علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی, وبلاگ

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی یکی از پر استفاده ترین و اساسی ترین وسایل هر خانه هستند که سال هاست که ما در شستن لباس های کثیف از آن استفاده میکنیم. از آنجا که لباسشویی ها در کوتاهترین زمان اقدام به شستن لباس ها میکند زحمت زیادی را از دوش مصرف کننده برداشته است. اما با وجود تمام این مسائل این امکان وجود دارد که لباسشویی ها مانند وسایل دیگر دچار مشکلاتی شود، یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به آن اشاره میکنند این است که بوی سوختگی در لباسشویی را حس میکنند، در صورت بروز این مشکل برای شما دوستان عزیز میتوانید مقاله علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی را مطالعه کنید و دلیل بروز این مشکل را متوجه شوید.

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

مراجعه کنندگان عزیز شما میتوانید در صورت حس کردن بوی سوختگی در لباسشویی با مساعدت تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در ادامه مقاله بررسی و به نحوه برطرف کردن این مشکل بپردازید.

یکی از موضوع های قابل توجه در هنگام بروز بوی سوختگی در لباسشویی این است که به دلیل کار کردن دو جانبه لباسشویی و استفاده همزمان آن از برق و آب باید توجه داشته باشیم که در صورتی که بوی سوختگی را حس کردید باید آن را از برق بکشید و هر چه سریع منشاً بو را پیدا کنید و برای برطرف کردن مشکل اقدام کنید. در صورت حس کردن بوی سوختگی لباسشویی میتوانید مطابق موارد زیر عمل کنید:

در اولین اقدم باید سعی بر این داشته باشید که لباسشویی را از برق بکشید.

در صورتی که این بو را در قسمت پشتی یا سیم کشی حس میکنید میتوان برق آن محل را قطع کنید.

اقدام بعدی که باید انجام بدید این است که شیرهای آب ورودی متصل به دستگاه را ببندید و با یک تکنسین متخصص لباسشویی تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنید. در صورتی که تخصص کافی در زمینه تعمیرات لباسشویی بهتر از قطعات آن را دست کاری نکنید.

آیا نیم سوز شدن موتور میتواند دلیل اسشتمام کردن بوی سوختگی لباسشویی باشد؟

موتور لباسشویی یکی از قطعات مهم در لباسشویی است که به همین دلیل میتوان آن را قلب لباسشویی در نظر گرفت زیرا در صورت بروز مشکل و یا اختلال در هریک از قطعات میتواند باعث عدم استفاده ما لباسشویی شود. در بعضی از این اتفاق برای شماهم رخ داده است که بوی سوختگی را در قسمت پشتی لباسشویی استشمام کرده باشید که در این صورت به این موضوع شک میکنید که موتور لباسشویی شما نیم سوز شده است، در ادامه مقاله باهم بررسی میکنیم که آیا بوی سوختگی لباسشویی میتواند به دلیل نیم سوز شدن موتور باشد یا نه::

در برخی از موارد به دلیل استفاده اشتباه و غیر صحیح از لباسشویی مانند پر کردن مخزن آن بطور بیش از اندازه و یا روشن ماندن لباسشویی بصورت طولانی مدت که مین باعث میشود فشار زیادی که به دستگاه وارد شود و در نهایت باعث نیم سوز شدن موتور لباسشویی شما شود.

در پی استفاده از های طولانی و مداوم از لباسشویی و بدون استراحت آن این امکان وجود دارد که موتور لباسشویی کار خود را به سختی ادامه دهد و به حالت نیم سوز شدن موتور شود در صورت بروز این مشکل صداهای عجیبی از دستگاه به گوش شما میرسد و این موضوع را مشاهده میکنید که لباس ها به خوبی تمیز نمیشود همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیم سوز شدن موتور لباسشویی متوجه بوی سوختگی لباسشویی شوید.

آیا پارگی تسمه لباسشویی میتواند باعث استشمام بوی سوختگی از لباسشویی باشد؟

تسمه لباسشویی قطعه ای است که وظیفه محکم نگه داشتن قطعات موتور و مخزن لباسشویی را در جای خود دارد اما در برخی از موارد در صورت پرگی و یا پوسیدگی بیش از حد این قطعه این امکان وجود دارد از جای درست قرارگیری خود خارج شده و باعث میشود که قطعات موتور و مخزن لباسشویی از جای خود در بیاید و در صورتی که تسمه لباسشویی پاره شود دلیل استشمام بوی سوختگی میشود.

در صورتی که تسمه بیش از حد سفت و یا شل بودن باعث میشود که قطعات در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد و همین موضوع باعث استشمام بود سوختگی میشود.

آیا در صورت سوختن لاستیک المنت لباسشویی باعث استشمام بوی سوختگی در لباسشویی شود؟

جهت آب بندی المنت داخلی مخزن ماشین لباسشویی برای آن یک قطعه پلاستیکی تعبیه شده است با توجه به نحوه کارکرد المنت در کنار پلاستیک این سوال پیش میاید که آیا سوختگی لاستیک المنت ماشین لباسشویی میتواند ایجاد بوی سوختگی نماید؟

برای پاسخ به این پرسش و با توجه به اصول کارکرد المنت که داغ شدن است و قرار داشتن این قطعه در مجاورت المنت.

میتوان گفت بله داغ شدن المنت و انتقال این گرما به پلاستیک نزدیک آن میتواند دلیلی برای ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی گردد.

خراب بودن سیم کشی و تاثیر آن در ایجاد بوی سوختگی لباسشویی

همانطور که میدانید تمامی وسایل برقی از میزان بالایی سیم تشکیل شده است لباسشویی نیز یکی از وسایل برقی است به همین دلیل این امکان وجود دارد که سیم کشی داخلی لباسشویی دچار اختلال شود که همین موضوع باعث ایجاد بوی سوختگی شود در ادامه دلیل بروز این مشکل را بررسی میکنیم:

در قسمت داخلی لباسشویی سیم کشی های برای قطعات مختلف وجود دارد که این سیم ها معمولا در کنار موتور یا المنت لباسشویی Washing element قرار گرفته اند.

اما این امکان نیز وجود دارد که پس از استفاده مکرر از لباسشویی و بر اثر داغ شدن قطعات آن گرما به سیم کشی منتقل میشود و همین موضوع باعث میشود که بوی سوختگی به مشام برسد.

ابن امکان وجود دارد که بوی سوختگی در لباسشویی از دوشاخه برق باشد؟

در بعضی از موارد این امکان نیز وجود دارد که تمام قطعات و قسمت هایی که ممکن است بوی سوختگی از آن جا باشد را بررسی کردهاید و از عدم خرابی آن ها مطئن شدهاید اما با یان حال بازهم بوی سوختگی به را حس کنید در این حالت امکان دارد که بوی سوختگی ناشی از دوشاخه باشد برای بررسی کردن موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:

در برخی از موارد این اتفاق دارد بر اثر بی کیفیت بودن سیم پیچی و روکش های سیم که به دوشاخه متصل به لباسشویی شما امکان دارد که بر اثر استفاده مکرر کنوجه بوی سوختگی شوید.

اما این امکان نیز وجود دارد که پلاستیکی که اطراف پریز برق که متصل به لباسشویی هستند آب شده باشند و ایجاد بوی سوختگی کند.

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

راهکارهای یکه برای از بین بردن بوی سوختگی در لباسشویی وجود دارد

همانجور که در قسمت های قبلی مطالعه کردید با توجه به نحوه کارکرد لباسشویی و استفاده کردن آن از برق و آب در لباسشویی این امکان وجود دارد در اثر توجه نکردن به این موضوع ها در برخی از موارد باعث آتش سوزی شود به همین خاطر ما در ادامه با ارائه مراحلی برای برای از بین بردن بوی لباسشویی تا حدی به شما کمک خواهیم کرد:

برای پیشگیری کردن تر فشار وارده به دستگاه و جلوگیری از نیم سوز شدن آن بهترین کار توجه به میزان لباسی است که در لباسشویی قرار میدهید .

در صورتی که میزان لباسی که برای شستشو انتخاب کردهاید زیاد است بهتر است که آنها را در مراحل مختلف و با فاصله زمانی در لباسشویی بریزید با این میتوانید از نیم سوز شدن موتور لباسشویی خود جلوگیری کنید.

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله گفته شد شل بودن و یا سفت بودن بیش از اندازه آن که همیشه با لق زدن دیگ لباسشویی همراه است که همین موضوع باعث شده است برای بررسی کردن لق بودن مخزن لباسشویی باید تسمه آن را بررسی کنید تا تسمه دچار پارگی یا پوسیدگی نشده باشد.

لاستیک المنت لباسشویی به صورت داخلی در لباسشویی قرار دارد به همین دلیل است که دسترسی به آن سخت شده است و بهتر است که به صورت دورهای این قطعه را بررسی کنید از سوختن آن جلوگیری کنید.

وجود اختلال در سیم کشی به دلیل داخلی بودن آن باید به یک تکنسین متخصص برای بررسی کردن قسمت های داخلی مراجعه کنیم.

بخاطر جلوگیری و برطرف کردن بوی سوختگی در لبلاسشویی بر اثر خرابی پریز و یا دوشاخه برق باید در صورتی که هرگونه سیاهی را مشاهده و آب شدن سیم هارا مشاهده کنید باید برای تعویض آن قطعات اقدام کنید.

 نتیجه گیری از علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

همانطور که میدانید لباسشویی ها یکی از گران قیمت ترین وسایل هرخانه به حساب میآید که در صورت بروز مشکل برای آن باعث میشود که برای برطرف کردن آن ها باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم ، پس بهتر است با استفاده درست و صحیح از لباسشویی از بروز مشکلات در آن جلوگیری کنیم. در صورت مشاهده کردن مشکلات میتوانید از مقاله برای برطرف کردن مشکل خود در اسرع وقت اقدام کنید. در صورتی که مشکل شما با مطالعه کردن مقاله علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی حل نشد میتوانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف کنید.

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها