته شد مانع از چرخش دیگ لباسشویی بوش می شود.

ممکن است بار اضافه در آبکش، باعث خراب شدن کوپلینگ شود.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوشاگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش وزن زیاد لباس ها بود، برای وجود تعادل، از بالای لباس ها در دیگ لباسشویی، کمی فضای خالی بگذارید.

به ظرفیت لباسشویی که بر روی دستگاه مشخص شده توجه کنید. لباس ها هنگامی که خیس می شوند، وزن بیشتری می گیرد.

ارور مربوط به تعادل لباس ها E32 و F32 می باشد، که یکنواخت نبودن و نا متعادل بودن لباس ها را نشان می دهد.

پمپ لباسشویی بوش

تخلیه نشدن آب لباسشویی پس از شستشو، دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش است. امکان دارد تخلیه شدن به آهستگی انجام شود و این زمان زیاد، باعث می شود چرخه شستشو به مراحل بعدی و خشک کن نرود و دیگ نچرخد.

ممکن است شیلنگ تخلیه مسدود شده باشد و یا گیر کردن جسمی در پمپ لباسشویی، باعث از کار افتادن و یا شکسته شدن پروانه های پمپ و مسدود شدن آن شده باشد.

بررسی در مورد خرابی پمپ لباسشویی، باید به کمک یک متخصص انجام شود.

فیلتر لباسشویی را تمیز نگه دارید. برای این کار باید از قسمت جلوی دستگاه در پوش آن را باز کرده و با چرخاندن پیچ، فیلتر را بیرون بیاورید و با مسواک یا برس تمیز کنید.

ارور مربوط به تخلیه آب لباسشویی بوش F31 و یا E31 می باشد، که با مشاهده آن بر روی صفحه نمایشگر، باید شیلنگ تخلیه و پمپ و فیلتر و همچنین شیلنگ هیدروستات را بررسی کنید.

میکروسوئیچ درب لباسشویی

زمانی که لباسشویی می خواهد شروع به کار کند، باید درب آن به درستی بسته شود.

اگر درب به علت خرابی در اجزای تشکیل دهنده آن بسته نشود، باید قفل درب، زبانه و میکروسوئچ درب را بررسی کنید.

ممکن است قفل درب لباسشویی بوش سالم باشد اما چفت نشود، که باید این قسمت را چک کنید.

لباسشویی به طور هوشمند بسته نبودن درب را تشخیص داده و ارور می دهد و با صدای بوق متوجه خواهید شد که درب لباسشویی ایراد داشته و بسته نمی شود.

و در این صورت دیگ چرخشی ندارد.

با خواندن مقاله مربوط به کد خطاهای لباسشویی بوش با این ارور ها آشنا شوید.

ارور مربوط به درب لباسشوی E16 و F16 می باشد که نشان دهنده این است که درب لباسشویی بسته نشده است.

تسمه لباسشویی و دیگر اجزای مربوط به آن

تسمه لباسشویی بوش که بر روی قرقره و با کمک یک چرخ به درام یا دیگ اتصال دارد، با قدرت موتور به چرخش در آمده و باعث می شود تا دیگ بچرخد. اگر تسمه دچار مشکل شده و در جای خود قرار نگیرد و یا به علت استفاده زیاد از لباسشویی این تسمه ها حالت خود را از دست داده و شل شوند دیگر دیگ  لباسشویی نمی چرخد و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش می تواند از خرابی در تسمه، فولی و دیگر قطعات مربوط به آن باشد.

بلبرینگ

بلبرینگ در لباسشویی کار چرخش دیگ را روان و آسان تر می کند. اگر با گذشت زمان این بلبرینگ ها فرسوده شوند، موجب بوجود آمدن صدا می شوند و دیگ لباسشویی به درستی نمی چرخد و یا به طور کامل از چرخش می ایستد.

تعویض این بلبرینگ ها کار سختی است، که فقط تعمیرکار باید انجام دهد.

برای تعمیرات لباسشویی بوش و تعمیر انواع لباسشویی با تماس با تعمیرگاه مجاز یا ثبت سفارش در سایت اقدام کنید، تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و زمان بازدید را با شما عزیزان هماهنگ کنند.

خرابی کلاچ و روتور و استاتور

درگیر شدن روتور با استاتور دستگاه، باعث ایجاد مغناطیسی قوی می شود. اگر این قطعات آسیب دیده باشند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش از این قسمت ها می باشد.

کلاچ نیز سیستم انتقال نیرو و دیگ لباسشویی را تنظیم می کند، که دور چرخش دیگ به حد مناسب برسد. اگر کلاچ خراب و معیوب شود، این انتقال صورت نمی گیرد و در مراحل شستشو و خشک کن، دور چرخش دیگ متعادل نخواهد بود.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوشبرد الکترونیکی لباسشویی

این قطعه یکی از مهم ترین قطعات لباسشویی است که در تمام مراحل از آغاز تا پایان چرخه شستشو فرمان های لازم را به قسمت های مختلف دستگاه به کمک سنسورها انتقال می دهد. اگر این قطعه خراب شود و یا قسمتی از آن معیوب شود، کار شستشو مختل شده و دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش است.

ارور مربوط به برد الکترونیکی و میکروسوئیچ درب F34 ، F35 و F36 است که باید در صورت مشاهده، این قطعات بررسی شود.

موتور لباسشویی

همانطور که می دانید با روشن شدن لباسشویی و عملکرد موتور شستشو شروع شده و دیگ لباسشویی می چرخد. اگر موتور یا قطعاتی که در موتور بکار رفته خراب شوند، مانند: کلاچ که در بالا نیز توضیح دادیم، دیگ لباسشویی دیگر نمی چرخد و باید برای رفع این مشکل کلاچ و یا سایر قطعات دیگری که با موتور درگیر هستند تعویض شوند.

اگر اسپیلن های موتور ایراد پیدا کنند، چرخش به کندی انجام می شود. اسپیلن ها محور محرک را به همزن وصل می کنند.

اگر موتور لباسشویی به طور کامل سوخته باشد، باید آن را تعوض کنید.

ارور مربوط به ایراد در موتور لباسشویی بوش F44،F04،F05،F21،F42 و همچنین F43 می باشد که ایراد در ذغال موتورو سیم پیچی و قطعه تاخو در موتور را نشان می دهد.

خدمات مربوط به تعویض قطعات اورجینال و تعمیر لباسشویی بوش و تعمیر لوازم خانگی برقی شما کاربران عزیز توسط تیم مجرب تعمیرگاه مجاز ارائه می شود.

فقط با یک تماس می توانید از این خدمات بهره مند شوید

امیدواریم که با خواندن این مقاله با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش آشنا شده باشید و دیگر نکاتی که ذکر شد، برای شما کابران محترم مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها