آموزش تعمیر لباسشویی

عملکرد جاپودری لباسشویی

عملکرد جاپودری لباسشویی

نحوه استفاده و نگهداری جاپودری ماشین لباسشویی

عملکرد جاپودری لباسشویی توسط متخصصین نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی تعمیرگاه مجاز ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده جهت تعمیرات لباسشویی توسط تیم تعمیرگاه مجاز اصل و اورجینال می باشد و اینکه نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، خدمات تعمیر لباسشویی را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند. 

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی کلیک کنید.

عملکرد جاپودری لباسشویی

عملکرد جاپودری لباسشویی

طرز استفاده از مایع لباسشویی

سوال بسیاری از خانم‌های خانه‌ دار این است که “چگونه از مایع لباسشویی استفاده کنیم؟” و یا معمولا سوالات بسیاری در رابطه با محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباشویی در ذهن دارند. برای حداکثر استفاده از مایع لباسشویی باید نحوه ی استفاده صحیح از آن را بلد باشید. قبل از شستشوی لباس، اقدامات لازم برای از بین بردن لکه‌های سخت را انجام دهید.

برای از بین بردن لکه‌ها، مقدار کمی شوینده را روی لکه‌ها بریزید و پارچه را مالش دهید تا باعث نفوذ مایع به عمق الیاف لباس شوید. محل نرم کننده ی لباس و مایع لباسشویی با یکدیگر فرق می کند، کشوی مخصوص یا توپی مخصوص دستگاه را با مایع لباسشویی پر کرده و همراه لباس‌ها در دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید.

اگر مایع را در قسمت اشتباه لباسشویی بریزید، مواد شوینده باعث ایجاد لکه ی سفید روی لباس‌ها می‌شود و یا قبل از ورود به دیگ، از لوله‌های ماشین لباسشویی خارج میشود و لباس‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند. دوز مصرفی روی بسته را قبل از استفاده از مایع لباسشویی، مطالعه کرده و مناسب با حجم لباس‌ها از مواد شوینده استفاده کنید.

عملکرد جاپودری لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دارای بخش های مختلفی برای مواد شوینده می باشد و محفظه پودری ماشین لباسشویی شما براساس مدل ماشین لباسشویی متفاوت می باشد. اطمینان پیدا کنید که در حین استفاده از دستگاه ، نوع صحیح مواد شوینده را به بخش درست آن اضافه کنید.

براساس مدل ماشین، حتی در برندهای یکسان، کشوی جا پودری متفاوت است.

  • محفظه اصلی شستشو: مواد شوینده برای شستن اصلی، نرم کننده کننده آب، عامل پیشگیری کننده، سفید کننده و پاک کننده لکه می باشد.
  • محفظه نرم کننده : نرم کننده پارچه (در این قسمت بیش از خط نشان دهنده MAX نرم کننده پر نکنید.)
  • محفظه پیشخوان : مواد شوینده برای پیش شستشو یا شستشوی مقدماتی در این قسمت قرار میگیرد.

مایع لباسشویی ال جی

محفظه ی پودر ماشین لباسشویی از قطعات لباسشویی ال جی است که بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. این قطعه از قطعات داخلی قابل مشاهده لباس شویی ال جی است که در هر بار شستشو برای قرار دادن پودر یا مایع شستشو با این محفظه سر و کار خواهیم داشت.

برخلاف استفاده ی ساده از جا پودری ماشین لباسشویی، رعایت نکردن موارد و نکات درست، باعث ایجاد مشکل در این قسمت می‌شود و ممکن است راه ورودی مواد شوینده به لباسشویی را دچار انسداد کند و کارکرد ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شود.

گاهی برای ورود نرم کننده به داخل لباسشویی مشکلاتی که ایجاد می‌شود ناشی از فشارکم آب است و ارتباطی با جاپودری خودکار لباسشویی ندارد.

وقتی که شیرهای آب لباسشویی با جرم یا رسوبات آب گرفته می‌شوند، این گرفتگی سبب کاهش فشار آب ورودی شده و در نتیجه مانع از ورود نرم کننده به لباسشویی می‌شود.  در این حالت شیرهای تغدیه ی پشت ماشین لباسشویی را ببندید، هردو شیلنگ آب سرد و گرم را خارج کرده و فیلترهای موجود در شیرها را بررسی کنید. صافی‌های آنها را بیرون کشیده و زیر آب گرم بگیرید تا کاملاً تمیزشوند، در نهایت مجدد آنها را نصب کنید.

خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی 

عملکرد جاپودری لباسشویی

عملکرد جاپودری لباسشویی

طریقه نصب اشتباه

  • اگر لباسشویی خود را به تازگی خریداری کردید و یا تصمیم دارید که آن را در محل دیگری نصب کنید، بهتر است که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 با نصب اشتباه لباسشویی علاوه بر بروز مشکلاتی چون خارج نشدن آب از ماشین لباسشویی، سر و صدای بیش از حد و بیرون ریختن آب از جاپودری ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.

  • از جایی که هر ماشین لباسشویی با تنظیم پایه‌ها و زمین، باید شیب نسبتا ملایمی به سمت عقب دستگاه لباسشویی داشته باشد، با نصب اشتباه و غیراصولی دستگاه، خروج آب از جاپودری لباسشویی را مشاهده خواهید کرد.

کیپ شدن مسیر جاپودری

به طور کلی آب مورد نیاز شستشوی لباس ها از مسیر جاپودری به داخل دیگ ماشین منتقل می‌شود. مسدود شدن این مسیر، باعث جمع شدن آب در قسمت جاپودری و نشت کردن آن به بیرون از ماشین لباسشویی را به همراه خواهد داشت.

برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و جاپودری را خارج کرده و عامل مسدودکننده ی مسیر را بیابید. از رایج ‌ترین مواردی که می‌ تواند سبب بسته شدن مسیر جاپودری شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده کردن از پودر دستی به جای پودر مخصوص ماشین لباسشویی
  • استفاده کردن از شوینده بی‌ کیفیت
  • پاک نکردن منظم جاپودری
  • انباشته شدن پودر لباسشویی خشک شده
  • استفاده ی بیش از حد از پودر ماشین لباسشویی
  • گیر کردن اجسام سخت و کوچک در مسیر آب

شکستگی جاپودری ماشین لباسشویی

جاپودری از دو قسمت ثابت که تمامی اتصالات و شیلنگ‌های ورودی و خروجی آب به آن متصل هستند و قسمت متحرک کشویی که پودر و مایع در آن قرار می گیرد، تشکیل شده است، گاهی اوقات شاهد بوده ایم که بر اثر ضربه یا عوامل دیگر یکی از این دو قسمت دچار شکستگی و یا ترک شده است، برای رفع این مشکل بهتر است جاپودری را بطور کامل بررسی کنید تا اگر ترک یا شکستگی مشاهده کردید، آن را برطرف کنید.

فروش پودر یا مایع لباسشویی نیز توسط فروشگاه تعمیرگاه مجاز انجام می شود، برای خرید پودر یا مایع لباسشویی و یا در صورت بروز مشکل در دستگاه لباسشویی شما، هرگز خودتان اقدام به تعمیر نکنید و با تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی به شماره تماس 22737566 و 88592650 تماس بگیرید تا خدمات تعمیر لباسشویی شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. 

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

” جهت مشاهده ویدیوهای آموزشی ما در زمینه تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی

در اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.”

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی تعمیر لباسشویی کلیک کنید.

استفاده صحیح از جا پودری لباسشویی

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها