آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی مدیا, تعویض المنت لباسشویی مدیا

تعویض المنت لباسشویی مدیا

تعویض المنت لباسشویی مدیا

نحوه تعویض المنت لباسشویی مدیا

همانطور که می دانید تعمیرات لباسشویی و لوازم خانگی کار ظریف و حساسی می باشد. قطعات لباسشویی در عملکرد آن بسیار مهم هستند. المنت لباسشویی مدیا نیز یکی از همین قطعات می باشد، که می خواهیم در مقاله ای که شما ما را همراهی می کنید، تعویض المنت لباسشویی مدیا را بررسی و علت خرابی آن را با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم.

لباسشویی معمولا کارایی زیادی در امر شستشوی لباس و انواع البسه برای مصرف کننده دارد. اما این وسیله برقی با تمام منفعت هایی که برای کاربران دارد، ممکن است مصرف کننده را با دردسرهایی مواجه کند. که برای برطرف کردن این مشکلات باید بدانید به کجا مراجعه کنید یا تماس بگیرید. تا با خیالی آسوده لباسشویی مدیای خود را به دست افراد متخصص بسپارید.

تعمیرگاه مجاز با نمایندگی هایی که دارد، این کار را برای مصرف کننده ها راحت کرده و شما کاربر عزیز می توانید تعمیرات انواع لوازم خانگی خود را به این مجموعه که سالهاست خدمات ارزنده ای را در اختیار کاربران گذاشته است، بسپارید و در کوتاهترین زمان این خدمات را دریافت کنید. در تعمیرگاه مجاز از قطعات فابریک و با ضمانت برای تعمیرات لباسشویی و سایر لوازم خانگی استفاده می شود.

برای این منظور با تماس و ثبت سفارش تعمیرات می توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

المنت لباسشویی مدیا یکی از قطعات مهم در کارایی لباسشویی است. این قطعه اگر خراب شود، باید با کمک یک متخصص برای تعویض آن اقدام کرد.

المنت لباسشویی وظیفه دارد تا در حین شستشو و برنامه های مختلف لباسشویی مدیا، این اطمینان را حاصل کند که آب گرم به میزان لازم تامین شده است. اگر آب به اندازه کافی گرم نشود، شستشوی لباس ها به خوبی انجام نمی شود.

دلایلی که موجب می شود تعویض المنت لباسشویی مدیا را انجام دهید به شرح زیر می باشد:

  • پریدن فیوز یا قطعی برق اصلی
  • ماشین لباسشویی کار شستشو را انجام می دهد اما آب گرم نمی شود.
  • برنامه ای را که انتخاب کرده اید به اتمام نمی رسد.
  • بر روی صفحه نمایش ارور مشاهده می شود.

کد خطای E36 در لباسشویی مدیا که مربوط است به المنت دستگاه در مواقعی که آب گرم نمی شود و ممکن است که برد فرمان صادر نکرده باشد و یا المنت اتصال کرده باشد.

  • کیفیت شستشو پایین آمده است.

در این حالت باید تعویض المنت لباسشویی مدیا را انجام داد.

تعویض المنت لباسشویی مدیاتست سلامت المنت لباسشویی مدیا

اگر المنت سالم باشد باید آب لباسشویی به خوبی و به حد نیاز گرم شود.

مقاومت یک المنت به صورت نیمه هادی است و اگر سالم باشد باید بین 30 تا 150 اهم باشد.

در صورت ایراد باید سیم های مربوط به المنت بررسی شود.

در قسمت وسط المنت لباسشویی سوراخی تعبیه شده است که نصب سنسور دما در این قسمت می باشد. که به کمک این سنسور دمای داخلی به طور مداوم تست می شود. وقتی دما به اندازه مورد نظر رسید، فرمان هایی که نیاز است صادر می شود.

اگر المنت خراب باشد، مقاومت آن بسیار بالا می رود و به بدنه اتصال پیدا خواهد کرد.

معمولا المنت لباسشویی ها تقریبا شبیه به هم می باشند. تعویض المنت لباسشویی مدیا هم مانند سایر دیگر لباسشویی ها می باشد.

المنت لباسشویی سوخته است

زمانی که المنت دمای لازم را منتقل نمی کند و خراب می شود، ممکن است ماشین لباسشویی بدون اینکه آب وارد آن شده باشد شروع بکار کرده باشد.

از باز بودن شیر ورودی آب هنگام شستشو مطمئن شوید.

زمانی که المنت از برد فرمان می گیرد، ممکن است تشخیص نبودن آب انجام نشود.

در لباسشویی های مدل قدیمی قرار گرفتن هیدروستات به صورت سری بود و این اتفاق کمتر پیش می آمد و از المنت محافظت می شد اما در مدل های جدید لباسشویی که از برد الکترونیکی استفاده می شود ممکن است این اتفاق بیافتد و المنت بسوزد.

خرابی یا ایراد در برد الکترونیکی

اگر برد الکترونیکی خراب شود و یا قطعات الکترونیکی در برد یا رله به هم چسبیدگی پیدا کند، دستور می دهد تا جریان المنت قطع شود اما رله جریان را ادامه دهد و در نهایت المنت بسوزد و باید برای تعویض المنت لباسشویی مدیا اقدام کرد.

  • کد خطای E41 و E40 که این ارور مربوط به خرابی برد الکترونیکی در لباسشویی مدیا می باشد.

فرسودگی المنت لباسشویی مدیا

زمانی که لباسشویی را برای شستشو به آب شهری متصل می کنید، ممکن است بر اثر املاح زیاد باعث فرسودگی و خوردگی قطعات لباسشویی و رسوب در آنها شود. المنت لباسشویی هم از این امر مستثنی نیست و ممکن است به مرور فرسوده شود و باید در این حالت تعویض المنت لباسشوی مدیا توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود.

می توانید برای رفع این مشکل، یک فیلتر بعد از ورودی شیر آب نصب کنید.

جرم روی المنت لباسشویی مدیا

اگر تا به حال جرم گیری برای لباسشویی خود انجام نداده اید، ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید. هر شش ماه یکبار جرم گیری را انجام دهید تا بعد از مدتی لباسشویی جرم یا رسوب نگیرد.

زمانی که المنت جرم می گیرد، به علت داغی زیاد در این قسمت سولفاته می شود و بین آب و قسمت فلزی المنت قرار می گیرد و مانع این می شود که حرارت انتقال پیدا کند و المنت خراب می شود و باید تعویض المنت لباسشویی مدیا را انجام دهید.

مراحل تعویض المنت لباسشویی مدیا

برای اینکه المنت لباسشویی را تعویض کنید، ابتدا باید لباسشویی را از برق بکشید تا خطر برق گرفتگی برطرف شود.

  • این کار را بهتر است یک متخصص انجام دهد. اگر اطلاعات فنی ندارید هرگز لباسشویی را باز نکنید و برای تعمیر یا تعویض قطعات اقدام نکنید.

در مرحله دوم باید پنل بالایی لباسشویی را با باز کردن پیچ های آن توسط پیچ گوشتی از بدنه جدا کنید.

سپس برای دسترسی به المنت لباسشویی باید لاستیک دور درب را در بیاورید و درب را جدا کنید. بعد از آن محفظه مواد شوینده را باز کنید و کنترل پنل را جدا کنید.

در پایین دیگ لباسشویی المنت دستگاه قرار گرفته است.

المنت برای اینکه نشتی نداشته باشد با یک لاستیک مخصوص و پیچ و مهره محکم و آب بندی شده است.

تعویض المنت لباسشویی مدیااین مهره در وسط المنت لباسشویی قرار گرفته است. برای تعویض المنت لباسشویی مدیا باید این مهره را باز کنید و پیچ آن را به سمت داخل فشار داده و در این زمان می توانید سیم ها، ترموستات و اتصالات  سنسور دما را جدا کنید.

حالا المنت قدیمی لباسشویی را از زیر دیگ جدا کرده و المنت جدید را جایگزین کنید و لاستیک آب بندی را به درستی در جای خود قرار دهید.

اتصالات، سیم کشی ها و سوکت ها باید به درستی نصب شوند و مهره را در جای خود محکم کنید.

تعویض المنت لباسشویی مدیا به پایان رسیده است. حالا می توانید پنل لباسشویی و پنل کنترل را در جای خود به وسیله پیچ هایی که باز کرده بودید ببندید و پیچ ها را در جای خود محکم کنید. محفظه پودر و درب لباسشویی را با جا زدن لاستیک آن دوباره نصب کنید.

برای تست می توانید لباسشویی را روشن کرده و دمای آب را تنظیم کنید و برنامه انتخابی را اجرا کنید.

تمام این نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، کار حساسی است و باید توسط کارشناس انجام شود برای اینکه بتوانید از خدمات تعمیرگاه مجاز بهره بگیرید، می توانید با تماس و مشاوره با کارشناسان مجرب این مجموعه اگر نیازی به جابجایی لباسشویی مدیای شما نباشد در محل این تعمیرات برای شما انجام شود.

امیدواریم با مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی مدیا و همچنین مقالاتی که برای شما تهیه شده است، کمک شایانی به شما کاربران عزیز در این خصوص شده باشد.

برای ثبت سفارش خرابی دستگاه خود می توانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید:

77169195_33142528_88592650_55810742_44287993_22737566 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها