آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی مدیا, تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا

تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا

تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی مدیا

قبل از اینکه بخواهیم در این مقاله شما را با نحوه تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا آشنا کنیم، باید در مورد ساختار شیر برقی نکاتی را بدانید و با نحوه کار شیر برقی آشنا شوید.شیر برقی در ماشین لباسشویی، یکی از قطعات مهمی است که آب ورودی ماشین لباسشویی هنگام شستشو، با شیر برقی تامین می شود. اگر این قطعه خراب یا اجزای آن معیوب شوند، مشکلاتی در ماشین لباسشویی پیش می آید که ممکن است هزینه زیادی روی دستتان بگذارد.

ماشین لباسشویی که در شستشوی لباس و پرده و…به ما کمک فراوانی می کند و دیگر لازم نیست مثل گذشته شستشوی لباس ها را با دست انجام دهیم و کارایی بسیار بالایی در هر منزلی دارد. اما گاهی ایراداتی در دستگاه، باعث می شود نتوانیم از ماشین لباسشویی استفاده کنیم و این برای کسانی که در هفته لااقل یک یا دو مرتبه از لباسشویی استفاده می کنند، بسیار مشکل ساز است. باید توجه کنید، اگر ماشین لباسشویی مدیا به هر علتی ایراد پیدا کرد یا خراب شد، تعمیر آن را به دست کارشناس مجربی بسپارید که اطمینان داشته باشید از قطعات فابریک برای تعمیر لباسشویی مدیای شما استفاده می کند. تعمیرگاه مجاز با سابقه درخشان در این امر و با متخصصین مجرب و با کارایی بالا، این خدمات را برای شما انجام می دهند و تعمیرات انواع لباسشویی، اگر نیاز به جابجایی دستگاه شما نباشد، در محل انجام می شود.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی هم، یکی از ایراداتی است که باید توسط کارشناس عیب یابی و رفع شود. شیر برقی از این اجزا تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات خراب شود، شیر برقی دیگر کار خود را به درستی انجام نخواهد داد.

  • بوبین و لاستیک دیافراگم
  • ترمینال و مجاری ورودی برای آب
  • فنر و لاستیک آب بندی
  • مجاری خروجی و سوراخ مجاری فشار آب
  • وزن پیستون و محفظه فشار
  • سیم پیچ و اهرم آهنی و فیلتر خروجی آب
  • شیطانک و لاستیک شیطانک
  • این قطعات از اجزای شیر برقی ماشین لباسشویی مدیا هستند.

با کمک این اجزا، شیر برقی، آب ورودی به ماشین لباسشویی را تامین و کنترل می کند. بعد از اینکه ماشین لباسشویی را برای شستشوی لباس روشن کردید، آب وارد لباسشویی شده و به قسمت جا پودری می ریزد. و بعد از آن به دیگ ماشین لباسشویی مدیا بر می گردد. این کار به صورت خودکار انجام می شود.

تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا

تعویض شیر برقی یک کار تخصصی است و باید به دقت مراحل تعویض آن را انجام داد. این کار را به دست یک تعمیرکار ماهر بسپارید. اگر شیر برقی لباسشویی مدیا خراب شده و ورودی آب مسدود باشد، در برخی از مدل های لباسشویی ارورهایی بر روی صفحه نمایش دیده می شود. این کد خطا یا ارورها نشان دهنده ایراد یا خرابی در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی مدیا است، که به شما کاربران کمک بسیاری می کند تا اگر این ارورها را مشاهده کردید، متوجه شوید که قسمتی از ماشین لباسشویی مدیا نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای دارد.
می توانید مقاله مربوط به کد خطاهای ماشین لباسشویی مدیا را نیز مطالعه کنید.

در ضمن بعد از خرید لباسشویی مدیا برای نصب و راه اندازی و نحوه نگهداری و استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن را با دقت بخوانید و به نکات آن عمل کنید.شیر برقی ارتباط مستقیم با کارکرد ماشین لباسسشویی مدیا را دارد و اگر خراب یا معیوب شود دیگر نمی توان از ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده کرد. شیر برقی یا الکتریکی یا در قسمت الکتریکی یویا مکانیکی خراب می شود. پاره شدن لاستیک و یا فیلتر، که با سنگریزه در آب شیر شهری و یا شن مسدود شده باشد ،از قسمت مکانیکی و اگر خرابی شیر از برق رسانی به آن باشد، ایراد الکتریکی می باشد.

دلایل و نشانه های خرابی شیر برقی

اگر مشاهده کردید که در دیگ ماشین لباسشویی مدیا آب جمع شده و این آب تمیز است، شیر برقی خراب است. گاهی متوجه می شوید در زیر ماشین لباسشویی مدیا آب جمع شده است. هنگامی که آبگیری در ماشین لباسشویی مدیا انجام نمی شود شیر برقی خراب شده است. گاهی نیز با وجود اینکه ماشین لباسشویی مدیا خاموش است، با باز کردن شیر تعذیه، آب وارد دستگاه می شود. این مشکل مربوط به شیر الکتریکی یا برقی است. دیافراگم یا لاستیک سر اهرم فنر، ایراد پیدا کرده و یا سوراخ شده است. که باید بررسی شود و در صورتی که نیاز بود تعویض شود. اگر این موارد را در ماشین لباسشویی مدیا مشاهده کردید، باید تعویض شیر برقی مدیا را انجام دهید.

چرا شیر برقی خراب می شود

وقتی اجزای شیر برقی مانند: لاستیک آب بندی، مجرای خروجی و ورودی، ترمینال و لاستیک دیافراگم و دیگر قسمتهای شیر برقی خراب یا معیوب شده باشند، شیر برقی عملکرد خود را از دست می دهد و آبی که برای ماشین لباسشویی مدیا لازم است، وارد دیگ نمی شود. شیر برقی ماشین لباسشویی مدیا، زمانی که از تایمر یا برد الکترونیکی دستور گرفت، آب مورد نیاز را وارد لباسشویی می کند. شیر برقی با یک شیلنگ به شیر ورودی اتصال دارد. اگر شیلنگ تا شده باشد یا سوراخ شده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود. اگر در هنگام آبگیری لباس ها، نشتی آب از ماشین لباسشویی باشد، باید شیر برقی تعویض شود. ممکن است سرمای زیاد باعث ترکیدگی لوله ها یا یخ زدن آب شود و شیر برقی نشتی پیدا کند. تعمیرکار باید شیر برقی را بررسی کند تا در صورت نیاز، تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا را انجام دهد.

بالا بردن طول عمر شیر برقی یا الکترونیکی

برای اینکه شیر برقی عمر طولانی تری داشته باشد و خیلی زود خراب نشود، شیر آب را تا انتها باز نکنید. فشار زیاد آب باعث خرابی شیر برقی می شود. فشار آب که زیاد باشد، بین بوبین و اهرم قرار گرفته و کارایی اهرم را مختل می کند. باید شیر برقی را بیرون آورده و پس از خشک کردن در جای خود قرار دهید. استفاده از فیلتر، عمر شیر برقی را بالا برده و از ورود املاح جلوگیری می کند. اگر ماشین لباسشویی مدیا نیاز به تعویض شیر برقی داشت، با تماس گرفتن با تعمیرگاه مجاز تقاضای کارشناس در محل کنید.

تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا

در برخی از ماشین های لباسشویی، دو شیر برقی وجود دارد. اما در لباسشویی های جدید، فقط یک شیر برقی آب سرد تعبیه شده است. گرم شدن آب، توسط هیتر در این مدل ها انجام می شود. قبل از باز کردن دستگاه و اقدام به تعویض شیر برقی، ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
شیر ورودی آب را ببندید. شیلنگ ها را از ماشین لباسشویی مدیا جدا کنید. به کمک پیچ گوشتی پیچ های پنل را باز کنید و پنل بالایی دستگاه را بردارید. در این حالت شیر برقی قابل مشاهده است و اگر در اطراف شیر رسوب دیده شد، می توانید با دست زدن به اطراف شیر برقی وجود نشتی را حس کنید. باید پیچ های نگه دارنده پنل شیر الکترونیکی را باز کنید. اتصالات برق و همچنین شیلنگ ها را باز کنید تا بتوانید شیر برقی را آزاد کنید. حالا می توانید شیر برقی جدید را به همان صورت در جای خود قرار دهید و اتصالات برقی و شیلنگ ها را وصل کرده و سپس پیچ ها را مجدد ببندید. تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا انجام شد. حالا می توانید پنل لباسشویی را که برداشته بودید در جای خود بگذارید و پیچ های پنل را هم ببندید.

تعویض شیر برقی مدیا

تعمیر یا تعویض قطعات ماشین لباسشویی، یک کار تخصصی است که باید توسط کارشناس مربوطه انجام شود. بعد از تعویض شیر برقی لباسشویی مدیا، می توانید با خیال راحت کار شستشو را شروع کنید. شیرهای برقی لباسشویی معمولا تک شیر، دو قلو و سه قلو هستند.

شیرهای برقی تک شیردر لباسشویی های قدیمی تر استفاده شده اند، به این صورت که تایمر با یک رابط، تقسیم آب را در جاپودری انجام می داد. اما در ماشین های لباسشویی جدید چون از برد الکترونیکی استفاده شده است، این رابط از جا پودری حذف شده و فرمان برد به وسیله بوبین ها انجام شده و آب رسانی به درون ماشین لباسشویی مدیا انجام می شود.

دراینجا چند نمونه از ارور یا کد خطاهای ماشین لباسشویی مدیا را با هم مرور می کنیم.

ارور یا کد خطای E10 لباسشویی مدیا = آبگیری ماشین لباسشویی طولانی شده.
شیر آب باید باز باشد.
شیلنگ ورودی تا شده و پیچ خورده است.
ممکن است فیلتر مسدود شده باشد یا فشار آب کم باشد.

ارور یا کد خطای E12 و E11 لباسشویی مدیا = سر ریز شدن آب از ماشین لباسشویی مدیا
هیدورستات را بررسی کنید ممکن است نیاز به تنظیم یا تعویض داشته باشد.

ارور یا کد خطای E63  لباسشویی مدیا = برد الکترونیکی خراب یا ایراد دارد و سرعت موتور کنترل نشده.

امیدواریم تمام مواردی که در بالا ذکر شد، بتواند در مورد تعمیر لباسشویی مدیا به شما کمک کند. اما به هر علت در ماشین لباسشویی دچار مشکل شدید، با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و درخواست کارشناس کنید.

شماره های تماس تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی :
021-88592650
021-22737566
021-44287993

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true” ajax=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها