آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی گرنیه, تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه

نحوه تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه

شاید شما عزیزان با میکروسوئیچ لباسشویی زیاد آشنایی ندارید، باید بدانید که میکروسوئیچ یا همان قفل به هم وصل شده به عنوان یک سیستم ایمنی در لباسشویی شناخته می شوند و در لباسشویی هایی قابل استفاده است که درب آن ها از جلو استفاده می شوند. وظیفه اصلی این قطعه در لباسشویی جلوگیری از باز شدن درب لباسشویی هنگام شستشو می باشد. این قطعه دارای یک زبانه بر روی درب می باشد و یک مکانیسم قفل که در پشت پنل جلویی تهیه شده است. این امکان وجود دارد این قطعه در لباسشویی دچار مشکل شود در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه آشنا شوید.

ساختار قفل معمولا شامل چند میکروسویئچ و معمولا یک سیم پیچ قفل کننده و باز کننده موتور واکس می باشد. وقتی که برنامه شستشو در لباسشویی شروع به کار می کند، کنترل لباسشویی سلونویید یا موتور واکس را فعال می کند تا از باز شدن درب لباسشویی جلوگیری کند. بعد از پایان شست و شو، کنترل سلونویید باز کننده را فعل می کند یا موتور واکس را غیر فعال می شود تا درب ماشین لباسشویی باز شود. موتور واکس به صورتی طراحی شده است که یک دقیقه طول می کشد تا فعال یا غیر فعال شود.

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی گرنیه

آشنایی با میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه

میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه یا همان اجزای قفل در لباسشویی یک وسیله ایمنی در لباسشویی می باشد. توجه داشته باشید که در صورت عملکرد ناقص یا اشتباه میکروسوئیچ، درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود، موتور نیز کار نمی کند، دیگ ماشین لباسشویی شروع به چرخش نمی کند و دستگاه به طور کلی روشن نخواهد شد. این قطعه یا همان سوئیچ درب معمولا در زیر صفحه اصلی قرار می گیرد. توجه داشته باشید کنید این دستگاه به صورت فعال می شود که، یک پین به درب است که هنگام بستن سوئیچ درب، فعال می شود.

در صورتی که سوئیچ فعال شده باشد، ولی هیچ نیرویی برای شروع عملکرد موتور اینجاد نشود، باید بدانید که میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه دچار مشکل شده است. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و سیم های متصل به سوئیچ را از آن جدا نمایید. بعد از باید به بررسی سوئیچ به وسیله یک اهم سنج بپردازید. توصیه ما به شما عزیزان این است که سوئیچ درب ماشین لباسشویی دور نریزید و آن را به درستی سرجای خودش قرار دهید، زیرا این قطعه یا همان سوئیچ یک وظیفه حیاتی و مهم در لباسشویی دارد، در صورتی که این قطعه در لباسشویی نباشد یا دچار مشکل شده باشد آسیب های زیادی به لباسشویی وارد می شود.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما دارای صفحه دیجیتالی می باشد، یک کد خطا را در بر روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید که مربوط میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی گرنیه می باشد. برای اینکه این مشکل را در ماشین لباسشویی برطرف نمایید باید درب ماشین لباسشویی را یک بار باز و بسته نمایید.

آموزش تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه

در این قسمت از مقاله قرار است با نحوه تعویض میکروسوئیچ گرنیه آشنا شویم تا یتوانیم در صورت بروز مشکل برای میکروسوئیچ لباسشویی بتوانیم آن را تعمیر نمایید. اما توجه داشته باشید در صورتی که تخصص کافی را برای برطرف کردن این مشکل در لباسشویی ندارید، حتما از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی گرنیه کمک بگیرید، برای این کار می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

آشنایی با مراحل تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه

برای اینکه بتوانید به تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی بپردازید باید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. نکته هایی که در ادامه گفته شده است را با دقت مطالعه فرمایید تا بتوانید این قطعه را تعویض نمایید.

  1. باید دستگیره درب را با کمی فشار به سمت خود بکشید تا درب لباسشویی از لاستیک دور خودش جدا شود. قوس مخصوص درب به همراه لاستیک دور آن مسئول آب بندی دیگ لباسشویی می باشند.
  2. با باز کردن درب لباسشویی گرنیه، لبه بیرونی لاستیک دور درب، نوع قوس شیشه، قسمت داخلی آبکش استیل و محل قرارگیری اهرم ضامن درب را به خوبی مشاهده می کنید.
  3. در این قسمت از آموزش تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه، برای جدا سازی لبه لاستیک درب از بدنه لباسشویی، باید فنر بیرونی دور درب را با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک دوسو به سمت بیرون بکشید تا آزاد شود. در صورت آزاد شدن فنر بیرونی دور لاستیک، فنر را از جای خودش در بیاورید و لاستیک دور درب را از یک طرف جدا نمایید، توجه داشته باشید که با وروذ فشار بیش از اندازه این قطعه دچار آسیب خواهد شد.
  4. بعد از اینکه لاستیک را در آوردید باید آن را داخل دیگ لباسشویی قرار دهید تا بتوانید به سادگی میکروسوئیچ درب لباسشویی گرنیه را مشاهده نمایید و آن را خارج نمایید. پیچ های میکروسوئیچ را باز نمایید، به دلیل متصل بودن سیم به میکروسوئیچ در داخل بدنه لباسشویی معلق می ماند. بعد از با یک دست میکروسوئیچ را از پشت بدنه بیرون بیاورید.
  5. در این مرحله از تعویض میکروسوئیچ باید توجه داشته باشید که اگر درب لباشسویی باز یا بسته نمی شود، میکروسوئیچ ماشین لباسشویی گرنیه شما دچار مشکل شده است که باید آن را تعویض نمایید.

تعمیرات گرنیه

نمایندگی تعمیرگاه مجاز آماده است تا خدمات مفیدی را در زمینه تعمیر و سرویس لوارم خانگی به شما ارائه دهد. ما در این مرکز با هماری تعمیرکاران متخصص و دوره دیده خدماتی با کیفیت بالا را به شما مرجعه کنندگان ارائه می دهیم. اما توجه داشته باشید که تخصص ما تنها تعمیر لباسشویی گرنیه نمی باشد، تعمیرگاه مجاز آماده ارائه خدمت در زمینه تمامی لوازم خانگی شما در تمامی برندهای معتبر بازار می باشد. برای ثبت سفارش خرابی در تعمیرگاه مجاز لباسشویی تنها کافیست با شماره تماس های نمایندگی تماس بگیرید یا از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی در زمینه تعمیر لباسشویی گرنیه:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها