آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی مدیا, علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مدیا

با خواندن این مقاله، با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا آشنا می شوید. این مشکل در لباسشویی مدیا، یکی از ایرادات رایج در ماشین های لباسشویی است، که دلایل مختلفی دارد. باید قسمت های مختلف ماشین لباسشویی مدیا را بررسی کنید، تا متوجه شوید علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا، از کدام بخش دستگاه می باشد.

در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که هم ایمنی دستگاه رعایت شود و هم اینکه بتوانید موارد را بررسی و برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا اقدام کنید. ماشین لباسشویی، کارایی زیادی برای مصرف کننده دارد و برای شستشویی راحت تر و تمیز تر انواع البسه بکار می آید.
اما گاهی مشکلاتی که در ماشین لباسشویی پیش می آید نگرانی هایی برای کابران در پیش دارد.

برای بهتر شناختن نکات ایمنی و نحوه استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی مدیا، دفترچه راهنمای لباسشویی مدیا را مطالعه کرده و به مواردی که در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مدیا برای کاربران شرح داده شده است، توجه و عمل کنید. استفاده نادرست از ماشین لباسشویی مدیا، باعث صدمه دیدن لباس و خود لباسشویی می شود. اگر بدانید علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا از کدام قسمت یا قطعه از لباسشویی است، راحت تر می توانید برای تعمیر یا تعویض این قطعات اقدام کنید.

برای عیب یابی در قطعات ماشین لباسشویی و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا، می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. کارشناسان مجرب ما در تعمیرگاه مجاز برای تعمیرات انواع لباسشویی آماده خدمات رسانی به شما کابران محترم می باشند.

نکاتی را که باید برای علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا در نظر بگیرید، برای شما شرح می دهیم:

  • موتور لباسشویی مدیا
  • تسمه ماشین لباسشویی مدیا
  • بلبرینگ ماشین لباسشویی مدیا

ایراد در موتور ماشین لباسشویی مدیا

موتور لباسشویی مدیا، وظیفه چرخاندن دیگ دستگاه را به عهده دارد. در برخی از مدلهای ماشین لباسشویی، کلاچ مستقیما دیگ را به چرخش در می آورد. اگر کلاچ ماشین لباسشویی مدیا خراب باشد یا ایراد پیدا کرده و سائیده شده باشد، می تواند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا باشد.
اگر موتور ماشین لباسشویی مدیا، موتور معکوس داشته باشد و دیگ را به دو جهت بچرخاند، زمانی که ایرادی پیدا کند و فقط دیگ به یک طرف چرخش داشته باشد، باید موتور تعمیر یا تعویض شود.

اگر ایراد در اتصال دهنده ها باشد و پوسیده باشند، باید آنها را تعویض کنید. نیاز به تعمیر یا تعویض موتور ماشین لباسشویی مدیا، باید توسط تعمیرکار بررسی و برای شما انجام شود. هرگز خودتان اقدام به باز کردن دستگاه نکنید. خطر برق گرفتگی در ماشین لباسشویی و یا آسیب رساندن به قطعات دیگر لباسشویی، توسط افراد نا آگاه موجب می شود با خسارت های جبران ناپذیری روبرو شوید. اسپیلن ها همزن را به موتور محرک ماشین لباسشویی متصل کرده است. اگر این اسپیلن ها خراب شده باشند، دیگر دیگ ماشین لباسشویی مدیا نمی چرخد.

تسمه های ماشین لباسشویی مدیا

در مدل هایی که برای چرخاندن دیگ لباسشویی تسمه بکار رفته است، اگر ایرادی در تسمه دستگاه بوجود بیاید یعنی تسمه پاره یا شل شود، دیگ لباسشویی مدیا نمی چرخد. امکان دارد علت پاره شدن تسمه، گیر کردن تسمه به پولی دستگاه باشد. در این مواقع که دیگ لباسشویی مدیا نمی چرخد، باید چرخه تسمه را که به طبلک شستشو اتصال دارد را بررسی کنید.

بلبرینگ های لباسشویی مدیا

علت دیگر نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا، می تواند از بلبرینگ های دستگاه باشد.در ماشین های لباسشویی درب از جلو، معمولا برای متصل بودن موتور درایو و سبد شستشو، از بلبرینگ استفاده می شود. اگر بلبرینگ دستگاه، بیش از اندازه داغ شده یا سائیده شده باشد، دیگ لباسشویی نمی چرخد. اگر بلبرینگ در ماشین لباسشویی مدیا ایراد پیدا کرده باشد، گیره انتقال دهنده کششی و چرخشی در دو جهت نمی چرخد و مانع از حرکت سبد یا همزن شستشو می شود. در این حالت باید بلبرینگ ها را چک کنید و در صورت خرابی، آنها را تعویض کنید.

تعویض بلبرینگ و قطعات ماشین لباسشویی مدیا، نیاز به تجربه کافی دارد. با تماس گرفتن با تعمیرگاه مجاز و مشورت، از کارشناسان این مجموعه بخواهید برای تعمیر لباسشویی مدیای شما، اقدامات لازم را انجام دهند. قطعاتی که برای شما تعویض می شود، فابریک بوده و اگر نیاز به حمل لباسشویی نباشد، تعمیرات برای شما کابران عزیز در محل انجام می شود. اگر قطعاتی که در مورد آنها برای شما توضیح دادیم کار نکنند، دیگ لباسشویی نمی چرخد و چرخه شستشو انجام نمی شود.

علت-نچرخیدن-دیگ-لباسشویی-مدیا

قطعات دیگری در ماشین لباسشویی مدیا نیز هستند که می توانند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا باشند. شاید این بخش ها مستقیم به دیگ لباسشویی متصل نباشند، اما باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی می شوند:

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

اگر درب ماشین لباسشویی بسته نشود، یعنی دیگ نمی چرخد و برنامه انتخاب شده در ماشین لباسشویی مدیا انجام نمی شود. میکروسوئیچ درب، اولین دستور شستشو در ماشین لباسشویی مدیا است. اگر میکروسوئیچ خراب باشد و درب بسته نشود دیگ نمی چرخد. میکروسوئیچ درب لباسشویی مدیا، باید بررسی و در صورت خرابی تعویض شود. قفل درب ماشین لباسشویی برای ایمنی دستگاه تعبیه شده است. اگر قفل خراب باشد درب به درستی بسته نمی شود و همراه با نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مدیا است. این قفل حساس است و با سوئیچی که دارد، به تایمر یا کنترل پنل زمانی که درب بسته باشد فرمان می دهد، تا چرخش دیگ لباسشویی مدیا شروع شود.

زمانی که قفل خراب باشد و این فرمان صادر نشود، درب بسته نمی شود و با باز ماندن درب لباسشویی مدیا، شستشو انجام نمی شود، یعنی دیگ چرخش ندارد. در ماشین لباسشویی های جدید مدیا، بر روی صفحه نمایش ارور یا کد خطایی دیده می شود تا متوجه بسته نبودن درب لباسشویی شوید. اگر مشکلی در قفل درب ماشین لباسشویی مدیا بوجود بیاید، باید قفل تعویض شود. برای تعویض قفل درب و خرابی قطعات آن، از یک متخصص بخواهید تا این قطعات ماشین لباسشویی مدیا را برای شما تعویض کند.

قرار دادن بیش از اندازه لباس در لباسشویی

برای اینکه دیگ لباسشویی به درستی بچرخد و لباس ها به راحتی در دیگ جابجا شوند، باید به اندازه در ماشین لباسشویی لباس و دیگر البسه و یا پرده و… را قرار دهید. تا دستگاه مشکل چرخش دیگ نداشته باشد. وقتی لباس ها به اندازه ظرفیت ماشین لباسشویی نباشند، دستگاه نا متعادل بوده و موتور لباسشویی، نمی تواند به خوبی درام دیگ را بچرخاند و از دیگر علت های نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا است.

پمپ تخلیه لباسشویی

اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مدیا گرفتگی و یا ایراد داشته باشد و آب ماشین لباسشویی تخلیه نشود، دستگاه چرخه شستشو را به مرحله بعدی نمی برد و دیگ نمی چرخد. پس می توان گفت، یکی دیگر از علت های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مدیا، از پمپ تخلیه آن می باشد.
ممکن است پمپ ایراد داشته یا مسدود شده باشد.

فرقی نمی کند که ماشین لباسشویی شما درب از بالا یا درب از جلو باشد، علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا ، معمولا از قسمت هایی است که با موتور و دیگ دستگاه مرتبط می باشد. هنگامی که تمام موارد بالا را بررسی کردید و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا از این بخش های دستگاه نبود، باید پنل های دستگاه باز شود تا به قسمت هایی از ماشین لباسشویی دسترسی پیدا کنید. از یک تعمیرکار با تجربه برای این منظور کمک بگیرید.

اگر به درستی از ماشین لباسشویی مدیا استفاده و نگهداری کنید، مشکل کمتری برای دستگاه بوجود می آید. اگر در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی مدیا، به نکاتی که در دفترچه راهنمای آن برای مصرف کننده بیان شده است دقت نکنید و نکات ایمنی را رعایت نکنید، ممکن است اشتباهاتی که در زمان استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی مدیا پیش می آید، آسیب ها و خسارت های جدی به دستگاه وارد کند.

دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی مدیا

به ارورهایی که بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی مدیا نمایش داده می شود و هر کدام گویای خطا یا ایرادی در ماشین لباسشویی می باشد، توجه کنید. مقاله ای را که مربوط به کد خطاها یا ارورهای ماشین لباسشویی مدیا برای شما مصرف کننده عزیز تهیه کرده ایم، مطالعه کنید. تا با ایراداتی که ممکن است برای لباسشویی مدیای شما بوجود بیاید، بیشتر آشنا شوید.

در اینجا هم تعدادی از این کد خطاها را با هم مرور می کنیم:

  • ارورE6 = برد الکتریکی خراب شده یا المنت و هیتر سوخته است.
  • ارورE21 = تخلیه آب زمان زیادی می برد. مسدود بودن پمپ تخلیه لباسشویی مدیا.
  • ارورE31 = میکروسوئیچ درب لباسشویی ایراد دارد.
  • ارورE404 = ایراد در مدار برد ماشین لباسشویی مدیا.

نکاتی چند در مورد ماشین لباسشویی مدیا

اگر می خواهید سالها از ماشین لباسشویی مدیا به راحتی استفاده کنید باید از دستگاه به خوبی مراقبت کنید.
برای شستشوی لباس از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس نریزید.
هر شش ماه لباسشویی مدیا را جرم گیری کنید.
سرویس سالیانه را فراموش نکنید.
اگر ماشین لباسشویی را جابجا می کنید از ضربه گیر استفاده کنید.
تراز بودن دستگاه را چک کنید.
بعد از شستشوی لباس، درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید و لاستیک دور درب را خشک کنید تا رسوب نگیرد.

اگر تمام نکات ایمنی دستگاه از کابل برق تا شیلنگ تخلیه، شیر ورودی آب و… هر چند وقت یک بار چک کنید، کمتر با مشکل روبرو خواهید شد.

در صورتی که برای تعمیر لباسشویی مدیا به مشکل برخوردید و نیاز به کمک متخصص داشتید، با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای تعمیرات انواع ماشین لباسشویی و ارائه خدمات به یاری شما بیایند.

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام همراهی کنید تا بتوانید از فیلم های کمک آموزشی ما جهت حفظ و نگهداری و تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر لباسشویی مدیا استفاده کنید.

شماره های تماس با ما:

021-77166615
021-88592650

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true” ajax=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها