آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی پاکشوما, علت لرزش لباسشویی پاکشوما

علت لرزش لباسشویی پاکشوما

علت لرزش لباسشویی پاکشوما

علت لرزش لباسشویی پاکشوما

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در بیشتر لباسشویی ها مشاهده می شود، لرزش و تکان خوردن لباسشویی می باشد، این مشکل معمولا در تمامی لباسشویی ها رخ می دهد اما باید در جریان باشید که این مشکل به لباسشویی ها آسیب جدی وارد نمی کند اما صدای ناشی از لرزش آن بسیار گوش خراش می باشد. در صورت عدم توجه به این موضوع و برطرف نکردن آن در مدت زیاد باعث بروز مشکلات جدی در لباسشویی خواهد شد. توجه داشته باشید که مشکل لرزش لباسشویی پاکشوما معمولا در مرحله خشک کن مشاهده می شود. اما این امکان وجود دارد که این مشکل را در مراحل اولیه مشاهده کرده باشید، برای اینکه با علت لرزش لباسشویی پاکشوما در مراحل اولیه لباسشویی آشنا شوید در ادامه مقاله از تکنسین تعمیر لباسشویی پاکشوما با ما همراه باشید.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث لرزش و تکان خوردن لباسشویی پاکشوما می شوند، در ادامه مقاله به بررسی علل این مشکل خواهیم پرداخت.

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تنظیم یا همان تراز کردن لباسشویی پایه هایی در زیر لباسشویی تهیه شده است که از آن ها برای تراز کردن لباسشویی استفاده می شود. در برخی از مدل ها این 4 تا پایه تهیه شده است که از این 4 تا پایه دو پایه را می توانید تنظیم نمایید. در صورتی که لرزش را در لباسشویی پاکشوما خود مشاهده می کنید در اولین اقدام باید لباسشویی را بررسی نمایید و از تراز بودن آن مطمئن شوید. در برخی از این پایه ها مهره ای تهیه شده است که از آن برای تنظیم کردن استفاده می شود. در صورتی که به این مهره ها دقت کنید متوجه می شوید که دارای پایه های لاستیکی می باشد که این پایه ها توسط نیروی اصطحلاک به زمین می چسبد، لاستک را بررسی نمایید و در صورت نیاز داشتن به تعویض آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید که وزن لباسشویی باید بر روی این 4 پایه تقسیم شود و هیچ کدام از آن ها نباید لنگی داشته باشند.

  1. عدم رعایت کردن ظرفیت لباسشویی

به این موضوع توجه داشته باشید که هر لباسشویی یک ظرفیت خاصی دارد که این ظرفیت نشان دهنده مقدار لباس خشکی است که در درون لباسشویی قرار می دهیم. پس با توجه به این موضوع در صورتی که بیشتر از ظرفیت تعین شده در لباسشویی، لباس قرار دهیم می تواند علت لرزش لباسشویی پاکشوما باشد. اما به غیر از این که باعث لرزش لباسشویی پاکشوما می شود، در صورتی که درون لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن لباس قرار دهید کیفیت شستشوی لباس های شما پایین می آید و با گذشت زمان و توجه نکردن به این موضوع باعث می شود که بلبرینگ ها و کمک فنرها دچار مشکل شود. این موضوع باید به شکلی رعایت شود که کمتر از ظرفیت آن، لباس درون لباسشویی قرار ندهید.

مقاله مرتبط : تعمیر لباسشویی پاکشوما

  1. علت لرزش لباسشویی پاکشوماایجاد تعادل در بین لباس های لباسشویی

شاید شما این موضوع را مشاهده نمی کنید اما در بیشتر موارد درون دیگ لباسشویی شما بار نا متعادل وجود دارد. به طور مثال اگر بخواهیم بگوییم هنگامی که یک شی بزرگ را به تنهایی درون لباسشویی قرار می دهید بعد از اینکه آن شی خیس می شود بار نامتعادل ایجاد می شود و همین موضوع باعث می شود که تمام وزن آن شی به یک طرف دیگ وارد شود. یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند علت لرزش لباسشویی پاکشوما باشد این مورد می باشد. اشیاء بزرگ را نباید به صورت تنها درون دیگ لباسشویی قرار داد و باید حتما کنار آن ها یک شی دیگر را قرار دهید. برای ایجاد تعادل باید چند لباس کوچک مانند لباس زیر و چند جوراب در کنار آن ها در درون دیگ قرار دهید.

  1. کمک فنرهای لباسشویی دچار مشکل شده اند

تمام لباسشویی ها دارای کمک فنر می باشند که وظیفه اصلی این کمک فنرها متعادل کردن چرخش دیگ لباسشویی در هنگام  شستشو می باشد. اما محل قرارگیری این فنرها به این گونه است که از یک طرف به بدنه لباسشویی و از یک طرف دیگر به مخزن لباسشویی وصل می باشند. اما در صورتی که می خواهید به این کمک فنرها دسترسی پیدا کنید باید قابی که در قسمت بالایی لباسشویی و قابی که در قسمت پشت لباسشویی قرار دارند را جدا فرمایید. شما عزیزان باید هر چند وقت یک بار به صورت دوره ای این فنرها را بررسی نمایید و در صورتی که نیاز به تعویض داشتند آن ها را تعویض نمایید زیرا در صورت بروز مشکل برای این قطعه عدم تعادل را در دیگ لباسشویی مشاهده می کنیم که علت لرزش لباسشویی پاکشوما و سروصدا در آن می باشد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای اینکه تعادل بیشتری را در لباسشویی خود داشته باشید می توانید این کمک فنرها را به صورت همزمان تعویض نمایید.

  1. فنرهای نگهدارنده مخزن دچار مشکل شده اند

یکی از علت های لرزش لباسشویی می تواند خرابی فنرهای نگهدارنده مخزن آن باشد، زیرا این فنرها به این دلیل در لباسشویی تهیه شده اند که مخزن را از محفظه ی لباسشویی جدا نگه دارند. اما این فنرها وظیفه از بین بردن لرزش های دیگ لباسشویی را در هنگام چرخش بر عهده دارد. برای اینکه بتوانید این فنرها را مشاهده و بررسی نمایید باید قابی که در قسمت بالایی لباسشویی تهیه شده است را در بیاورید تا دسترسی به آن ها امکان پذیر باشد. در اولین اقدام باید بررسی نمایید که این فنرها در جای خودشان وجود دارند یا خیر، در مرحله بعدی این فنرها را بررسی نمایید که حالت اولیه خود را حفظ کردند یا خیر. به این موضوع خیلی توجه داشته باشید که هنگام تعویض این فنرها امکان دارد به دلیل فشاری که به فنرها وارد شده است با سرعت بالایی پرتاب شود. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، در صورتی که فنرها را بررسی کردید و مطمئن شدید که نیاز به تعویض دارند 4 فنر را باهم تعویض نمایید.

  1. تخلیه نکردن درست آب زمان خشک کن

همانطور که در این مقاله گفته شد موارد زیادی هستند که علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی پاکشوما می باشند، که یکی از این دلایل اصلی بروز این مشکل تخلیه نشدن آب در هنگام خشک کن می باشد. توجه داشته باشید که آبی که داخل دستگاه وجود دارد، در مرحله خشک کن باعث می شود که وزن زیادی به لباسشویی وارد شود. این آب که از سیر شستشو به جا مانده است باید قبل از اینکه مرحله خشک کن شروع می شود، از طریق پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی خارج شوند. در صورتی که این آب قبل از مرحله خشک کن تخلیه نشود، مرحله خشک کن لباسشویی شما با لرزش روبرو خواهد بود.

مقاله مرتبط : تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما

  1. علت لرزش لباسشویی پاکشوماعدم باز کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی

شاید هر کسی نداند که وظیفه این پیچ ها در لباسشویی چیست، اما باید بدانید که این پیچ ها به دلیل حفاظت کردن و جلوگیری از تکان خوردن دیگ لباسشویی در زمان حمل و نقل تهیه شده اند. اما توجه داشته باشید زمانی که بعد از نصب و راه اندازی این پیچ ها را باز نکرده باشید با لرزش و تکان خوردن زیادی در لباسشویی روبرو می شوید، این امکان نیز وجود دارد که آسیب های زیادی به لباسشویی شما وارد کند.

مقاله مرتبط : تعمیرات لباسشویی پاکشوما

 برطرف کردن لرزش لباسشویی به وسیله پد ضد لرزش

در قسمت به دلایل بروز لرزش در لباسشویی پاکشوما اشاره کردیم اما در این قسمت از مقاله قرار است به نحوه برطرف کردن آن بپردازیم. یکی از این وسیله ها که می شود از آن برای برطرف کردن این مشکل استفاده کرد، پدهای ضد لرزش لباسشویی می باشند که بعد از تهیه کردن آن باید، آن ها را زیر پایه های لباسشویی قرار دهید و آن را تنظیم نمایید.

نحوه استفاده کردن از پدهای ضد لرزش:

  • اولین اقدامی که باید برای استفاده کردن از این پد ها انجام دهید، جابجایی و مشخص کردن مکان دقیق پایه ها می باشد.
  • توجه داشته باشید که این پدها به زمین میچسبند، بهتر است که کف زمین را به خوبی تمیز نمایید.
  • حال باید این لاستیک ها را به محل مشخص شده بچسبانید و آن را یک دقیقه محکم فشار دهید.
  • در این مرحله باید لباسشویی را در جای خود قرار دهید، به طوریکه پایه های لباسشویی در محل فرو رفتگی پدها قرار بگیرد.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

در این مقاله با تمامی علت لرزش لباسشویی پاکشوما و نحوه برطرف کردن آن آشنا شدیم. اما در صورتی که با این مشکل در لباسشویی روبرو شوید و آن را برطرف نکنید در استفاده طولانی مدت مشکلاتی برای لباسشویی رخ می دهد و نسبت به تعمیر لباسشویی پاکشوما باید هزینه بیشتری را برای تعمیر آن پرداخت نمایید. تعمیرگاه مجاز یکی از نمایندگی های تخصصی تعمیرات لباسشویی پاکشوما می باشد که شما عزیزان می توانید در صورت بروز مشکل برای لباسشویی خود به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف نمایید. تعمیرگاه مجاز با ارائه خدماتی با کیفیت خیال شما را از نظر تعمیرات لوازم خانگی راحت می کند. در صورتی که هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شده است می توانید به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و از خدمات ما استفاده کنید و مشکل لباسشویی خود را برطرف نمایید.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در تهران :

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650 (021)

مطالب مرتبط

5 6 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها