آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی مجیک شف, تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف 

تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف  

تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف 

نحوه تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف  

هنگامی که ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند و یا این که از کار افتاده است و روشن نمی شود، اولین چیزی که به ذهن مصرف کننده میرسد، این است که موتور لباسشویی از کار افتاده و یا ایراداتی پیدا کرده است. در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه تعمیر و تعویض موتور لباسشویی مجیک شف آشنا کنیم و دلایل خرابی موتور ماشین لباسشویی مجیک شف را، به شما معرفی کنیم.

دلایل خرابی و یا ایرادات فنی در موتور لباسشویی مجیک شف

موتور ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات موجود در دستگاه است، که باید با نگهداری و مراقبت و سرویس به موقع، طول عمر آن را افزایش دهید. استفاده طولانی مدت و مکرر از ماشین لباسشویی، مخصوصا در ساعات اوج مصرف برق، می تواند در طولانی مدت به دستگاه فشار آورده و طول عمر موتور آن را کاهش دهد.

حرارت بیش از اندازه در موتور لباسشویی مجیک شف نیز، یکی دیگر از عوامل خرابی یا اختلال در سیم پیچی های موتور است.

که باعث آسیب های جدی به عایق آن ها میشود و ممکن است در زمانی که شست و شو انجام میشود، دستگاه خاموش و یا متوقف شود. که به تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف می انجامد.

  • می توانید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، از یک محافظ برق مناسب برای لباسشویی مجیک شف خود استفاده کنید.

اگر قطعه ای از دستگاه یا بخشی از ماشین لباسشویی مجیک شف خراب باشد، دستگاه ارور می دهد. با نمایش این کد خطاها و آشنایی با آنها می توانید برای رفع خرابی اقدام کنید. دو نمونه از این کد خطاها را بررسی می کنیم:

علت رخ دادن ارور یا کدخطای F04 مربوط به مشکل در قطعات الکترونیکی لباسشویی مجیک شف است.

ممکن است لباسشویی هنگام شستشو به علت استفاده از شوینده نا مناسب کف زیادی کرده و از ماشین لباسشویی کف یا آب سر ریز شود.

برای بر طرف کردن این مشکل باید شیر برقی لباسشویی و سنسور ها را چک کنید.

ارور یا کد خطای UNB مربوط به عدم توازن لباس در ماشین لباسشوی مجیک شف و یا در هم پیچیدن لباس ها باشد.

باید لباس ها را به طور منظم در لباسشویی قرار دهید.

تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف 

آلودگی و گرد وخاک

یکی دیگر از عوامل خرابی و سوختگی موتور ماشین لباسشویی مجیک شف، تجمع گرد و خاک و آلودگی بر روی سوئیچ استارت موتور است و ممکن است سیم پیچی های داخلی موجب اشکال در موتور شوند. در این حالت موتور لباسشویی مجیک شف، روشن نمیشود. ولی صدای زیادی را تولید میکند. در زمانی که این اتفاق رخ میدهد، ماشین لباسشویی معمولا جریان برق زیادی را به خود میکشد، که اگر در زمان مناسب این جریان قطع نشود، باعث سوختگی موتور و سیم پیچی های اصلی آن می شود. اگر دستگاه گرفتار افت ولتاژ شود، موتور لباسشویی به خاطر وجود گرد و غبار، برق مورد نیاز خود را دریافت نکرده و در طولانی مدت، موجب خرابی موتور و در نتیجه خرابی ماشین لباسشویی شما می شود.

اگر موتور لباسشویی مجیک شف نیاز به تعمیر داشت، باید هر چه سریعتر برای رفع خرابی آن اقدام کرد.

تعمیر لباسشویی مجیک شف، در تعمیرگاه مجاز و یا محل مورد نظر خودتان، بستگی به میزان ایراد یا خرابی لباسشویی، در کوتاهترین زمان انجام می شود.

تسمه های لباسشویی

یکی از مهم ترین بخش های ماشین لباسشویی تسمه آن است. یکی دیگر از دلایلی که می تواند در ایراد پیدا کردن و یا سوختن موتور ماشین لباسشویی مجیک شف نقش داشته باشد، اختلال در کار تسمه دستگاه است. تسمه وظیفه دارد بعد از روشن شدن لباسشویی و موتور، چرخش دیگ را انجام دهد. اگر تسمه لباسشویی در زمانی که دیگ دستگاه در چرخش است شل شده و یا کار نکند، چرخش دیگ به درستی انجام نمیشود و در بازه ی  زمانی طولانی می تواند باعث از کار افتادگی موتور ماشین لباسشویی شود. تسمه به موتور ماشین لباسشویی متصل است و بین دو پولی کوچک و بزرگ که بر روی محور الکتروموتور تعبیه شده قرار گرفته است.

اگر موتور دستگاه به دلیل ایراد در تسمه کار نکند، باید برای تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف اقدام کنید.

بلبرینگ های لباسشویی مجیک شف

زمانی که بلبرینگ های ماشین لباسشویی مجیک شف خراب و فرسوده میشوند، به مرور زمان کارایی دستگاه را کاهش داده و به موتور، بار سنگینی وارد میکند. به این دلیل ممکن است عمر موتور دستگاه کاهش یافته و خیلی زود مشکل پیدا کند و یا بسوزد. در این حالت باید، قبل از این که خرابی بلبرینگ های ماشین لباسشویی، باعث خرابی موتور شوند، از سلامت و کارکرد درست آن ها اطمینان پیدا کرد. برای تعویض بلبرینگ های ماشین لباسشویی مجیک شف در صورتی که دانش کافی در این مورد ندارید، باید دستگاه خود را به دست تعمیر کاران مجرب و کار آزموده ما بسپارید. با یک تماس می توانید از کارشناسان مجموعه تعمیرگاه مجاز مشاوره بگیرید.

تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف 

بار بیش از اندازه در ماشین لباسشویی مجیک شف

قرار دادن بیش از اندازه لباس، در دیگ ماشین لباسشویی، تعادل را در ماشین لباسشویی مجیک شف برهم ریخته و در طولانی مدت ایجاد گرمای بیش از حد، باعث خرابی یاتاقان دستگاه و در نتیجه ایراد و یا سوختن موتور ماشین لباسشویی مجیک شف را به همراه دارد.

لرزش ماشین لباسشویی و تراز نبودن آن

اگر ماشین لباسشویی را در مکانی مناسب قرار ندهید و دستگاه تراز نباشد، باعث لرزش آن شده و می تواند موجب آسیب رسانی به موتور شود. تعادل نداشتن لباس ها و چرخش نا هماهنگ دیگ نیز، برای موتور دستگاه مشکلاتی ایجاد می کند. در مرحله اول باید ماشین لباسشویی را در مکان مناسب قرار دهید و اگر باز هم شاهد ایرادات و خرابی های مکرر از جمله خاموش شدن و یا کارکرد غلط در دستگاه بودید، باید برای سرویس و تعمیر موتور ماشین لباسشویی مجیک شف اقدام کنید. با یک تماس با تعمیرگاه  مجاز برای رفع مشکل و تعمیر لباسشویی مجیک شف، برای شما کارشناس اعزام می شود.

سوختن ذغال لباسشویی مجیک شف

دلیل دیگری که می شود به آن اشاره کرد و موجب تعمیر موتور لباسشویی مجیک شف می شود، سوختن ذغال های موتور دستگاه بر اثر فرسایش زیاد و همچنین قطعی سیم های موتور است.

در این حالت ذغال های دستگاه را تعویض کنید.

دلایل تعویض موتور ماشین لباسشویی مجیک شف

در زمانی که از اختلال در موتور ماشین لباسشویی مجیک شف اطمینان پیدا کردید، باید برای تعویض آن اقدام کنید. توجه داشته باشید زمانی که موتور نیم سوزشده باشد و یا یکی از قطعات مهم در موتور دستگاه، معیوب شده باشد، این امر باعث می شود تا موتور به خوبی عمل نکند و یا زمانی که موتور بیش از حد داغ کرده و باعث تولید صدای بلند می کند و یا در زمانی که اتصال درایو به موتور دچار ایراد شده، باید این اقدام صورت بگیرد و موتور لباسشویی مجیک شف تعویض شود.

اگر خرابی موتور لباسشویی به گونه ای باشد که قابل تعمیر نباشد باید برای تعویض آن از یک متخصص و تکنسین کمک بگیرید.

مشاورین ما برای مشاوره و خدمات رسانی به شما همیشه در دسترس هستند.

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها