آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی, تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

نحوه تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

شیر آب ورودی لباسشویی محلی است که و شلنگ را به آن متصل است. همچنین جریان ورودی آب سرد و گرم را به لباسشویی کنترل می کند. هنگامی که شیر آب ورودی لباسشویی آسیب ببیند و یا با اختلال روبرو شود، لباسشویی به خوبی کار نمی کند و یا به صورت کامل پر نمی شود. تعویض شیر آب ورودی لباسشویی از جمله کارهایی است که باید برای انجام دادن آموزش های لازم را ببینید تا در صورت بروز اختلال برای این قطعه، آن را به راحتی عیب یابی و تعمیر کنید. تعمیرگاه مجاز در چند مرحله ساده به صورت گام به گام نحوه تعویض شیر آب ورودی لباسشویی را برای شما دوستان عزیز آموزش داده است تا بتوانید به راحتی در منزل خودتان انجام دهید.

مراجعه کنندگان گرامی، در صورتی که قصد تعویض شیر آب ورودی را دارید، توصیه ما به شما این است که تا انتهای این مقاله با نمایندگی تعمیرگاه مجاز همراه باشید.

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

تعویض شیر ورودی آب لباسشویی شامل آموزش های لازم در جهت عوض کردن شیر آب ورودی دستگاه لباسشویی است تا بتوانید به راحت ترین حالت ممکن این کار را در منزل خود انجام دهید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که این آموزش ها نیاز به تجربه و مهارت دارد، در صورت عدم تجربه و مهارت کامل در این زمینه امکان دارد که به سایر بخش های سالم لباسشویی آسیب وارد نمایید. پس با توجه به همین موضوع توصیه می کنیم که در صورت انجام هر یک از مراحل گفته شده بالا احساس ضعف می کنید، توصیه ما به شما این است که در اولین فرصت با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و با کمک گرفتن از تکنسین های ما به برطرف کردن مشکل لباسشویی خود بپردازید.

شیر ورودی آب لباسشویی چگونه کار می کند؟

شیر آب ماشین لباسشویی به دو شلنگ آب سرد و گرم در پشت لباسشویی متصل می باشد. هر یک از این خروجی ها توسط یک سیم پیچ استوانه ای مغناطیسی کنترل می شود که در جهت باز و بسته شدن جریان آب گرم و سرد با توجه به تنظیمات دمای شستشو و سیگنال های سوئیچ سطح آب، نیروی برق ارسال می کنند. بروز اختلال در شیر آب ورودی باعث می شود تا لباسشویی به طور کامل پر نشود و عملکرد خوبی را آز آن شاهد نباشیم. همچنین این امکان وجود دارد که لباس ها را در دمای مناسب شستشو نکند و در آخر با تمیز نشدن لباس ها روبرو شویم.

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

عیب یابی شیر آب ورودی لباسشویی

بهتر است که قبل از آن که برای تعویض شیر آب ورودی لباسشویی اقدام نمایید، حتما آن را عیب یابی کنید تا از خراب بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید. شما می توانید برای بررسی کردن و عیب یابی شیر آب ورودی طبق مراحل زیر اقدام نمایید.

  • در اولین مرحله لباسشویی را از برق بکشید.
  • جدا کردن دریچه های آب سرد و گرم از شلنگ.
  • حتما باید یک سطل را در نزدیکی خود قرار بدهید تا آب داخل شلنگ را داخل آن بریزید.
  • جدا کردن شلنگپ ها از ماشین لباسشویی.
  • برای انجام دادن این کار می توانید از یک انبر دست کمک بگیرید.
  • بررسی کردن صفحه فیلتر.
  • هنگامی که صفحه فیلتر دارای گرفتگی بود، به وسیله یک چراغ قوه آن را بررسی نمایید.
  • برای تمیز کردن صفحه های، با احتیاط این کار را انجام دهید.
  • هنگامی این صفحه ها آسیب ببینند، غیر قابل تعویض می باشند.
  • مورد بررسی قرار دادن دریچه ورودی سیم پیچ استوانه ای.
  • برای بررسی کردن دریچه ورودی می توانید از یک مولتی کتر استفاده نمایید.

نکات ایمنی در زمان تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

همان طور که می دانید عیب یابی و تعمیرات لباسشویی و هرگونه لوازم برقی، نیازمند رعایت کردن یک سری از نکات ایمنی می باشد تا از آسیب رسیدن بله تکنسین و دستگاه جلوگیری شود.

پس با توجه به همین موضوع حتما قبل از تعویض کردن شیر آب ورودی ماشین لبساشویی، حتما باید سیم و دو شاخه دستگاه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا نمایید. برای مطمئن شدن از عدم وجود جریان برق در لباسشویی دکمه های ان را بررسی نمایید.

ابزار آلات مورد نیاز در جهت تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

شما دوستان عزیز برای تعویض شیر آب ورودی لباسشویی، نیاز به ابزار آلات متناسب با این کا را دارید که در ادامه مقاله تمامی آن ها گفته شده است:

  • شیر آب ورودی جدید و سالم
  • پیچ گوشتی
  • انبردست

باز نمودن شلنگ ها برای تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

برای شروع کردن به تعویض شیر آب ورودی لباسشویی، یکی از مهم ترین اقدام ها در آموردن شلنگ های آب می باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که حوله و یا سطلی را کنار دست خود باشید تا بتوانید آب داخل شلنگ ها را خشک نمایید تا محیط اطراف لباسشویی خیس نشود. این امکان وجود دارد که خیس شدن اطراف لباسشویی برای شما خطرناک باشد.

برداشتن پنل بالایی برای تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

به طور معمول تعمیر لباسشویی عمدا با برداشتن پنل بالایی آغاز می شود. به همین خاطر در ادامه مقاله به نحوه باز کردن پنلل بالایی لباسشویی به صورت کامل در چند مرحله می پردازیم:

  • باز کردن پیچ های پنل از پست لباسشویی.
  • کشیدن پنل به سمت عقب.
  • در این صورت پنل از جای خود در می آید.
  • بعد از در آمدن پنل می توانید شیرهای ورودی را مشاهده نمایید.
  • شیرهای ورودی مربوط به آب گرم و سرد می باشند.
  • برای متوجه شدن نشتی آب می توانید به اطراف شیرهای آب ورودی دست بزنید.
  • معمولا شیرهای آب گرم با فیلتری قرمز رنگ مشخص شده اند.

درآوردن شیر آب ورودی قدیمی ماشین لباسشویی

برای تعویض شیر آب ورودی لباسشویی، باید شیر قدیمی را از جای خود در بیاورید. به این موضوع توجه کنید که برای انجام این کار باید با مهارت و دقت بالا انجام شود تا از آسیب رسیدن به سایر بخش های لباسشویی جلوگیری شود.

ابتدا باید اتصالات برقی یا همان دسته سیم ها را از شیر آب ورودی لبساشویی جدا نمایید.

برای جدا کردن دسته سیم ها می توانید از یک پیچ گوشتی تخت کمک بگیرید.

بست هایی که شلنگ به وسیله آن ها به شیر آب ورودی متصل می باشد را باز نمایید.

شما دوستان عزیز می توانید از انبر دست برای انجام دادن این کار کمک بگیرید.

باید کمی به آنها فشار وارد کنید تا به طور کلی باز شوند.

زمانی که تمامی اتصالات برقی و آبی شیر ورودی آب را جدا نمودید، حال باید آنها را از بدنه ماشین لباسشویی جدا کنید.

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

قرار دادن شیر آب ورودی جدید ماشین لباسشویی

بعد از جدا سازی شیر آب ورودی خراب، در این مرحله باید شیر آب ورودی سالم را قرار دهید. برای طبق مراحل زیر شیر آب ورودی را قرار دهید:

  • شیر آب ورودی سالم و جدید را در جای شیر آب ورودی قدیمی قرار دهید.
  • شلنگ ها و اتصالات را مانند شیر آب ورودی قدیمی، به شیر آب ورودی جدید وصل کنید.
  • توجه کنید که کلیه اتصالات و شلنگ ها را به خوبی و درستی در جای خود قرار دهید.
  • به غیر این صورت در زمان روشن کردن ماشین لباسشویی با نشتی و مشکل روبرو خواهید شد.
  • حالا پنل را بر جای اصلی خود قرار دهید.
  • پیچهایی که برای تعویض شیر آب لباسشویی باز کرده اید را در سر جای خود محکم سفت نمایید.
  • از پیچاندن زیاد این پیچ ها خود داری نمایید.
  • این کار باعث هرز شدن پیچ ها می شود.

بررسی تعویض شیر آب ورودی لباسشویی

تعویض شیر آب ورودی لباسشویی، به طور کل در چند مرحله ساده انجام می شود. ولی همین چند مرحله ساده نیازمند مهارت و تجربه بالا است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.در غیر این صورت امکان دارد که به دیپر بخش ها و قطعات سالم لباسشویی آسیب وارد شود.

پس با توجه به این موضوع توصیه می کنیم که اگر نیاز به تعویض شیر آب ورودی لباسشویی را دارید، می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی تماس بگیرید و با کمک تکنسین های متخصص ما در این زمینه مشکل شما را برطرف کنند.

شما دوستان عزیز میتوانید در صورت خرابی لباسشویی خود با پر کردن فرم درخواست تعمیر به صورت آنلاین و یا با تماس گرفتن با شماره زیر خرابی دستگاه خود را گزارش دهید تا بعد از هماهنگی های لازم تکنسین متخصص و تعمیرکار لباسشویی در محل مورد نظر شما اعزام شود و به برطرف کردن مشکل لباسشویی شما بپردازد.

هنگامی که لباسشویی شما دچار اختلال شده است، بهتر است در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعمیرات لباسشویی اقدام نکنید. زیرا این امکان وجود دارد که وقتی شما با مشکل در لباسشویی خود روبرو شده اید و تخصص کافی برای برطرف کردن این مشکلات را ندارید و برای تعمیر لباسشویی اقدام می کنید امکان بروز مشکلات بیشتر در لباسشویی شما وجود دارد پس با توجه به این موضوع بهتر است که تعمیرات لباسشویی خود را در هر برندی مانند: تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی پاکشوما، تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی بکو، تعمیر لباسشویی ارج ،تعمیر لباسشویی مدیا ،تعمیر لباسشویی گرنیه ،تعمیر لباسشویی زیرووات ،تعمیر لباسشویی زیمنس ، تعمیر لباسشویی مرسی … را به نمایندگی معتبر و با تجربه بسپارید. نمایندگی تعمیرگاه مجاز یکی از تعمیرگاه های حرفه ای و با تجربه در زمینه تعمیرات انواع لباسشویی است و شما دوستان عزیز می توانید با خیال راحت تعمیرات لوازم خانگی خود را به این مجموعه بسپارید.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجازلباسشویی در تهران:

 77166615_22737566_44287993_33812686_88592650

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها