تعویض المنت هیتر لباسشویی, وبلاگ

تعویض المنت هیتر لباسشویی

تعویض المنت هیتر لباسشویی

تعویض المنت هیتر لباسشویی

المنت هیتر ماشین لباسشویی وظیفه گرم کردن آب در هنگام سیر شستشو را به اندازه کافی دارد، از همین رو یکی از قطعات کاربردی و مهمی در لباسشویی است. در صورت گرم نبودن آب لباسهای داخل لباسشویی به صورت صحیح و اثربخش شسته نمی شوند. در صورت وجود اختلال و یا کار نکردن المنت لباسشویی باید المنت دستگاه خود را تعویض کنید.

در اولین اقدام برای تعویض المنت هیتر لباسشویی باید المنت را بررسی کنید و مطمعن شوید که خرابی از المنت دستگاه است، علل های خرابی المنت شامل موارد زیر میشوند:

  • پریدن برق اصلی یا فیوز.
  • لباسشویی به درستی کار می کند اما آب گرم نمی شود.
  • تمام نشدن برنامه شستشو.

تعویض المنت هیتر لباسشویی

در صورتی که از خرابی المنت لباسشویی مطمعئن هستید و باید به تعویض المنت هیتر لباسشویی بپردازید در ادامه باهم روش اساسی و کاربردی تعویض المنت هیتر لباسشویی را برای شما بازگو کرده ایم، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید تعویض و تعمیر قطعات و لوازم الکتریکی نیاز به تخصص بالایی دارد. تعمیرگاه مجاز این پیشنهاد را به شما میکند که در صورت بروز مشکلات تخصصی به یک تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه کنید و درخواست تکنسین متخصص مربوط به خرابی خود را درخواست دهید.

ابزار و وسایلی که برای تعویض المنت هیتر لباسشویی نیاز دارید:

  • المنت حرارتی مخصوص و سازگار با مدل لباسشویی
  • آچار
  • پیچ گوشی مطابق با پیچ های لباسشویی

نکته ایمنی(بسیار مهم)! قبل از اقدام کردن به تعویض المنت هیتر لباسشویی از موضوع اطمینان حاصل فرمایید که دوشاخه ماشین لباسشویی داخل پریز نباشد.

مرحله 2_ بیرون آوردن محفظه پودر و کنترل پنل

در اقدام اول باید اقدام به در آوردن پنل بالایی لباسشویی کنید، برای جدا کردن باید پیچ هایی که در پشت قرار دارند را باز کنید، تا پنل را به راحتی از جای خود در بیاورید. هنگامی که پنل بالایی را از جای خود خارج کردید، برای خارج کردن پتل کنترل می بایست محفظه ی پودر را از جای خود بیرون بکشیم چون پیچ های پنل کنترل در زیر این محفظه تهیه شده است. برای در آوردن محفظه ی پودر باید محفظه بیرون کشیده و سپس با کمی فشار دادن به سمت بالا محفظه را از جای خود بیرون بیاورید.

حالا برای بیرون کشیدن پنل کنترل باید پیچ های زیر محفظه و پیچ های کناری پنل را باز کنید تا پنل را از قسمت جلویی جدا کنید.

توجه داشته باشید که پیچ هایی که در قسمت تهیه شده اند ضد زنگ هستند پس این پیچ هارا به صورت جداگانه قرار دهید تا پیچ های دیگر عوض نشوند.

تعویض هیتر لباسشویی

مرحله ۳_ بیرون  آوردن درب از ماشین لباسشویی

حال میتوانید پنل زیرین را جدا کنید. بعد از این مرحله باید کلیپس لاستیک درب را از آن جدا کنید و برای در آوردن آن را به سمت داخل دیگ فشار دهید تا از درب جدا شود. شما برای جدا کردن درب لباسشویی و قسمت جلویی آن باید چهار پیچ که شامل دو پیچ قفل درب قسمت جلویی ماشین است را باز کنید تا قسمت جلویی را به همرا درب لباسشویی را از جای خود در بیاورید.

مرحله ۴_ جدا کردن المنت قدیمی

هم اکنون شما میتوانید المنت که در زیر دیگ دستگاه وجود دارد را مشاهده کنید. قبل از اقدام به تعویض المنت بهتر است که از آن یک عکس بگیرید تا از نحوه اتصال سیم ها اطمینان حاصل نمایید.

حال میتوانید سیم ها و سوکت های ترموستات را جدا کنید. یک مهره در وصل المنت قرار که باید آن را باز کنید. اما آن را نباید تا انتها باز کرد، وقتی مهره به آخر پبچ رسید میتواند با ضربه زدن به آرامی با ته پیچ گوشتی به آن باعث شوید تا پیچ و مهره کامل به داخل المنت برود، این کار باعث میشود تا المنت آزاد شود در صورتی که المنت آزاد شود میتوانید آن را در بیاورید.

مرحله ۵_ جاانداختن المنت جدید

در داخل داخل المنت یک ترموستات قرار گرفته است که الان میتوانید با کمی فشار دادن آن را دربیاورید. حال ترموستات را داخل المنت جدید قرار دهید.

هم اکنون برای اینکه بتوانید المنت جدید را به راحتی در سرجای خودش در زیر دیگ قرار میتوانید روی قسمت لاستیکی آن کمی مایع ظرفشویی بمالید تا المنت دستگاه به راحتی در سرجای خودش قرار بگیرد.

حال المنتی که جدید تهیه کردید را به آرامی به داخل هل دهید و اطمینان حاصل فرمایید که به خوبی در سر جای خود قرار گرفته باشد. پیچ و مهره ی المنت را سفت کنید تا المنت سر جای خودش محکم و آب بندی شود.

تعویض المنت هیتر لباسشویی

مرحله ۶_ وصل کردن مجدد سیم‌ها

هنگامی که از قرار گرفتن المنت در سرجای خود به درستی مطمئن شدید نوبت به وصل کردن سیم ها مانند المنت قدیمی از سیم کشی آن عکس گرفتید.

آخرین مرحله ای که باید بعد از وصل کردن سیم ها انجام دهید پنل هارا از آخر به اول به ترتیبی که باز کردید ببندید و پیچ های آن هارا سفت کنید. به این موضوع توجه کنید که کلیپس واشر درب را هم به خوبی محکم کنید.

برای مطمعن شدن از کارکرد درست المنت باید یک دور لباسشویی را به صورت آزمایشی لباسشویی را روشن کنید و مطمئن شوید آب لباسشویی گرم میشود.

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی

یکی از لوازم ضروری و کاربردی در هر خانه لباسشویی است که این امکان وجود دارد که پس از استفاده های مکرر دچار مشکلاتی شود. اما نگران نباشید شما دوستان عزیز میتوانید در صورت بروز مشکلات برای لباسشویی خود به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. ما با داشتن تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آماده ارائه بهترین خدمات به شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم. برای ثبت سفارش میتوانید با شماره تماس های شرکت تماس بگیرید و یا بصورت آنلاین و با پر کردن فرم در 24 ساعت شبانه روز ثبت سفارش کنید.

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها