آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی, علت پاره شدن لباس در لباسشویی

علت پاره شدن لباس در لباسشویی

علت پاره شدن لباس در لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی لباس را پاره میکند؟

علت پاره شدن لباس در لباسشویی را همراه با چگونگی برطرف کردن آن به صورت کامل توضیح داده ایم تا بعد از شستشو از پارگی، نخ کش شدن، سوراخ شدن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کنید.

مراجعه کنندگان گرامی، در صورتی که به دنبال علت های پارگی و یا سوراخ شدن لباس های خود در لباسشویی هستید به مطالعه مقاله این مقاله در تعمیرگاه مجاز بپردازید و هنگام برطرف کردن مشکل، کافی است در پایان مقاله در قسمت (دیدگاه) با مطرح کردن سوالات خود آن ها را برطرف نمایید.

علت پاره یا سوراخ شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

بین مردم این نظریه ترویج دارد که شستشوی لباس با لباسشویی آسیب کمتری نسبت به شستشو با دست به لباس میزند. با این وجود گاهی بعد از شستشو؛ متوجه سوراخ، نخ کش یا این که پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی می شوید. علت چیست؟ شما می بایست هر احتمالی را که موجب پاره‌گی لباستان میشود بررسی کنید و با برطرف کردن آن مانع پاره‌گی لباس‌های بیشتری شوید. می بایست به‌این نکته دقت نمایید که در بعضی موارد پاره گی لباسها در ماشین لباسشویی علت‌های مختلفی دارد.

7 علت پاره شدن لباس در لباسشویی به بیان زیر میباشد:

  1. تنظیم دور تند نامناسب
  2. همراه بودن اجسام تیز در میان لباس ها
  3. استفاده از مایع سفید کننده
  4. عدم رعایت استاندارد ظرفیت لباسشویی
  5. تنظیم نامناسب برنامه شستشو
  6. عدم کارکرد درست خشک کن
  7. لبه های تیز لباسشویی

تنظیم دور تند در پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی تاثیر دارد

وقتی که از لباسشویی برای شستشوی لباس از دور تند استفاده نماید احتمال آسیب دیدن و پاره شدن لباس در لباسشویی وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب احتمالی لباس ، بایستی:
هر لباس را متناسب با جنس و نوع آن بر مبنای برنامه‌ی اختصاص یافته به آن به طور جداگانه شستشو داد.
به عنوان مثال در‌صورتی‌که لباس‌های ابریشمی با لباس‌های پشمی شستشو شود احتمال پاره شدن لباس‌های ابریشمی بسیار بالا میباشد.
در کنار جدا سازی لباس‌ها از نظر جنسیت، سرعت شستشو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
به عنوان مثال لباس‌های ابریشمی بایستی با دور پایین و لباس‌های پشمی و کلفت با حداکثر سرعت و دور بالا شستشو شود در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن لباس‌های ابریشمی و از فرم افتادن لباس‌های کلفت میشود.

پاره شدن لباس در لباسشویی

تاثیر وجود اجسام تیز میان لباس‌ها در پارگی یا سوراخ شدن لباس ها در لباسشویی

در بعضی از موارد اجسام تیز امثال لبه های زیپ، بهضی دکمه های لبه دار، فنرهای لباس زیر زنانه، جا ماندن وسایل تیز در جیب های لباس و … به هنگام شستشو به الیاف دیگر لباس ها کیر می کند و باعث نخ کش شدن و یا پاره شدن لباس در لباسشویی  شود. در بعضی از موارد گیر اتصال پرده به میله، در هنگام شستشوی پرده اععث پارگی پرده می شود.

برای این که با اینگونه مشکلات کمتر مواجه شویم و لباس ها هنگام شستشو آسیب کمتری ببینند:

حتما جیب لباس ها را مورد بررسی قرار دهید، زیپ لباس ها را ببندید، لباس های زیر زنانه فنر دار را با دست بشورید و توصیه می شود در صورت امکان لباس را پشت و رو نمایید تا الیاف روی لباس آسیب کمتری ببیند.

تاثیر استفاده از مایع سفید کننده در پاره شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

هیچ وقت مایع سفید کننده را قبل از رقیق کردن با آب داخل لباسشویی نریزید. تماس مستقیم سفید کننده غلیظ با الیاف لباس باعث تغیر رنگ و ایجاد پوسیدگی در تاروپود و پارگی لباس ها در لباسشویی می شود.

برای جلوگیری کردن از این موارد اتفاقی سفید کننده لباس را هنگام شستشو داخل محفظه مربوط به سفید کننده بریزید تا با آب رقیق شود و آسیب کمتری به الیاف لباس وارد شود.

تاثیر پر کردن بیش از ظرفیت در پاره شدن لباس در لباسشویی

پر کردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی به غیر از اینکه مانع تمیز شدن لباس ها و گره خوردن آن ها می شوند، امکان دارد بر اثر فشار و اصطحلاک تارو پود لباس ها بر روی یکدیگر، گیر کردن زیپ و دکمه ها به الیاف لباس ها و یا گیر کردن لباس ها بین لبه ی مخزن شستشو و واشر درب درب لباسشویی باعث پاره شدن لباس در لباسشویی  شود. با توجه به این موضوع همیشه ماشین های لباسشویی را کمی کمتر از ظرفیت نهایی پر کنید تا به نحوی که به اندازه قرار گرفتن یک دست بر روی لباس ها جا داشته باشد.

تاثیر کم بودن میزان لباس هنگام شستشو در سوراخ شدن لباس در لباسشویی

بعضی از مصرف کنندگان لباسشویی بر این باورند که لباسشویی با حجم کم لباس کار کند فشار کمتری به لباسشویی وارد می شود. این تصور کاملا اشتباه می باشد. حجم کم لباس ها علاوه بر اینکه هنگام شستشو به کمک فنرهای لباسشویی فشار می آورد، تار و پود لباس ها بر اثر چرخش بیشتر از حد از بین میرود و باعث پاره شدن لباس در لباسشویی  می شود. پس با توجه به این موضوع تعادل را در میزان لباس های درون لباسشویی رعایت فرمایید.

تاثیر تنظیم نامناسب برنامه شستشو با جنسیت لباس در پاره شدن لباس در لباسشویی

در تمامی لباسشویی های موجود در بازار برنامه های شستشو مناسب با جنس لباس ها طراحی شده است. به عنوان مثال برنامه شستشوی لباس پشمی با لباس های نخی از لحاظ سرعت شستشو، درجه حرارت آب مورد استفاده برای شستشو و دور چرخش خشک کن متفاوت می باشد. در صورتی مه مجبور به شستشوی دو جنس مختلف با هم به صورت همزمان شدید، لباس های لطیف تر را در توری مخصوص قرار بدهید تا کمتر دچار آسیب دیدگی بشود و حالت خود را از دست ندهد.

در صورتی که نمی توایند برنامه شستشوی متناسب با جنس لباستان را انتخاب نمایید بهتر است که از درجه الیاف حساس برای تمامی شستشوها استفاده نمایید تا الیاف لباس عد از شستشو سالم بماند.

تاثیر درست کار نکردن خشک کن در پارگی لباس در ماشین لباسشویی

لباسشویی ها عمدا با تندتر چرخیدن سعی بر خشک کردن لباس ها دارند. در صورتی که لباسشویی شما حین خشک کردن تعادل نداشته باشد و یا به اصطلاح تراز یا بالانس نباشد، امکان گیر کردن لباس ها به محفظه وجود دارد و امکان پاره شدن لباس در لباسشویی  وجود دارد. در بعضی از موارد خط هایی مانند سوختگی بر اثر اصطحلاک سریع لباس با بدنه لباسشویی یا محفظه لباسشویی دیده می شود.

ببا توجه به این موضوع بهتر است :

بهتر است که هنگام روشن کردن لباشسویی دکمه راحت اتو شدن (easy iron) را فشار دهید تا سرعت تا سرعت چرخش لباسشویی در هنگام خشک کردن کمتر شود و به غیر از کمتر چروک شدن، لباس ها آسیب کمتری ببینند.

بهتر است مه سرعت چرخش را بر روی 600 دور تنظیم نماییم تا کمتر شاهد پاره شدن لباس ها باشیم.

برای شستشوی شلوارهای جین که دارای زیپ هستند حتما باید از توری استفاده نماییم زیرا این امکان وجود دارد که باعث پارگی بیشتر شوند و حتی به طوری شود که نتوانیم از آن استفاده نماییم.

تاثیر لبه‌های تیز داخل دستگاه در پارگی لباس در ماشین لباسشویی

دیگ داخل ماشین لباسشویی از طریق حمل کننده‌های فلزی و برخی از موارد پلاستیکی که در اطراف دیگ قرار گرفته می‌چرخد. در بعضی از موارد موارد شکسته شدن و یا خارج شدن این حمل کننده‌ها از محل خود، تیزی‌هایی داخل دیگ ایجاد می شود که در حال چرخش موجب نخ کش و پاره شدن لباس‌ها در لباسشویی می‌شود.

پس با توجه به این موضوع همیشه قبل از قرار دادن لباس‌ها در داخل دیگ، ماشین لباسشویی را بررسی نمایید. آسیب دیدن هر کدام از این حمل کننده ها علاوه بر ایجاد پارگی در لباس‌ها خسارات بیشتری ممکن است ببار بیاورد، پس در صورت بروز همچین مشکلی هرچه زودتر برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

بررسی کمد و کشوی لباس قبل از شستشو در لباسشویی

در صورتی بعد از مشاهده پارگی لباس ها تمامی موارد بالا را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که دلیل پارگی هیچ کدام از موارد بالا نیود، کمد و کشوی لباس ها را بررسی نمایید.

در بعضی از موارد جمع شدن لباس ها، کهنه شدن آن ها در کمد و کشوی لباس ها و حتی وجود حشرات ریز ملنند مورچه و سوسک و… باعث ایجاد سوراخ های بسیار ریز بر روی لباس ها می شوند که بعد از تمام سیر شستشو این سوراخ ها بزرگ تر و نمایان تر می شوند که گمان می کنید دلیل پارگی، از لباسشویی است.

پاره شدن لباس در لباسشویی

نکاتی برای جلوگیری از پاره یا سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

برای جلوگبرب کردن از پارگی و یا سوراخ شدن لباس ها هنگام شستشوی آن ها در لباسشویی باید نکات زیر را رعایت فرماییم:

استفاده از شوینده و سفید کننده به اندازه کافی.

در مرحله دوم آبکشی یک لیوان سرکه سفید را به داخل محفظه اضافه کنید تا باقی مانده شوینده از لباس پاک شود و از پوسیدگی لباس ها به مرور زمان جلوگیری کند.

ماشنی لباسشویی را هرگز کمتر و یا بیشتر از حد مجاز پر نکنید.

ماشین لباسشویی را بیشتر از دو بار در طول روز روشن نکنید.

بهتر است که همیشه چرخه ملایم را استفاده نمایید.

هیچ وقت پودر را بین لباس ها نریزید.

ریختن پودر در بین لباس ها درون دیگ لباسشویی از تقسیم شدن پودر به صورت مساوی بین لباس ها جلوگیری می کند  و همین موضوع باعث تمیز نشدن و ایجاد پوسیدگی لباس و با باقی ماندن پودر در بین لباس ها می شود.

متناسب با جنس لباس ها و میزان کثیف بودن آن ها درجه دمای آب شستشو را انتخاب نمایید.

لباسشویی را هر چند وقت یک بار با محلول جوش شیرین و سرکه سفید ضد عفونی نمایید تا باکتریایی نشود.

داخل دیگ لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید، (با چراغ قوه) این امکان وجود دارد یک جسم نوک تیز دز داخل دیگ گیر کرده باشد که موجب پارگی لباس ها می شود.

نتیجه گیری در مورد علت های پاره یا سوراخ شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

در صورتی که از قبل لباس ها را برای شستشو در لباسشویی می ریختید و بعئ از تمام شدن سیر شستشو متوجه پارگی، سوراخ شدن و یا نخ کش شدن آن ها می شدید، با مطالعه کردن این مقاله علت پاره شدن لباس در لباسشویی دیگر برای شما رخ نمی دهد، تکنسین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی به نکات برگزیده از این مقاله و چگونگی برطرف کردن پارگی لباس در لباسشویی میپردازد:

  • تفکیک کردن لباس ها از نظر جنس و ضخامت قبل از ریختن لباس ها در لباسشویی.
  • جیب لباس هارا به خوبی بررسی نمایید تا اشیاء تیز و برنده در آن نباشد.
  • انتخاب درست ظرفیت لباس ها در لباسشویی را بدانید.
  • انتخاب کردن برنامه شستشوی متناسب با نوع پارچه.

در صورتی که لباسشویی شما باعث پارگی لباس هایتان می شود، ابتدا خودتان مواردی که در بالا گفته شد رت مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشکل لباسشویی هم چنان وجود داشت و نتوانستید دلیل خرابی را پیدا کنید فقط کافی است با تعمیرگاه مجاز تعمیرات لباسشویی در برندهای مختلف تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن تکنسین های حرفه ای تعمیرگاه مجاز لباسشویی در محل مورد نظر شما حاضر شوند و مشکلات لباسشویی شما را برطرف کنند.

شما دوستان عزیز میتوانید در صورت خرابی لباسشویی خود با پر کردن فرم درخواست تعمیر به صورت آنلاین و یا با تماس گرفتن با شماره زیر خرابی دستگاه خود را گزارش دهید تا بعد از هماهنگی های لازم تکنسین متخصص به محل مورد نظر شما اعزام شود و به برطرف کردن مشکل لباسشویی شما بپردازد.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77166615 _ 22737566 _ 44287993 _ 33812686 _ 8859650

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها