آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ, علت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

شاید شما هم در طول استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ، این مشکل برایتان پیش آمده باشد که دستگاه آب را تخلیه نمی کند.برای تشخیص و علت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ؛  اول از همه باید نکاتی را بررسی کنید و قطعات و بخش های ماشین لباسشویی را چک کنید تا علت آن را پیدا کنید.

خرابی ماشین لباسشویی، همیشه با نگرانی هایی همراه است، چون شستشوی لباس با دست کار دشواری است.

لوازم برقی در طول عمر خود ممکن است خراب شوند و یا قطعه ای از آن معیوب شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا کند.

تخلیه نشدن آب مخزن ماشین لباسشویی هم یکی از این مشکلات است.

تخلیه نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، ممکن است علت های متفاوتی داشته باشد.

برای اینکه زودتر به نتیجه برسید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ را به دقت بخوانید.

گاهی ممکن است با یک عملیات سادهT مشکل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ شما بر طرف شود، اما در برخی موارد نیز امکان دارد این گره به دست خودتان باز نشود.

و نیاز به تعمیرکار لباسشویی باشد، برای این منظور با تعمیرگاه مجاز نزدیک محل زندگی خود تماس بگیرید و در خواست کارشناس کنید.

مجموعه تعمیرگاه مجاز، با متخصصین بسیار کارآزموده و مجرب برای تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی به کمک شما می آیند.

تمام قطعاتی که برای شما تعویض می شود، فابریک است و تعمیرکاران با آگاهی کامل و ابزار بروز و در کوتاهترین زمان، این خدمات را برای شما انجام می دهند.

در ماشین لباسشویی سامسونگ، کد های خطایی برای آگاهی کاربران طراحی شده، که اگر ماشین لباسشویی ایرادی پیدا کند با مشاهده این ارورها می توانید از مشکلاتی که پیش آمده آگاه شوید.

کد خطا یا ارور مربوط به هر ایراد، بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

برای دیدن و آشنایی بیشتر با ارور یا کدخطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ، می توانید به مقاله ای که در مورد کد خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ نوشته ایم مراجعه کنید.

کد خطای مشکل زهکشی و یا عدم تخلیه نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، بر روی صفحه نمایش کد E20، 5C و 5E می باشد.

اگر این ارورها را بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید، باید این موارد را بررسی کنید.

فیلتر پمپ تخلیه، پمپ تخلیه لباسشویی و شیلنگ تخلیه

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگعلت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ

  • موتور دستگاه خراب است.
  • سیم کشی ماشین لباسشویی ایراد دارد.
  • گرفتگی لوله فاضلاب
  • مسدود بودن شیلنگ تخلیه لباسشویی
  • خراب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ
  • گرفتگی و مسدود بودن فیلتر دستگاه

زمانی که موتور ماشین لباسشویی خراب باشد یا ایرادی پیدا کند، هر یک از قسمتهای آن با مشکل مواجه می شود. اگر دستگاه تسمه ای باشد،

پارگی تسمه نیز، ارتباط موتور و آبکش را قطع کرده و علت تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی می شود. هنگامی که موتور از کار بیافتد و نچرخد،

آب در دیگ ماشین لباسشویی جمع شده و تخلیه نمی شود.

ایراد در سیم کشی ماشین لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ، ممکن است از سیم کشی های آن باشد.

اگر سیم های مربوط به پمپ، قطع باشد یا ایرادی پیدا کرده باشند، پمپ تخلیه کار نمی کند و آب ماشین لباسشویی سامسونگ، تخلیه نمی شود.

اگر این سیم ها ایراد یا قطعی داشته باشند، باید تعویض شوند. برای ایمنی بیشتر، این کار را به دست تعمیرکار بسپارید تا تمام سیم کشی های دستگاه را بررسی و اشکال آن را رفع کند.

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر برد ماشین لباسشویی خراب باشد یا ایرادی داشته باشد، دستور تخلیه به پمپ ماشین لباسشویی صادر نمی شود و آب تخلیه نمی شود.

برد الکترونیکی قطعه ای مهم و حساس در ماشین لباسشویی می باشد. که اگر ایراد پیدا کند و یا خراب باشد، باید توسط تکنسین تعمیر و یا تعویض شود.

هیچوقت بدون داشتن آگاهی لازم اقدام به باز کردن قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ نکنید. چون ممکن است باعث خرابی و یا آسیب بیشتر در دستگاه شوید. کارشناس باید تشخیص دهد که برد دستگاه ایراد دارد یا کلا خراب است. تا بتواند برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کند.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ معیوب و یا خراب است

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ، کار تخلیه آب کثیف ماشین لباسشویی را پس از شستشو به عهده دارد. اگر این قطعه کار خود را به درستی انجام ندهد، آب تخلیه نشده و در دیگ باقی می ماند.

پمپ ماشین لباسشویی ممکن است کثیف و یا پرز گرفته باشد، که باید تمیز شود. گاهی ایراد می تواند از خراب شدن و یا شکستگی پروانه های پمپ تخلیه هم باشد.

تعمیر و یا تعویض پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ در تعمیرگاه مجاز توسط متخصص برای شما انجام می شود.

فیلتر پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ

علت دیگر تخلیه نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ گرفتگی و مسدود بودن فیلتر پمپ می باشد. اگر اجسامی مانند دکمه، سکه، پرز و دیگر اجسام فیلتر را مسدود کرده باشند، آب به درستی تخلیه نمی شود.

فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

برای اینکار ماشین لباسشویی را خاموش کرده و سپس در پوش فیلتر ماشین لباسشویی را که معمولا پایین در سمت راست دستگاه قرار دارد را باز کنید، فیلتر را با چرخاندن بیرون بکشید و اگر الیاف یا جسمی در آن بود تمیز کنید.

و دوباره فیلتر را جا بزنید و بپیچانید تا در جای خود محکم شود، درپوش را ببندید.

مسدود شدن مسیر خروجی آب در زیر دیگ  نیز می تواند علت تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ باشد.

ممکن است جوراب یا تکه ای از لباس موقع شستشو، از لبه های دیگ وارد مجاری تخلیه آب قبل از فیلتر شده و راه خروج آب را مسدود کرده باشد.

در اینگونه مواقع حتما از یک متخصص کمک بگیرید. تعمیرگاه مجاز با تماس شما به محل، تعمیرکار اعزام می کند تا این خدمات را در اختیار شما بگذارد.

 

شیلنگ تخلیه پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ

شیلنگ ماشین لباسشویی یا مستقیم به لوله فاضلاب وصل می شود و گاهی هم با سیفون زیر ظرفشویی به طور مشترک اتصال پیدا کرده است. اگر راه خروج شیلنگ تخلیه و یا داخل آن مسدود شده باشد، آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود.

می توانید شیلنگ تخلیه را از لوله فاضلاب جدا کرده و با گذاشتن سطل در زیر آن داخل آن را بررسی و تمیز کنید.

شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب و جمع شدن آب در ماشین لباسشویی ممکن است خرابی شیر برقی باشد.

شیر برقی میزان آب لازم را برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی سامسونگ تامین می کند.

مواد شوینده نیز در تخلیه نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ تاثیر دارد استفاده زیاد از مواد شوینده لباس ها را تمیزتر نمی کند و باعث رسوب و گرفتگی در ماشین لباسشویی می شود.

تمام مواردی که در اینجا ذکر شد، علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ بود امیدواریم از این نکات به خوبی بهره ببرید.

نگهداری و استفاده درست از ماشین لباسشویی سامسونگ باعث می شود تا کمتر ایراد و مشکل برای دستگاه پیش بیاید. اما نگران نباشید اگر به هر علتی ماشین لباسشویی شما مشکلی پیدا کرد و قطعه ای از آن خراب و معیوب شد. با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و از متخصصین مجربی که در این مجموعه مشغول به خدمت رسانی هستند مشاوره و خدمات بگیرید. تعمیر انواع ماشین لباسشویی در تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی برای کاربران عزیز انجام می شود.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77166615_22737566_44287993_33142528

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها