تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

 آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

دلیل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ چیست و چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ حتی فکر این که شما لباس‌های کثیف زیادی را در دستگاه قرار دهید، و دستگاه لباسشویی سامسونگ نتواند عملیات آبگیری را انجام بدهد، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به نقل از تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، آبگیری کردن البسه نخستین کاری است که ماشین لباسشویی سامسونگ در فرایند شستشو انجام می‌دهد و هرنوع مشکل در ورود آب به داخل لگن دستگاه ممکن است، که فرایند شست و شو را مختل کند.

عوامل مختلفی ممکن است موجب آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ شود. برای مثال ممکن است که سرعت ورود آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ کاهش پیدا کرده باشد. آشنا شدن با علت های گوناگون این مشکل می‌تواند تا حد زیادی در جلوگیری از وقوع این حادثه و نگهداری موثر از ماشین لباسشویی به شما کمک کند.

در این مطلب از تعمیرگاه مجاز به بررسی رایج ترین دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ، و راه‌حل‌هایی که برای حل این مشکل وجود دارد، می پردازیم. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مطلب همراه تعمیرگاه مجاز لباسشویی سامسونگ باشید.

چرا ماشین لباسشویی سامسونگ آبگیری نمی کند؟

عوامل متعددی ممکن است ، موجب عدم آبگیری ماشین لباسشویی سامسونگ شوند. این مشکل یکی از اساسی‌ترین عیوب دستگاه‌های لباسشویی است که با رخ‌دادن آن می توان گفت که  عملاً فرآیند شستشوی لباس‌ها متوقف می‌ شود. طبق تجربیات تکنسین های تعمیر لباسشویی سامسونگ، آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ ممکن است که به‌مرور زمان اتفاق بیفتد یا ممکن است که نقص فنی ناگهانی، علت عدم جذب آب توسط ماشین لباسشویی سامسونگ باشد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند منجر به عدم جذب آب توسط ماشین لباسشویی سامسونگ بشوند، می پردازیم.

  • ایراد داشتن شلنگ‌ها

شلنگ‌ها لباسشویی در بین دستگاه و شیر آب  قرار گرفته اند تا جریان آب از لوله به داخل دیگ لباسشویی وارد بشود. اتصال غیر اصولی و غلط شلنگ‌های تامین‌کننده آب لباسشویی، آسیب دیدگی یا پیچ‌خوردگی در آن‌ها نیز ممکن است، یکی از دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ باشد.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است، در زمانی معین، وضعیت شلنگ‌ها را بررسی نمایید. تا از عدم خرابی، پیچ خوردگی، پارگی یا هر چیزی که ممکن است شلنگ را مسدود کند، اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی شلنگ را از ماشین لباسشویی سامسونگ خود جدا کنید و بعد از آن شیر آب را باز کنید تا از سالم‌بودن شلنگ و فشار آب مطمئن بشوید. جهت انجام این کار فقط لازم می باشد سر شلنگ را در یک سطل قرار بدهید و مقدار فشار آب را چک نمایید. اگر که  مشکلی وجود داشت، شلنگ را تعویض نمایید تا در دراز مدت صدمه ای به فیلتر اصلی لباسشویی وارد نگردد.

  • بررسی گرفتگی صافی

در انتهای شلنگ‌ها که به شیر آب ورودی وصل می‌شوند، یک صافی قرار دارد که از ورود رسوبات به داخل دستگاه لباسشویی سامسونگ جلوگیری می‌کند. جمع شدن رسوبات در شلنگ یا قطعه صافی لباسشویی می‌تواند با گذر زمان باعث اختلال در فرآیند آبگیری ماشین لباسشویی سامسونگ شود. گرفتگی فیلترهای لباسشویی در اغلب موارد یکی از علت‌های رایج برای آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ است. در نتیجه، بررسی وضعیت فیلترها به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از این مشکل توصیه می‌شود.

جهت جرمگیری و تمیزکاری صافی، طبق توصیه های تکنسین نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران عمل کنید:

 در قدم اول باید ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید. سپس در قدم بعدی شیرهای ورودی آب را ببندید و لوله‌های آب گرم و سرد را از لباسشویی جدا نمایید. ودر ادامه صافی را در بیاورید و با استفاده از جرمگیرهای مخصوص یا سرکه سفید، فیلتر لباسشویی را تمیز بکنید.

  • وجود مشکل در شیر برقی لباسشویی سامسونگ

به نقل از تکنسین های تعمیرات لباسشویی سامسونگ، شیر برقی لباسشویی سامسونگ نیز ممکن است یکی از علت های آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ باشد.

شیر برقی کنترل جریان آب را بر عهده دارد. وقتی میزان آب در دستگاه به حد استاندارد می‌رسد، شیر برقی به وسیله قطعه هیدروستات موجب قطع شدن جریان آب خواهد شد. با خرابی شیر برقی، آب امکان ورود به ماشین لباسشویی سامسونگ را نخواهد داشت.

جهت تشخیص خرابی قطعه شیر برقی لباسشویی، نیاز به اندازه‌گیری ولتاژ در حین عملکرد لباسشویی را دارید. این کار باید توسط تکنسین های مجرب تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ انجام بشود، به علت وجود خطراتی مانند برق‌گرفتگی یا آسیب‌رساندن به سایر قطعات دستگاه.

 در صورت عدم تشخیص درست ولتاژ به شیر برقی، باید قطعات کنترل کننده این شیر بررسی شوند. بی‌توجهی به این مسئله ممکن است باعث ایجاد آسیب جدی به دستگاه شود.

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

  • مشکل در سوئیچ فشار

 

قطعه سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشاری که وظیفه کنترل ولتاژ ورودی به شیر برقی را دارد، طبق گفته های تکنسین تعمیر تخصصی لباسشویی ممکن است یکی از علت های عدم آبگیری لباسشویی باشد.

قطعه سوئیچ جریان آب را از برد الکتریکی یا تایمر دریافت می‌کند و آن را به شیر برقی می‌رساند. هنگامی که مقدار آب در دیگ لباسشویی به‌اندازه استاندارد رسید، سوئیچ جریان آب را قطع می‌کند و آبگیری متوقف می‌شود.

ایراد در سوئیچ فشاری امکان دارد موجب عدم جذب آب توسط ماشین لباسشویی بشود. در صورتی که این سوئیچ اشکال پیدا کند، دستور قطع آب به شیر برقی داده نمی‌شود و دیگر آب نمی‌تواند وارد ماشین لباسشویی شود. برای اطمینان از عملکرد صحیح این سوئیچ، می‌توانید وضعیت آن را با استفاده از مولتی‌متر بررسی کنید و در صورت لزوم، سوئیچ را تعویض کنید.

  • ایراد فنی در تایمر یا برد دستگاه مهم ترین علت عدم آبگیری

در مدل‌های جدید لباسشویی سامسونگ از تایمر مکانیکی به جای برد الکترونیکی استفاده می‌ گردد. برد الکترونیکی وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات داخلی لباسشویی نظیر شیر برقی را دارا می باشد. سوختن برد الکترونیکی مهم ‌ترین علت آبگیری نکردن لباسشویی می باشد.

یه وجود آمدن مشکل در برد الکترونیکی و تایمر باعث می‌شود که ولتاژ لازم به شیر برقی هدایت نشود. در این زمان، تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی و آبگیری به‌ شکل صحیح انجام نمی گردد و می بایستی برد دستگاه لباسشویی تعویض شود.

 تعمیر لباسشویی یا تعویض قطعات آن، حساسیت‌های زیادی دارد و باید حتماً تکنسین مجرب و متخصص انجام بشود، شما می توانید برای تعمیرات لباسشویی سامسونگ در تهران از طریق شماره تلفن‌های ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ و یا فرم در خواست تعمیر موجود در سایت با تعمیرگاه مجاز لباسشویی سامسونگ در ارتباط باشید.

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

  • پایین بودن فشار  آب

 

در بعضی موارد علت آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ، ربطی به وجود مشکل یا نقص فنی قطعات ندارد و پایین بودن فشار علت به وجود آمدن این مشکل است، این مشکل در اغلب موارد برای ساکنین طبقات بالای ساختمان ها رخ می دهد؛ به همین علت باید برای ساختمان، پمپ آبی مناسب تهیه بکنید تا فشار آب کافی تامین بشود.

نتیجه گیری

ماشین لباسشویی در زندگی‌های مدرن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ به همین دلیل حفظ سلامتی این دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. یکی از مشکلات رایج مرتبط با این دستگاه، آبگیری نکردن لباسشویی است. دلایل گوناگونی امکان دارد که این مشکل را به وجود بیاورند، در این مقاله از تعمیرگاه مجاز به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. با انجام  سرویس های سالیانه بر روی قطعات دستگاه و رعایت کردن نظافت فیلتر لباسشویی و قسمت جاپودری، می‌توان تا اندازه زیادی از ایجاد این مشکل پیشگیری کرد.

همچنین شما می توانید، برای تعمیرات لباسشویی سامسونگ خود، با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید، تکنسین های مجموعه نمایندگی مجاز لباسشویی، مشکل شما را در اسرع وقت و با کمترین هزینه ممکن برطرف می کنند.

مطالب مرتبط

5 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها