تعمیر لباسشویی الجی, علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی

علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی

علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی

دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی الجی

شاید شما هم با این مشکل در ماشین لباسشویی ال جی روبرو شده اید که لباسشویی در هنگام شستشو لرزش و تکان می خورد. لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که امکان دارد در لباسشویی خود با آن روبرو شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی آشنا شوید و در صورت برخورد با این مشکل آن را برطرف نمایید.

اما هنگامی که با این مشکل روبرو می شویم چه اقداماتی باید انجام دهیم. لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی یکی از مشکلاتی هست که در صورت بروز آن هرچه زودتر باید برای برطرف کردن آن اقدام کنیم، زیرا در صورتی که این مشکل را برطرف نکنیم باعث بروز مشکلات بیشتر در لباسشویی می شود و همین مومضوع باعث افزایش هزینه ها در زمینه تعمیر لباسشویی ال جی می شود، در صورتی که این مشکل را در هنگام سیر خشک کردن مشاهده باید هرچه سریعتر این مشکل را برطرف نمایید. در برخی از موارد تعمیر لباسشویی ال جی می تواند برای شما به به صرفه تر و راحت تر باشد، زیرا مشکل راحت تر برطرف می شود.

در این قسمت مقاله قصد داریم به علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی بپردازیم:

1. عدم تراز بودن زمینی که لباسشویی ال جی روی آن قرار گرفته است:

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود لباسشویی ال جی لرزش داشته باشد تراز نبودن آن می باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که تراز نبودن لباسشویی تاثیر زیادی روی لرزش و تکان خوردن آن ندارد. به کمک ابزار مهندسی می توانید ماشین لباسشویی ال جی خود را تراز کنید. در صورتی که به ابزار مهندسی دسترسی ندارد می توانید لباسشویی را روی یک تخته قرارا دهید.

نکته: به این موضوع توجه داشته باشید در صورتی که ماشین لباسشویی خود را تازه تهیه کرده اید، باید در اولین اقدام پبچ های ترمسلیت پست لباسشویی را باز کنید، وظیفه اصلی این پیچ ها جلوگیری از تکان خوردن دیگ در هنگام جابجایی لباسشویی می باشد و در صورت باز نکردن آن ها در هنگام سیر شستشوی لباسشویی با لرزش و تکان خوردن لباسشویی ال جی روبرو می شوید.

بیشتر بدانیم : تعمیرات لباسشویی ال جی 

 

2. برطرف کردن عدک تراز بودن لباسشویی توسط پایه های تنظیم کننده:

در زیر ماشین لباسشویی، پایه هایی تهیه شده است که با تنظیم کردن آن ها می توانید لبساشویی را با سطح زمین تراز نمایید. این پایه ها در چهار تا می باشند که دو پایه جلویی قابل تنظیم هستند، این پایه ها را برای تنظیم کردن باید به صورت پیچی بچرخانید و در صورتی که دارای قفل هستند، قفل آن را فعل نمایید. با انجام دادن این کار شما لباسشویی خود را تراز کرده اید و هیچ لرزشی را در لباسشویی خود مشاهده نمی کنید.

این امکان وجود دارد که پایه های عقبی به صورت خودکار فعال شده باشند، اگر فعال شده بودند که هیچ اما در صورت عدم تنظیم، باید آن ها را تنظیم نمایید. اما برای اینکه از تراز بودن لباسشویی مطمئن شوید تا لباسشویی را روی زمین قرار دهید و آن را تکان دهید. یک راه دیگر برای برطرف کردن لرزش لباسشویی وجود دارد که استفاده کردن از پدهای ضد لرزش می باشد، این پدها را زیر لباسشویی قرار می دهید تا از لرزش لباسشویی جلوگیری نمایید.

شاید شماهم با این موضوع روبرو شده اید که پایه های لباسشویی شکسته اند و یا سرپوش پلاستیکی ندارند. در صورتی که با این مشکل در لباسشویی خود روبرو شده اید باید به مدل لباسشویی توجه کنید و با توجه به مدل لباسشوییاین پایه ها را تهیه کنید. برای تهیه کردن این پایه ها می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف نمایید.

  1. خرابی کمک فنر:

این کمک فنرها از قسمتی به بیرون دیگ لباسشویی و از یک طرف دیگر به فریم پایه لباسشویی وصل هستند، برای اینکه بتوانید به این کمک فنرها دسترسی داشته باشید و یا آن ها را بررسی نمایید باید پنل عقب ی اجلوی لباسشویی را باز نمایید. اما وظیفه اصلی این کمک فنرها جلوگیری از لرزش های اضافه لباسشویی هنگام شستشو می باشد. پس با توجه موضوعات گفته در صورتی که این قطعه در لباسشویی خراب باشد شاهد لرزش و تکان خوردن در لباسشویی ال جی می شویم.

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید باید بدانید که این مشکل را باید برطرف نمایید زیرا در صورت برطرف نکردن این مشکل باعث بروز مشکل به سایر اجزا می شوید. در صورتی که کمک فنر لباسشویی شما با مشکل روبرو شده است، در واقع قدرت کارکرد قبل را ندارد که این قطعه باید توسط تعمیرگاه متخصص در این زمینه بازدید عیب یابی و تعویض شود.

  1. بار در ماشین لباسشویی نا متعادل است

در صورت بروز این مشکل باید توجه داشته باشید که لباس ها را درون ماشین لباسشویی به صورت هم سطح و برابر بریزید. در صورتی که در لباسشویی باری نا کتعادل را مشاهده کردید باید درب لباسشویی باز نمایید و به یکنواخت کردن آن ها بپردازید. حتی در صورتی که مجبور باشید این کار را چند بار انجام دهید.

نکته: به این موضوع توجه داشته باشید که سنگن کردن بیش از حد لباسشویی باعث عدم تعادل در لباسشویی می شود و همین موضوع باعث ایجاد لرزش در لباسشویی می شود.

نکته: موضوع دیگری که قابل توجه است این است که کمتر از ظرفیت لباسشویی در آن لباس نریزیم زیرا این موضوع باعث می شود تعادل در لباسشویی به هم بخورد و لرزش در لباسشویی ایجاد شود.

بیشتر بدانیم : تعمیر لباسشویی ال جی

اما شما عزیزان هر موقع که قصد استفاده از لباسشویی را دارید باد به این موضوع توجه داشته باشید که یک مقدار کمتر از حد مجاز در لباسشویی، لباس بریزید تا لباس ها به صورت آزادانه شروع به حرکت در لباسشویی کنند این موضوع باعث می شود که لباسشویی بدون مشکل کار خود را انجام دهد. ظرفیت ماشین لباسشویی، همان مقدار وزن خشک لباسی است که می خواهید در لباسشویی قرار دهید که معمولا این وزن به صورت کیلوگرم روی بدنه لباسشویی درج شده است.

  1. فنرهای دیگ لباسشویی:

وظیفه این فنرها در لباسشویی ثابت و معلق نگه داشتن دیگ در داخل کابین لباسشویی می باشد. وظیفه اصلی دیگر این قنرها جذب کردن ارتعاشات و لرزیدن های دیگ لباسشویی هنگام چرخیدن آن می باشد. در بیشتر موارد دیده شده است که فنرها کش آمده است و در واقع این موضوع باعث می شود که کارایی خود را از دست بدهد و همین موضوع باعث بروز لرزش و تکان خوردن و سر و صدای زیاد در لباسشویی ال جی  شود. پس هنگامی که با این مشکل روبرو شدید این فنرها باید توسط تکنسین متخصص بررسی، عیب یابی و در صورت نیاز تعویض شود.

  1. تسمه کاهش حرکت دیگ در ماشین لباسشویی های درب از بالا:

شاید برای شماهم سوال باشد که محل قرارگیری این تسمه ها کدام قسمت از لباسشویی است، این تسمه ها در چهارگوشه لباسشویی قرار دارند که از یک طرف به دیگ لباسشویی و از طرف دیگر دیگر هم به دیگ متصل شده اند، طراحی این تسمه ها در زیر سازی دیگ و برای کاهش حرکت دیگ طراحی شده است که دارای حالت لاستیکی می باشند.  در صورتی که این تسمه ها دچار آسیب شوند این امکان وجود دارد که در طول انجام سیر چرخش دیگ با کابین لباسشویی تماس پیدا کند که همین موضوع باعث بروز لرزش، تکان خوردن و سروصدای زیاد لباسشویی الجی می شود.

اگر با این مشکلات در ماشین لباسشویی خود روبرو شدید، باید در اولین فرصت تسمه های لباسشویی را باید عوض کنید که این کار باید توسط تکنسین متخصص لباسشویی انجام شود.

اما مواردی دیگری وجود دارد که دلیل لرزش بیش از حد در لباسشویی می شوند که در ادامه به طور مختصر به آن ها اشاره کرده ایم:

  1. بلبرینگ دیگ لباسشویی ال جی: یکی دیگر از اصلی ترین قطعات دیگ است که در صورت خرابی آن در لباسشویی لرزش و سروصدا را در لباسشویی ال جی مشاهده می کنیم.
  2. خرابی فلکه آبکش (فولی): فولی قطعه ای است که تسمه از یک طرف روی آن نصب است و طرف دیگر به قسمت گرداننده موتور متصل می باشد تا آبکش را به چرخش در بیاورد. در صورتی که این قطعه خراب شود امکان خرابی مشاهده کردن لرزش در لباسشویی وجودو دارد.
  3. وزنه های بالانس لباسشویی: وزنه های بالانس در لباسشویی به قسمت بیرونی دیگ ماشین لباسشویی طراحی شده است. اگر این وزنه ها به هر دلیلی از لباسشویی جدا شوند حتی به مقدار کم باعث ایجاد لرزش می شوند.
  4. قطعات دیگ لباسشویی: به این موضوع توجه داشته باشید که در صورتی که به هر دلیل قطعات مخزن دیگ در لباسشویی معیوب شوند باعث ایجاد لرزش در لباسشویی می شوند.

تعمیر لباسشویی ال جی در تعمیرگاه مجاز

تعمیر لباسشویی ال جی توسط متخصصین مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در سریع ترین زمان ممکن و با تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی ارائه می شود. لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده جهت تعمیر لباسشویی الجی توسط تیم تعمیرگاه مجاز اصل و اورجینال می باشد و اینکه نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، خدمات تعمیر را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند.

برای متوجه شدن عملکرد لباسشویی ال جی LG میتوانید روی لینک کلیک کنید و دفترچه راهنمای لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

در صورتی که شما عزیزان به هر دلیل نمی توانید مشکل لباسشویی خود را برطرف نمایید، می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و از خدمات ما در زمینه تعمیر لباسشویی ال جی استفاده نمایید و مشکل لباسشویی خود را برطرف نمایید.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77166615_22737566_44287993_33142528

مطالب مرتبط

2 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها